Čeprav se direktorju Agencije za komunikacijska omrežja in storitve (AKOS) Francu Dolencu zaradi številnih nepravilnosti maje stolček, pridno obiskuje poslance in "lobira" za svojo službo. Njegova sodelavka Tina Čuček pa "svetuje" novinarjem, naj lepše pišejo. Medtem pa je zaradi nemogočih razmer in oviranja dela nadzornega organa odstopil celo član Sveta AKOS Jože Kreševič!
Danes razkrivamo, kako je AKOS v letu 2015 zapravil kar 24.000 evrov za psihološka testiranja kandidatov za delovno mesto in svetovanje pri izbiri. Storitve je opravilo podjetje O.K. Consulting. Seveda se sprašujemo, zakaj Agencija kar naenkrat potrebuje psihološka testiranja. Na podjetje O.K. Consulting smo postali pozorni, ker so nas nanj opozorili zaposleni Agencije za komunikacijska omrežja in storitve. Njen direktor Franc Dolenc naj bi organiziral številna izobraževanja, ki naj po mnenju zaposlenih sploh ne bi bila potrebna in za katera zaposleni še dan pred izobraževanjem ne bi vedeli, o čem se bodo izobraževali. O.K Consulting je iz tega naslova v letu 2014 prejel skoraj 30.000 evrov za izobraževanja, ki imajo precej eksotične naslove, denimo:
- izobraževanje na temo kompetence v moderni organizacijski kulturi
- usposabljanje za vodenje selekcijskega intervjuja in
- šola sodobnega vodenja (5 modulov).
K temu moramo prišteti še še skoraj 10.000 evrov stroškov za Terme Snovik in Terme Resort, kjer naj bi izobraževanje potekalo. Skupaj to znese že 40.0000 evrov! Ali zaposleni uradniki te državne agencije res potrebujejo izobraževanje na temo "kompetence v moderni organizacijski kulturi"? Saj AKOS vendarle ni neka multinacionalka, ki bi delovala na svetovnem trgu in se tam borila s konkurenco.
Direktor Dolenc lobiral pri poslancu Draganu
Direktor AKOS Franc Dolenc se je ta teden pred zaposlenimi AKOS pohvalil, kako ga je minuli petek (tj. 22. januarja 2016) na razgovor povabil poslanec vladne SMC Dragan Matić in kako da ima zdaj popolno podporo vladajoče stranke premierja Mira Cerarja. Zaradi številnih medijskih razkritij o zelo "domačem" poslovanju se gospodu Dolencu namreč maje stolček. Zato poskuša prepričati zaposlene, ki so se njegovim nezakonitim navodilom že pričeli počasi upirati, da ima politično podporo.
S pomočjo Dragana Matića do 3 milijonov evrov "dražjega" zakona o medijih
Pomembno pa je vedeti tudi to, da je ravno poslanec Dragan Matić iz SMC tisti, ki je pomagal Francu Dolencu spremeniti 109. člen Zakona o medijih in iz zakona izbrisati predlog Ministrstva za kulturo. "Dolenčev" 109. člen v 7. odstavku namreč nalaga vsem radijskim postajam vodenje vsakodnevnega popisa (za vsako minuto 24-urnega programa) vseh vsebin z ustrezno klasifikacijo.

Gospodarska zbornica Slovenije je v svojem dopisu, naslovljenem na poslanske skupine, ocenila, da bo to določilo povzročilo za več kot 3.000.000 evrov dodatnih nepotrebnih administrativnih stroškov radijskim postajam v Sloveniji (!). Na sporni 109. člen pa je že opozoril tudi medijski strokovnjak Marko Milosavljević s FDV. Po besedah gospoda Dolenca - informacijo je direktor AKOS zaupal svojim zaposlenim, očitno zato, da bi jim dokazal svoj politični vpliv - bo ravno poslanski prijatelj Dragan Matić iz vladajoče SMC pomagal prepričati ostale prijateljske poslance, naj se ne ozirajo na opozorila Gospodarske zbornice Slovenije. Čeprav v 7. odstavku 109 .člena piše, da morajo radijski mediji voditi zapleteno vsakodnevno evidenco in klasifikacijo vseh vsebin, Dolenčeva sodelavka Tina Čuček (čeprav po izobrazbi ni pravnica) pojasnjuje javnosti, da tega zakonskega določila ne bo treba spoštovati.

Dragan Matić, SMC
Vprašanje iz osnove logike: če tega določila ne bo treba spoštovati, zakaj ga je pa potem sploh bilo treba umestiti v zakon?!
