Razkrivamo

Propad Sove: kako in zakaj smo izgubili svojo obveščevalno-varnostno službo

Avtor pričujočega prispevka je dolgoletni poznavalec policijskih, varnostnih in obveščavalnih služb. Opozarja, da je uničenje Sove posledica večletnega sistematičnega zanemarjanja obveščavalno-varnostne agencije, v katerih so način dela, organizacija in profesionalna etika ostali na ravni nekdanje Službe državne varnosti. V resnici je še huje: Sova je danes samo nepomembna služba, ki urejuje klipinge za predsednika vlade in države.

11.08.2016 22:48
Piše: Uredništvo
Ključne besede:   Sova   SDV   SFRJ   Slovenija   Jugoslavija   Zoran Klemenčič

Foto: Mediaspeed

V Sovi se v zadnjem času dogajajo za obveščevalno varnostno službo zelo zanimive in nenavadne reči. Neuradne informacije govorijo o nekakšnem "sporu" in "uporu". Ni potrebno analizirati in ovrednotiti teh dogodkov, ampak je potrebno akterje odstraniti kot plevel iz vrta. Samo tako služba lahko začne izpolnjevati svojo misijo in poslanstvo. Kdor se s to misijo in poslanstvom ne strinja, mora zapustiti službo. Službo morajo zapustiti tudi tisti, ki odnašajo informacije na sedeže strank in s tem slabijo obveščevalno-varnostni sistem.

Vsi politični sistemi, vse družbe so poznale in poznajo obveščevalno-varnostne službe v takšni ali drugačni obliki. Namen teh služb je pridobivanje informacij za potrebe tistih, ki so na oblasti in vladajo, in sicer ne glede na to, kako način so prišli do oblasti. Razvoj varnostne in obveščevalne službe v SFRJ (SDV, UDBA, KOS) je znan in proučevan; bivša Jugoslavija je imela Službo državne varnosti, ki je bila organizirana na zveznem ter na republiških nivojih. V času, ko so potekale priprave na osamosvojitev Slovenije, je slovenska SDV brez pomislekov sodelovala na strani osamosvojiteljev, s čemer si je pridobila njihovo naklonjenost in podporo v javnosti kot "naša" in "čista". Pred osamosvojitvijo, v bistvu pa vse od formiranja Titove Jugoslavije, je SDV črpala svoje kadre iz tedanje milice. Ti ljudje so torej izpopolnjevali vsa mesta, ki so dišala po varnostno-obveščevalnem delu v diplomaciji in na zunanjem ministrstvu (t.i. sipovci). Znano je, da je imel zvezni sekretariat za zunanje zadeve svojo lastno SDV. Zato tudi ni čudno, da so konzuli postajali visoki uradniki milice, ta praksa pa se je v nasprotju s pričakovanji mirno nadaljevala tudi v samostojni Sloveniji, čeprav je načeloma res, da je osamosvojitev prinesla spremembe povsod tam, kjer je nova država terjala drugačno organiziranje oblasti. Teritorialna obramba je doživela nekakšno notranjo "lustracijo", saj je projekt Manevrske strukture narodne zaščite (MSNZ) dodobra preveril vse kadre, ki so bili vključeni v ta projekt osamosvajanja. V milici pa tega ni bilo potrebno narediti, ker so bili vsi "čisti". Pa so bili res?!

 

Sedanji in predhodni problemi v delovanju in poslušnosti Slovenske obveščevalno-varnostne agencije (SOVA) kažejo na več izpuščenih priložnosti in napak v preteklosti. Služba se je sicer dejansko "očistila" takoj po prvih demokratičnih volitvah spomladi 1990, vendar z določeno napako. Čez noč so na cesto postavili nekaj sto uslužbencev SDV, med njimi analitike, ki nikoli niso pomolili nosu iz pisarne, vendar so za novo oblast očitno predstavljali nevarnost. Ravno ta obračun je privedel do kar nekaj problemov pri delovanju nove slovenske oblasti na zunanjepolitičnem področju (npr. Oglejski "kompromis" z Italijo), saj naši pogajalci enostavno niso imeli podpore mladih "preverjenih analitikov".

