Opazili smo

Če bi ministrstvo za kulturo proslavo ob 25. obletnici osamosvojitve Slovenije oglaševalo na hrvaških sladoledih ...

Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano kampanjo Naša super hrana, s katero se promovira lokalno pridelano hrano, oglašuje tudi na televizijskih programih Fox. Tega, da se državni denar prek programov, kakršen je Fox, steka tudi v tujino, predstavniki regionalnih in lokalnih medijev ne razumejo najbolje. 

23.01.2017 15:17
Ključne besede:   Ministrstvu za kmetijstvo   gozdarstvo in prehrano   ministrstvo za kulturo   Fox   televizija   oglaševanje

... in na tujih televizijah.

Ali bi na ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano mirno gledali, če bi na primer ministrstvo za kulturo proslavo ob 25. obletnici osamosvojitve Slovenije z državnim denarjem oglaševalo na hrvaških sladoledih, ker so v poletnih mesecih pač "in"?

Pred dnevi smo v enem izmed programov tuje televizijske hiše Fox opazili tudi oglas ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, ki je bil posnet v sklopu kampanje Naša super hrana. Triletna kampanja, kot lahko preberemo na portalu javnega servisa, bo promovirala lokalno pridelano hrano, akterji sektorja mleko in meso pa naj bi vanjo v treh letih vložili okrog 1,5 milijona evrov. Prav toliko bo primaknila tudi država. A koliko denarja, predvsem državnega, bo na koncu pristalo na računih v tujini?
 

Kot so nas opozorili predstavniki nekaterih lokalnih medijev, je odločitev države, da tovrstno kampanjo oglašuje tudi v tujih programih, kakršen je Fox, nenavadna. Zakaj? Predvsem zato, ker so slovenski mediji v neenakem položaju s tujimi, ki na slovenskih tleh zgolj oddajajo svoje programe. Zanje namreč omejitve in obveznosti, kakršne morajo spoštovati domači izdajatelji, ne veljajo, v razvid medijev sploh niso vpisani. Televizijska hiša Fox na primer v Sloveniji ne zaposluje urednikov, novinarjev ali producentov, ki bi pripravljali lokalni program, a vseeno trži program in tako odžira oglaševalski denar slovenskim medijem, predvsem lokalnim in regionalnim, ki se morajo na prenormiranem trgu boriti za vsako drobtinico oglaševalskega kolača. Tega se zavedajo tudi na ministrstvu za kulturo, saj so v kontroverzni medijski strategiji med drugim poudarili: 

"Posebno vprašanje so tuji tematski televizijski programi, ki s slovenskimi oglasi naslavljajo slovensko občinstvo, pri čemer pa ti programi ne razširjajo slovenskih avdiovizualnih del niti kako drugače ne prispevajo h kulturni raznolikosti v Republiki Sloveniji. Za zagotovitev enakopravnejših pogojev delovanja na trgu oziroma za izničenje izgube oglaševalskih sredstev za slovenske izdajatelje bi zato morali poiskati rešitve (…)."

Ali ni nenavadno, da promovira država lokalno hrano v tujih programih, ki lokalnim izdajateljem že tako ali tako odžirajo oglaševalski denar? Ali bi na ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano mirno gledali, če bi na primer ministrstvo za kulturo proslavo ob 25. obletnici osamosvojitve Slovenije z državnim denarjem oglaševalo na hrvaških sladoledih, ker so v poletnih mesecih pač "in"? Kako pa bi se odzvali, če bi javna Radiotelevizija Slovenija svojo novo oddajo narodnozabavne glasbe z denarjem državljanov oglaševala na mlečnih in mesnih izdelkih avstrijskega proizvajalca? So torej na kmetijskem ministrstvu pozorni na lokalno kakovost, kar poudarjajo na vsakem koraku? 
 

