Komentar

Odgovor na odgovor: Dragi sošolec iz Sazasa, ste res padli na raven gostilniških čenč?

Naš komentator Goran Novković v skladu z Zakonom o medijih odgovarja na odgovor, ki ga je v skladu s taistim zakonom na njegov komentar poslalo Združenje Sazas. Uredništvo Portala PLUS podpira demokratično razpravo o t.i. glasbenih kvotah, ki jih spremenjeni Zakon o medijih na novo urejuje.

19.02.2016 00:30
Piše: Goran Novković
Ključne besede:   sazas   kvote   matjaž zupan   goran novković   gzs   tinkara kovač

Foto: Mediaspeed

SAZAS se je odzval na mojo kolumno z naslovom Kakšne kvote bi zahtevala Tinkara Kovač, če bi bila šefica slovenskih čevljarjev, objavljeno 18. februarja 2016. V njej mu - v demokratični državi, za katero še verjamem, da v njej obstoji svoboda govora - očitam, da je del aktivnosti, s katerimi se pod krinko slovenske umetnosti in slovenske kulture sprejema zakon, zelo ugoden za glasbeni kartel. Ta si bo tako zagotovil promocijske in materialne rente na IZRAZITO PRETIRAN NAČIN.

 

"Od predvajanja skladb na radijskih postajah se plačujejo avtorske pravice. Več skladb, več denarja. Tudi Sazasu." sem zapisal. In dodal: "Nič nimam proti temu, da se na vseh radijskih postajah, zlasti na javnih, omogoči in zahteva predvajanje slovenskega glasbe. Ampak zahtevati tako drastične kvote je, milo rečeno, škandal."

 

 

1. SAZAS v odgovoru trdi, da nacionalno poreklo avtorsko zaščitenega glasbenega repertoarja v ničemer ne vpliva na ceno avtorskega nadomestila: "SAZAS je mednarodno zastopstvo, zaradi česar obstaja zgolj en cenik, po katerem se zaračunavajo avtorska nadomestila, ne glede na avtorjevo poreklo, državljanstvo, nacionalnost."

 

Moj odgovor številka 1.

 

Odgovor Sazasa drži. Če Sazas razumem zgolj kot ustanovo. Ampak Sazas so tudi ljudje. V njegovem vodstvu in okolici. Ti ljudje imajo izrazit interes, da si zakonsko zagotovijo več predvajane slovenske, tudi njihove glasbe. S tem si zagotovijo več denarja tudi zase, kar po zakonu. Denarja, ki ga prek oglaševanja v medijih, plačil v gostilnah, na prireditvah ipd., pravzaprav posredno plačujemo vsi, ki delamo v podjetjih, ki oglašujejo v medijih, ko hodimo v  restavracije na večerje, v bifeje na kavo ipd.

 

 

2. SAZAS na koncu svojega odgovora, pravi da je vloga kolektivnih organizacij tudi, da spodbujajo ustvarjalnost avtorjev z namenskimi skladi, zlasti z namenom bogatenja domačega repertoarja, ohranjanju kulturne raznolikosti in raznovrstnosti žanrov (ki sicer morda ne zagotavlja profita /komercialnim/ radijskim postajam in ki bi – če bi – zasledovali njihove cilje, vsi poslušali nabor 10 skladb po anglo-ameriških izvajalcev).

 

Moj odgovor številka 2.

 

a. Sazas namerno spregleda pomemben del mojega zapisa: "…si bo glasbeni kartel zagotovil promocijske in materialne rente na IZRAZITO PRETIRAN NAČIN." V tem je težava. Da so predvidene kvote slovenske glasbe v predlogu zakona drastično visoke.

 

b. Nasprotno Sazas namiguje, da bomo sicer, če zakon ne bo potrjen, poslušali samo nabor 10 skladb pop anglo-ameriških izvajalcev. Kar seveda ne drži. Danes najdete na radijskem področju glasbeni pluralizem. Poslušate lahko anglo-ameriško glasbo, latino-ameriško, domače zvrsti, hrvaško … Ni dvoma: Sazas pretirano straši, da bi uveljavil pretirane kvote za pretirane rente.

