Komentar

Življenje prestolnice

To je komentar o video umetnini. O video spotu The Third Reich skupine The Residents. Video umetnina je časovno omejena, lokalizirana telematična vizija, ki se največkrat manifestira v instalacijsko elektronski obliki.

14.02.2016 00:47
Piše: Dragan Živadinov
Ključne besede:   dragan živadinov   the residents   the third reich

Foto: arhiv Portala PLUS

Video spot The Third Reich za ploščo The Third Reich'n Roll je predvsem parodičen kult, je meta pripoved, ki izhaja iz prevladujočih ekspresionističnih in dadaističnih oblik z intonacijo futuristično deperovskega mehaničnega gledališča. Oba postopka: univerzalen-skozi-čas in temporalen-v-času sta zgrajena kot stroja za proizvodnjo niča!

Bralec, bodi pozoren na znake. Komentiram tisto, kar občudujem! To je bila kratka umetniška oblika. Imenovali jo bodo glasbeni spot. Hitra, a prepolna časa! Zelo malo je bilo takšnih umetniških oblik s tako velikim vplivom na kulturo prejšnjega stoletja. To se je zgodilo veliko preden bo na televizijskih ekranih nastopil prvi globalni televizijski program z glasbenimi spoti. Ime izumiteljske večmedijske umetniške skupine zveni v angleškem jeziku nadvse poslovodno zvočno: The Residents.

 

Skupini je dala ime zabaviščna korporacija Warner Bros, ko je leta 1972 zavrnila produciranje njihovega glasbenega LP vinila z naslovom "Warner Bros album"! Korporacija je zavrnitveno pošto poslala na: "stanujoče", v angleščini: The Residents. Mladi umetniki so bili v hipu navdušeni nad "ready made" imenom: "The Residents". Njihova ironičnost in talent se kljub zavrnitvi nista mogla načuditi korporacijskemu razumevanju njihovega kolektivnega duha in njihove dosledne anonimnosti. Včasih imajo tudi v zabaviščnih ministrstvih navdih.

 

Kar predstavljam si generalnega direktorja zabaviščne korporacije, ki nekje v globoki bodočnosti v filmskem promocijskem materialu hvali odlično izbrano ime skupine.

 

To je komentar o video umetnini. O video spotu The Third ReichVideo umetnina je časovno omejena, lokalizirana telematična vizija, ki se največkrat manifestira v instalacijsko elektronski obliki. Razvoj video umetnosti je potekal v dveh vzporednih kinetičnih, audio-vizualnih tokovih:

 

a.) kot raziskava elektronskega jezika, kot materializiran fenomen elektronskega moduliranja in kot analiza ter dekonstrukcija elektronskih naprav;

 

b.) kot meta pripoved, izhajajoč iz preteklih oblikoslovnih izhodišč in njihovih neposrednih povezav z novimi tehnološkimi orodji ter novimi materiali.

 

 

Prvi bazični postopek (a.) se vedno izkaže kot univerzalističen in vstopa v materializacijo umetnine skozi čas, drugi bazični postopek (b.) pa kot temporalen, naseljen z zavestjo o preteklih časih izhajajoč neposredno iz "časa-zdaj" in njegove razprte ikoničnosti. Oba postopka sta enakovredna v gradnji projekcije človeškega. Prvi dosega predvsem specialiste, drugi pa največkrat postane kult, ki se lahko razvije tudi v kulturo.

 

Oba postopka sta generalno planeterana.

 

Video spot The Third Reich za ploščo The Third Reich'n Roll je predvsem parodičen kult, je meta pripoved, ki izhaja iz prevladujočih ekspresionističnih in dadaističnih oblik z intonacijo futuristično deperovskega mehaničnega gledališča. Oba postopka: univerzalen-skozi-čas in temporalen-v-času sta zgrajena kot stroja za proizvodnjo niča!

 

Na tem mestu ti, dragi bralec, ne more pomagati ne tvoj pretanjen okus, ne poznavanje preteklih umetniških oblik, da bi trenutek, ki ga imenujemo "formativni vznik", lahko razumel. Na tem mestu smo vsi presenečeni, v kakšnih oblikah umetnost vznikne. Tudi mi specialisti! Specialisti smo na tem svetu med drugim tudi zato, da novo obliko prepoznamo in jo obranimo pred prevladujočo kulturo in okusom. S svojo morfološko pozicijo in znanjem mlado umetnino ohranimo! Tako kot je pred leti ali desetletji eden od strokovnjakov obranil vznik naše umetniške materializacije, tako smo mi ta postopek dolžni ponoviti čez leta ali desetletja.

