Opazili smo

Če bi ministrstvo za kulturo proslavo ob 25. obletnici osamosvojitve Slovenije oglaševalo na hrvaških sladoledih ...

Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano kampanjo Naša super hrana, s katero se promovira lokalno pridelano hrano, oglašuje tudi na televizijskih programih Fox. Tega, da se državni denar prek programov, kakršen je Fox, steka tudi v tujino, predstavniki regionalnih in lokalnih medijev ne razumejo najbolje. 

23.01.2017 15:17
Ključne besede:   Ministrstvu za kmetijstvo   gozdarstvo in prehrano   ministrstvo za kulturo   Fox   televizija   oglaševanje

... in na tujih televizijah.

Ali bi na ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano mirno gledali, če bi na primer ministrstvo za kulturo proslavo ob 25. obletnici osamosvojitve Slovenije z državnim denarjem oglaševalo na hrvaških sladoledih, ker so v poletnih mesecih pač "in"?

Pred dnevi smo v enem izmed programov tuje televizijske hiše Fox opazili tudi oglas ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, ki je bil posnet v sklopu kampanje Naša super hrana. Triletna kampanja, kot lahko preberemo na portalu javnega servisa, bo promovirala lokalno pridelano hrano, akterji sektorja mleko in meso pa naj bi vanjo v treh letih vložili okrog 1,5 milijona evrov. Prav toliko bo primaknila tudi država. A koliko denarja, predvsem državnega, bo na koncu pristalo na računih v tujini?
 

Kot so nas opozorili predstavniki nekaterih lokalnih medijev, je odločitev države, da tovrstno kampanjo oglašuje tudi v tujih programih, kakršen je Fox, nenavadna. Zakaj? Predvsem zato, ker so slovenski mediji v neenakem položaju s tujimi, ki na slovenskih tleh zgolj oddajajo svoje programe. Zanje namreč omejitve in obveznosti, kakršne morajo spoštovati domači izdajatelji, ne veljajo, v razvid medijev sploh niso vpisani. Televizijska hiša Fox na primer v Sloveniji ne zaposluje urednikov, novinarjev ali producentov, ki bi pripravljali lokalni program, a vseeno trži program in tako odžira oglaševalski denar slovenskim medijem, predvsem lokalnim in regionalnim, ki se morajo na prenormiranem trgu boriti za vsako drobtinico oglaševalskega kolača. Tega se zavedajo tudi na ministrstvu za kulturo, saj so v kontroverzni medijski strategiji med drugim poudarili: 

"Posebno vprašanje so tuji tematski televizijski programi, ki s slovenskimi oglasi naslavljajo slovensko občinstvo, pri čemer pa ti programi ne razširjajo slovenskih avdiovizualnih del niti kako drugače ne prispevajo h kulturni raznolikosti v Republiki Sloveniji. Za zagotovitev enakopravnejših pogojev delovanja na trgu oziroma za izničenje izgube oglaševalskih sredstev za slovenske izdajatelje bi zato morali poiskati rešitve (…)."

Ali ni nenavadno, da promovira država lokalno hrano v tujih programih, ki lokalnim izdajateljem že tako ali tako odžirajo oglaševalski denar? Ali bi na ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano mirno gledali, če bi na primer ministrstvo za kulturo proslavo ob 25. obletnici osamosvojitve Slovenije z državnim denarjem oglaševalo na hrvaških sladoledih, ker so v poletnih mesecih pač "in"? Kako pa bi se odzvali, če bi javna Radiotelevizija Slovenija svojo novo oddajo narodnozabavne glasbe z denarjem državljanov oglaševala na mlečnih in mesnih izdelkih avstrijskega proizvajalca? So torej na kmetijskem ministrstvu pozorni na lokalno kakovost, kar poudarjajo na vsakem koraku? 
 

"Problematika, ki jo navajate, je vsekakor vredna pozornosti, vendar to področje ne sodi v pristojnost Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, pač pa Ministrstva za kulturo, ki je odgovorno za področje medijev v Sloveniji," so si na ministrstvu, ki ga vodi Dejan Židan, umili roke. In brezkompromisno dodali: "Medijski načrt je tako pripravila oglaševalska agencija, ki ima za to usposobljene strokovnjake za medijsko planiranje in mora s predlaganimi komunikacijsko-oglaševalskimi aktivnostmi zasledovati cilje kampanje. Pri pripravi vsakega medijskega načrta se zato upošteva podatke o gledanosti televizije, branosti tiskanih medijev, poslušanosti radijskih postaj in obiskanosti spletnih strani. Na podlagi teh podatkov se pripravi medijski načrt, ki vključuje medijske kanale, preko katerih na najbolj učinkovit način (tudi s finančnega vidika) dosegamo določeno ciljno skupino. Tako je bil pripravljen tudi izbor TV kanalov za kampanjo 'Naša super hrana'. Nezanemarljiv delež ciljne skupine v Sloveniji namreč spremlja kabelske programe FOX, zato le-ti učinkovito in smiselno pripomorejo k doseganju ciljne skupine in doseganju zastavljenih medijskih kazalcev."