 

 

V čem je problem Sove

 

Milica in kasneje policija je nedvomno tisti sistem, ki je v novi državi dočakal najmanj sprememb. Policija je zadržala organizacijo, ki jo je imela pred osamosvojitvijo, in sicer od upravne razdelitve do načina delovanja. Zamenjava našitkov na rokavih in odpiranje zaprtega območja Gotenice in Kočevske reke pač nista sprememba delovanja sistema policije. Kozmetika je očitna. Policija se že ves čas trdno oprijema svojih starih privilegijev, ki jih je imela v prejšnji državi, vse to pa je posledično povezano s Sovo, saj je kadrovanje v to agencijo potekalo tako kot nekoč iz milice v SDV. Kader, ki je bil izšolan v nekdanji državi in je bil leta 1991 na "pravi" strani, si je s tem pridobil pravico, da ostane del aparata Sove. No, zdaj pa smo pri bistvu sedanjega škandaloznega kolapsa Sove: politiki kot tudi del ljudi v Sovi, ne razumejo razlike med delom policije in delom obveščevalne službe. Res je, da so informacije, ki jih pri svojem delu pridobi policija, vhodni podatki za Sovo, njihove analize pa dopolnitev spoznanj Sove, vendar sta načina razmišljanja policista in obveščevalca popolnoma različna. Policist ne glede na to, na kateri ravni dela, razmišlja v okvirju odnosa "ena na ena", tj. policist nasproti državljanu. Ne obstaja namreč odnos policija proti skupini državljanov, razen med demonstracijami in nemiri, ampak tudi takrat, ko nekoga zajamejo, gre še vedno za "ena na ena". Na drugi strani pa obveščevalca zanima vse, zelo široko področje, ki presega odnos "ena na ena". Na strateškem nivoju ga zanima stanje drugih držav, osebnostne značilnosti posameznih političnih vodji, obnašanje politikov, vojaških poveljnikov in dandanes tudi teroristov. Obveščevalce zanimajo povezave skupin in posameznikov, zanima jih analiza obnašanja in navad posameznikov, ki vplivajo na varnost Slovenije. Iz teh informacij analitiki pripravljajo analize, v katere vključujejo vse pridobljene informacije iz vseh razpoložljivih virov, seveda v skladu z zakonom. Lahko rečemo, da policisti niso najboljša rešitev za delo v Sovi, saj so v svoji policijski karieri delovali po načelu "ena na ena", potem pa prešli na precej višjo raven. Znašli so se v obveščevalnislužbi,  kjer je tak princip značilen le za najnižjo raven delovanja.

 

Sodišče v Münchnu je hrvaškega "udbovca" Perkovića obsodilo na dosmrtni zapor, s čemer je to jugoslovansko tajno službo razglasilo za zločinsko.

 

Vse nove države na vzhodu Evrope so izvedle lustracijo svojih varnostnih, obveščevalnih in policijskih služb takoj po volitvah in formiranju demokratične oblasti. Pri nas je bilo to, da je bil nekdo na "pravi" strani, avtomatično dejanje lustracije. Odpuščanje nekaj sto uslužbencev v milici in SDV ni bila lustracija, ampak zamenjave. Organizacija, način kadrovanja in etos organizacije pa je ostal popolnoma isti. Nič se ni spremenilo od časov SDV. Sedaj je Sova podrejena predsedniku vlade, vsaj navidezno, kajti gospod Miro Cerar ne nadzira stanja v Sovi in ne zahteva vpogleda v njeno delovanje, kar je njegova pravica in dolžnost. To, da Državni zbor in predvsem Odbor za varnostne in obveščevalne službe, ne nadzirata Sove, samo sprejemata njihova skopa poročila, ki po neuradnih informacijah nimajo nobene vsebine, in jih vsak amaterski obveščevalec lahko pridobi preko OSINT (pridobivanje obveščevalnih informacij prek odprtih virov), kar je v prevodu pridobivanje informacij iz časopisov, interneta, televizij itn. Sova je je izgubila verodostojnostjo oziroma zanesljivosti, zato je potrebno njene ocene, analize in druge prispevke dodatno preverjati. Nadzor nad obveščevalnimi službami ni to, da poročajo in nadzornikom omogočijo vpogled v svoje prostore in podobno. Nadzor je kvečjemu v kreiranju politike in ustvarjanju etosa organizacije ter njena popolna profesionalizacija.