 

 

Video spot The Third Reich je dolg 4 minute in 11 sekund. Uvodni kader traja 38 sekund. V prvem motivu videa vidimo v pastoralno pikčasti pokrajini privzdignjen mostiček. Po začetnih taktih glasbe se v črno belem kadru prek mostička pospešeno ritmizirano pripelje "vozilo vrtavka". Če si bolj natančno ogledamo "vrtavko", prepoznamo v njej veleblagovniški voziček. Voznik vrtavke je opremljen za nevarno misijo. Takoj za njim se pripeljejo druga vrtavka, tretja in nazadnje četrta. Vse štiri tvorijo v uvodnem kadru mehanizirano enoto neznanega izvora in neznanega namena.

 

Prvo osrednjo črno belo sekvenco določa studijski prostor, prekrit s časopisno grafiko. V bolj izostrenem pogledu hitro prepoznamo ritualni volumen tolkalne glasbene skupine ter stojalo za mikrofon, prekrito s časopisno grafiko. Prisostvujemo glasbenemu tolkalnemu obredu treh v časopis odetih obrednih mojstrov, ki se jim v 1. minuti in 2. sekundi pridruži še četrti. Za razliko od ostalih treh ima on sončna očala. Očalar začne izvajati R'n R liturgijo.

 

"Gledamo po površini biti in v globino riti" v vokalno znamenitem refrenu popularne kulture: na, na, na, na, na, na, na, na! Kapucinski magi, Ku klux klanovski asociativneži, v svojem Reich'n Roll ritualu stopnjujejo ritmizacijo in ji dodajajo vokalnost do 2. minute in 37. sekunde, ko v prostor nasilno vstopi Aluman, ki z otroškim orožjem pokonča tri obredneže. Teatralizirano pobijanje izvaja v zvočni masi vojnih siren.

 

V drugi osrednji črno beli sekvenci se pojavijo v 3. minuti in 10. sekundi, poleg smrti s celindrom, tudi televizor, vozilo vrtavka in R'n R mag. Vsi so opremljeni z električnimi kitarami. Začne se procesiranje "cut animacije". Meta Beatlesi so pripravljeni za nastop. Paralelno se na zvočnem traku izvaja saksofonsko izpihavanje zvokov v skladu s skupinsko koreografijo "benda" smrti. Pod stopniščem je nameščena paličnjakasta svastika, ki bo ravnokar začela poplesavati.

 

Svastika niha v dobri večpomenskosti!

 

Neviden prehod v zadnjo sekvenco s "cut trikom" v 3. minuti in 41. sekundi. V prostor vstopita dva monumentalna zrezka. Silogizem: zrezka v hitri koreografiji pokončata svastiko. To se zgodi v 3. minuti in 48. sekundi. Takoj zatem nastopi koreografija odsekanih glav in lobanj  z logiko "dance macabre". Slika se približuje stopnišču, na katerem prepoznamo najprej silhueto, takoj zatem pa podobo Adolfa Hitlerja. Hitler ne poje, je pa več kot očitno, kdo je v tem video spotu "frontman".

 

Konec! V 4. minuti in 11. sekundi se video spot, umetnina zaključi. V umetnini je vse nepopolno, vse je nezaključeno. Vse se je začelo z nikoli dokončanim filmom Vileness Fats.

 

 

Na Portalu PLUS bi lahko v hipertekstu izdelali povezavo na video spot The Third Reich, vi pa bi si ga lahko hipoma brez zadržkov na medmrežju ogledali, meni pa ga ne bi bilo potrebno opisovati v obliki scenarija. A navkljub vsemu sem napisal neavtentičen scenarij za video spot The Third Reich, po katerem bi nekdo nekega dne lahko posnel slovenski remake! V slovenskem jeziku! Če bo slučajno kdo le posnel remake video spota The Thrid Reich, se mu dolžine kadrov in njenih sekvenc ni potrebno dosledno držati!

