Dokument z delovnim naslovom Izredne razmere na Internistični prvi pomoči Interne klinike – razglasitev "zelenega alarma objavljamo v celoti, saj gre za neposreden interes javnosti. Ob tem pa dodajamo, da ni nujno, da bodo ukrepi, ki so sprejeti takorekoč tik pred zdajci, sploh zadostovali. Naj spomnimo, so pred časom odprli tudi dodaten oddelek za demenco na Nevrološki kliniki, a so ga že čez 2 tedna so ga zaprli - zaradi pomanjkanja kadra. Podobno je doslej vodstvo UKCL obljubilo tudi oddelek za paliativo, pa je ostalo samo pri obljubi.
Interni dokument, s katerim razpolagamo v uredništvu Portala PLUS, podpisal pa ga je gospod Zlatko Fras, pa se glasi (besedilo objavljamo v izvirniku, brez kakršnega koli posega):
"Po posvetih z vodjem IPP in strokovnim vodstvom UKCL smo se odločili razglasiti stanje t.im. "zelenega" alarma, to je stanja, ki nam zaradi izjemnih razmer omogoča uveljaviti nekatere dodatne ukrepe, zlasti v zvezi zagotavljanjem ustreznejših razmer obravnave bolnikov z vidika kadrov, opreme in prostora. Predvideni ukrepi so naslednji:
- uvede se delovanje dodatne ambulante IPP v času od 15.00 – 23.00 vsak delovni dan v tednu (po potrebi v nadaljevanju tudi v ustreznih časovnih intervallih preko vikenda);
- dodatna ambulanta IPP prične z delom v četrtek, 26.01.2017;
- dodatna ambulanta IPP je namenjena prvenstveno hitrejši obravnavi tistih na IPP napotenih bolnikov, ki bodo po tej obravnavi predvidoma odpuščeni v domačo oskrbo;
- za potrebe delovanja dodatne ambulante IPP se zagotovi prostor v okviru UZ ambulante Centra za dializo KON v pritličju UKCL (po dogovoru s predstojnico KON, prof.dr. J. Buturović Ponikvar);
- kadrovsko sestavo dodatnega ambulantnega tima zagotovimo:
o zdravnik – izmed zaposlenih na IK – razpored se pripravi na podlagi imenovanja s strani predstojnikov SOE IK,
o medicinske sestre - ekipo se zagotovi na podlagi dogovora in razporeda s strani GMS Interne klinike in GMS UKCL,
o administracija – po razporedu s strani vodje administracije IPP.
- zdravnik konzultant IPP prevzame aktivno vlogo dodatne medicinske triaže bolnikov, ki so napoteni za obravnavo na IPP – po izvedeni triaži stopnje nujnosti na sprejemu izvede klinično specialistično triažo na bolnike, ki po njegov oceni potencialno potrebujejo hospitalizacijo oziroma tiste, ki jih bo zelo verjetno mogoče po ambulantni obravnavi na IPP odpustiti v domačo oskrbo.
Na podlagi vsega navedenega Vas tako prosim za sodelovanje pri zagotavljanju zdravniškega kadra za delovanje dodatne ambulante po naslednjem vrstnem redu (pripravljenem na podlagi števila zaposlenih zdravnikov) – za obdobje do 10.02.2017:
- četrtek, 26.01.2017: KO za kardiologijo,
- petek, 27.01.2017: KO za gastroenterologijo,
- ponedeljek, 30.01.2017: KO za nefrologijo,
- torek, 31.01.2017: za žilne bolezni,
- sreda, 01.02.2017: KO za endokrinologijo, diabetes in bolezni presnove,
- četrtek, 02.02.2017: KO za intenzivno interno medicino,
- petek, 03.02.2017: KO za hematologijo,
- ponedeljek, 06.02.2017: KO za hipertenzijo,
- torek, 07.02.2017: KO za revmatologijo,
- četrtek, 09.02.2017: KO za pljučne bolezni in alergije,
- petek, 10.02.2017: Center za klinično toksikologijo in farmakologijo.
V dodatni ambulanti lahko dela specialist ali specializant, ki je sicer že v "pool-u" za delo na IPP. Prosim, da nam imena za delo v tej ambulanti razporejenih zdravnikov sporočite v pisarno IK, na e-naslov: ik.vodenje@kclj.si, do jutri, 26.01.2017, do 10.00 ure. O nadaljnjih razporeditvah se bomo dogovorili na današnji seji SPK IK, kakor tudi o načinih plačila za v to ambulanto razporejene zdravnike – v smislu, da se jim bodisi dnevna delovna obveza premakne na popoldne (če je to mogoče), ali pa delajo za nadure.
Pričakovati je mogoče, da se bo ob dodatnem povečevanju števila bolnikov, ki bodo napoteni na IPP situacija še poslabševala. Zato Vas še enkrat prosim tudi da v skladu s predhodnimi dogovori na seji SPK IK v celoti omejite sprejeme elektivnih bolnikov. Zagotovo bo to v številnih primerih pomenilo podaljšanje čakalnih dob, vendar pa je v trenutni situaciji ustrezno dati prednosti akutno zbolelim.
Končno želim posebej poudariti, da se še kako zavedam, da vsega navedenega ni mogoče sprejeti z navdušenjem, saj že sedaj na večini SOE IK delujemo v zelo težkih kadrovskih razmerah. Verjamem pa, da zmoremo vsi skupaj razumeti situacijo in jo kolikor je mogoče zadovoljivo reševati v dobro pomoči potrebnih.
S kolegialnimi pozdravi,
prof. dr. Zlatko FRAS, dr.med.
strokovni direktor Interne klinike"