"Problematika, ki jo navajate, je vsekakor vredna pozornosti, vendar to področje ne sodi v pristojnost Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, pač pa Ministrstva za kulturo, ki je odgovorno za področje medijev v Sloveniji," so si na ministrstvu, ki ga vodi Dejan Židan, umili roke. In brezkompromisno dodali: "Medijski načrt je tako pripravila oglaševalska agencija, ki ima za to usposobljene strokovnjake za medijsko planiranje in mora s predlaganimi komunikacijsko-oglaševalskimi aktivnostmi zasledovati cilje kampanje. Pri pripravi vsakega medijskega načrta se zato upošteva podatke o gledanosti televizije, branosti tiskanih medijev, poslušanosti radijskih postaj in obiskanosti spletnih strani. Na podlagi teh podatkov se pripravi medijski načrt, ki vključuje medijske kanale, preko katerih na najbolj učinkovit način (tudi s finančnega vidika) dosegamo določeno ciljno skupino. Tako je bil pripravljen tudi izbor TV kanalov za kampanjo 'Naša super hrana'. Nezanemarljiv delež ciljne skupine v Sloveniji namreč spremlja kabelske programe FOX, zato le-ti učinkovito in smiselno pripomorejo k doseganju ciljne skupine in doseganju zastavljenih medijskih kazalcev."

O tem, ali s svojimi komunikacijsko-oglaševalskimi aktivnostmi res dosegajo slovenske potrošnike oziroma ciljno občinstvo, kot zagotavljajo na kmetijskem ministrstvu, in ali imajo tovrstne kampanje sploh kakšne učinke, se je tako ali tako razpisal že Roni Kordiš – Had

 

KOMENTIRAJTE
PRIKAŽI KOMENTARJE
Ko okus vrhunske kulinarike pokvari politična kuhinja
7
22.09.2023 08:02
Žiga Turk je na družbenem omrežju X pokomentiral precej bizaren video, ki je pred dnevi zaokrožil na Instagramu. V njem se po ... Več.
Piše: Žiga Turk
In memoriam Janez Pergar (1942-2023)
0
15.09.2023 08:00
Brez tebe se pred desetletjem zagotovo ne bi opogumil in svoje bodoče žene zaprosil za roko. Ne vem, kako ti je to uspelo, dragi ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Jože Dežman piše Tanji Fajon in Dominiki Švarc Pipan
4
15.05.2023 12:31
Predlagam, da udeležencem konference za sprejem konvencije o sodelovanju pri pregonu genocida in drugih hudodelstevrazložite ... Več.
Piše: Jože Dežman
Drugo pismo državnemu sekretarju Frangežu in ministru Hanu
2
26.02.2023 21:59
Prvega oktobra lani sem pisal Matevžu Frangežu, državnemu sekretarju na Ministrstvu za gospodarstvo, razvoj in tehnologijo, ter ... Več.
Piše: Mark Stemberger
Avtonomija muzejev: Kdo odloča o muzejih in slovenski dediščini? Javnost, stroka ali politiki?
8
27.01.2023 07:05
Muzeji postajajo orodje političnega boja, ugotavlja 80 podpisnikov odprtega pisma v podporo avtonomiji muzejev. O odločitvi ... Več.
Piše: Uredništvo
Golobova kulturna revolucija ali ukinjeni muzej osamosvojitve
15
25.01.2023 14:04
Izjava za javnost zaposlenih v Muzeju novejše zgodovine Slovenije ob ukinitvi in združitvi dveh muzejev v novo muzejsko ustanovo ... Več.
Piše: Uredništvo
Ko oblast zlorabi javno za utrjevanje oblasti
7
10.01.2023 14:19
Vse državljane pozivamo, naj natančno preučijo stavkovne zahteve, opozarjajo na portalu Zdravstvo.si, kjer so nas prosili, naj ... Več.
Piše: Uredništvo
Editorial Open Letter to the Dutch Ambassador to Slovenia
9
07.12.2022 22:00
In recent years the Tulip Award has been presented to human rights activists in Uganda, Armenia and Pakistan. In this case we ... Več.
Piše: Uredništvo
In memoriam Joco Žnidaršič (1938-2022)
1
02.12.2022 17:38
Fotoreporter je bil z vsem srcem in dušo. Nikamor brez fotoaparata. Vedno je iskaldober ali še boljši motiv. Za njega ni ... Več.
Piše: Srđan Živulović
Zakaj je Milan Brglez proti opredelitvi Rusije kot teroristične države