 

To je bil komentar o video umetnini, o video spotu in skupini The Residents, ki je nastopala prejšnji teden v Zagrebu v klubskem prostoru Močvara, v Kinu Šiška pa smo nedavno tega gledali dokumentarni film o skupini, o kateri se je več govorilo kot vedelo. The Residents!

KOMENTIRAJTE
PRIKAŽI KOMENTARJE
2
Slovenska desnica in tuji mediji: Ker Janša noče, da bi ga kot žabo skuhali v topli vodi, občasno kar sam skoči v ponev z vrelim oljem
22
06.06.2020 03:00
V zadnjih mesecih so vsi tuji mediji, ki so poročali o Sloveniji oziroma vladi Janeza Janše, to počeli izrazito negativno: ... Več.
Piše: Andrej Capobianco
Zakaj javno podpiram Andraža Terška kot kandidata za ustavnega sodnika
7
04.06.2020 00:59
Ko je pred leti za ustavnega sodnika kandidiral Klemen Jaklič, sem ga brez pomislekov podprl. Iz treh razlogov: Ker pravo res ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
O zmožnosti zaveze
0
02.06.2020 23:30
Samo moški, ki je v sebi pripoznal svojo ženskost, je na žensko sposoben gledati kot na subjekt in ne zgolj kot na objekt ... Več.
Piše: Boštjan M. Zupančič
In memoriam Janez Kocijančič: Dolgoletni tihi patriarh levice
15
02.06.2020 00:45
O Janezu Kocijančiču bo v prihodnjih dneh napisanega in povedanega, predvsem pa iz Wikipedie prepisanega toliko, da smo se na ... Več.
Piše: Aljoša Pečan, Dejan Steinbuch
Janez Janša, pridne čebelice in pogoltni paraziti
26
31.05.2020 10:00
Podcenjevanje človeških zmožnosti je brezmejno. Ker tovrstno prozorno nakladanje že pri povprečno razgledanem in inteligentnem ... Več.
Piše: Simona Rebolj
Država od vseh stanj najbolj uživa v izrednem stanju
16
30.05.2020 23:19
Menim, da je glede na aktualni družbeni cunami več kot smiselno ponovno komentirati umetniško zvrst - bioumetnost. Ravno ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Jani Möderndorfer in Gregor Židan sta slovenska Zlatan Ibrahimović in Luis Figo
9
29.05.2020 23:54
Je politično prestopništvo izvoljenih predstavnikov ljudstva sprejemljivo? Po zakonu je dovoljeno, toda ali je tudi legitimno? ... Več.
Piše: Andrej Capobianco
Uredniški komentar: Zakaj je v resnici odstopil Dejan Židan in kdo se mu je odrekel
13
29.05.2020 02:40
Bolj kot jeremijade o pritiskih na neodvisno novinarstvo nas lahko skrbi kvaliteta tega silno neodvisnega novinarstva, ki je ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Vrnitev vestfalske države: Posledice pandemije Covid-19 za mednarodne odnose
5
25.05.2020 01:13
COVID-19 ni vplival le na nas posameznike in odnose med nami, ampak tudi na akterje v mednarodni skupnosti in odnose med njimi. ... Več.
Piše: Božo Cerar
Dialog s kolesarjem: "Da vas ni sram, ko po televiziji zagovarjate Janšo!"
6
24.05.2020 10:00
Da vas ni sram, je glasno vzkliknil mladenič, ki je ravno prislonil svoj bicikel k zidu, na katerem piše Papirnica. Prvi ... Več.
Piše: Dimitrij Rupel
Kraftwerk: Mi smo otroci Fritz Langa, Gordona Craiga, Karla Čapka, Josepha Beuysa in Wernherja von Brauna
0
23.05.2020 23:59
Združeno umetniško delo Kraftwerk praznuje letos pol stoletja od začetka svojega delovanja. Že to dejstvo je več kot dovolj, da ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
In memoriam Bert Pribac (1933-2020)
3
23.05.2020 20:00
Negoval je svoj istrski vinograd in oljčni gaj, se živahno vključeval v dogajanja v istrskem in širšem slovenskem prostoru. ... Več.
Piše: Milan Gregorič
Prebudite se! Prava gospodarska kriza šele prihaja. Njenih razsežnosti ne zna nihče napovedati, kaj šele zmodelirati.
8
22.05.2020 21:00
Zapornikova dilema iz teorije igre nam govori, da smo v Sloveniji pravzaprav akterji v istem zaporu. Lahko se med seboj ... Več.
Piše: Mark Stemberger
Delavske pravice se ne ščitijo s tem, da se uzakonja, kdaj naj kdo dela in kdaj počiva
13
22.05.2020 11:00
V medijih se vrstijo objave in pozivi k zaprtju trgovin ob nedeljah. Nekateri ta predlog obravnavajo z ekonomskega, drugi s ... Več.
Piše: Jasmina P. Petavs
352 milijonov evrov za "turistične bone" Slovencev utegne pripeljati celo do prezasedenosti naših turističnih kapacitet!
7
20.05.2020 13:15
Vlada je v okviru tretjega paketa t.i. protikoronskih zakonov obravnavala tudi predlog o razdelitvi bonov za turistično ... Več.
Piše: Bine Kordež
O anemični četrti veji oblasti, aktivnih državljanih in civilni družbi
11
18.05.2020 22:30
Glas posameznika je le glas vpijočega v puščavi? Aja? Seveda, če se tako odločimo, če to sprejmemo. Lahko pa je tudi glas na ... Več.
Piše: Miha Burger
Bolna Slovenija (o bedakih med bedaki)
16
17.05.2020 11:00
VSlovenijije spet izbruhnila epidemija okužbe z najvišjo možno stopnjo nalezljivosti. Bolezen še ni dobro raziskana, ker so ... Več.
Piše: Simona Rebolj
Lado Kralj: Iz transnacionalnega New Yorka je pogledal v globino Moravč
0
17.05.2020 00:46
Lado Kralj spada s svojo performativno naravo med svetovne gledališke protagoniste, ki so uprizorili veliko spremembo. Uprli so ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Dve neprijetni vprašanji za poražence in tri za zmagovalce zadnjega tridesetletja
18
16.05.2020 07:33
16. maja, torej danes, mineva trideset let od zaprisege prve slovenske demokratično izvoljene vlade. V tem obdobju smo izvedli ... Več.
Piše: Andrej Capobianco
Poslednji vzpon (In memoriam Tone Škarja)
6
16.05.2020 07:00
Tone Škarja je bil človek pronicljivega uma, ki ni šparal jezika, ko je bilo treba neposredno povedati resnico ali svoje mnenje. ... Več.
Piše: Mire Steinbuch
1 2 3 4 5  ... 