 

 

Policijska logika nad vsem

 

Naslednji problem Sove je, da v njenih vrstah vsi kadri mislijo enako (o načinu dela in metodah dela, ne o strankah), dejstvo pa je, da tam, kjer vsi mislijo enako, nihče ne misli. Kadrovanje iz policije je ustvarilo "čisto" organizacijo, kjer je drugačno, nekonvencionalno razmišljanje o varnostnem in obveščevalnem delu podobno nezaželeno, kot je bilo svoje dni v SDV. Hitri pregled poročila Sove pokaže na zastarelo razmišljanje analitikov in vodij v tej agenciji. Način dela in delovanje Sove je skoraj identičen s SDV. Razširjanje pogleda Sove je mogoče izvesti samo z izobraževanjem in pridobivanju mednarodnih izkušenj, ampak ne z enodnevnimi obiski, temveč z delom na terenu in sodelovanjem s sorodnimi službami.

 

Vse pomanjkljivosti, različne "stavke" in neposluh izhajajo iz neobveščenosti, neizobraženosti, nezanimanja in popolne indiferentnosti politike, ki je na oblasti, saj lahko edino ona lahko delovanje te službe in s tem zagotovi pridobivanje podatkov in informacij, ki so nacionalnega pomena za državo. Pretekla migrantska kriza to samo potrjuje. Sova ni imele informacije, kaj se dogaja na izviru krize, niti ni imela podatkov, kaj se dogaja na migrantskih poteh. Sova se je ukvarjala sama s sabo in prepisovala informacije iz javnih medijev!

 

Afera okoli arbitraže o meji z Republiko Hrvaško jasno kaže na slabosti v Sovi. Kako je možno, da nekdo posname visokega uradnika, ki sodeluje pri tej arbitraži, na njegovem domu in to posreduje hrvaški strani (posnetki jasno kažejo, da je bil pogovor posnet mimo telefonskih linij)? Tudi če bi gospa Simona Drenik, slovenska agentka pri Arbitražnem sodišču, sama snemala ta pogovor, se zastavlja vprašanje, kakšna je bila "preverka" te gospe in kakšno protiobveščevalno zaščito je imela. Problem njene zaščite lahko rešujejo začetniki na tečaju protiobveščevalne dejavnosti. Vse to kaže na dejstvo, da vodstvo Sove samo prebira medije in javne vire, in se ne ukvarja s svojim delom.

Poročila in analize Sove, ki jo prejemajo najvišji funkcionarji v Republiki Sloveniji, največkrat ni rezultat dela Sove, ampak je zbir javnih virov in podatkov iz izmenjave med podobnimi službami. Prejemniki poročil dostikrat prejemajo informacije od določenih analitikov, tujih predstavnikov v Sloveniji, poznavalcev dogajanja v našem okolju in lobistov, preden Sova poda uradne informacije. Takšne uboge službe Slovenija ne potrebuje, potrebuje pa službo, ki bo pripravila slovenske politike za sestanke v NATO in EU ter jim podala podlage za odločitve, na pa da imajo naši predstavniki v eni od držav Zahodnega Balkana pogovore s kriminalci in nezaželenimi osebami, kar izvedo šele po izvedenem obisku. Iz tega lahko sklepamo, da je namen Sove ukvarjanje same s sabo, in s prilizovanjem trenutni oblasti, ki od Sove nima nobenih koristi.

