Komentar

Delo je usedlina starega nasilnega sveta!

Da, strinjam se, da je politika enako razum in da je politično delovanje metodološko praznjenje prostora samo zato, da bi v njem prepoznali etično naravnane zakonitosti ter jih v naslednjem koraku pred ljudstvom uzakonili. Zakoni morajo biti usmerjeni proti neetičnosti, proti pohlepu, proti pervertiranim zločinskim ekonomistom, ki so se združili v planetarno mrežo za izvajanje kapitalskega nasilja. Katera kapitalska operacija ni prevara, proizvodnja zla?

 

10.06.2018 08:00
Piše: Dragan Živadinov
Ključne besede:   Kaos   Moskva   Malevič   Italija   avantgarda   Aleksander Shein

Ekonomija je peta dimenzija sveta.

Iz vsakega teksta je mogoče razbrati moč statike, njegov vektorski mir. Tekst, ki je pred vami, je nastal iz nemira. Še ne dolgo tega je, ko smo se z Dunjo in Aljošo vrnili iz kraja Kaos, ki se nahaja v neposredni bližini Doline templjev na Sicilji. Ob povratku iz Kaosa sem bil popolnoma prepričan, da bom pred vami komentiral zgodovinska izhodišča, ki so omogočila nastanek klasičnih akademij, s poudarkom na ustanavljanju novoveških umetniških akademij. Vzporedno s tem pa sem vam želel predstaviti tri fašistične akademike, katerih umetniško delo in akcionistično delovanje poznam do obisti. Leta in leta opazujem njihova posmrtna življenja prek množice primarnih dokumentov. Tudi drugorednih je ogromno. Toda niz lepih okoliščin me je po prihodu domov tako močno posrkal vase, da me je usmeril v radikalno nasprotno smer.

 

Nahajam se sredi slavnostno odete Ruske federacije, ki bo ravnokar na Rdečem trgu praznovala svoj osrednji državni praznik: sem v Moskvi. Osvetljen stavek današnjega komentarja: Tudi zato sem danes v Moskvi! Z besedami Aleksandra Sheina: "Rad bi prekodiral logiko prve s pomočjo druge generacije avnatgarde."

 

Tudi zato sem v Moskvi!

 

Rusija je imela v XX. stoletju dve avantgardi, ravno tako kot Italija. Rusija oziroma Sovjetska zveza je imela dva avtentična fenomena: historično avantgardo (1913-1929) in zadnjo sovjetsko leningrajsko avantgardo (1980-1990). Italjani so imeli futuristično avantgardo (1909-1943) in transavantgardo (1968-1977), mi v Sloveniji pa smo imeli historično avantgardo (1921-1929) in retroavantgardo (1980-1992).

 

V moskovsko vibo me je posrkal dogodek, ki je bil povezan z izvrstnim filmom "Majakovski". V dogajanje so bila vpletena tri imena: čudežna Irina Sokolova, mladi Nikolaj Nargiev in filmski režiser Aleksander Shein. Njihovih imen ne bom več prizival v tekst, čeprav je moj komentar namenjen predvsem njim. Oni bi lahko bili moji idealni bralci.

 

Da, strinjam se, da je politika enako razum in da je politično delovanje metodološko praznjenje prostora samo zato, da bi v njem prepoznali etično naravnane zakonitosti ter jih v naslednjem koraku pred ljudstvom uzakonili. Zakoni morajo biti usmerjeni proti neetičnosti, proti pohlepu, proti pervertiranim zločinskim ekonomistom, ki so se združili v planetarno mrežo za izvajanje kapitalskega nasilja. Katera kapitalska operacija ni prevara, proizvodnja zla?

 

Bralec, bodi pozoren, prosim te, da natančno pogledaš v besedo ekonomija. V njej vidiš zavezo planetu - eko! Resnično poslanstvo umetnosti je ekonomija geometrije. Proizvodnja "Niča" je naša ekonomska zaveza . V današnjem komentarju govorim o prazniku preobrazbe. O kirurgiji razuma. 

 

Ekonomija je peta dimenzija sveta, to mi sporoča Kazimir Severinovič Malevič prek dr. Kornelije Ičin. Iztopiti moramo iz predmetnega sveta, zapustiti moramo predmete. Malevič od nas zahteva, da predmete namestimo v muzeje, kjer bodo našli svoj mir, pot do vstajenja. Umetnost pa mora zapustiti planet.

 

Tudi zato sem v Moskvi!

