Opazili smo

Če bi ministrstvo za kulturo proslavo ob 25. obletnici osamosvojitve Slovenije oglaševalo na hrvaških sladoledih ...

Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano kampanjo Naša super hrana, s katero se promovira lokalno pridelano hrano, oglašuje tudi na televizijskih programih Fox. Tega, da se državni denar prek programov, kakršen je Fox, steka tudi v tujino, predstavniki regionalnih in lokalnih medijev ne razumejo najbolje. 

23.01.2017 15:17
Ključne besede:   Ministrstvu za kmetijstvo   gozdarstvo in prehrano   ministrstvo za kulturo   Fox   televizija   oglaševanje

... in na tujih televizijah.

Ali bi na ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano mirno gledali, če bi na primer ministrstvo za kulturo proslavo ob 25. obletnici osamosvojitve Slovenije z državnim denarjem oglaševalo na hrvaških sladoledih, ker so v poletnih mesecih pač "in"?

Pred dnevi smo v enem izmed programov tuje televizijske hiše Fox opazili tudi oglas ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, ki je bil posnet v sklopu kampanje Naša super hrana. Triletna kampanja, kot lahko preberemo na portalu javnega servisa, bo promovirala lokalno pridelano hrano, akterji sektorja mleko in meso pa naj bi vanjo v treh letih vložili okrog 1,5 milijona evrov. Prav toliko bo primaknila tudi država. A koliko denarja, predvsem državnega, bo na koncu pristalo na računih v tujini?
 

Kot so nas opozorili predstavniki nekaterih lokalnih medijev, je odločitev države, da tovrstno kampanjo oglašuje tudi v tujih programih, kakršen je Fox, nenavadna. Zakaj? Predvsem zato, ker so slovenski mediji v neenakem položaju s tujimi, ki na slovenskih tleh zgolj oddajajo svoje programe. Zanje namreč omejitve in obveznosti, kakršne morajo spoštovati domači izdajatelji, ne veljajo, v razvid medijev sploh niso vpisani. Televizijska hiša Fox na primer v Sloveniji ne zaposluje urednikov, novinarjev ali producentov, ki bi pripravljali lokalni program, a vseeno trži program in tako odžira oglaševalski denar slovenskim medijem, predvsem lokalnim in regionalnim, ki se morajo na prenormiranem trgu boriti za vsako drobtinico oglaševalskega kolača. Tega se zavedajo tudi na ministrstvu za kulturo, saj so v kontroverzni medijski strategiji med drugim poudarili: 

"Posebno vprašanje so tuji tematski televizijski programi, ki s slovenskimi oglasi naslavljajo slovensko občinstvo, pri čemer pa ti programi ne razširjajo slovenskih avdiovizualnih del niti kako drugače ne prispevajo h kulturni raznolikosti v Republiki Sloveniji. Za zagotovitev enakopravnejših pogojev delovanja na trgu oziroma za izničenje izgube oglaševalskih sredstev za slovenske izdajatelje bi zato morali poiskati rešitve (…)."

Ali ni nenavadno, da promovira država lokalno hrano v tujih programih, ki lokalnim izdajateljem že tako ali tako odžirajo oglaševalski denar? Ali bi na ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano mirno gledali, če bi na primer ministrstvo za kulturo proslavo ob 25. obletnici osamosvojitve Slovenije z državnim denarjem oglaševalo na hrvaških sladoledih, ker so v poletnih mesecih pač "in"? Kako pa bi se odzvali, če bi javna Radiotelevizija Slovenija svojo novo oddajo narodnozabavne glasbe z denarjem državljanov oglaševala na mlečnih in mesnih izdelkih avstrijskega proizvajalca? So torej na kmetijskem ministrstvu pozorni na lokalno kakovost, kar poudarjajo na vsakem koraku? 
 

"Problematika, ki jo navajate, je vsekakor vredna pozornosti, vendar to področje ne sodi v pristojnost Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, pač pa Ministrstva za kulturo, ki je odgovorno za področje medijev v Sloveniji," so si na ministrstvu, ki ga vodi Dejan Židan, umili roke. In brezkompromisno dodali: "Medijski načrt je tako pripravila oglaševalska agencija, ki ima za to usposobljene strokovnjake za medijsko planiranje in mora s predlaganimi komunikacijsko-oglaševalskimi aktivnostmi zasledovati cilje kampanje. Pri pripravi vsakega medijskega načrta se zato upošteva podatke o gledanosti televizije, branosti tiskanih medijev, poslušanosti radijskih postaj in obiskanosti spletnih strani. Na podlagi teh podatkov se pripravi medijski načrt, ki vključuje medijske kanale, preko katerih na najbolj učinkovit način (tudi s finančnega vidika) dosegamo določeno ciljno skupino. Tako je bil pripravljen tudi izbor TV kanalov za kampanjo 'Naša super hrana'. Nezanemarljiv delež ciljne skupine v Sloveniji namreč spremlja kabelske programe FOX, zato le-ti učinkovito in smiselno pripomorejo k doseganju ciljne skupine in doseganju zastavljenih medijskih kazalcev."