 

c. Sazas izpostavlja zgolj komercialne radijske postaje. Očitno namerno spregleda, da se temu zakonu odločno upirajo tudi na javni radio-televiziji, za katero ni dvoma, da s svojim programom, tudi z razvedrilnimi oddajami na televiziji, že zdaj izdatno podpira in promovira domačo glasbo.

 

 

3. SAZAS cinično omenja svojo žalost, ker da kot izvršni direktor GZS ne prepoznam pomena kulturnih in kreativnih industrij kot bistvene razvojne panoge nacionalnega gospodarstva. Dodaja, da "v članku ne postrežem z enim samim kazalnikom, koliko dejansko tovrstna industrija pripomore h gospodarski rasti in zaposlovanju (v EU 4,5%, zaposluje 8,5 milijona ljudi)".  In na koncu drugega odstavka še bolj cinično doda, da "se zdi, kot da želim s svojo čevljarsko metaforo raje še naprej udobno sedeti v pisarni in čakati, da vse (slovenske) industrije propadejo in vsi postanemo migranti na ponovno zaprtih mejah."

 

Moj odgovor številka 3.

 

a. Apokalipsa se je nekdaj imenovala skupina šefa Sazasa Matjaž Zupana. Morda je naključje, morda pa tudi ne, da zdaj prav Sazas apokaliptično straši, kako bo vse propadlo in bomo vsi migranti na zaprtih mejah. Resnica je seveda drugačna. Prav slovenska industrija je skupaj s povezanimi gospodarskimi dejavnostmi, srednjimi in malimi podjetji, tudi s kreativno industrijo, najbolj zaslužna, da imamo v zadnjih letih spet gospodarsko rast. Naj gospem in gospodom iz Sazasa postrežem s podatkom: za 50 odstotkov se je od leta 2009 povečal slovenski izvoz, in to v času največje krize! 

 

Mimogrede, koliko izvozimo slovenske glasbe? Koliko k slovenski gospodarski rasti pripomore slovenska glasba? Samo sprašujem, ker v Sazasovem odgovoru je  namreč podatek za EU, ne za Slovenijo!

 

b. GZS je prostovoljna gospodarska asociacija, ki ji noben zakon ne zagotavlja prilivov, kot jih ima po zakonu že zdaj zagotovljene Sazas. GZS imamo močne dejavnosti na področjih internacionalizacije gospodarstva, promoviranja inovativnosti, varstva okolja in še bi lahko našteval. Brez tako zajamčenih prilivov, kot jih ima Sazas. Vse to počnemo s ciljem dviga dodane vrednosti prek inovativnosti, kreativnosti, boljšega varstva okolja in večje konkurenčnosti na globalnih trgih. Ne s pretiranimi rentami doma, ki jih na koncu plačajo Slovenke in Slovenci.

 

c. Sazas med drugim pripomni tudi, da čakam propad vse slovenske industrije udobno sedeč v pisarni. Ta je pa res na ravni gostilniškega obrekovanja. Zato ni vredna daljšega komentarja. Bralci itak dobro vedo, kdo lahko udobno sedi v pisarni: ali je to tisti, ki je odvisen od zaupanja svojih članov in nima zakonsko zagotovljenih denarnih prilivov, ali tisti drugi, ki mu jih politični strici zagotovijo in ki ima čas, da javno stresa naokoli gostilniške čenče.

 

Dragi prijatelji iz Sazasa, dragi sošolec Matjaž, ste mar res vredni tega, da padete na raven gostilniških čenč?

