Komentar

Adria Airways je mrtva, naj živi Adria Airways!

Z Adrio je torej konec, vsaj tako se zdi. Morda bo zdaj čas za vprašanja. Koliko milijonov finančne pomoči je od osamostvojitve dalje prejela, kam vse je ta denar odtekel? Tega najbrž ne ve nihče, zato preiskovalni organi ne bodo nikoli odkrili vseh razsežnosti tega organiziranega plenjenja javnega denarja. Najhuje je to, ker sta bili celotna operacija prodaje Adrie Airways sumljivemu tujemu skladu in končno tudi njena likvidacija bržkone namenjeni ravno temu brisanju teh sledi. Ni izključeno, da prav zdaj poteka še zadnje "čiščenje arhivov", ki bi lahko razkrili kriminal.

 

06.10.2019 09:00
Piše: Angel Polajnko
Ključne besede:   Adria Airways   stečaj   likvidacija   Slovenija   letalske družbe   Janez Kocijančič   Letališče Jožeta Pučnika

Foto: Mediaspeed

Bog se nas usmili in naj prepreči, da bi pri reševanju naše letalske povezanosti s svetom sodelovali predsednik vlade, minister za gospodarstvo, ministrica za promet ali še kakšen "genij", ki nas je doslej že drago stal.

Zgodbo o Adrii Airways je potrebno razdeliti v dva dela, in sicer se prvi del nanaša na obdobje od ustanovitve do 1. oktobra letos, drugi del pa od tega dneva dalje. Prvi del je obdobje vzponov in padcev, svetlih trenutkov in žal tudi obdobje njenega konca. Posebno poglavje je obdobje od osamosvojitve do njenega stečaja. Ob osamosvojitvi je Adrio vodil Janez Kocijančič, ki je naredil prvo resnejšo izgubo, ki jo je morala država kar nekaj časa odplačevati. Da je šlo za lumparijo, je Kocijančič razodel sam, ko se je v ponedeljek zvečer pojavil v Studiu City in modroval z Marcelom Štefančičem. Pogovor je bil kulisa, ki naj zakrije njegovo početje, ki je načelo finančno trdnost Adrie.

 

Po "Kocki" se je zvrstila na direktorskem stolčku galerija temnih in manj temnih likov, ki so siromašili in plenili Adrio, kolikor se je le dalo. Ob tem je potrebno poudariti, da je bila Adria ves ta čas zelo dober in pošten kolektiv, ki je le z entuziazmom prenašal vse lumparije, ki so jih je počenjali ljudje, prisesani na Adrio in na državno pomoč, ki je nenehno dotekala. Koliko je bilo te pomoči in kam je odtekla, ne ve nihče. Tega tudi nikoli ne bomo odkrili. Najhuje je to, ker je celotna operacija prodaje tujemu skladu in končno likvidacija bržkone namenjena ravno temu brisanju sledi in prav gotovo prav zdaj poteka še zadnje "čiščenje arhivov", ki bi lahko razkrili kriminal.

 

Z Adrio je torej konec.

 

Od 1.10.2019 pa so bile na voljo ti zgodbe, od katerih je ena čista utopija, druga pa znanstvena fantastika. Glasijo pa se takole: stečaj oziroma likvidacija (1), uvedba tujega avioprevoznika (2) ali ustanovitev novega slovenskega avioprevoznika (3).

 

Kaj bo pomenil stečaj, se aktualna vlada niti ne zaveda. Stečaj Adrie namreč ni enak stečaju podjetja, ki vlaga kumarice ali prideluje marmelado. Niti ni enak propadu kakšnega hotela ali hotelskega kompleksa. Je mnogo več. Slovenija je turistična država, še pomembneje pa je, da je tudi visoko razvita industrijska država in da je Ljubljana njeno poslovno in kulturno središče. Poslovni svet pa ve, da se posli sklepajo tam, kjer je izvrstna dostopnost. Tudi turisti gredo tja, kamor jih čim hitreje popeljejo prometne povezave. Z likvidacijo Adrie bo dostopnost do Slovenije vsaj nekaj časa zelo otežena. Izgubila bo kar nekaj povezav.

