Opazili smo

Če bi ministrstvo za kulturo proslavo ob 25. obletnici osamosvojitve Slovenije oglaševalo na hrvaških sladoledih ...

Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano kampanjo Naša super hrana, s katero se promovira lokalno pridelano hrano, oglašuje tudi na televizijskih programih Fox. Tega, da se državni denar prek programov, kakršen je Fox, steka tudi v tujino, predstavniki regionalnih in lokalnih medijev ne razumejo najbolje. 

23.01.2017 15:17
Ključne besede:   Ministrstvu za kmetijstvo   gozdarstvo in prehrano   ministrstvo za kulturo   Fox   televizija   oglaševanje

... in na tujih televizijah.

Ali bi na ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano mirno gledali, če bi na primer ministrstvo za kulturo proslavo ob 25. obletnici osamosvojitve Slovenije z državnim denarjem oglaševalo na hrvaških sladoledih, ker so v poletnih mesecih pač "in"?

Pred dnevi smo v enem izmed programov tuje televizijske hiše Fox opazili tudi oglas ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, ki je bil posnet v sklopu kampanje Naša super hrana. Triletna kampanja, kot lahko preberemo na portalu javnega servisa, bo promovirala lokalno pridelano hrano, akterji sektorja mleko in meso pa naj bi vanjo v treh letih vložili okrog 1,5 milijona evrov. Prav toliko bo primaknila tudi država. A koliko denarja, predvsem državnega, bo na koncu pristalo na računih v tujini?
 

Kot so nas opozorili predstavniki nekaterih lokalnih medijev, je odločitev države, da tovrstno kampanjo oglašuje tudi v tujih programih, kakršen je Fox, nenavadna. Zakaj? Predvsem zato, ker so slovenski mediji v neenakem položaju s tujimi, ki na slovenskih tleh zgolj oddajajo svoje programe. Zanje namreč omejitve in obveznosti, kakršne morajo spoštovati domači izdajatelji, ne veljajo, v razvid medijev sploh niso vpisani. Televizijska hiša Fox na primer v Sloveniji ne zaposluje urednikov, novinarjev ali producentov, ki bi pripravljali lokalni program, a vseeno trži program in tako odžira oglaševalski denar slovenskim medijem, predvsem lokalnim in regionalnim, ki se morajo na prenormiranem trgu boriti za vsako drobtinico oglaševalskega kolača. Tega se zavedajo tudi na ministrstvu za kulturo, saj so v kontroverzni medijski strategiji med drugim poudarili: 

"Posebno vprašanje so tuji tematski televizijski programi, ki s slovenskimi oglasi naslavljajo slovensko občinstvo, pri čemer pa ti programi ne razširjajo slovenskih avdiovizualnih del niti kako drugače ne prispevajo h kulturni raznolikosti v Republiki Sloveniji. Za zagotovitev enakopravnejših pogojev delovanja na trgu oziroma za izničenje izgube oglaševalskih sredstev za slovenske izdajatelje bi zato morali poiskati rešitve (…)."

Ali ni nenavadno, da promovira država lokalno hrano v tujih programih, ki lokalnim izdajateljem že tako ali tako odžirajo oglaševalski denar? Ali bi na ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano mirno gledali, če bi na primer ministrstvo za kulturo proslavo ob 25. obletnici osamosvojitve Slovenije z državnim denarjem oglaševalo na hrvaških sladoledih, ker so v poletnih mesecih pač "in"? Kako pa bi se odzvali, če bi javna Radiotelevizija Slovenija svojo novo oddajo narodnozabavne glasbe z denarjem državljanov oglaševala na mlečnih in mesnih izdelkih avstrijskega proizvajalca? So torej na kmetijskem ministrstvu pozorni na lokalno kakovost, kar poudarjajo na vsakem koraku? 
 

"Problematika, ki jo navajate, je vsekakor vredna pozornosti, vendar to področje ne sodi v pristojnost Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, pač pa Ministrstva za kulturo, ki je odgovorno za področje medijev v Sloveniji," so si na ministrstvu, ki ga vodi Dejan Židan, umili roke. In brezkompromisno dodali: "Medijski načrt je tako pripravila oglaševalska agencija, ki ima za to usposobljene strokovnjake za medijsko planiranje in mora s predlaganimi komunikacijsko-oglaševalskimi aktivnostmi zasledovati cilje kampanje. Pri pripravi vsakega medijskega načrta se zato upošteva podatke o gledanosti televizije, branosti tiskanih medijev, poslušanosti radijskih postaj in obiskanosti spletnih strani. Na podlagi teh podatkov se pripravi medijski načrt, ki vključuje medijske kanale, preko katerih na najbolj učinkovit način (tudi s finančnega vidika) dosegamo določeno ciljno skupino. Tako je bil pripravljen tudi izbor TV kanalov za kampanjo 'Naša super hrana'. Nezanemarljiv delež ciljne skupine v Sloveniji namreč spremlja kabelske programe FOX, zato le-ti učinkovito in smiselno pripomorejo k doseganju ciljne skupine in doseganju zastavljenih medijskih kazalcev."

