Komentar

Povejmo na glas: svet upravljajo digitalni ovaduhi in fotonski veter

Računalniška država XXI. stoletja je že v celoti drugačna od televizijske države osemdestih let prejšnjega stoletja. Današnja država se z vsem naporom trudi, da čim bolj prekrije načine upravljanja s svojimi državljani, z vso svojo zločinskostjo želi skriti svoje centre moči. Prepričan sem, da bralci portala+ niste tako naivni, da mislite, da živite v državi z demokratičnim sistemom oziroma da obstaja kjerkoli na tem svetu demokratičen sistem, ki ga lahko upravljate s svojim volilnim glasom. Kategorična izjava: danes živimo v seštevku telekracije in digikracije, ki še nima imena.

31.08.2019 21:00
Piše: Dragan Živadinov
Ključne besede:   Dmitrij Gelfand   Evelina Domnič   Paul Cezanne   telekracija   ovaduh   država   Husserl

Digitalni ovaduhi so nam za svoj interface instalirali komike, da nas zabavajo med tem, ko čakamo na naslednjo svetovno vojno.

Naj še enkrat pokažem svojo umetniško pozicijo: pripadam razvojni umetnosti, ki meni, da sodobne umetniške prakse ne zadostujejo več resničnosti XXI. stoletja! Na danšnji dan je popolnoma razvidno, da je računalniška država XXI. stoletja že v celoti drugačna od televizijske države osemdestih let prejšnjega stoletja. Današnja država se z vsem naporom trudi, da čim bolj prekrije načine upravljanja s svojimi državljani, z vso svojo zločinskostjo želi skriti svoje centre moči. Prepričan sem, da bralci portala+ niste tako naivni, da mislite, da živite v državi z demokratičnim sistemom oziroma da obstaja kjerkoli na tem svetu demokratičen sistem, ki ga lahko upravljate s svojim volilnim glasom. Kategorična izjava: danes živimo v seštevku telekracije in digikracije, ki še nima imena. Ne pozabimo, da so današnje televizije že popolnoma digitalizirane! Prikrivanje in omogočanje delovanja digitalnih kompleksov države je osrednja naloga tisočih njenih apartčikov, ki ne smejo doma svojim soprogam ali soprogom povedati, kaj delajo za mezdo. Elektronski kompleksi postajajo nevralgične točke, prek katerih dražava upravlja s svojimi digitalnimi sistemi: od nadzora letalskega prometa, delovanja atomske centrale do načina plačevanja pokojnine svojim državnim ovaduhom.

 

Ali ste kdaj pomislil, kaj pomeni etimologija besede - ovaduh? To je tisti, ki ovaja, ovaduh, ovaduhinja, ovaduštvo. Staroslovansko - obaditi, sestavljeno iz ob in vaditi, obtoževati. To je dalje enako ali sorodno vadinti, imenovati, klicati, poklicati. Vadati, govoriti, reči, povedati, sporočiti. Etimološka besedna igra ovaduh: to je tisti, ki obtožuje duha.

 

Država vedno bolj prikriva sisteme digitalnega upravljanja, skriva svoje digitalne farme. Centralno inteligenco prepušča anonimnim diplomantom fakultete za elektroniko. Država se želi državljanom predstaviti kot tista, ki magijsko upravlja s svetom in svetim, kot da elektroni določajo našo etiko. Tako so diplomanti fakultete za elektroniko osrednji kadrovski bazen za manifestacijo nasilja države.

 

Še na začetku XX. stoletja si je lahko državljan predstavljal, ko je zavrtel številčnico, kako poteka telefonski klic. Lahko si je predstavljal operaterko v telefonski centrali. Lahko si je predstavljal anonimno - pozor! - žensko, ki je pretikala kontaktno kablažo. Brez težav si je predstavljal stotine žensk, ki so prevezovale in križale telefonske želje in urgence. Tako si je posameznik predstavljal center moči. Kako pa si danes predstavlja center moči? Kako lahko sploh locira totalitaristični elektron in njegovo polje delujočih silnic? Povejmo na glas: svet upravljajo digitalni ovaduhi in fotonski veter. Digitalni ovaduhi so nam za svoj interface instalirali komike, da nas zabavajo med tem, ko čakamo na naslednjo svetovno vojno.