 

Vemo, da je bila Adria majhna aviokompanija, letališče Jožeta Pučnika pa je po vseh kriterijih letališče tretjega ali celo četrtega ranga. Ta dejstva kajpak niso vabljiva za nobeno letalsko družbo, saj na linijah, ki jih bi jih uvedli, ni pričakovati kakšnih večjih dobičkov. Takšno stanje ekonomsko ni zanimivo, tuje družbe pa vodi k vzdrževanju teh linij le profit. Če bo želela vlada pripeljati v Slovenijo tujega prevoznika, ga bo lahko zvabila le s subvencijami, kar že v štartu nakazuje netransparentnost. Vemo, da so subvencije glede na evropski pravni red zelo problematične, zato je potrebno poiskati na pol legalne poti, kar pa v državi, kjer je netransparentnost udomačena, pomeni veliko tveganje. Upravičeno se zato postavlja vprašanje, koliko lahko takšno poslovanje stane? Koliko bodo ob tem zaslužili kriminalci, ki so potopili Adrio?

 

Ob vsem tem pa Šarčeva vlada očitno niti ni sposobna skleniti takšnega aranžmaja. Minister Zdravko Počivalšek je namreč na izjavil, da že potekajo intenzivno pogovori z Lufthanso. Kdo jih vodi na naši strani? Takšne pogovore bi v danem primeru moral voditi predsednik vlade ali pa vsaj minister. Če vodijo pogovore uradniki na ministrstvu, je to že v naprej propadel posel. Na to opozarja bledi nastop predstavnika ministrstva v Tarči minuli teden, ko je praktično pet minut pred dvanajsto izjavil, da na ministrstvu pripravljajo zakon o sanaciji Adrie, ta pa je bila takrat praktično že potopljena. S takšnimi kadri ne moremo niti zmajev spuščati po vaški gmajni.

 

Pričakovati, da bo vlada, še manj pa ministrstvo vzpostavilo alternativne polete letal, je utopija. Tukaj je potrebno omeniti še dejstvo, da je bilo mnogo letalskih linij vzpostavljenih po načelu recipročnosti. Torej je šlo bolj za politični dogovor kot za ekonomsko linijo. Te linije bodo seveda zdaj dodatno pod vprašajem.

 

Adria ima celo vrsto dovoljenj, certifikatov, ocen in podobnih dokumentov, ki so v letalske prometu potrebni za letenje. Do njih ni lahko priti. Še težje je priti do dokumentov, ki potrjujejo poslovno odličnost, kar Adria tudi ima. Z likvidacijo bodo vsi ti dokumenti trajno izgubljeni in ob morebitni ustanovitvi nove kompanije jih bo potrebno pridobiti na novo. To je mukotrpen  posel, mnogo težji kot pridobiti vozniško dovoljenje B kategorije, če uporabimo ljudsko izrazoslovje Marjana Šarca. Tukaj naj navedem, da je bilo nekoč slovensko gradbeništvo v samem svetovnem vrhu pri gradnji tunelov. S propadom SCT smo izgubili vse reference in sedaj je takšne reference ponovno pridobiti izjemno težko. V letalstvu pa je pridobivanje takšnih dokumentov še mnogo težje.

 

Končno, še vedno obstaja vsaj teoretična možnost, da se Adria reši. Sumljivi sklad, ki mu je bila Adria prodana v skrajno sumljivih okoliščinah, bi se moral Adrii odpovedati. Ali je možno Adrio v stečajnem postopku odkupiti, rešiti predvsem dobro ime, certifikate in požrtvovalni kolektiv? Ali je ob stečaju možno del dolgov prenesti na upnike? Tudi to je verjetno možno, če bi se seveda s tem strinjali. Ali je možno na pogorišču začeti graditi novo bodočnost? Verjetno da. Vse to je možno, vendar ne z ekipo, ki vodi Slovenijo. Pravzaprav Slovenije ne vodi, ampak se poigrava z njo. V Sloveniji ni strokovnjakov, ki bi lahko vodili tak postopek, zato se je potrebno ozreti naokoli in poiskati najboljše in najzanesljivejše ljudi, ki lahko pomagajo.

 

Prav gotovo je mnogo Slovencev po svetu, ki se na takšne posle spoznajo, ali pa imajo zveze s strokovnjaki, ki jih je potrebo vključiti. Seveda pa so za takšno "rešilno operacijo" potrebni poštenje, znanje in zavest. Bog se nas usmili in naj prepreči, da bi pri tem sodelovali predsednik vlade, minister za gospodarstvo, ministrica za promet ali še kakšen "genij", ki nas je doslej že drago stal. Ob tako tragičnem trenutku, kot je propad edine letalske družbe, ki je (bila) povezana s Slovenijo, se je potrebno strezniti in prenehati igrati kabaret. Trenutek je preresen in preveč usoden.