 

 

Kako očistiti Sovo

 

V Sovi je potrebno izvršiti "lustracijo". Ne takšno kot v Vzhodni Nemčiji, ampak "lustracijo" vrha Sove, ki ne zna ali ne more obvladovati sistema z varnostno obveščevalno vsebino. V Sovi potrebujemo "sive glave", ki bodo preudarno usmerjale delovanje zaposlenih, pridobivale strateške informacije, ki jih potrebujejo vodje, in zagotavljale varnostno in obveščevalno zagotovitev državnega aparata. Če se vprašate, ali je bolje organizacijo Sove zrušiti do temelja in začeti službo vzpostavljati na novih osnovah, oziroma ali je bolje narediti nekaj kozmetičnih sprememb v Sovi in nadaljevati s načinom dela, ki je veljal do sedaj. Še ena možnost obstaja: združitev Sove in OVS (obveščevalno-varnostna služba obrambnega ministrstva), je odgovor DA. Vse variante so dobre, če "lastnik" ve, kaj hoče od organizacije, praksa pa je pokazala, da ne ve.

 

Matej Tonin, poslanec NSi, bi Sovo enostavno razpustil.

 

Obveščevalno varnostna služba ne more biti povsem demokratično organizirana. Sova mora biti organizirana centralizirano, vodeno, vodja Sove je odgovoren za vse, kaj se je zgodilo ali se ni zgodilo, pa bi se moralo Vodja Sove mora imeti popolno zaupanje nadrejenega in trdno "vladati" v službi, saj je to pogoj za uspeh delovanja službe in političnega vodstva. Kadrovanje policijskega kadra v Sovo je nujno omejiti in narediti "multikulturno" službo, ki bo zmožna pokrivati vse varnostne, obveščevalne in protiobveščevalne probleme.

 

 

Zgledi vlečejo?

 

V svetu poznamo nekaj primerov zelo uspešnih varnostno-obveščevalnih služb, ki so združene iz "civilne" in "obrambne" službe. Najbolj poznana je nemška BND, ki je vzor delovanja takih služb. Verjetno je v primeru Slovenije taka rešitev najbolj racionalna, seveda če bodo majhne duše razumele, da je "vrt" skupni in da je prinos največji, če se združijo moči. Državni zbor, vlada in predsednik države bi morali ostro in čez noč izpeljati to združitev. Seveda bodo vsi zahtevali analize takega početja, na najvišji možni ravni, vendar je naj bolje to narediti hitro in ostro, brez kakršnih koli pomislekov. Sedanji direktor Sove tega ni sposoben, direktor OVS pa nima take politične moči, če bi mu jo dali, da bi bil sposoben izpeljati to združitev. Velike države, kot je ZDA, so poskušale združiti več teh služb, vendar zaradi velikosti istih in njihove družbene moči, ti napori niso bili plodonosni. Poslanec Matej Tonin je predlagal popolno ukinitev in formiranje nove Sove, kar je pri takih službah najboljša varianta, ampak je zelo težka za izvedbo, saj država nekaj časa ne more pridobivati i koristiti informacije pomembne za svoje odločitve.

 

V Sovi se v zadnjem času dogajajo za obveščevalno varnostno službo zelo zanimive in nenavadne zadeve. Neuradne informacije govorijo o nekakšnem "sporu" in "uporu". Ni potrebno analizirati in ovrednotiti teh dogodkov, ampak je potrebno akterje odstraniti kot plevel iz vrta. Samo tako služba lahko začne izpolnjevati svojo misijo in poslanstvo. Kdor se s to misijo in poslanstvom ne strinja, mora zapustiti službo. Službo morajo zapustiti tudi tisti, ki odnašajo informacije na sedeže strank in s tem slabijo obveščevalno-varnostni sistem. Pojava "uporov" in "sporov" v obveščevalnih službah kažeta na notranje boje med posameznimi oddelki, celo več, v nekaterih primerih je to prvi znak vdora drugih služb v substanco Sove. Normalno je, da bo Sova zanikala vsa ta dogajanja, vendar se da iz poročil, ki jih sprejemajo pristojni, razbrati, da služba ne dela svojega dela, kar kaže na to, da so se uslužbenci dejansko navadili na "lepo življenje", ali pa da je bil resnično izveden vdor v službo.

