Opazili smo
Minister Peršak (skoraj) končni predlog strategije predstavil sosedom
Se še spomnite dokumenta z naslovom Strategija razvoja medijev v Republiki Sloveniji do leta 2024, ki so ga pred meseci pripravili na ministrstvu za kulturo in ga nelektoriranega poslali v javnost? V spominu vam je zagotovo ostala njegova "vrhunska in strateška" vsebina, ki je bila v posmeh tako medijski stroki kot zdravi pameti.
Ključne besede:
Anton Peršak
ministrstvo za kulturo
strategija
Trzin
direktorat za medije
Minister za kulturo in nekdanji župan Trzina Tone Peršak. FOTO: Mediaspeed
Bo minister Peršak izdelke kulturnega ministrstva predstavljal zgolj še svojim sosedom, ker ga je sram stopiti pred poznavalce medijske politike?
Predstavitvi strategije, ki je na ministrstvu za kulturo potekala sredi junija, je sledila še enomesečna javna razprava. A po tem, ko so predstavniki nekaterih medijev in organizacij ter medijski strokovnjaki ministrstvu predlagali, naj dokument raje napišejo na novo, in ko je svoj glas zaradi neupoštevanja priporočil dvignila še predsednica strokovne komisije za pomoč pri pripravi strategije Barbara Verdnik, je dogajanje okoli tega strateškega dokumenta potihnilo. V javnosti se je sicer zgolj še pojavila informacija, da je direktorat za medije zapustil njegov šef Klemen Kraigher Mišič, ki so ga na Delu označili za ključno osebo pri pripravi medijske strategije.

A glede na zapise v Gorenjskem glasu so na ministrstvu za kulturo vendarle pripravili novo medijsko strategijo. Kako so to storili brez generalnega direktorja oziroma direktorice direktorata za medije, ki je ključni vladni igralec na tem področju, nam seveda ni jasno. Znano je namreč, da direktorat še vedno vodi kar državna sekretarka Damjana Pečnik, ki znanja in izkušenj s področja medijev prav gotovo nima. Kdo je torej napisal tokratno strategijo?
Še bolj nenavadno pa je to, da je minister Peršak predlog strategije razvoja medijev oziroma njegovo vsebino predstavil kar na dogodku v svojem domačem kraju, o čemer pomembnejši akterji na medijskem področju sploh niso bili obveščeni, napoved predstavitve pa ni bila objavljena niti na spletni strani ministrstva za kulturo niti v servisu Slovenske tiskovne agencije. Se je volilna kampanja pred prihodnjimi lokalnimi volitvami morda že začela in načrtuje Peršak vnovičen naskok na županski položaj? Ali bodo po novem predstavitve vladnih strateških dokumentov potekale samo še na dogodkih, o katerih zainteresirana javnost ne bo obveščena, ker je ministra Peršaka sram stopiti pred poznavalce medijske politike? Kot so namreč zapisali pri Gorenjskem glasu, je Peršak strategijo "tik pred končnim oblikovanjem predstavil tudi maloštevilni publiki v domačem Trzinu".

Tako so poročali gorenjski kolegi.
Če bo strategija tako splošna, kot naj bi minister Peršak navajal na skrivnostnem srečanju v domačem Trzinu, se nam ne piše nič dobrega. S tem, da bo morala novo medijsko zakonodajo ob razsulu, ki trenutno vlada na ministrstvu za kulturo, pripraviti naslednja vlada, pa smo se tako ali tako že sprijaznili.