KOMENTIRAJTE
PRIKAŽI KOMENTARJE
10
Do koga bo prišla preiskovalna komisija, ki se ukvarja z otroško srčno kirurgijo v UKCL, če bo šla po sledi denarja in je ne bodo ustavili?
5
13.10.2019 06:00
Zelo dolg naslov, a izjemno kratek odgovor: do mafije. To pa je beseda, ki v Sloveniji, ko gre za javno zdravstvo, sploh nikogar ... Več.
Piše: Angel Polajnko
Bioumetnost in pragovi živega: Ko si ti ti vse do trenutka, ko ti nisi več ti
0
12.10.2019 17:01
Za Robertino Šebjanič reka ni samo voda v reki, je tudi geološko dno, je rečni geološki presek. Voda je zanjo trenutek, prerez ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Bodo Slovenci preživeli, ker je Peter Handke dobil Nobelovo nagrado?
12
11.10.2019 00:17
Pravzaprav me ne čudi, da je med ljudstvom završalo ob novici, da je Peter Handke prejemnik letošnje Nobelove nagrade za ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Turški napad na Kurde: Če bi Evropska unija protestirala, ji Erdogan lahko spet pošlje milijon beguncev!
19
09.10.2019 22:20
Potreben je bil en telefonski klic turškega predsednika Erdogana ameriškemu predsednikuTrumpu, da je ta sklenil pripadnike ... Več.
Piše: Božo Cerar
Šarčeva Slovenija v Evropskem svetu: Majhna, šibka in nepomembna
16
06.10.2019 18:00
Povprečni član Evropskega sveta praviloma predstavlja tretjino (34%) volilnega telesa svoje države in praviloma najmanj polovico ... Več.
Piše: Dimitrij Rupel
Teater je ena najbolj kritičnih inštitucij nasploh, ki jih pozna človeštvo
0
05.10.2019 20:34
Zahodnoevropsko umetnost lahko gledamo tudi skozi zgodovino njenih refleksij. Kritična zavest je pomemben del njenega izrisa. V ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Brexit: sindrom škodljivih neoliberalnih ukrepov, ki so spodkopali Evropsko unijo
8
04.10.2019 21:40
Dozdevno neskončen spektakel britanskega poskusa izhoda izEvropske unijeje del širše slabosti v zvezi evropskih držav.EUje v ... Več.
Piše: Shane Quinn
Fenomen Kris je moralna zaveza k boljši in pravičnejši državi. Te nam ne bo dala oblast, ampak jo bomo morali ustvariti sami!
2
02.10.2019 22:30
Kaj je fenomen Kris? To, da smo slovenski državljani v nekaj dnevih zbrali preko 3 milijone evrov za nekaj mililitrov zdravila ... Več.
Piše: Miha Burger
Uredniški komentar: Zakaj si Šarec zasluži impeachment? Zato ker je zlorabil položaj in zato ker prostovoljno ne bo nikoli odstopil
30
01.10.2019 23:00
Predsednik vlade je zlorabil svoj položaj in vplival na nacionalno obveščevalno službo, da je zaposlila njegovo nekdanjo ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
70 let komunistične Kitajske: Amerika bo še dolgo ostala najmočnejša država na svetu
12
30.09.2019 22:00
1. oktober 2019 je za Kitajsko dan posebnega pomena. Na ta dan pred sedemdesetimi leti je namreč nastala komunistična Kitajska ... Več.
Piše: Shane Quinn
Aleksander Čeferin in evropski nogomet
5
29.09.2019 11:00
Ljubljana - in z njo Slovenija - sta za en dan postali središče evropskega nogometa. Za to je bil najbolj zaslužen Aleksander ... Več.
Piše: Valerio Fabbri
Novomeška pomlad, 26. september 1920 - 26. september 2020
2
28.09.2019 22:59
Novomeška manifestacija, ki se je zgodila 26. septembra 1920, je v svoji napovedi izžarevala umetniško željo prek ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Jacques René Chirac (1932-2019)
2
26.09.2019 22:06
O Chiracu sem pisal večkrat kot o katerem drugem francoskem predsedniku, saj je naša delegacija v Evropskem svetu sedela poleg ... Več.
Piše: Dimitrij Rupel
Pahor, Šarec in intelektualci
14
23.09.2019 23:59
Ob nedavnih nastopih predsednika republike (na Bledu) in predsednika vlade (v Ajdovščini) se že spet postavlja vprašanje, kam ... Več.
Piše: Dimitrij Rupel
Slovenija kot Adria Airways
8
22.09.2019 23:04
Skoraj nobenega dvoma ni več: Adria Airways bo še en nacionalni letalski prevoznik, ki ga čaka bridek konec. Po nekajletni ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Sodnik spet provocira: "Zveze Nato ni mogoče označiti drugače kot skrajno nevarne celotnemu človeštvu"
10
22.09.2019 10:00
Pozivati iz Ljubljane na krepitev odvračalne drže zveze Nato, je najmanj nehigienično. Koristi politične narave so kratkoročno ... Več.
Piše: Zvjezdan Radonjić
Stoletje, prvič: Umetnost mora dokončno zapustiti naš planet in se naseliti v realno vesolje!
3
21.09.2019 22:06
Napovedujem dva zaporedna komentarja, izhajajoč iz časovnega vrtinčenja stotih let. Oba izhajata iz umetniških gest, ki so se ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Jankovićevih 29 milijonov je le kaplja v morju 15 milijard odpisanih dolgov
11
21.09.2019 00:00
Vsi se ukvarjajo s temi odpisanimi miljoni, nihče pa si ne zastavi vprašanja, zakaj in kako se je vse to premoženje izgubilo. Tu ... Več.
Piše: Oskar M. Salobir
Sramota: 100.000 evrov, ki jih UKCL zahteva od Blaža Mrevljeta, je klofuta bolnikom in davkoplačevalcem
8
18.09.2019 23:59
Odškodninska tožba Kliničnega centra proti našemu sodelavcu, kardiologu Blažu Mrevljetu, je strel v koleno in začetek konca ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Da bi prekinili manipulativno merjenje javnega mnenja, potrebujemo zakon o agencijah za merjenje javnega mnenja
8
17.09.2019 22:15
Raziskave javnega mnenja so v Sloveniji politični fenomen in podaljšek lobijev, je prepričan Tilen Majnardi, nekdanji novinar ... Več.
Piše: Tilen Majnardi
1 2 3 4 5  ... 