 

 

Boj za nadzor nad informacijami

 

"Spor" in "upor" jasno kažeta na poizkuse centrov moči, da urejujejo in nadzirajo delo Sove. Del teh centrov izhaja iz vrst nekdanjih uslužbencev SDV in nekdanjih vplivnih politikov, drugi pa izhajajo iz strank, ki so bile na oblasti in so v Sovo "inštalirale" svoje ljudi, ki želijo voditi politiko službe. Vse to seveda slabi delovanje Sove in njeno kredibilnost, saj velja, da je služba, ki je podložna takim vplivom, zelo podložna "vdorom" po teh kanalih. Prioritetna naloga predsednika vlade in direktorja Sove je, da službo zaščitita pred delovanjem teh centrov.

 

Na čelu Sove sedi Zoran Klemenčič, ki mu stavnice slabo kažejo.

 

Priložnost, ki jo je imela Sova, se je pokazala sredi devetdesetih na področju Zahodnega Balkana. Ta agencija bi bila lahko vodilna v regiji spoštovana ter upoštevana s strani drugih, večjih služb. Toda ta priložnost je že zdavnaj zapravljena. Ukvarjanje z nepomembnimi vprašanji in lagodno življenje v Sovi so to priložnost popolnoma izničili. Sova je samo nepomembna služba, ki urejuje klipinge za predsednika vlade in države. OVS je svojo prisotnostjo v tej regiji delno izkoristil to prednost, ampak je zaradi kadrovske podhranjenosti vse manj prisoten na tem področju. Naše prednosti na področju Zahodnega Balkana so še vedno poznavanja jezika, kulture in navad družb. Sova je lahko »razlagalec« dogajanj, lahko je odličen partner velikim službam in vodilna takpna agencija za delo na terenu v neposrednem kontaktu s predstavniki držav Zahodnega Balkana.

 

Trenutno politično vodstvo Slovenije ni sposobno razumeti tega problema in ne ve, kako bi se lotilo problema Sove, najverjetneje pa ga niti ne vidijo, saj eni plešejo z "miškami" na maturantskih plesih in jih to sploh ne zanima, drugi pa nimajo jajc, da bi se ga lotili. Problem je velik, saj časi, ki prihajajo, prinašajo velike preizkušnje za državo in narod v celoti. Bodočnost je bolj negotova s Sovo, ki jo pretresajo afere in velja za primer neučinkovitosti. Veliko bo odvisno od informacij, ki jih mora Sova pridobiti, jih analizirati in spraviti v razumljiv jezik za politiko. Sova ne more biti luksuzni kadrovski bazen Policije, ampak mora začeti usposabljati in ustvarjati lastne strokovnjake, ki bodo lojalni službi (namenoma ne piše državi), samo to garantira uspešno in koristno službo.

 

Vodstvo države bi na vsak poizkus "spora", "upora" ali "vdora" v Sovi moralo reagirati ostro in grobo, saj v primeru odsotnosti reakcije Sova še bolj tone v močvirje neučinkovitosti in nestrokovnosti, kar se običajno spremeni v spiralo afer in popolni impotentnosti službe. Impotentnost pa se prenaša s Sove na državno vodstvo. Mogoče pa je to tudi namen nekaterih akterjev dogajanja v Sovi...