 

Zakaj takšna uvodna struktura? Samo zato, da je bolj razvidno, kaj v tem trenutku raziskuje umetniška elektronska skupnost. Verjetno bi ta stavek moral zapisati v finalu današnjega komentarja, da bi komentar izvenel smiselno, toda če ga zapišem še najmanj trikrat, bo to premalo: elektronski umetniki želijo natančno locirati centre moči, ki že danes nepovratno ukinjajo našo svobodo. Svobode skoraj ni več! Prevladuje digitalni trolitivizem (naj mi bo oproščena ta slaba konstrukcija). Ključni razvojni umetniki vidijo odgovor v bazičnih znanstvenih raziskavah. Uporabna znanost (beri kapitalska znanost) je danes prevladujoča. Ravno tako želijo kritično digitalno skupnost podkupiti s cenenim kapitalom kretaivnih industrij.

 

 

***

 

Pogled današnjega komentarja želim usmeriti v razvojno umetnico Evelino Domnič, ki je bila rojena leta 1972 v Minsku v Sovjetski zvezi, v Belorusiji, kjer je študirala filozofijo, in v razvojnega umetnika Dmitrija Gelfanda, rojenega leta 1974 v Leningradu v ZSSR, v Rusiji. V umetniškem paru delujeta na presečišču znanosti in umetnosti. Raziskujeta percepcijo in večnost, obvladljiva in razumljiva stanja zavesti. Potopljena sta v bazično znanost, v njene najglobje zakonitosti, v eksperimentalno fiziko in kemijo. S svojimi mikro kamerami snemata njihove eksperimente in jih z zajetimi informacijami procesualno prevajata v vizualne predstavitvene modele.

 

Ker je komentar definitivno prekratka forma, da bi lahko opisal njuno umetniško-znanstveno delovanje (pa tudi, če bi imel pred seboj večji format, bi težko natančno opisal njune notranje strukture), bom zelo, zelo poenostavil: vizualizirata nam tisto, kar so nas v šolskem sistemu učili s predstavitvenimi modeli npr. kako se molekule povezujejo, ali kakšen je najmanjši delec materije - atom.

 

Poenostavljam, da bi bil razumljiv: tako kot je Paul Cézanne slikal limone, tako Elena in Dima slikata atom, materialnost atoma. Dobesedno mu dajeta vidnost! Prva na svetu sta, ki sta mu dala umetniški mimetični videz. Da, tako globoko smo se že potopili v znanje z avantgardnimi postopki. Tako kot sta slikala atom, sta procesualno vizualirala ionske luknje, zaščitna polja in membrane, kvantno optično ogrevanje. In vse to vedenje sta prečrpavala skupaj z vrhunskimi znastveniki bazičnih raziskav. Predvsem iz globin teoretične fizike. Vizualizirala sta logične formalnosti, ker se tisto, kar je logično in ima formo, lahko računalniško rekonstruira.

 

Največkrat sta usmerila svoje formativne strategije v multi senzorična polja. Osredotočena sta na evokacije nevronskih aktivnosti. Lahko si mislite, da se nista zaustavila samo v želji, da bi videla materialnost atoma. Njuna misija je videti mišljenje s pomočjo rekonstrukcije možganov. Vizualizirati mišljenje, določiti mu kvantno telesnost! Želita vizualirati zavest, ki misli ekonomijo, geometrijo, jedrsko orožje in sploh zakaj zavest vse to počne. Ne smemo pozabiti, Elena je diplomirala iz filozofije in je strokovnjakinja za Husserlov filozofski pojem, za fenomenologijo. Končna konsekvenca njunih umetniških prizadevanj je vizualiziranje mišljenja samega.

 

Bistveno, kar morate vedeti pri njunem umetniškem proizvajanju, je to, da v realnem času opazujeta nenehno spremenljiva fizikalna in kemijska stanja. Svoje eksperimente opravljata neposredno pred gledalci v realnem času poizkusa s pomočjo uporabe snemalnih tehnik. Znanstveni eksperiment vključuje natančne meritve, predvsem pa daje pomen tem meritvam.

 

Matematični vzorci s ponavljajočimi meritvami rezultirajo v generirane piksle. Matematični vzorci tako postanejo vidni, postanejo umetnina sama. Proizvesti hočeta pogoje za nastanek pomena oziroma pomenov! Tako kot sta onadva prepričana, sem tudi sam, da matematika ne more biti vrhunski jezik vesolja, ki določa smisel, čeprav je elegantna in nedvoumna. Ponovimo: razvojni umetniki želimo natančno locirati centre moči, tiste, ki že danes nepovratno ukinjajo našo svobodo. Svobode skoraj ni več, svoboda pa je smisel in največja moč vesolja! To vem, ker sem bil v zaporu.

