Opazili smo

Če bi ministrstvo za kulturo proslavo ob 25. obletnici osamosvojitve Slovenije oglaševalo na hrvaških sladoledih ...

Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano kampanjo Naša super hrana, s katero se promovira lokalno pridelano hrano, oglašuje tudi na televizijskih programih Fox. Tega, da se državni denar prek programov, kakršen je Fox, steka tudi v tujino, predstavniki regionalnih in lokalnih medijev ne razumejo najbolje. 

23.01.2017 15:17
Ključne besede:   Ministrstvu za kmetijstvo   gozdarstvo in prehrano   ministrstvo za kulturo   Fox   televizija   oglaševanje

... in na tujih televizijah.

Ali bi na ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano mirno gledali, če bi na primer ministrstvo za kulturo proslavo ob 25. obletnici osamosvojitve Slovenije z državnim denarjem oglaševalo na hrvaških sladoledih, ker so v poletnih mesecih pač "in"?

Pred dnevi smo v enem izmed programov tuje televizijske hiše Fox opazili tudi oglas ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, ki je bil posnet v sklopu kampanje Naša super hrana. Triletna kampanja, kot lahko preberemo na portalu javnega servisa, bo promovirala lokalno pridelano hrano, akterji sektorja mleko in meso pa naj bi vanjo v treh letih vložili okrog 1,5 milijona evrov. Prav toliko bo primaknila tudi država. A koliko denarja, predvsem državnega, bo na koncu pristalo na računih v tujini?
 

Kot so nas opozorili predstavniki nekaterih lokalnih medijev, je odločitev države, da tovrstno kampanjo oglašuje tudi v tujih programih, kakršen je Fox, nenavadna. Zakaj? Predvsem zato, ker so slovenski mediji v neenakem položaju s tujimi, ki na slovenskih tleh zgolj oddajajo svoje programe. Zanje namreč omejitve in obveznosti, kakršne morajo spoštovati domači izdajatelji, ne veljajo, v razvid medijev sploh niso vpisani. Televizijska hiša Fox na primer v Sloveniji ne zaposluje urednikov, novinarjev ali producentov, ki bi pripravljali lokalni program, a vseeno trži program in tako odžira oglaševalski denar slovenskim medijem, predvsem lokalnim in regionalnim, ki se morajo na prenormiranem trgu boriti za vsako drobtinico oglaševalskega kolača. Tega se zavedajo tudi na ministrstvu za kulturo, saj so v kontroverzni medijski strategiji med drugim poudarili: 

"Posebno vprašanje so tuji tematski televizijski programi, ki s slovenskimi oglasi naslavljajo slovensko občinstvo, pri čemer pa ti programi ne razširjajo slovenskih avdiovizualnih del niti kako drugače ne prispevajo h kulturni raznolikosti v Republiki Sloveniji. Za zagotovitev enakopravnejših pogojev delovanja na trgu oziroma za izničenje izgube oglaševalskih sredstev za slovenske izdajatelje bi zato morali poiskati rešitve (…)."

Ali ni nenavadno, da promovira država lokalno hrano v tujih programih, ki lokalnim izdajateljem že tako ali tako odžirajo oglaševalski denar? Ali bi na ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano mirno gledali, če bi na primer ministrstvo za kulturo proslavo ob 25. obletnici osamosvojitve Slovenije z državnim denarjem oglaševalo na hrvaških sladoledih, ker so v poletnih mesecih pač "in"? Kako pa bi se odzvali, če bi javna Radiotelevizija Slovenija svojo novo oddajo narodnozabavne glasbe z denarjem državljanov oglaševala na mlečnih in mesnih izdelkih avstrijskega proizvajalca? So torej na kmetijskem ministrstvu pozorni na lokalno kakovost, kar poudarjajo na vsakem koraku? 
 

"Problematika, ki jo navajate, je vsekakor vredna pozornosti, vendar to področje ne sodi v pristojnost Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, pač pa Ministrstva za kulturo, ki je odgovorno za področje medijev v Sloveniji," so si na ministrstvu, ki ga vodi Dejan Židan, umili roke. In brezkompromisno dodali: "Medijski načrt je tako pripravila oglaševalska agencija, ki ima za to usposobljene strokovnjake za medijsko planiranje in mora s predlaganimi komunikacijsko-oglaševalskimi aktivnostmi zasledovati cilje kampanje. Pri pripravi vsakega medijskega načrta se zato upošteva podatke o gledanosti televizije, branosti tiskanih medijev, poslušanosti radijskih postaj in obiskanosti spletnih strani. Na podlagi teh podatkov se pripravi medijski načrt, ki vključuje medijske kanale, preko katerih na najbolj učinkovit način (tudi s finančnega vidika) dosegamo določeno ciljno skupino. Tako je bil pripravljen tudi izbor TV kanalov za kampanjo 'Naša super hrana'. Nezanemarljiv delež ciljne skupine v Sloveniji namreč spremlja kabelske programe FOX, zato le-ti učinkovito in smiselno pripomorejo k doseganju ciljne skupine in doseganju zastavljenih medijskih kazalcev."