KOMENTIRAJTE
PRIKAŽI KOMENTARJE
6
Zdravko Počivalšek je tisti politik, od katerega je odvisno, ali bomo dobili novo koalicijo, ali pa gremo na predčasne volitve
8
28.01.2020 23:30
Kdo bo odločal o tem, ali bodo predčasne volitve ali nova koalicija? Janez Janša? Ne. Matej Tonin? Niti ne. Še manj predsednici ... Več.
Piše: Uredništvo
Ali bo general Rupnik, ki je paradiral pred nemškimi oficirji, čez dve leti tudi formalno rehabilitiran?
24
22.01.2020 23:49
Slovence lahko reši samo zmagovita Evropa. Evropo pa more pripeljati k resnični zmagi samo Nemčija. Tako je 29. junija 1944 na ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Župnika, ki ga je sram, da imamo gnilo državo, so pred štirimi leti s solzilcem napadli romski roparji
27
21.01.2020 22:22
Aleksander Osolnik, župnik iz Grahovega pri Cerknici, ki je včeraj dvignil nemalo prahu s svojim zapisom na dveh spletnih ... Več.
Piše: Uredništvo
Puč v upokojenski stranki: Kako je politika, svoj čas znanega kot Teflonski Karl, na koncu pokopala začetniška napaka
17
19.01.2020 22:59
Karla Erjavca ni več. Na domačem igrišču ga je suvereno deklasirala nova igralka Aleksandra Pivec. Kdo stoji za njenim vzponom, ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Skupina Wagner: Prikriti, toda smrtonosni podaljšek Putinove oborožene diplomacije
11
12.01.2020 22:00
Februarja 2018 je v vzhodni Siriji prvič po vietnamski vojni dejansko prišlo do neposredne vojaške konfrontacije med ameriškimi ... Več.
Piše: Shane Quinn
Vojna v Perzijskem zalivu: Za zdaj blago maščevanje Irana, ki pa se lahko nadaljuje v množici samomorilskih napadov na ameriške tarče
9
08.01.2020 22:13
Vse kaže, da med Iranom in Združenimi državami Amerike vsaj za zdaj še ne bo vojne in da je napetost dosegla vrhunec z raketnimi ... Več.
Piše: Uredništvo
Davki v Sloveniji, 4. del: Država nam pobere 9 milijard od dohodkov od dela in 500 milijonov od kapitala fizičnih oseb
3
07.01.2020 23:00
Po podatkih o strukturi lastništva gospodarskih družb imajo danes domače fizične osebe v lasti dobro tretjino lastništva ... Več.
Piše: Bine Kordež
Volitve v Ameriki: Iowa bo za Demokrate prvi preizkus, kako dejansko kotirajo med ljudstvom Biden, Sanders in Warrenova
10
05.01.2020 23:00
Predsedniške volitve v Združenih državah Amerike bodo 3. novembra letos in medtem ko bo republikanski kandidat nesporno Donald ... Več.
Piše: Mitja Kotnik
Davki v Sloveniji, 3. del: Povprečni davkoplačevalec državi prispeva okoli 500 evrov na mesec
8
02.01.2020 23:02
In kako država porabi teh 500 evrov? Največji del, dobrih 300 evrov, gre za financiranje šolstva in zdravstva za vse državljane. ... Več.
Piše: Bine Kordež
Pismo predsedniku Pahorju: Sedanji volilni sistem za volitve v državni zbor je nedemokratičen, izvoljeni poslanci so nelegitimni predstavniki ljudstva!
8
02.01.2020 00:36
Gospod predsednik, vi in vaši predhodniki od leta 1992 dalje ste edini demokratično in legitimno izvoljeni predstavniki države ... Več.
Piše: Boris Nemec
Davki v Sloveniji 2. del: Če odmislimo plače, bi o kakšni progresivni obdavčitvi težko govorili
12
30.12.2019 23:00
Povprečni zaposleni v Sloveniji namenja za skupne potrebe v obliki davkov in prispevkov znesek v višini 54 % skupnega stroška ... Več.
Piše: Bine Kordež
Pregled celotne obdavčitve glede na višino prejemkov v Sloveniji, 1. del: Davek na plače
4
27.12.2019 02:00
V Sloveniji več ali manj prevladuje prepričanje, da imamo dokaj visoko in tudi močno progresivno davčno obremenitev dela. ... Več.
Piše: Bine Kordež
Putinova Rusija in nemirni muslimani: Kavkaški sod smodnika
8
25.12.2019 23:58
Ruska federacija pod Vladimirjem Putinom je vedno bolj suverena na mednarodnem prizorišču. Ne le politično in vojaško, ampak ... Več.
Piše: Milan Gregorič
Pogled iz Pariza: Položaj bolnika in zdravnika v francoskem zdravstvenem sistemu
7
16.12.2019 20:10
Odkar živim vFranciji, nisem srečal še nikogar, ki bi se pritoževal čez njihov zdravstveni sistem, čeprav so Francozi izredno ... Več.
Piše: Andrej Vranič
Minister za zdravje Aleš Šabeder je res dvoličnež: managerjem govori eno, koalicijskim tovarišem in javnosti pa drugo!
9
15.12.2019 19:00
V ponedeljek, 16. decembra bodo poslanci državnega zbora začeli odločati o ukinitvi dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja ... Več.
Piše: Uredništvo
Zahodna politika dvojnih meril do Kitajske: Demokracija v Hongkongu da, pravice muslimanskih Ujgurov ne!
11
10.12.2019 20:00
Zahodne države glede Kitajske uporabljajo različna merila. Proteste v Hongkongu, usmerjene proti komunističnemu režimu v ... Več.
Piše: Shane Quinn
Nov poskus kadrovskega cunamija ali spopad klanov za Petrol, največje slovensko podjetje
1
08.12.2019 20:00
Upravo družbe Petrol na podlagi zahteve Slovenskega državnega holdinga (SDH) v četrtek, 12. decembra čaka skupščina družbe. ... Več.
Piše: Uredništvo
Neakademska razprava o spolu in jeziku: Ko aktivisti uporabijo vsa sredstva za dosego cilja
14
03.12.2019 08:30
Pred natanko stotimi leti je bila ustanovljena ljubljanska univerza. V sredo, 3. decembra 1919, je imel na njej prvo predavanje ... Več.
Piše: Saška Štumberger
Sveti muslimanski spisi in nasilje: "Ubijte nevernike, kjerkoli so, oblegajte jih, bojujte se z njimi z vsakovrstnimi pastmi …"
16
02.12.2019 05:00
Terotistični napad, ki se je prejšnji teden zgodil v Londonu, odgovornost zanj pa je nemudoma prevzela formalno sicer poražena ... Več.
Piše: Milan Gregorič
Zadnje dejanje spopada za Istrabenz: Na odru se pojavi nov igralec, železni Herman
5
29.11.2019 21:00
V zgodbi o razprodaji Istrabenza se je pojavil stari znanec iz ropotarnice slovenske tranzicije. Resda smo po aferi ACH že malce ... Več.
Piše: Matija Ž. Likar
1 2 3 4 5  ... 