 

 

***

 

Država želi s svojimi divizjami anonimnih ineženirjev elektronike dodeliti logičnim in racionalnim postopkom magične, če že hočete pseudo božje moči in jih skriti na temnih farmah teleogije (ne teologije). Še bolj pa želi država skriti tiste, ki nas ovajajo in nadzorujejo v imenu naše varnosti. Elena in Dima želita ravno nasprotno: narediti najbolj kompleksne sisteme vidne, da jih razumemo, ne pa, da so tukaj okrog nas nevidni in nas pokroviteljsko masakrirajo. Večnosti želita dodeliti človešli obraz.

KOMENTIRAJTE
PRIKAŽI KOMENTARJE
1
Zakaj javno podpiram Andraža Terška kot kandidata za ustavnega sodnika
7
04.06.2020 00:59
Ko je pred leti za ustavnega sodnika kandidiral Klemen Jaklič, sem ga brez pomislekov podprl. Iz treh razlogov: Ker pravo res ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
O zmožnosti zaveze
0
02.06.2020 23:30
Samo moški, ki je v sebi pripoznal svojo ženskost, je na žensko sposoben gledati kot na subjekt in ne zgolj kot na objekt ... Več.
Piše: Boštjan M. Zupančič
In memoriam Janez Kocijančič: Dolgoletni tihi patriarh levice
15
02.06.2020 00:45
O Janezu Kocijančiču bo v prihodnjih dneh napisanega in povedanega, predvsem pa iz Wikipedie prepisanega toliko, da smo se na ... Več.
Piše: Aljoša Pečan, Dejan Steinbuch
Janez Janša, pridne čebelice in pogoltni paraziti
25
31.05.2020 10:00
Podcenjevanje človeških zmožnosti je brezmejno. Ker tovrstno prozorno nakladanje že pri povprečno razgledanem in inteligentnem ... Več.
Piše: Simona Rebolj
Država od vseh stanj najbolj uživa v izrednem stanju
16
30.05.2020 23:19
Menim, da je glede na aktualni družbeni cunami več kot smiselno ponovno komentirati umetniško zvrst - bioumetnost. Ravno ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Jani Möderndorfer in Gregor Židan sta slovenska Zlatan Ibrahimović in Luis Figo
9
29.05.2020 23:54
Je politično prestopništvo izvoljenih predstavnikov ljudstva sprejemljivo? Po zakonu je dovoljeno, toda ali je tudi legitimno? ... Več.
Piše: Andrej Capobianco
Uredniški komentar: Zakaj je v resnici odstopil Dejan Židan in kdo se mu je odrekel
13
29.05.2020 02:40
Bolj kot jeremijade o pritiskih na neodvisno novinarstvo nas lahko skrbi kvaliteta tega silno neodvisnega novinarstva, ki je ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Vrnitev vestfalske države: Posledice pandemije Covid-19 za mednarodne odnose
5
25.05.2020 01:13
COVID-19 ni vplival le na nas posameznike in odnose med nami, ampak tudi na akterje v mednarodni skupnosti in odnose med njimi. ... Več.
Piše: Božo Cerar
Dialog s kolesarjem: "Da vas ni sram, ko po televiziji zagovarjate Janšo!"
6
24.05.2020 10:00
Da vas ni sram, je glasno vzkliknil mladenič, ki je ravno prislonil svoj bicikel k zidu, na katerem piše Papirnica. Prvi ... Več.
Piše: Dimitrij Rupel
Kraftwerk: Mi smo otroci Fritz Langa, Gordona Craiga, Karla Čapka, Josepha Beuysa in Wernherja von Brauna
0
23.05.2020 23:59
Združeno umetniško delo Kraftwerk praznuje letos pol stoletja od začetka svojega delovanja. Že to dejstvo je več kot dovolj, da ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
In memoriam Bert Pribac (1933-2020)
3
23.05.2020 20:00
Negoval je svoj istrski vinograd in oljčni gaj, se živahno vključeval v dogajanja v istrskem in širšem slovenskem prostoru. ... Več.
Piše: Milan Gregorič
Prebudite se! Prava gospodarska kriza šele prihaja. Njenih razsežnosti ne zna nihče napovedati, kaj šele zmodelirati.
8
22.05.2020 21:00
Zapornikova dilema iz teorije igre nam govori, da smo v Sloveniji pravzaprav akterji v istem zaporu. Lahko se med seboj ... Več.
Piše: Mark Stemberger
Delavske pravice se ne ščitijo s tem, da se uzakonja, kdaj naj kdo dela in kdaj počiva
13
22.05.2020 11:00
V medijih se vrstijo objave in pozivi k zaprtju trgovin ob nedeljah. Nekateri ta predlog obravnavajo z ekonomskega, drugi s ... Več.
Piše: Jasmina P. Petavs
352 milijonov evrov za "turistične bone" Slovencev utegne pripeljati celo do prezasedenosti naših turističnih kapacitet!
7
20.05.2020 13:15
Vlada je v okviru tretjega paketa t.i. protikoronskih zakonov obravnavala tudi predlog o razdelitvi bonov za turistično ... Več.
Piše: Bine Kordež
O anemični četrti veji oblasti, aktivnih državljanih in civilni družbi
11
18.05.2020 22:30
Glas posameznika je le glas vpijočega v puščavi? Aja? Seveda, če se tako odločimo, če to sprejmemo. Lahko pa je tudi glas na ... Več.
Piše: Miha Burger
Bolna Slovenija (o bedakih med bedaki)
16
17.05.2020 11:00
VSlovenijije spet izbruhnila epidemija okužbe z najvišjo možno stopnjo nalezljivosti. Bolezen še ni dobro raziskana, ker so ... Več.
Piše: Simona Rebolj
Lado Kralj: Iz transnacionalnega New Yorka je pogledal v globino Moravč
0
17.05.2020 00:46
Lado Kralj spada s svojo performativno naravo med svetovne gledališke protagoniste, ki so uprizorili veliko spremembo. Uprli so ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Dve neprijetni vprašanji za poražence in tri za zmagovalce zadnjega tridesetletja
18
16.05.2020 07:33
16. maja, torej danes, mineva trideset let od zaprisege prve slovenske demokratično izvoljene vlade. V tem obdobju smo izvedli ... Več.
Piše: Andrej Capobianco
Poslednji vzpon (In memoriam Tone Škarja)
6
16.05.2020 07:00
Tone Škarja je bil človek pronicljivega uma, ki ni šparal jezika, ko je bilo treba neposredno povedati resnico ali svoje mnenje. ... Več.
Piše: Mire Steinbuch
Free Press: O svobodi tiska
23
13.05.2020 21:30
Zdi se samoumevno, da v primerno delujoči demokraciji obstaja svoboden tisk. Prav tako je samoumevno, da bi moralo obstajati ... Več.
Piše: Keith Miles
1 2 3 4 5  ... 