Najbolj brano

01/
Uredniški komentar: Zakaj je v resnici odstopil Dejan Židan in kdo se mu je odrekel
Dejan Steinbuch
Ogledov: 6.363
02/
Dosje slovenski gozdovi, 2. del: Če kmetijska ministrica Aleksandra Pivec ne bo spet ustrahovana, potem so direktorju Zavoda za gozdove Damjanu Oražmu naposled šteti dnevi!
Uredništvo
Ogledov: 4.130
03/
In memoriam Janez Kocijančič: Dolgoletni tihi patriarh levice
Aljoša Pečan, Dejan Steinbuch
Ogledov: 3.505
04/
Zakaj javno podpiram Andraža Terška kot kandidata za ustavnega sodnika
Dejan Steinbuch
Ogledov: 2.191
05/
O zmožnosti zaveze
Boštjan M. Zupančič
Ogledov: 2.097
06/
Tržaški Primorski dnevnik se zaradi laganja o incidentu na meji s Slovenijo še vedno ni opravičil
Uredništvo
Ogledov: 1.836
07/
Dosje Slovenski gozdovi, 1. del: Vsak dan nam iz naših državnih gozdov pokradejo za najmanj 40.000 evrov!
Uredništvo
Ogledov: 6.050
08/
Janez Janša, pridne čebelice in pogoltni paraziti
Simona Rebolj
Ogledov: 2.155
09/
Jani Möderndorfer in Gregor Židan sta slovenska Zlatan Ibrahimović in Luis Figo
Andrej Capobianco
Ogledov: 1.733
10/
Slovenska desnica in tuji mediji: Ker Janša noče, da bi ga kot žabo skuhali v topli vodi, občasno kar sam skoči v ponev z vrelim oljem
Andrej Capobianco
Ogledov: 1.202