 

Človek mora vstopiti v območje proizvodnega nemira. To od nas zahteva kozmično načelo! Druga avantgarda na čelu s Timurjem Novikovim, Sergejem Bugajevim - Afriko in Sergejem Kurjohinom je podprla vse napore prve avantgarde, čeprav ji je bila v mnogočem nasprotna. Osmislila jo je s tem, da je sama začela proizvajati "objekte Nič"!

 

Da, to je bil napad proti racionalnemu. Menili so, da z racionalnimi postopki ni mogoče doseči spoznanj v umetnosti. Milijontič: Kaj je umetnost? In vedno je pred nami drug odgovor: "Vsa poetika!" Avantgarda je radikalna sprememba poetike. Obstaja umetnost, ki se nikoli ne postara, to je nova umetnost.

 

Časopis Anarhija nam je v času prve avanatgarde dopovedoval: "Saj ne mislite, da je človek proizvedel parni stroj iz potrošnih pobud samo zato, da bi se lažje prevažali od mesta do mesta, kot bi nam to rad dopovedal razum. Saj ne mislite, da smo parni stroj izumili zato, da bi se lahko v njem udobno prevažali. Seveda ne! Temveč zato, da bi s hitrostjo parnega stroja povezali možgane tisočih lobanj v skupen podvig, da bi vso to možgansko energijo natovorili v vagone ter bi s pomočjo energetskega potencijala kompozicij odlteli ven iz objema zemljine krogle, stran od zemljinega privlaka. Tudi zato potrebujemo tvoje možgane. Za naš skupen polet!"

 

Tudi zato sem v Moskvi!

 

Leta 1913 je bil kvadrat še razdeljen diagonalno na dvoje, na črno in belo. Osrednji cilj avantgarde se je že takrat nahajal izven našega planeta. Tako je vse postalo negacija mimetičnega. Umetnost je postala projekcija, sistem, znakovnost, postala je načrt. Da, načrt dobesedno! Smisel umetnosti ni bil več v njeni "umetniškosti". Vsa avntgardna umetnost je postala proces in smer gibanja proti realnem, bližnjem kozmosu. Začela je združevati umetnost in znanost! Vse se je zreduciralo na tri kvadrate: na bel kvadrat na črnem, na črn kvadrat na belem in bel kvadrat na belem. Dobili smo veličasten načrt: belo na belem je postalo ikona novega sveta. Končno smo dobili smo prekrasen cilj, ki ga nikoli ne bomo dosegli.

 

Kazimir Malevič je zreduciral predmetni svet na veličasten Nič. Novikov pa na objekt Nič. Oba sta menila, da je nujna emancipacija od ujetosti v predmetni svet in da nas zemljska predmetnost neskončno omjejuje.

 

Tudi zato sem v Moskvi!

 

Malevičev oče, direktor tovarne sladkorja, je sina velikokrat popeljal v tovarniške dvorane, kjer si je ta ure in ure ogledoval proces proizvodnje sladkorja. Ure in ure je lahko gledal v centrifugo. Proces proizvodnje, sladkorja in rotacijo strojev je opisal kot muzikalno strukturo mehkih ritmov, šumov, ki so ga osrečevali. Proizvodnja bele produktnosti ga je uročila. Najprej z negacijo predmetnega sveta, kasneje z uvajanjem črke A v vizualno umetnost ter uvajanjem pete dimenzije - ekonomije Niča.

 

Poleg globine, dolžine, višine in časa je uvedel še peto eknomsko dimenzijo. Ekonomijo geometrije: Lepota deli ljudi zato, ker imamo ljudje različne poglede na lepoto. Ekonomija in njena geometrija pa nas združujeta, vsi prek tega sodelujejmo pri človeškem podvigu osvoboditve od ekonomistov. Umetniki morajo prevzeti nadzor nad ekonomijo. Usmeriti jo morajo v svet izumiteljev. Samo pomislite na stavke, kot so "kdor ne dela, naj ne je" ali "delo osvobaja"!

 

Delo je usedlina starega nasilnega sveta!

 

Malevič in Novikov predlagata: razvojni svet, naj temelji na nenehnem proizvajanju novih in novih idej Niča. Avantgardisti - idejniki so se tako združili v ekonomsko geometrično zvezo, katere namen je ukinitev vseh starih umetnosti sveta in onostranstva. Še danes religiozni predstavniki otrpnejo ob imenu Kazimirja Severinoviča Maleviča.