Denar za družinsko podjetje Invida
Čeprav direktor AKOS Franc Dolenc javno razlaga, da ne bo ponovno kandidiral za še mandat, po naših informacijah to niti slučajno ne drži. Njegovo družinsko podjetje Invida d.o.o., ki je sicer formalno v lasti njegovega sina, ki pa v tem podjetju sploh ni zaposlen, ustvarja prihodke prav na račun funkcije očeta Dolenca. Eden od poznavalcev slovenske telekomunikacijske scene nam je povedal, da bi bilo neetično, da bi Franc Dolenc kaznoval ali pa inšpekcijsko nadziral družbo, ki pri sinu naroča storitve. Ravno tako ne bi bilo primerno, da bi družbe, ki jih nadzira Franc Dolenc, zavrnile ponudbo istega Franca Dolenca, da jim posname oglas preko sinovega podjetja. Nihče se ne želi zameriti regulatorju, bi lahko logično zaključili. In zato lahko družinsko podjetje Franca Dolenca snema oglase za Telemach, Tušmobil, Simobil in celo RTV Slovenija. Z drugimi besedami, sin snema za vsa večja podjetja, ki jih njegov oče kot javni uslužbence nadzira!
Toda to pa še ni vse: Franc Dolenc, ki je direktor javne agencije, ni le skriti lastnik podjetja v lasti svojega sina, temveč ima celo svoj popoldanski s.p., prek katerega izstavlja račune za razne "storitve".
Zaradi nemogočih razmer odstopil Jože Kreševič
Zaradi prikrivanja podatkov in siceršnjih nemogočih razmer je decembra 2015 odstopil član Sveta AKOS Jože Kreševič. Svet AKOS je organ, ki bi moral nadzirati delo AKOS oziroma Franca Dolenca, pa je to postalo nemogoče, ker se je direktor te agencije na vsak način izogibal posredovanju podatkov, ki bi omogočali nadzor. Franc Dolenc je z javnim denarjem celo naročil tudi za skoraj 40.000 evrov pravnih mnenj, katerih glavni namen je bilo izogibanje izvajanju usmeritev nadzornih organov.
Pomembno vlogo pri "ugrabitvi" javne agencije AKOS pa igra tudi Tina Čuček, za katero so mnogi zlonamerno sklepali, da ima morebiti celo zelo tesno razmerje s Francem Dolencem, saj tako goreče in slepo zagovarja njegovo početje in zelo osebno jemlje vsak napad nanj. Verjetno so se prav zato pojavila ugibanja o tem, kaj jo žene v tej smeri. Tina Čuček po naših informacijah tudi vztrajno kliče nekatere novinarje in jih prepričuje, da morajo "lepše" pisati o AKOS.
Na koncu velja omeniti še to, da vodilni na AKOS za razliko od nekaterih zloglasnih profesorjev in profesoric Ekonomske fakultete sicer nimajo dodatka za t.i. stalno pripravljenost, vendar ga niti ne potrebujejo. Po naših informacijah si je namreč Franc Dolenc domislil poseben način izplačevanja dodatnih javnih evrov: svojim najbolj zvestim sodelavcem pač dodeli več funkcij ter na tej osnovi izplačuje dodatke k plači.
Če za primer vzamemo gospo Tino Čuček, potem ugotovimo, da je na AKOS istočasno:
- odgovorna oseba za posredovanje informacij medijem (ZMed),
- odgovorna oseba za odnose z javnostmi ter
- vodja sektorja za elektronske medije.
Sektor za slovenske elektronske medije (vse radijske in televizijske postaje) na AKOS vodi oseba, ki je sicer odgovorna za odnose z javnostjo (PR). Torej so za to agencijo radijski in TV mediji nekakšna hobi dejavnost, ki jo dežurna PR-ovka opravlja poleg svoje redne službe? Izgovor, da ni sredstev, ne zdrži kritične presoje, saj bi samo s sredstvi, ki so šla za psihološko testiranje, lahko za polni delovni čas zaposlili osebo, ki se ukvarjala le z mediji. Toda potem najbrž ne bi bilo dodatka za dodatno funkcijo… In ker se denar davkoplačevalcev porablja za razna eksotična izobraževanja, se bo medijem v 109. členu zakonsko predpisalo, da si kar sami pišejo analizo programa, da piarovka ne bo izgubljala preveč svojega dragocenega časa, ko bo med pisanjem izjav za javnost in klicanjem novinarjev (da jim pove, naj vendarle malo lepše pišejo), občasno izvajala še nadzor medijskih vsebin.
To, da bo takšna zmešana zakonska določba administrativno obremenila in podražila poslovanje domačih medijev za 30 odstotkov, je pa očitno nepomembno in nikogar ne zanima. Še najmanj poslanca Matića in vladajočo SMC...