Najbolj brano

01/
Uredniški komentar: Zakaj je v resnici odstopil Dejan Židan in kdo se mu je odrekel
Dejan Steinbuch
Ogledov: 6.248
02/
Dosje slovenski gozdovi, 2. del: Če kmetijska ministrica Aleksandra Pivec ne bo spet ustrahovana, potem so direktorju Zavoda za gozdove Damjanu Oražmu naposled šteti dnevi!
Uredništvo
Ogledov: 4.011
03/
In memoriam Janez Kocijančič: Dolgoletni tihi patriarh levice
Aljoša Pečan, Dejan Steinbuch
Ogledov: 3.385
04/
Dosje Slovenski gozdovi, 1. del: Vsak dan nam iz naših državnih gozdov pokradejo za najmanj 40.000 evrov!
Uredništvo
Ogledov: 5.975
05/
Zakaj javno podpiram Andraža Terška kot kandidata za ustavnega sodnika
Dejan Steinbuch
Ogledov: 2.041
06/
O zmožnosti zaveze
Boštjan M. Zupančič
Ogledov: 2.006
07/
Dosje Livar: Kako so plenili po največji slovenski livarni, ki ji grozi celo stečaj
Uredništvo
Ogledov: 2.222
08/
Janez Janša, pridne čebelice in pogoltni paraziti
Simona Rebolj
Ogledov: 2.092
09/
Tržaški Primorski dnevnik se zaradi laganja o incidentu na meji s Slovenijo še vedno ni opravičil
Uredništvo
Ogledov: 1.468
10/
Jani Möderndorfer in Gregor Židan sta slovenska Zlatan Ibrahimović in Luis Figo
Andrej Capobianco
Ogledov: 1.699