12
23.11.2022 22:47
Pri glasovanju o končnem besedilu resolucijesem se vzdržal. Resolucija predstavlja škodljiv odmik od enotnega stališča ... Več.
Piše: Uredništvo
Češka predlaga včlanitev Slovenije v Višegrajsko skupino
4
12.10.2022 21:00
Med srečanjem predsednic in predsednikov štirih držav, članic Višegrajske skupine v Bratislavi, je češki predsednik Miloš Zeman ... Več.
Piše: Uredništvo
Resno pismo ministru Hanu in njegovemu sekretarju Frangežu
4
06.10.2022 10:35
Ideja nekaterih politikov v Evropski komisiji pa tudi pri nas, da zamrznemo oziroma damo del energetsko potratne industrije v ... Več.
Piše: Mark Stemberger
Etiketiranje Giorgie Meloni s fašistko je pretiravanje, četudi je njena stranka zelo desna, nacionalistična in z močno socialno agendo.
5
26.09.2022 11:53
Zmaga desne koalicije na italijanskih parlamentarnih volitvah, prejela je okoli 44 odstotkov glasov, ne prinaša sprememb le v ... Več.
Piše: Božo Cerar
Buongiorno, Giorgia! Ali bo Italija v nedeljo dobila prvo premierko v zgodovini?
0
23.09.2022 09:00
Parlamentarne volitve v Italiji so dobesedno pred vrati. Po anketah najbolje kaže desnici, posebej stranki Bratje Italije, kjer, ... Več.
Piše: Valerio Fabbri
Primerjava cen: Mercator sledi Eurospinu, najdražji Tuš
3
20.09.2022 09:43
Najcenejša slovenska košarica osnovnih življenjskih dobrin znaša 29 evrov, najdražja pa je pri sosedih v Avstriji, kjer morajo ... Več.
Piše: Uredništvo
In memoriam Ivo Hvalica (1936-2022)
0
29.08.2022 06:27
Ivo ni le razumel bistva parlamentarizma, ki je v italijanskem glagolu parlare , torej v govorjenju, saj to nadomešča ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Atentat na Salmana Rushdieja: Verski fanatizem je zlo, proti kateremu se bo treba boriti z vso ljubeznijo, ki jo premoremo
12
15.08.2022 13:15
Rezilo noža, ki je zabodlo Salmana Rushdieja, je zarezalo tudi v nas, idealiste, ki še verjamemo v svobodo misli in besede. Ki ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Lukašenkovi buldožerji nad poljske grobove
3
15.07.2022 14:18
V zadnjem mesecu je režim Aleksandra Lukašenka, edinega pravega Putinovega zaveznika v Evropi, večkrat oskrunil pokopališča na ... Več.
Piše: Uredništvo
Suši na Obali ni videti konca, Brežanovi birokrati pa "vse spremljajo in imajo pod nadzorom"
10
13.07.2022 09:00
Trajna rešitev problema vodooskrbe štirih obalnih občin se odmika najmanj za 10 do 15 let v prihodnost. Sedanja vladna koalicija ... Več.
Piše: Matija Ž. Likar
"Moj ponos je več vreden kot 12.000 evrov in zaradi tega bom odstopil."
5
22.05.2022 23:23
V začetku junija 2022 bomo dobili novo, že 15. vlado Republike Slovenije. Prišel bo novi finančni minister, ki si bo izbral ... Več.
Piše: Ivan Simič
1 2 3 4 5  ... 

Najbolj brano

01/
Izgubljeni planet med Titanikom in ladjo norcev
Dejan Steinbuch
Ogledov: 2.153
02/
Biometrični Anže – simpatični »projekt«, a zaenkrat brez jasne uporabnosti
Tilen Majnardi
Ogledov: 1.669
03/
Kaj je Slovenija, nova nestalna članica varnostnega sveta ZN, sporočila svetu?
Uredništvo
Ogledov: 1.478
04/
Eksekucijska mrzlica v naši največji javni hiši
Dejan Steinbuch
Ogledov: 1.460
05/
V zdravstvu je denarja preveč!
Marjan Podobnik
Ogledov: 1.582
06/
Ena gasilska: Slovenci pospešeno izumiramo in izgubljamo svojo državo
Marjan Podobnik
Ogledov: 1.052
07/
Čas za (za)upanje
Anže Logar
Ogledov: 3.178
08/
Migracijska tempirana bomba
Tilen Majnardi
Ogledov: 338
09/
Nov "dosežek" Mediane: Na lestvico priljubljenosti politikov vrinila nepolitika Boštjana Šefica
Uredništvo
Ogledov: 1.546
10/
China's local authorities deal with financial constraints amid economic woes
Valerio Fabbri
Ogledov: 524