Ko smo na začetku meseca razkrili, da je Tinkara Kovač v evidenco nove glasbe, ki jo vodi ministrstvo za kulturo, vnesla lažne podatke o svojo skladbi 2x2, nismo vedeli, kakšne reakcije lahko pričakujemo. Toda tokrat smo pozitivno presenečeni nad odzivom znane glasbenice, saj je po ugotovljeni manipulaciji z datumom prvega predvajanja te skladbe sama od ministrstva za kulturo zahtevala izbris iz evidence nove glasbe.
Da se z novinarstvom da spreminjati svet na bolje, smo dokazali tudi s člankom (vir), v katerem smo razkrili, da je glasbenica in predsednica Sindikata glasbenikov Slovenije Tinkara Kovač za pesem, ki jo je vnesla v evidenco nove glasbe, navedla lažen, tj. poznejši datum prvega predvajanja. S tako mahinacijo bi imela namreč več možnosti, da bi njeno skladbo 2x2 predvajale radijske postaje, ki morajo v svojih programih po novem zagotavljati četrtinski delež nove slovenske glasbe, s tem pa bi programski čas odvzela marsikateremu mlademu glasbeniku, ki mu je bila zadnja sprememba kvotnega sistema prvotno namenjena.
In kaj se je dejansko zgodilo po tem, ko smo objavili članek z naslovom "Tinkara Kovač ministrstvu za kulturo navaja lažne podatke. Andrej Šifrer novi slovenski Justin Bieber?! Ali bosta Zoran Predin in Miran Rudan spet idola slovenskih najstnic?", ki je doživel izjemen odmev v javnosti? Ko smo prejšnji teden pogledali v evidenco nove glasbe, smo opazili, da je s seznama izpadel celoten repertoar Tinkare Kovač. So se za umik skladb odločili na ministrstvu za kulturo? Je umik zahtevala kar Tinkara Kovač, ki na novinarska vprašanja ni odgovarjala, je pa svojo potezo pojasnjevala na Facebook strani (vir)?
Torej: zakaj v evidenci nove glasbe niso več objavljene pesmi Tinkare Kovač? "Zato, ker so bile na zahtevo Tinkare Kovač izbrisane iz evidence. Umik skladb je zahtevala Tinkara Kovač, izbris je izvedlo ministrstvo," pojasnjujejo na kulturnem ministrstvu.
In kako sploh preverjajo, ali je podatek o prvem predvajanju skladbe, ki ga navede glasbenik, točen?
"V prvi vrsti si pomagamo s podatki in dokazili, ki jih predložijo sami avtorji oziroma izvajalci. Po potrebi pa bomo podatke dodatno preverili tudi pri SAZAS in IPF," napovedujejo na ministrstvu, ki ga vodi Tone Peršak.
Ob tem velja spomniti, da smo v prvotnem članku med drugim poročali tudi o tem, da se v evidenci nove slovenske glasbe nahaja tudi skladba Blues in vino, za katero je Marino Legovič kot datum prvega predvajanja navedel 6. julij 2014, kar pomeni, da je bila ta pesem tedaj že prestara za seznam skladb, ki so bile prvič predvajane pred največ dvema letoma, in torej ni sodila več v evidenco ministrstva. Danes te skladbe v evidenci ni več. Kot so pojasnili na ministrstvu, so izbris skladbe izvedli sami, in sicer po uradni dolžnosti.
Ministrstvo za kulturo: sistem deluje!
Četudi je že na prvi pogled jasno, da ima evidenca številne pomanjkljivosti in so zato možne tudi zlorabe sistema, kar smo dokazali v našem članku, so na kulturnem ministrstvu vseeno prepričani, "da sistem deluje". Na vprašanje, kje lahko slovenske radijske postaje dobijo oziroma slišijo pesmi iz evidence, da bi zadostile potrebam zakona, odgovarjajo, da ministrstvo "v evidenci vodi podatke o skladbah, ne pa tudi posnetkov skladb". Ob tem pa dodajajo, da je "za točnost in pravilnost podatkov v prvi vrsti odgovoren tisti, ki podatke sporoči, torej avtor ali izvajalec skladbe". Vendar glasbenika, ki navede napačen podatek prvega predvajanja pesmi - kar je očitno storila Tinkara Kovač -, kazen sploh ne more doleteti, saj globa za tovrsten "prekršek" v zakonu o medijih enostavno ni predpisana. Vse kaže, da je ministrstvo za kulturo tako zelo podleglo glasbenemu lobiju celo v tej meri, da ne obstaja nobena kazen za glasbenike, ki navajajo lažen podatke. Toliko torej o "premišljenih in strokovnih" rešitvah na področju (mlade) glasbe, ki jih je z dvema novelacijama zakona o medijih v nekaj mesecih sprejela vladajoča koalicija pod vodstvom predsednika parlamentarnega odbora za kulturo Dragana Matića in s pomočjo vrhunskih strokovnjakov z ministrstva za kulturo. Ta zadnji del je mišljen seveda sarkastično...