Najbolj brano

01/
Puč v upokojenski stranki: Kako je politika, svoj čas znanega kot Teflonski Karl, na koncu pokopala začetniška napaka
Dejan Steinbuch
Ogledov: 3,713
02/
Župnika, ki ga je sram, da imamo gnilo državo, so pred štirimi leti s solzilcem napadli romski roparji
Uredništvo
Ogledov: 4,202
03/
Morda Šarčev odstop ni nobena zarota, ampak le trenutek, ko je imel premier vsega dovolj
Dejan Steinbuch
Ogledov: 2,445
04/
Ali bo general Rupnik, ki je paradiral pred nemškimi oficirji, čez dve leti tudi formalno rehabilitiran?
Dejan Steinbuch
Ogledov: 2,165
05/
Reševanje tistih, ki ne želijo biti rešeni
Ivan Simič
Ogledov: 2,440
06/
Čas je, da zdravniško-dobaviteljsko-zavarovalniško-lekarniški mafiji v Sloveniji enkrat že vzajemno pokažemo Digitus impudicus*
Blaž Mrevlje
Ogledov: 1,801
07/
Vseeno je, ali imajo bolj prav desničarji ali levičarji – za vse bo zmanjkalo prostora
Miha Burger
Ogledov: 1,459
08/
Fantje s puško na rami in dekleta z metlo v roki
Simona Rebolj
Ogledov: 1,205
09/
Utopljenci v Jezeru Tadeja Goloba
Simona Rebolj
Ogledov: 3,907
10/
Imenovanje Nade Drobne Popovič za članico uprave SDH utegne biti nezakonito!
Uredništvo
Ogledov: 9,066