KOMENTIRAJTE
PRIKAŽI KOMENTARJE
3
Preveč permisivna Janševa klerofašistična diktatura med ulico in farso
1
18.09.2020 21:20
Petkovi protivladni protesti so manifestacija alternativcev, ki jih razen stranke Levica pravzaprav nihče v tej državi ne jemlje ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Ko Američani umirjajo odnose med Beogradom in Prištino, Telekom Slovenije prodaja drugega največjega mobilnega operaterja na Kosovu?!
4
15.09.2020 23:07
Ko se celo Bela hiša vključi v normalizacijo odnosov med Srbijo in Kosovom, je to znak, da ne gre samo ponovno vzpostavitev ... Več.
Piše: Aljoša Pečan
East is East, Vzhod je vzhodno
4
13.09.2020 11:00
Sestanek državnega vodstva z ameriškim državnim sekretarjem Pompeom neposredno pred Blejskim strateškim forumom je izkazal modro ... Več.
Piše: Zvjezdan Radonjić
Mesto, možgani in gozdovi
3
12.09.2020 21:00
Povejmo brez zadržkov: ta trenutek potekajo po vsem svetu epohalne umetniške in kulturne spremembe, nanje smo se uspešno ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Akcijski načrt dviga produktivnosti, 2. del: Ideje o tem, da bi v štirih letih "ujeli" Avstrijce, so povsem nerealne!
10
11.09.2020 21:45
V prvem delu teksta sem predstavil nekaj razmišljanj o Akcijskem načrtu za višjo rast produktivnosti, ki so ga pripravili ... Več.
Piše: Bine Kordež
Akcijski načrt dviga produktivnosti: Kako naj bi v vsega štirih letih kar za polovico zmanjšali zaostanek za Avstrijo
8
09.09.2020 22:59
Ali se desetletne zaostanke da nadoknaditi v zgolj nekaj letih? Akcijski načrt dviga slovenske produktivnosti, ki ga je ... Več.
Piše: Bine Kordež
Izbirčni spomin medijskega poveljstva
3
08.09.2020 20:30
Ker Dimitriju Ruplu Delo ni hotelo objaviti odziv na članek Saše Vidmajer z naslovom V sivini vzhodnih navijačev [1], mu ga rade ... Več.
Piše: Dimitrij Rupel
Koronavirus in komuniciranje z javnostmi: So ljudje, ki ne verjamejo v Covid-19, ker jim gre na živce Jelko Kacin
12
07.09.2020 21:20
Za komuniciranje v času kriznega obdobja, v katerem smo še vedno, so nezadostne informacije predvidljive, saj so v takih časih ... Več.
Piše: Jana Lutovac Lah
Travmatično življenje otrok z masko v šolski torbici
5
06.09.2020 10:00
Družbena omrežja se sesuvajo pod malo revolucijo proti rabi zaščitnih mask. Starši izražajo globoko zaskrbljenost, da bodo ... Več.
Piše: Simona Rebolj
Virus, to je tisto vmes, ki ni živo in ni neživo
3
05.09.2020 21:33
Bioumetnost je opazovalnica novih družbenih razmerji. V umetnosti XXI. stoletja je nujna posthumanistična kritična umetnost. ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
AKOS in telekomunikacije: Janša, we have a problem!*
5
04.09.2020 23:15
Med nastankom prejšnjega prispevka o telekomunikacijah v Sloveniji v zadnjih dvajsetih letih (Vse kar ste želeli vedeti o ... Več.
Piše: Aljoša Pečan
Esej o "človekovih pravicah": Pravo, pravice in predpravice
7
01.09.2020 22:59
Na pravu in pravici zasnovana skupnost odmerja svobodnemu posamezniku okvir, ki mu onemogoča ovirati svobodno voljno dejavnost ... Več.
Piše: Marjan Frankovič
1. september skozi zaščitne maske: Zakaj je uvajanje malčkov v vrtec tako pomembno in zakaj staršem uvajanja ravnatelji ne morejo prepovedati
4
01.09.2020 01:15
Ker nas prva leta nas zaznamujejo tako močno, da se to odraža v naših odnosih dobesedno skozi celo življenje, nikakor ni vseeno ... Več.
Piše: Katja Knez Steinbuch
Blejski strateški forum 2020: Globalne preobrazbe po koncu pandemije Covid-19
4
30.08.2020 21:59
Na Bledu se začenja letošnji Blejski strateški forum (BSF), ki je že petnajsti po vrsti in po nekaj letih precejšne stagnacije, ... Več.
Piše: Iztok Mirošič
Politična satira: Magnetogram tajne nočne seje Državnega zbora za umirjanje političnih strasti*
4
30.08.2020 11:03
Pred kratkim je na Šubičevi 4, v parlamentarni veliki dvorani, potekala tajna nočna seja o predlogu predsednika vlade, da bi se ... Več.
Piše: Andrej Capobianco
Z vsakim dnem smo bližje peklu, a se nam ne gabijo vonjave, ki se iz njega cedijo
2
29.08.2020 22:59
Romeo Castellucci v svojih predstavah velikokrat tematizira zlom krščankega raja oziroma to, kar nam je ostalo od njega. Ostalo ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Tajni agent Steinbuch, ta karikatura novinarja, sporočam Mladini, Repovžu in ostalim tetkam: Je*** se!
24
28.08.2020 10:58
V času, ko bojda potekajo razprave o novi medijski zakonodaji, se vsak dan znova kaže, kako pomembna je svoboda govora, pa tudi ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Večno rivalstvo v vzhodnem Sredozemlju: Grško-turški spor spet blizu vrelišča
5
27.08.2020 22:31
Med Grčijo in Turčijo, ki sta obe članici zveze NATO, se razmere spet zaostrujejo. Njun sosedski spor, ki je posledica ... Več.
Piše: Božo Cerar
Uredniški komentar: Neuspeli puč v upokojenski pivnici
16
26.08.2020 22:40
Danes ponarodela viža o diskreditaciji in likvidaciji se ponavlja že vsaj četrt stoletja. Vsakič, ko na tranzicijski levici kdo ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Neverjetnih 107 let književnika iz mesta v zalivu: Vse najboljše, dragi Boris Pahor!
6
26.08.2020 01:03
Danes praznuje 107. rojstni dan živa legenda slovenske, italijanske in tudi evropske literature, nesojeni Nobelov nagrajenec ... Več.
Piše: Milan Gregorič
1 2 3 4 5  ... 

