V članku novinarja Igorja Mekine z naslovom Slovenija kupuje oklepnike, v igri pa je ponovno razvpita finska Patria! je navedenih kar nekaj neresnic oziroma zavajanj, zato Ministrstvo za obrambo v nadaljevanju zaradi korektnega seznanjanja javnosti predstavlja naslednja nasprotna dejstva.
-
Navedba novinarja, da je "Patria že pred objavo razpisa praktično izbrana za izdelavo novih 13 večkolesnikov" (gre za naročilo za nakup bojnih kolesnih vozil), ne drži. Dejstvo je namreč, da bo naročilo za nakup bojnih kolesnih vozil izvedeno v skladu z veljavno zakonodajo, v njem bodo zagotovljeni transparentnost, konkurenčnost, enakopravna obravnava ponudnikov in pravno varstvo ponudnikov v postopku naročila. To dejstvo utemeljujemo z naslednjimi dejavnostmi Ministrstva za obrambo.
Nakup bojnih kolesnih vozil bo temeljil na Ciljih zmogljivosti Nata 2017 za Republiko Slovenijo (v nadaljevanju: Cilji zmogljivosti), ki so bili sprejeti v četrtek, 29. junija 2017 (omenjeni članek je bil na vašem portalu objavljen dan prej), na srečanju ministrov za obrambo držav članic. Predvidoma julija bo na podlagi novih Ciljev zmogljivosti Ministrstvo za obrambo pripravilo ustrezne spremembe oziroma dopolnitve Srednjeročnega obrambnega programa Republike Slovenije 2016–2020, ki določa glavne usmeritve delovanja in razvoja obrambnega sistema Republike Slovenije in ki ga sprejme Vlada RS. Ta program bo natančno opredelil izgradnjo bataljonskih bojnih skupin, katerih osnovna platforma so bojna kolesna vozila 8 x 8.
V skladu z določbami Uredbe o metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na obrambnem področju Ministrstvo za obrambo pripravlja investicijske dokumente, ki bodo sprejeti predvidoma julija oziroma avgusta. Investicijska dokumentacija ne predvideva nakupa Patrij, kot v svojem članku navaja novinar, temveč na podlagi predhodne analize trga opredeljuje posamezne mogoče različice za izvedbo investicije. Po potrditvi investicijske dokumentacije bo naročilo objavljeno na Portalu javnih naročil in v Uradnem listu Evropske unije. Postopek naročila bo potekal v skladu z določbami Zakona o javnem naročanju na področju obrambe in varnosti (v nadaljevanju: ZJNPOV), s katerim se je v pravni red Republike Slovenije prenesel del Direktive 2009/81/ES Evropskega parlamenta in Sveta z dne 13. julija 2009 (v nadaljevanju: Direktiva 2009/81), ki jo novinar v svojem članku večkrat omenja, tako da je skrb novinarja, da "na Ministrstvu za obrambo ne poznajo Direktive 2009/81", odveč. ZJNPOV sledi določbam Direktive 2009/81, kar pomeni, da mora naročnik pri izvedbi naročila upoštevati temeljna načela naročanja, in sicer konkurenčnost, transparentnost, enakopravno obravnavo ponudnikov ter drugo. Pri tem je treba poudariti, da Direktiva 2009/81 še vedno dopušča širok nabor izjem, za katere se določbe Direktive 2009/81 ne uporabljajo.
Kot je Ministrstvo za obrambo v preteklosti že pojasnilo, bodo pri naročilu za nakup bojnih kolesnih vozil sodelovali vsi ponudniki, ki bodo izpolnjevali predhodno določene pogoje, ki jih bo naročnik zapisal v razpisni dokumentaciji. Razpis bo objavljen na Portalu javnih naročil in v Uradnem listu Evropske unije, zato bodo ponudniki lahko od naročnika med objavo razpisa zahtevali pojasnila glede razpisne dokumentacije. Če bo ponudnik ocenil, da so kršena temeljna načela javnega naročanja oziroma da je razpis prilagojen določenemu ponudniku, bo lahko uveljavljal pravno varstvo v postopku oddaje naročila na podlagi Zakona o pravnem varstvu v postopkih javnega naročanja, ki ureja "pravno varstvo ponudnikov, naročnikov in javnega interesa, vključno s pravnim varstvom obrambnega in varnostnega interesa, v postopkih oddaje javnih naročil" in s katerim je bil v nacionalni pravni red Republike Slovenije prenesen del Direktive 2009/81, ki se nanaša na pravno varstvo ponudnikov.
-
Zavajajoča je tudi novinarjeva trditev, da je ponudbo za nakup "kombiniranih terenskih vozil" oddal le Renault Slovenija. Za nakup srednjih kombiniranih vozil je Ministrstvo za obrambo na podlagi javnega razpisa, ki je bil objavljen na Portalu javnih naročil in v Uradnem listu Evropske unije, v prvotnem postopku javnega naročila dobilo le ponudbo Renault Nissan Slovenija, ki pa je bila tehnično neustrezna, zato Ministrstvo za obrambo ponudnika ni izbralo in javnega naročila ni oddalo. V ponovljenem javnem razpisu, kar je razvidno tudi iz Odločitve o oddaji naročila in Objave obvestila o oddaji naročila, ki sta objavljeni na portalu javnih naročil in v Uradnem listu Evropske unije, je Ministrstvo za obrambo dobilo tri ponudbe, in sicer ponudnika Avto Moste d. o. o., Avtotehna Vis d. o. o. in Renault Nissan Slovenija d. o. o. Med njimi je bila na podlagi ocenjevalnih meril, ki so bili objavljena v razpisni dokumentaciji, kot ekonomsko najugodnejša ponudba izbrana ponudba ponudnika Renault Nissan Slovenija.