O tem, ali s svojimi komunikacijsko-oglaševalskimi aktivnostmi res dosegajo slovenske potrošnike oziroma ciljno občinstvo, kot zagotavljajo na kmetijskem ministrstvu, in ali imajo tovrstne kampanje sploh kakšne učinke, se je tako ali tako razpisal že Roni Kordiš – Had

 

KOMENTIRAJTE
PRIKAŽI KOMENTARJE
Nikolićev Holding slovenskih elektrarn z zgodovinskim izkupičkom
0
20.10.2020 21:00
Letošnji trinajsti oktober si bodo gotovo zapomnili v skupini Holding slovenskih elektrarn (HSE), saj so ta dan dosegli ... Več.
Piše: Uredništvo
Kordiš spet strelja kozle, oprostite, tokrat zdravnike zasebnike
18
13.10.2020 20:00
Nad izjavo poslanca stranke Levica Mihe Kordiša, ki je zasebne zdravnike označil za mazače, so se ostro odzvali v skupini ... Več.
Piše: Uredništvo
Slovensko zdravstvo je državno zdravstvo, ki ga obvladujejo koruptivne dobaviteljske mreže.
4
28.09.2020 07:15
Človekovo zdravje je ena od najpomembnejših vrednot. Dostopnost do zdravnika in kvalitetno zdravljenje sta ključna elementa ... Več.
Piše: Uredništvo
Podkupovanje zdravnikov: Koliko jadrnic in jaht je prinesla korupcija v zdravstvu?
1
31.08.2020 08:29
S to izjavo zdravniki sporočamo, da je prejemanje provizij pri nabavi medicinskega materiala in zdravil skrajno neetično, ... Več.
Piše: Uredništvo
Kdo so zarotniki, ki rušijo Aleksandro Pivec, in kakšni so njihovi dejanski razlogi za to
5
24.08.2020 07:03
V prihodnjih dneh naj bi upokojenska stranka odločila o usodi svoje predsednice Aleksandre Pivec, čeprav kljub vsej ... Več.
Piše: Uredništvo
Brezplačni oddih za zdravnike
2
13.08.2020 15:08
Veseli nas, da lahko brezplačni oddih omogočimo tistim, ki si to v tem trenutku najbolj zaslužijo. To so zaposleni v zdravstvu, ... Več.
Piše: Uredništvo
In memoriam Matevž Gorenšek (1972-2020)
0
08.08.2020 23:28
Tvoj boj za bolnika ni bil navidezen, kakor boj nekaterih. Boril si se za to, da bi bilo zdravljenje v zasebnih klinikah ... Več.
Piše: Uredništvo
Putinova nova ustava: Še 16 let na 20 podlage
3
02.07.2020 11:30
Referendum, s katerim si je ruski avtokratski predsednik, ki je na oblasti že dve desetletji, zagotovil še nadaljnih 16 let vsaj ... Več.
Piše: Mykhailo Brodovych
Nepriznana manjšina je nagradila avstrijsko veleposlanico Sigrid Berka v Sloveniji
5
13.06.2020 22:59
Sigrid Berka je bila štiri leta veleposlanica Republike Avstrije v Ljubljani. Pred odhodom na Dunaj ji je Zveza kulturnih ... Več.
Piše: Uredništvo
Večni politik Dušan Keber
4
10.06.2020 21:42
Dušan Keber ni strokovnjak, ampak politik, ki se bori za povrnitev oblasti in ohranitev privilegijev. V boju za oblast ne izbira ... Več.
Piše: Uredništvo
Interpelacija proti Počivalšku kot spodoben srednješolski referat
6
10.06.2020 00:00
Vparlamentu obeta pravi politični vrhunec, saj se bosta soočila dva ključna nedavna vladna zaveznika - Marjan Šarec ter Zdravko ... Več.
Piše: Matija Ž. Likar
Zakaj in čemu "Bohinjska proga"
4
29.05.2020 13:22
Neizkoriščena Bohinjska proga je najkrajša povezava Jadrana s severno, srednjo in vzhodno Evropo. Je velika materializirana ... Več.
Piše: Vili Kovačič
Zdravstveno osebje na oddih v hotel Kempinski
3
27.05.2020 06:00
MK Group, ki je v lasti srbskega poslovnežaMiodraga Kostića, 450 zdravnikom in zaposlenim v zdravstvu iz jadranske regije v ... Več.
Piše: Uredništvo
Gostujoče pero: O soodvisnosti neodvisnih narodov
2
26.05.2020 09:00
Praznovanje nenavadnega dneva neodvisnosti svoje države sredi pandemije vas prisili, da se osredotočite na pridobljene izkušnje ... Več.
Piše: Irakli Koplatadze
Prvi dan šole in vrtca: Večina staršev verjame, da so nova pravila v osnovnih šolah in vrtcih pretirana!
3
19.05.2020 10:05
Včeraj ni bil 1. september, pa vendar je bil na nek način spet začetek šolskega leta. Občutki so bili skoraj podobni, vendar za ... Več.
Piše: Katja Knez Steinbuch
Ko zaščitne maske v Tarči komentira direktorica podjetja, ki je posel izgubilo ...
7
15.05.2020 10:51
RTV Slovenija in vlada sta očitno sredi srdite vojne. Ena izmed front so tudi zaščitne maske, kjer si je nacionalka sinoči v ... Več.
Piše: Matija Ž. Likar
Slovensko pismo (Petru Limbourgu, generalnemu direktorju Deutsche Welle)
29
15.05.2020 00:45
Mi, podpisniki tega pisma, smo preprosto zavezani iztočnici, objavljeni na naslovni strani ene od nedavnih številk nemškega ... Več.
Piše: Uredništvo
V naših bolnišnicah je 50 smrtno nevarnih pulmonarnih ventilatorjev, ki jih je dobavilo kitajsko Gorenje!
7
03.05.2020 21:41
Razprava o pulmonarnih ventilatorjih, ki je vrhunec dosegla s pomočjo dveh Tarč na Televiziji Slovenija, se je sprevrgla v ... Več.
Piše: Matija Ž. Likar
Afera maske: Težko inštitucija, ki skrbi za pšenico in zaloge sladkorja, nabavlja zdravstveno opremo
9
24.04.2020 10:58
Kaj potres, Slovenijo tresejo maske! Vsekakor je treba ekipi Tarče iskreno čestitati. Izjemno novinarsko delo. Poklon novinarki ... Več.
Piše: Žiga Vavpotič
Rešitev Evropske unije niso evroobveznice, pač pa t.i. sterilizacija javnega dolga
4
20.04.2020 06:00
Ideja o evropskih obveznicah, ki jo podpira tudi Slovenija, je za nas ta hip resda mamljiva, vendar jo vodilna članica EU nikoli ... Več.
Piše: Laris Gaiser
1 2 3 4 5  ... 