O tem, ali s svojimi komunikacijsko-oglaševalskimi aktivnostmi res dosegajo slovenske potrošnike oziroma ciljno občinstvo, kot zagotavljajo na kmetijskem ministrstvu, in ali imajo tovrstne kampanje sploh kakšne učinke, se je tako ali tako razpisal že Roni Kordiš – Had

 

KOMENTIRAJTE
PRIKAŽI KOMENTARJE
Ema 2017: Komu od osmih finalistov kaže najbolje?
2
23.02.2017 11:54
Pred nami je finalni večer letošnje Eme. Na spletnem omrežju Youtube smo preverili, komu od osmih finalistov trenutno kaže ... Več.
Piše: Uredništvo
Poseben jubilej Cerarjeve vlade: Direktorat za medije že pol leta brez direktorja? Kaj pa skrb za slovenski jezik?
0
15.02.2017 11:40
Odštevamo dneve do 8. marca, ko bodo na ministrstvu za kulturo očitno zabeležili poseben jubilej. Če vladi Mira Cerarja namreč ... Več.
Piše: Uredništvo
Od Slovaške do Slovenije: Prek glasbene kvote do poceni političnih točk
1
13.02.2017 16:50
Slovensko ustavno sodišče ni edino tovrstno sodišče v Evropi, ki bo presojalo o tem, ali je sistem obveznega predvajanja ... Več.
Piše: Uredništvo
Notranja ministrica Vesna Györkös Žnidar proti novinarju Dnevnika izgubila na NČR
0
09.02.2017 14:22
Iz Društva novinarjev Slovenije so sporočili, da je v primeru Vesna Gyrks Žnidar proti novinarju Dnevnika Urošu Škerlu ... Več.
Piše: Uredništvo
Načelno nenačelna: Goreča zagovornica slovenske kvote Tinkara Kovač napoveduje izid albuma v tujem jeziku
4
03.02.2017 12:57
Velika zagovornica slovenskega jezika. S temi besedami so napoved, da bo Tinkara Kovač izdala album v tujem jeziku, ... Več.
Piše: Uredništvo
Za vzdrževanje oklepnikov porabili že 1,1 milijona evrov, na voljo še 2,4 milijona evrov
4
02.02.2017 14:02
Država je za vzdrževanje in dobavo rezervnih delov za kontroverzne finske oklepnike Patria porabila že najmanj 1,1 milijona ... Več.
Piše: Uredništvo
Mandat Gregorja Knafelca: Društvo novinarjev kritično o razmerah na Delu
6
01.02.2017 12:58
Največje stanovsko združenje slovenskih novinarjev se je odzvalo na odločitev uprave časnika Delo, da za še eno leto brezpogojno ... Več.
Piše: Uredništvo
Nesmisel na kvadrat: Minister Tone Peršak pisal roman in pozabil na kulturnike, samozaposlene, medije …
0
31.01.2017 12:22
Medtem ko je državna kulturna politika v razsulu, ima minister za kulturo Tone Peršak očitno preveč časa za svoje prostočasne ... Več.
Piše: Uredništvo
Novela zakona o tujcih: Brglez in poslanska skupina SD proti, v SMC, SDS in NSi skorajda enotni
3
26.01.2017 23:39
Državni zbor je s 47 glasovi za in 18 proti sprejel kontroverzno novelo zakona o tujcih. Ta predvideva, da lahko državni zbor s ... Več.
Piše: Uredništvo
Portal LIVE: Izredne razmere na IPP! Razglasitev "zelenega" alarma
0
25.01.2017 13:15
Ekskluzivno objavljamo interno obvestilo, ki ga je vodstvo Internistične prve pomoči ljubljanskega UKC poslalo svojim kolegom in ... Več.
Piše: Uredništvo
Sistemski nadzor Akosa: Kar pet radijskih programov (od osmih) je imelo težave z glasbeno kvoto
2
20.01.2017 14:44
Če bi morali povzeti vsebino odločb, ki izhajajo iz sistemskega nadzora Akosa nad deleži slovenske glasbe v radijskih programih, ... Več.
Piše: Uredništvo
Neživljenjska kvota slovenske glasbe: Padel je tudi tematski Rock Radio Ljubljana
1
16.01.2017 15:55
PoValu 202 , Radiu 1 , Radiu Center in Radiu Hit je v postopku pred Agencijo za komunikacijska omrežja in storitve Republike ... Več.
Piše: Uredništvo
Generali: Uroš Grilc ali Igor Rozman prvič? Ali Marko Filli še v tretje?
1
12.01.2017 13:59
Če se ne bo spet zaiskrilo oziroma zapletlo na relaciji Nataša Pirc Musar-Radiotelevizija Slovenija, bo javni servis kmalu dobil ... Več.
Piše: Uredništvo
Spor: Na bolgarskem javnem radiu vrtijo večinoma klasično, jazz in ljudsko glasbo
2
10.01.2017 11:08
Svetovni mediji poročajo o zanimivem sporu med bolgarskim javnim radiem in tamkajšnjo kolektivno organizacijo Musicautor. Ker se ... Več.
Piše: Uredništvo
Na AKOS ugotavljajo "neljubo napako", a ne priznavajo katastrofalne statistike
0
06.01.2017 14:54
Na Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije so po hitrem postopku priznali neljubo napako, ki so jo ... Več.
Piše: Uredništvo
Objavljamo tretjo različico medijske strategije. Je davek na internet že preteklost?
0
04.01.2017 16:26
Pridobili smo tretjo (zadnjo?) različico kontroverzne medijske strategije, ki naj bi jo njeni avtorji pripravili 16. decembra ... Več.
Piše: Uredništvo
Twitter račun? Na ministrstvu za kulturo se je čas ustavil po prihodu Julijane Bizjak Mlakar
0
27.12.2016 15:36
Še vsakič do sedaj, ko se je razpravljalo o prihodnosti medijev in transformaciji medijskega prostora, je minister za kulturo ... Več.
Piše: Uredništvo
Božično voščilo
2
24.12.2016 22:03
Spoštovane bralke in bralci, uredništvo Portala PLUS vam vošči blagoslovljene božične praznike.
Piše: Uredništvo
Z Mirkom Tušem v Brazilijo
2
22.12.2016 13:53
Niti leto dni ni minilo, odkar so banke Tušu,v nasprotju z zdravo pametjo, podaljšale življenje; in glej ga zlomka, zdaj že ... Več.
Piše: Matija Ž. Likar
Narobe svet: Toše Proeski za razliko od Magnifica spada v kvoto slovenske glasbe
1
20.12.2016 12:34
V nadzoru, ki ga je nad Valom 202 izvedel Akos, je iz kvote slovenske glasbe izpadel Magnifico, v inšpekcijskem postopku, v ... Več.
Piše: Uredništvo
1 2 3 4 5  ... 