O tem, ali s svojimi komunikacijsko-oglaševalskimi aktivnostmi res dosegajo slovenske potrošnike oziroma ciljno občinstvo, kot zagotavljajo na kmetijskem ministrstvu, in ali imajo tovrstne kampanje sploh kakšne učinke, se je tako ali tako razpisal že Roni Kordiš – Had

 

KOMENTIRAJTE
PRIKAŽI KOMENTARJE
Ljubljanska Ekonomska fakulteta med najboljšimi, njeno vodstvo na zatožni klopi, rektor pa molči ...
3
26.11.2019 19:35
Magistrski poslovni program ljubljanske Ekonomske fakultete je ponovno uvrščen med najboljše na svetu, hkrati pa se vodstvo ... Več.
Piše: Matija Ž. Likar
In memoriam Breda Kralj (1966-2019)
0
04.11.2019 09:33
Vse v Bredinem življenju je bilo prepletno z nežno ironijo: luna molči in smrt jo objema. V vse, v popolnoma vse, je vtkala ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Miodrag Kostić je dal Krisu na razpolago svoje zasebno letalo
5
01.11.2019 00:15
Čez nekaj dni, predvidoma v sredo, bo zgodba o Krisu dobila srečen konec, kajti 19-mesečni fantek bo odpotoval v Kalifornijo, ... Več.
Piše: Uredništvo
SD WAN: Tehnologija, ki znižuje stroške
0
29.10.2019 11:00
Software-Defined ali SD WAN tehnologija je novoprogramsko definirano omrežje v širokem omrežju WAN, ki omogoča zasebno ... Več.
Piše: Uredništvo
Tanji Fajon v razmislek: O narodnoosvobodilnem boju in revoluciji
17
30.09.2019 14:00
Revoluciji se je potihem odpovedala in jo s tem tudi izdala ravno borčevska organizacija. Pol stoletja jo je namreč slavila s ... Več.
Piše: Milan Gregorič
Učna leta mladega Tonina: Izganjalci tujih investitorjev
3
11.09.2019 09:28
Stranka Nova Slovenija z Matejem Toninom na čelu dobiva iz dneva v dan novo podobo. Spremembe so seveda vedno dobrodošle, kot ... Več.
Piše: Matija Ž. Likar
Dušan Merc piše Zoranu Pozniču (tj. ministru za kulturo)
3
21.08.2019 00:47
V Bologni in Frankfurtu se bosta slovenska književnost in založništvo končno predstavita v svetovni areni. Velika priložnost. ... Več.
Piše: Uredništvo
Mirupafshim*, Telekom! Slovenija "zapira" še zadnjo večjo telekomunikacijsko naložbo v tujini
0
16.08.2019 19:00
Potihoma in diskretno se Telekom Slovenije umika še iz zadnjega tujega trga regije, v kateri je v minulih dveh desetletjih ... Več.
Piše: Uredništvo
Maksim Poletajev: Mercator prihaja v skupino Fortenova
3
24.07.2019 15:00
Največje slovensko podjetje je iz dneva v dan bližje dokončni konsolidaciji. Vsaj tako lahko sklepamo ob novici, da bo še letos ... Več.
Piše: Uredništvo
Frekvence 5G v Monaku, kdaj pa v Sloveniji?
1
11.07.2019 16:46
Ob novici, da bo Monako vsak trenutek dobil 5G omrežje, se velja spomniti na dvoje: da poslovanje evropskih in ameriških ... Več.
Piše: Uredništvo
Mercator se finančno konsolidira
1
03.07.2019 15:32
Po tem, ko sta skupina Mercator in podružnica ruske banke VTB konec maja podpisali pogodbeno dokumentacijo za refinanciranje ... Več.
Piše: Uredništvo
Trump: Ameriška podjetja lahko svobodno poslujejo s Huaweijem
0
01.07.2019 13:50
Kritiki mu tega ne zmorejo priznati, vendar je ameriški predsednik Donald Trump v enem tednu rešil več svetovnih problemov kot ... Več.
Piše: Uredništvo
Primer Pavliha: Njegova resnica
8
12.06.2019 11:08
Dr. Marko Pavliha je v svoji današnji kolumni na portalu Ius-Info z naslovom Moja resnica pojasnil svojo plat zgodbe o svoji ... Več.
Piše: Uredništvo
MGC Bistrica: Nepremičninska posrednica je jemala 25.000 evrov "varščine" za nakup stanovanja?!
0
29.05.2019 09:01
Na enega večjih gradbenih projektov v Domžalah v zadnjih letih, ki naj bi rešil problemoskrbovanih stanovanj in doma ... Več.
Piše: Matija Ž. Likar
Gianni De Michelis (1940-2019)
2
14.05.2019 14:21
Gianni De Michelis je bil nekako nagnjen k dobremu in zabavnemu življenju, kar je ob obisku vLjubljanipokazal s tem, da se je še ... Več.
Piše: Dimitrij Rupel
Društvo novinarjev o zadevi Makovec: Grožnje ne sodijo v demokratično družbo!
1
17.04.2019 09:47
Ob nedavni grožnji, ki jo je diplomat Marko Makovec naslovil na urednika portala+, potem ko smo razkrili, kako je prejemal ... Več.
Piše: Uredništvo
Dobra država poziva vlado, naj obsodi aretacijo dobrega žvižgača Juliana Assangea
1
12.04.2019 10:04
Po pričakovanjih se je zaradi včerajšnje aretacije ustanovitelja WikiLeaksa Juliana Assangea v Londonu prva odzvala opozicija, ... Več.
Piše: Uredništvo
Mediji in njihovi standardi: Od Dragana Šolaka do hrvaškega prisluškovanja
4
10.04.2019 08:15
Slovensko medijsko sceno trenutno pretresata dva večja škandala. Prvi je domnevni poskus pritiska hrvaške vlade - domnevni zato, ... Več.
Piše: Matija Ž. Likar
Šarec za Insajder: "Šabedra sem želel postaviti za ministra že pred pol leta, pa takrat ni sprejel"
8
05.04.2019 09:33
Premier Marjan Šarec je v današnjem intervjuju za spletni portal Insajder.com odgovarjal na vprašanja, povezana z odstopi ... Več.
Piše: Uredništvo
Jamnik proti Kostiću: Totalna medijska vojna
1
20.03.2019 00:00
Pred vrati je dolgo pričakovani razplet okoli prodaje Abanke. Rok za oddajo zavezujočih ponudb se izteče danes. Zadeva je hudo ... Več.
Piše: Matija Ž. Likar
1 2 3 4 5  ... 