O tem, ali s svojimi komunikacijsko-oglaševalskimi aktivnostmi res dosegajo slovenske potrošnike oziroma ciljno občinstvo, kot zagotavljajo na kmetijskem ministrstvu, in ali imajo tovrstne kampanje sploh kakšne učinke, se je tako ali tako razpisal že Roni Kordiš – Had

 

KOMENTIRAJTE
PRIKAŽI KOMENTARJE
Slovenija in Rusija, 25 let priznanja: Vzpostavitev diplomatskih odnosov (3. del)
1
27.05.2017 22:10
Objavljamo tretji in zadnji del zgodbe vzpostavljanju diplomatskih odnosov z Rusijo izpod peresa Romana Kokalja, ki ... Več.
Piše: Roman Kokalj
Slovenija in Rusija, 25 let priznanja: Beograjska depeša (2. del)
0
25.05.2017 14:09
Nadaljujemo z drugim delom zanimivega pričevanja Romana Kokalja, kjer ob 25. obletnici ruskega priznanja Slovenije - to se je ... Več.
Piše: Uredništvo
Slovenija in Rusija, 25 let priznanja: Naporni prvi koraki v hladni Moskvi (1. del)
0
23.05.2017 15:10
Ob obletnici ruskega priznanja - 25. maja bo namreč minilo natanko 25 let, odkar je Ruska federacija vzpostavila diplomatske ... Več.
Piše: Roman Kokalj
Olimpijski Mandarić: Prišel, videl, zaslužil in odšel?
3
15.05.2017 14:13
Je ameriški poslovnež srbskega rodu Milan Mandarić prišel v Olimpijo, da bi klubu povrnil staro slavo, ali da bi s prodajo ... Več.
Piše: Matija Ž. Likar
Kolaps javnega zdravstva se je začel
4
12.04.2017 09:27
Žal smo imeli na portalu+ ves čas prav. Na kar opozarjamo že dve leti, se je začelo uresničevati: zaradi pomanjkanja denarja ima ... Več.
Piše: Uredništvo
Kaj propad Agrokorja pomeni za Mercator
3
05.04.2017 12:00
Danes potekata v Zagrebu dve seji, povezani s propadajočim Agrokorjem in Mercatorjem: hrvaški sabor odloča o t.i. Lex Agrokor, ... Več.
Piše: Matija Ž. Likar
Uredniški komentar: Mercatorjevanje
3
03.04.2017 13:14
Pred skoraj tremi leti je Todorićev Agrokor s pomočjo kreditiranja bank kupil večinski delež Mercatorja. Za delnico je plačal ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Drugi tir: odprto pismo predsedniku vlade Miru Cerarju
1
21.03.2017 10:35
Spoštovani predsednik vlade,kaplja čez rob odločitve, da napišem to pismo, je zadnji odstavek izprispevka Marka Goloba, ki ga je ... Več.
Piše: Miha Burger
Blamaža: Ministrstvo za kulturo poslalo dopis medijskim organizacijam, tem pa nič jasno
1
16.03.2017 13:53
Na ministrstvu za kulturo se zelo dobro zavedajo, da so s pripravo kontroverzne medijske strategije pogoreli na celo črti. Sedaj ... Več.
Piše: Uredništvo
Nemirna Zdravniška zbornica: vojna proti novi predsednici Zdenki Čebašek Travnik!
3
13.03.2017 15:26
Ni minilo veliko, ko se je proti novoizvoljeni predsednici Zdravniške zbornice Slovenije (ZZS) usul plaz. Mediji so pograbili ... Več.
Piše: Uredništvo
Tanja Muha spreminja Dolenčeve prakse: Akos prisluhnil glasbenim urednikom
1
09.03.2017 14:02
Tega, da je trenutna ureditev na področju obveznega predvajanja slovenske glasbe v radijskih in televizijskih programih ... Več.
Piše: Uredništvo
Levica in SMC brez večine na ustavnem sodišču, Pahor predlaga dva "desna"
0
08.03.2017 12:36
Vse kaže, da bo predsednik države Borut Pahor predlagal dva desna in dva leva kandidata za ustavne sodnike ter tako prekrižal ... Več.
Piše: Uredništvo
Preden se bodo na ministrstvu za kulturo zbudili iz zimskega spanca, bo že konec mandata
2
03.03.2017 10:00
Vlada še vedno ni obravnavala kontroverzne medijske strategije, ki jo že lep čas pripravljajo in usklajujejo na ministrstvu za ... Več.
Piše: Uredništvo
Omar Naber pokomentiral dogajanje okoli letošnje Eme in objavil video
4
28.02.2017 10:16
Omar Naber je na svojem Facebooku objavil komentar na dogajanje okoli letošnje Eme in video pofestivalskega vzdušja. Kot pravi, ... Več.
Piše: Uredništvo
Ema 2017: Duet BQL je zbral dobrih 13.000, vsi ostali skupaj pa "vsega" 17.000 glasov
1
27.02.2017 15:53
Dopoldne smo Radiotelevizijo Slovenija zaprosili za podatke o telefonskem glasovanju na letošnji Emi. A še preden so nam jih ... Več.
Piše: Uredništvo
Ema 2017: Komu od osmih finalistov kaže najbolje?
2
23.02.2017 11:54
Pred nami je finalni večer letošnje Eme. Na spletnem omrežju Youtube smo preverili, komu od osmih finalistov trenutno kaže ... Več.
Piše: Uredništvo
Poseben jubilej Cerarjeve vlade: Direktorat za medije že pol leta brez direktorja? Kaj pa skrb za slovenski jezik?
0
15.02.2017 11:40
Odštevamo dneve do 8. marca, ko bodo na ministrstvu za kulturo očitno zabeležili poseben jubilej. Če vladi Mira Cerarja namreč ... Več.
Piše: Uredništvo
Od Slovaške do Slovenije: Prek glasbene kvote do poceni političnih točk
1
13.02.2017 16:50
Slovensko ustavno sodišče ni edino tovrstno sodišče v Evropi, ki bo presojalo o tem, ali je sistem obveznega predvajanja ... Več.
Piše: Uredništvo
Notranja ministrica Vesna Györkös Žnidar proti novinarju Dnevnika izgubila na NČR
0
09.02.2017 14:22
Iz Društva novinarjev Slovenije so sporočili, da je v primeru Vesna Gyrks Žnidar proti novinarju Dnevnika Urošu Škerlu ... Več.
Piše: Uredništvo
Načelno nenačelna: Goreča zagovornica slovenske kvote Tinkara Kovač napoveduje izid albuma v tujem jeziku
4
03.02.2017 12:57
Velika zagovornica slovenskega jezika. S temi besedami so napoved, da bo Tinkara Kovač izdala album v tujem jeziku, ... Več.
Piše: Uredništvo
1 2 3 4 5  ... 