Najbolj brano

01/
Kakšno cepivo potrebuje Slovenija, da bo imuna pred bolnimi politiki?
Dejan Steinbuch
Ogledov: 3.800
02/
Jože P. Damijan ne more biti KUL, če ženske zmerja s kurbami in vladi očita, da je fašistoidna?
Andrej Capobianco
Ogledov: 3.623
03/
Pasti rebalansa 2020: Koliko denarja za novi koronavirus bo požrla t.i. globoka država?
Zvjezdan Radonjić
Ogledov: 2.214
04/
Uredniški komentar: Ko vrag odnese šalo, narod dobi policijsko uro in nove omejitve
Dejan Steinbuch
Ogledov: 1.757
05/
Za drugi val koronavirusa smo odgovorni vsi: Državljani, vlada, opozicija, mediji in kolesarji!
Andrej Capobianco
Ogledov: 1.791
06/
Afera mazači: Odprto pismo nekemu poslancu
Domen Gorenšek
Ogledov: 1.977
07/
Je primitivizem družbeno sprejemljiva politična opredelitev?
Simona Rebolj
Ogledov: 1.915
08/
Pismo urednikom in novinarjem: Slovenija ponovno potrebuje angažma ljudi, ki so sposobni artikulirati duh časa!
Uredništvo
Ogledov: 2.152
09/
Vse skupaj: O preteklosti in prihodnosti, medijih in protivladni histeriji
Dimitrij Rupel
Ogledov: 1.651
10/
Znani televizijski voditelj na CNN po le treh mesecih izgubil imunost na Covid-19!
Uredništvo
Ogledov: 1.666