 

Malevič predlaga: ekonomično gibanje oblik, pri tem pa se zaveda množice obrednih problemov.

 

Malevič zahteva: od umetnika, da nikoli ne prestopiti v svet administratorjev.

 

Sam skupaj z Melevičem, Majakovskim, Novikovim, Zupančičevo in Turšičem zahtevam, da postgravitacijska umetniška dela položimo na kozmični horizont Niča. Vzdrževati je potrebno le svojo psihodinamiko.

 

Kazimir Malevič se je rodil 23. februarja leta 1879 v Kijevu v ulici Buljonoi, ki se je v preteklosti imenovala Boženkova v družini Severina Antonoviča Maleviča in njegove soproge Ludvige Galinovske. Oba oče in mati sta bila Poljaka in katolika, doma so govorili poljsko. Imela sta osem otrok. Štirje so pri rojstvu umrli.

 

V mestecu Kaos je prekrasen red!

KOMENTIRAJTE
PRIKAŽI KOMENTARJE
6
Zaključek polemike: Egalitarizem ne preprečuje sovražnega govora, ampak ga kvečjemu sproža!
20
12.12.2018 20:45
Želje po objektivizaciji negativne utopije sovražnega govora so bodisi neuresničljive, če ta paradoks razumemo, bodisi vodijo v ... Več.
Piše: Andrej Drapal
Ljudstvo proti avtokratu: Francoska revolucija med Parizom in Ljubljano
3
10.12.2018 22:37
Televizijske hiše v poročilih iz Francije predvajajo protestne izjave, ki se jih spominjamo iz časov vladeAlenke Bratušek: Vlada ... Več.
Piše: Dimitrij Rupel
Polemika o nekem govoru: Sovražni govor prispeva k fašistoizaciji družbenega pola
26
09.12.2018 18:00
Sovražni govor je vsako sovražno izjavljanje, usmerjeno proti komurkoli, z namenom pridobitve osebne koristi diskreditacije, ... Več.
Piše: Vid Sagadin Žigon
Edvardu Zajcu, prijatelju v spomin
5
08.12.2018 12:00
25. novembra 2018 je v mestuSyracuse, v ameriški zvezni državiNew Yorkumrl velikan svetovne umetnosti, začetnik računalniške ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Polemika o sovražnem govoru: Lahkotno pozivanje k pogromu "sovražnega govora" je problematično
25
06.12.2018 23:45
Kratko provokacijo o sovražnem govoru, ki jo je objavil portal+ razumem kot prispevek k javni debati o tej temi. Javna debata je ... Več.
Piše: Andrej Drapal
Kratka provokacija o sovražnem govoru: "Ne, nima vsakdo pravice do svojega lastnega mnenja ..."
29
05.12.2018 22:04
Zelo nevarna značilnost samodeklariranega mnenjskega pluralizma je, da se v odsotnosti opinion makerjev , torej osebnosti z ... Več.
Piše: Vid Sagadin Žigon
"Bolj ko je država demokratična, težje je kaj impresivnega narediti …"
10
03.12.2018 22:00
Demokracija ni razvila orodja za pogovor s pogumnimi idejami. Ne samo na področju arhitekture državnih projektov. Ni razvila in ... Več.
Piše: Miha Burger
Bodo nacionalne države v "bruseljskem cesarstvu" sploh še kdaj suverene?
5
02.12.2018 20:37
Diskusija o Brexitu poteka z nastavljenimi - in ne izvoljenimi - birokrati v Bruslju. Dostikrat slišim, da so ti uradniki ... Več.
Piše: Keith Miles
Majakovski, Gramschi, Goethe - vse to je bil Bernardo Bartolucci
9
02.12.2018 06:00
Z Bertoluccijem je umrl čas utopičnih delavskih revolucij, čas umetniških stilno-formativnih prevratov druge polovice XX. ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Boj za Istrabenzove hotele: Kdo bo obvladoval pomemben del slovenskega turizma
6
30.11.2018 21:00
Zgodba o prodaji Istrabenzovih hotelov je očitno dosegla vrelišče. Na to kaže tudi naša neuradna informacija, da naj bi že v ... Več.
Piše: Matija Ž. Likar
Medijski aktivizem v lokalni politiki: Janković da, Popovič ne?!
17
27.11.2018 20:00
Kar je dovoljeno Zoranu Jankoviću, ne velja za Borisa Popoviča. Medijski mainstream je vzpostavil nove, povsem subjektivne ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Če spodbujaš totalitarne metode, se lahko zgodi, da bodo te enkrat uporabljene proti tebi
22
26.11.2018 23:59
Pričujoči prispevek objavljamo do preklica, kajti za vsak primer smo ga poslali tudi predsedniku vlade Marjanu Šarcu, da ... Več.
Piše: Oskar M. Salobir
Volitve so za nami in vsi smo zmagovalci ...
3
26.11.2018 13:00
Zmagovalci so tisti, ki so postali župani, zmagovalci so tisti, ki niso postali župani, saj jim ne bo več treba dajati nemogočih ... Več.
Piše: Ivan Simič
Odprto pismo ministru za zunanje zadeve dr. Miru Cerarju pred obiskom Albanije
5
25.11.2018 23:59
Zakaj so za Vlado Republike Slovenije okoljski projekti v državah Zahodnega Balkana pomembnejši od projekta širitve mreže ... Več.
Piše: Tomaž Seljak
Danes ne more biti več zakonodajalec jezika ruralna druščina
1
25.11.2018 12:00
Kaj je to, kar je izoblikovalo poetično in avantgardistično repliko, da skozi usta najmlajše igralske generacije zveni tako ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Oh, to naše šolstvo: Kratka anekdota o tem, da ima avtoriteta vedno prav
4
22.11.2018 23:59
Čeprav šola prenekaterim staršem povzroča sive lase, se včasih lahko na njen račun tudi nasmejimo. Priporočam vam, da to ... Več.
Piše: Marjana Škalič
Razumeti Ljubljano, 2. del: Zakaj je Zoran Janković tako gladko zmagal na županskih volitvah
12
19.11.2018 00:41
Bolj kot gladka zmaga Zorana Jankovića je presenetljiva visoka podpora njegovi listi, ki bo ponovno z absolutno večino vladala v ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Intrafluks, krogotok med veliko radostjo in veliko žalostjo življenja
13
18.11.2018 09:16
Že od nekdaj meseca novembra postane Ljubljana prestolnica umetnosti in kulture. Še več, postane upoštevanja vredna prestolnica ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Kulturni škandal: K nam prihaja ruski pisatelj, ki se je v proruskih paravojaških enotah boril na vzhodu Ukrajine!
13
14.11.2018 23:00
Na prihajajočem Slovenskem knjižnem sejmu, ki se bo v Cankarjevem domu odvijal med 20. in 25. novembrom, bo nastopil tudi ... Več.
Piše: Mykhailo Brodovych
Avatgardna premišljevanja: Kakšna pravzaprav je vloga umetnosti v sodobni družbi?
24
13.11.2018 00:57
V nasprotju s splošnim prepričanjem, da mora umetnost zabavati in kratkočasiti kot kak posebno lep okrasek v sivini puščobnega ... Več.
Piše: Vid Sagadin Žigon
1 2 3 4 5  ... 

