Opazili smo
Grega Repovž v debati o vsebini medijske strategije: "To je res velika neumnost."
V zadnji oddaji Panoptikum na Televiziji Slovenija so se posvetili medijski strategiji, ki jo je ministrstvo za kulturo pred dnevi objavilo na svoji spletni strani. V razpravi so nastopili minister za kulturo Tone Peršak, profesor z ljubljanske fakultete za družbene vede dr. Marko Milosavljević, odgovorni urednik Mladine Grega Repovž in predsednik programskega sveta Radiotelevizije Slovenija Miran Zupanič.
Ključne besede:
Medijska strategija
Grega Repovž
Marko Milosavljević
ministrstvo za kulturo
Tone Peršak
Televizija Slovenija
O medijski strategiji so spregovorili tudi na Televiziji Slovenija.
"Dejstvo je, da je ta stavek neumnost. Če tako menimo in če tako država gleda na medije, potem ukinimo to državo in jo priključimo neki drugi entiteti."
"Je krajša od prve različice, saj naj bi šlo za manjše in zato toliko bolj strateške cilje, a nekateri že opozarjajo na pomanjkanje določenih vsebin, pa tudi na to, da ne bo ustavila propadanja medijske krajine," so v opisu oddaje zapisali na Kolodvorski. Kot smo tudi že opozorili v analizi medijske strategije, ki smo jo pred dnevi objavili na našem portalu in ki je doživela izjemen odmev v strokovni javnosti, je druga različica tega strateškega dokumenta še bolj nejasna in še manj konkretna od prve, poleg tega pa v njej še vedno mrgoli nesmislov in norih idej.
Enemu izmed teh nesmislov so se posvetili tudi v oddaji Panoptikum. Voditeljica Špela Kožar je namreč prebrala tudi nenavadno idejo oziroma "vizijo" strokovne komisije za pomoč pri pripravi medijske strategije, da "medijev verjetno ne bo mogoče 'rešiti', kar pa je nujno treba zavarovati, je novinarstvo". In sogovornike tudi zaprosila za komentar. "Dejstvo je, da je ta stavek neumnost. Če tako menimo in če tako država gleda na medije, potem ukinimo to državo in jo priključimo neki drugi entiteti," je bil oster odgovorni urednik Mladine in nekdanji predsednik Društva novinarjev Slovenije Grega Repovž. In tako dal jasno vedeti, kaj meni o intelektualnem dometu avtorjev tokratne strategije: "Za normalno delovanje družbe potrebujemo resne medije. In to je stvar, ki jo je treba kar prepoznati. Ne debatirati o njej in ne iskati nekih načinov, če citiram še enkrat, mediji bodo propadli, rešili bomo novinarstvo. Ker je res velika neumnost."
Omenjeni nesmisel je pokomentiral tudi dr. Marko Milosavljević: "Ta strategija nekaj govori o tem, da bo reševala tudi položaj novinarjev. Ampak jaz tega reševanja novinarjev v tej strategiji v resnici ne vidim." Po njegovem mnenju je sicer glavni namen strategije reševanje ali pomoč določenim interesnim skupinam. "In to so predvsem avdiovizualni producenti in delno kolektivne organizacije. Če pogledate ukrepe, ki so predvideni za reševanje pravnega položaja novinarjev, boste videli, da so kar trije od šestih namenjeni kolektivnim organizacijam. To seveda nima nobene zveze s pravno-formalnim položajev novinarjev."
Toliko o 36 strani (!) dolgi medijski strategiji do leta 2025, ki jo je s pomočjo strokovne komisije in na podlagi posebne raziskave pripravilo ministrstvo za kulturo. O tem, da je zainteresirani javnosti namenilo zgolj nekaj dni časa, da poda svoje pripombe ali predloge na vsebino, pa tako ali tako nima smisla izgubljati besed.
Celotno oddajo Panoptikum si lahko ogledate na tej povezavi.