Najbolj brano

01/
Pada vlada? Jutri še ne - kljub izsiljevanju Levice, je pa že pripravljen "Scenarij 2020", ključna stranka bo SMC!
Dejan Steinbuch
Ogledov: 3,510
02/
Diplomacija a la Cerar: Erdogan norel zaradi Pahorja, Šoltes bi rad v Beograd, sramotni fiasko na recepciji Združenih narodov
Uredništvo
Ogledov: 3,205
03/
Bodo Slovenci preživeli, ker je Peter Handke dobil Nobelovo nagrado?
Dejan Steinbuch
Ogledov: 2,123
04/
Šarčeva Slovenija v Evropskem svetu: Majhna, šibka in nepomembna
Dimitrij Rupel
Ogledov: 1,930
05/
Turški napad na Kurde: Če bi Evropska unija protestirala, ji Erdogan lahko spet pošlje milijon beguncev!
Božo Cerar
Ogledov: 1,532
06/
Adria Airways je mrtva, naj živi Adria Airways!
Angel Polajnko
Ogledov: 2,179
07/
Do koga bo prišla preiskovalna komisija, ki se ukvarja z otroško srčno kirurgijo v UKCL, če bo šla po sledi denarja in je ne bodo ustavili?
Angel Polajnko
Ogledov: 1,362
08/
Nemirni Bližnji Vzhod: Zakaj si Združene države v resnici ne želijo vojne z Iranom
Shane Quinn
Ogledov: 949
09/
Uredniški komentar: Zakaj si Šarec zasluži impeachment? Zato ker je zlorabil položaj in zato ker prostovoljno ne bo nikoli odstopil
Dejan Steinbuch
Ogledov: 5,619
10/
Brexit: sindrom škodljivih neoliberalnih ukrepov, ki so spodkopali Evropsko unijo
Shane Quinn
Ogledov: 1,012