Najbolj brano

01/
Zakaj sem javno podprl Gorana Klemenčiča in zakaj bi iz načelnih razlogov to storil še enkrat
Dejan Steinbuch
Ogledov: 3.915
02/
Kako je Darko Zorman "blestel" pred parlamentarno preiskovalno komisijo
Uredništvo
Ogledov: 3.252
03/
Lidia Glavina na vrhu SDH: Ženska za 12 milijard evrov, o kateri ne vemo skoraj nič!
Dejan Steinbuch
Ogledov: 2.508
04/
Cerarjev harem je s falconom odletel na rokometno tekmo v Pariz, kot da bi šlo za državniški obisk
Dejan Steinbuch
Ogledov: 2.312
05/
Televizija Slovenija tik pred Emo priznava: "Ob prenosu Evrovizije kvot zagotovo ne bo mogoče doseči."
Uredništvo
Ogledov: 1.760
06/
Kako novi zdravstveni prispevek "popravlja" lani uvedeno davčno razbremenitev
Bine Kordež
Ogledov: 1.080
07/
Evropska zavest in totalitarizem
Keith Miles
Ogledov: 1.079
08/
Vizija 2050: ali se res samo po poti strankarstva lahko naredi korak k boljši demokraciji?
Miha Burger
Ogledov: 998
09/
Pred velikim finalom: Zakaj je Ema dokaz, da so glasbene kvote slaba ideja
Uredništvo
Ogledov: 702
10/
Specialna vojna: ponarejeno pismo slovenskega vojaka iz fronte, ki ne obstaja
Uredništvo
Ogledov: 2.791