Najbolj brano

01/
Človek iz ozadja: Vse majhne in malo večje laži Dušana Kebra
Krištof Zevnik
Ogledov: 3,771
02/
Neakademska razprava o spolu in jeziku: Ko aktivisti uporabijo vsa sredstva za dosego cilja
Saška Štumberger
Ogledov: 2,314
03/
Sveti muslimanski spisi in nasilje: "Ubijte nevernike, kjerkoli so, oblegajte jih, bojujte se z njimi z vsakovrstnimi pastmi …"
Milan Gregorič
Ogledov: 2,195
04/
Zadnje dejanje spopada za Istrabenz: Na odru se pojavi nov igralec, železni Herman
Matija Ž. Likar
Ogledov: 1,831
05/
Pisma iz emigracije: Kako je mala Ella preživela malomarnost in ignoranco slovenske pediatrije
Dejan Steinbuch
Ogledov: 1,715
06/
Dve leti po največjem ropu v zgodovini Slovenije: In cryptography we trust, zaupamo kriptografiji
Marko Gašparič
Ogledov: 1,091
07/
Spodleteli eksperiment: Levičarskim vladam v Latinski Ameriki ni uspelo izkoristiti družbenega napredka
Shane Quinn
Ogledov: 1,058
08/
Dolg upokojencem se nič ne zmanjša z miloščino 6,50 evrov na mesec
Angel Polajnko
Ogledov: 1,290
09/
Kaj v resnici prinaša novi proračun za leto 2020
Bine Kordež
Ogledov: 1,191
10/
(Prikaz nasprotnih dejstev) Dosje Slovenska vojska: Zakaj je Karl Erjavec res tempirana bomba Šarčeve vlade
Uredništvo
Ogledov: 2,312