Najbolj brano

01/
"Včasih imam občutek, da Slovencem, novodobnim sužnjem, poleg joda v vodo dajejo tudi sedative."
Dejan Steinbuch
Ogledov: 4.206
02/
Kako je sovražnik ljudstva Thompson preusmeril pozornost od "okolju prijazne" avstrijske lakirnice
Dejan Steinbuch
Ogledov: 3.039
03/
Milan Mandarić, prijatelj Cerarjevega frizerja Miča Sojerja, je Olimpijo kupil za 2 evra, igralca pa prodal za 9 milijonov evrov
Ivan Simič
Ogledov: 2.150
04/
Borut Trump z Erjavčeve, ruski medijsko-obveščevalni medved bo vsak čas potrkal tudi na naša vrata!
Marko Novak
Ogledov: 1.824
05/
Slovenska vojska: razkrojena institucija brez trdne podlage, oprta na bergle zunanjih izvajalcev
Igor Mekina
Ogledov: 1.566
06/
Fake news in izmišljije, od FDV-ja do Evrovizije
Dimitrij Rupel
Ogledov: 1.292
07/
Zgodovina komunizma: Intimni portret diktatorja Lenina
Keith Miles
Ogledov: 2.262
08/
Janko Veber ponovno v akciji: tokrat gre za 700 milijonov evrov prepoceni prodajo NLB
Uredništvo
Ogledov: 943
09/
Pripoved o skrivnosti neke družine: Izgubljene Jelovškove freske iz požganega Zaloškega gradu
Dragan Živadinov
Ogledov: 790
10/
Če ste stalno zaskrbljeni, potem vam malce budizma ne bo škodilo
Oskar Salobir
Ogledov: 601