Najbolj brano

01/
Kako so na Slovenskem knjižnem sejmu zaklenili vrata in z varnostniki preprečili neprijetna vprašanja Zaharju Prilepinu
Olga Moroz
Ogledov: 2,816
02/
Polemika o sovražnem govoru: Lahkotno pozivanje k pogromu "sovražnega govora" je problematično
Andrej Drapal
Ogledov: 2,132
03/
Kratka provokacija o sovražnem govoru: "Ne, nima vsakdo pravice do svojega lastnega mnenja ..."
Vid Sagadin Žigon
Ogledov: 1,702
04/
Ljudstvo proti avtokratu: Francoska revolucija med Parizom in Ljubljano
Dimitrij Rupel
Ogledov: 2,066
05/
Polemika o nekem govoru: Sovražni govor prispeva k fašistoizaciji družbenega pola
Vid Sagadin Žigon
Ogledov: 1,548
06/
Kako resno je bila v proteste v Franciji vpletena islamistična Muslimanska bratovščina?
Uredništvo
Ogledov: 984
07/
Zaključek polemike: Egalitarizem ne preprečuje sovražnega govora, ampak ga kvečjemu sproža!
Andrej Drapal
Ogledov: 996
08/
Proračunske sladkosti: O milijardi evrov boljših javnih financah
Bine Kordež
Ogledov: 683
09/
Edvardu Zajcu, prijatelju v spomin
Dragan Živadinov
Ogledov: 1,038
10/
"Bolj ko je država demokratična, težje je kaj impresivnega narediti …"
Miha Burger
Ogledov: 894