Najbolj brano

01/
Dosje slovenski gozdovi, 6. del: Počasi se kažejo obrisi ene največjih kriminalno-političnih afer pri nas!
Uredništvo
Ogledov: 4.735
02/
Na invalidih se dobro služi: FIHO kot "družinski podjetje" Omanovih
Elena Pečarič
Ogledov: 2.681
03/
Dosje ekstremisti, 2. del: Socialna država, stranka Levica in italijanski neofašisti … isti, isti, isti
Andrej Capobianco
Ogledov: 1.735
04/
Pet resnic o pokojninah in upokojencih, ki jih večina izmed nas verjetno ne pozna
Bine Kordež
Ogledov: 1.399
05/
Zagovor svobode govora: Pismo o pravičnosti in odprti javni razpravi
Uredništvo
Ogledov: 1.371
06/
Dosje ekstremisti, 3. del: Zakaj bi nas morale podobnosti med Levico in italijansko skrajno desnico CasaPound skrbeti
Andrej Capobianco
Ogledov: 1.189
07/
Ko Američani umirjajo odnose med Beogradom in Prištino, Telekom Slovenije prodaja drugega največjega mobilnega operaterja na Kosovu?!
Aljoša Pečan
Ogledov: 1.272
08/
Preveč permisivna Janševa klerofašistična diktatura med ulico in farso
Dejan Steinbuch
Ogledov: 1.073
09/
Izbirčni spomin medijskega poveljstva
Dimitrij Rupel
Ogledov: 2.082
10/
East is East, Vzhod je vzhodno
Zvjezdan Radonjić
Ogledov: 1.147