Nova kvotna ureditev na področju obveznega predvajanja slovenske glasbe na eni strani jezi ustvarjalce radijskih programov, na drugi strani pa tudi glasbeniki ugotavljajo, da zadnje spremembe niso prinesle želenega učinka. V oddaji Panoptikum je o tem spregovoril ustanovni član skupine Mi2 Jernej Dirnbek. Bo ministrstvo za kulturo vendarle ukrepalo?
Ko je po uveljavitvi novele zakona o medijih postalo jasno, da nova kvotna ureditev ne bo prinesla želenega učinka, in sicer da bo v radijskih in televizijskih programih slišati več mladih, še neuveljavljenih glasbenikov in da bo torej spodbujala ustvarjalnost, so korak nazaj najprej naredili v Sindikatu glasbenikov Slovenije (predsednica je Tinkara Kovač), kjer so sicer ves čas podpirali nov sistem obveznega predvajanja slovenske glasbe. Priznali so namreč, da je zakon spisan tako nepremišljeno, da se seveda ne more obrestovati. Kritika se je nanašala predvsem na zakonsko določilo, po katerem morajo radijski in televizijski programi obvezno predvajati tudi slovensko glasbo, prvič predvajano pred največ dvema letoma. V ta namen je namreč ministrstvo za kulturo vzpostavilo tudi evidenco nove glasbe, ki naj bi bila v pomoč glasbenim urednikom, a se je takoj po njeni objavi izkazalo, da so sistem, ki naj bi bil namenjen mladim, še neuveljavljenim ustvarjalcem, zlorabili predvsem starejši, uveljavljeni glasbeniki (tudi Tinkara Kovač) in celo taki, ki svoje glasbe sploh ne ustvarjajo v slovenskem jeziku. O tem, da so evidenco nove glasbe preplavile turbo folk skladbe, ste lahko brali na našem portalu, v Dnevniku in Delu.

Izsek iz članka, ki so ga objavili v Dnevniku.
Da torej kvota slovenske glasbe z vsemi na novo določenimi deleži ni prinesla želenega učinka, je v oddaji Panoptikum na Televiziji Slovenija pred dnevi poudaril tudi ustanovni član skupine Mi2 Jernej Dirnbek. Opaža namreč, da se zaradi sprememb zakona o medijih glasbena ponudba ni kaj dosti spremenila, pri čemer izpostavlja predvsem nove, neuveljavljene glasbene ustvarjalce in večjo kakovost glasbenih del. "Kvote ti namreč zagotavljajo predvajanje samo po sebi in zaradi tega se še ti ni treba truditi, da boš dal od sebe nekaj res dobrega. Sistem, v katerem predvajanje ni zagotovljeno, te pa sili v večjo tekmovalnost, te sili, da daješ od sebe nekaj, kar bo opaženo in bo boljše od konkurence," je v oddaji na javni televiziji spregovoril Dirnbek, s čimer je stopil na stran tistih, ki so prepričani, da je kvotni sistem v obdobju interneta in ostalih digitalnih platform preživet način spodbujanja domače glasbene produkcije. Internet namreč danes po njegovih besedah prinese bistveno več informacij o novi glasbeni produkciji kot radio, predvsem ciljni, mladi publiki. "Zaradi tega ne smemo kriviti radiev in tudi od zakona ne moremo pričakovati, da bo rešil vse probleme in da bomo dobili boljšo produkcijo. Ključni problem, na katerega zakon ni odgovoril, je spodbujanje ustvarjalnosti. To bi ministrstvo za kulturo lahko zagotovilo z drugimi ukrepi. V prvi vrsti moramo mladim zagotoviti inštrumente, glasbeno izobrazbo, možnost snemanja, subvencioniranje izdaj njihovih plošč, prostore za nastopanje … Ko bomo imeli močno glasbeno sceno, ki bo živela, ni hudič, da ne bi potem dobili tudi novih glasbenih del, med katerimi bo relativno enostavno izbirati in zapolniti radijski program," je še poudaril član skupine Mi2, ki sicer s pojavnostjo v radijskih in televizijskih programih nima težav.
Kot namreč pravi Dirnbek, kadar nastane res dober posnetek, res dobra skladba ali dober bend, bo tako ali drugače prišel v javnost. "Ne more zaradi tega kriviti nacionalnega ali komercialne radie. Mogoče bo za svojo pot potreboval malce več časa, ampak spregledan ne bo."