Komentar

Intervencija proti beli Evropi: Po nacionalistični je na vrsto prišla rasistična revolucija

Dr. Anton Medved je pred več kot sto leti slikarje realiste zaradi njihovih slikarskih nuditet razglašal za pohujšljivce. Antona smo si zapomnili po temu izumu. Pa ne mor'š verjet'!

16.07.2017 00:30
Piše: Dragan Živadinov
Ključne besede:   Polona Tratnik   Roland Barthes   znanost   Evropa

Znanost je v zadnjih dvajsetih letih postala še bolj uslužna, še bolj na razpolago državi in njenemu aparatu represije. Znastveniki in znanstvenice so postali služinčad države.

13. julij 2017 je pomemben dan, zato ga imam namen praznovati, čeprav njegovega pravega pomena še ne zmorem doumeti. Dvigoval in spuščal sem se skozi čas, skozi drugo desetletje tega stoletja, vse do presečišča današnjega dne, ko bom pred vami izgovarjal poudarjeno intonirane stavke z izbranim besediščem. S točke slavnostnega izjavljanja napovedujem 21. stoletju fascinantne stilne formate. Naj povem, da nimam namena popustiti vulgarni resničnosti, kaj šele bodoči stvarnosti. Ne morete si niti predstavljati, kaj vse sem te dni doživljal. Še dobro, da se od mene ne pričakuje komentiranja dnevnih primitivnosti.

 

Izgovarjal bom stavke, ki so povezani s civilizacijskimi umetniškimi stroji. Izgovoril bom misel, ki je v neposrednem skladu z današnjim izjemnim dnem: Za naš čas je zančilno predvsem to, da ni več gotovosti. To misel je v zaključnem delu svoje najnovejše knjige zapisala dr. Polona Tratnik, pionirka bio-umetnosti, predsednica Slovenskega društva za estetiko. Stavek je značilen za čas, ki ga določa postkolonialni kulturni val, ki se je začel lomiti čez naše zapuščene kulturne pokrajine takoj po razpadu utopičnih držav XX. stoletja.

 

Evropa enaindvajsetega stoletja je še vedno združenje nacionalnih držav. 

 

Ne moreš verjeti kakšna iluzija in sveta preproščina se oblikujeta okrog nacionalnih jezikov. Verjamete, da je nacionalni jezik edino dovolj čvrsto vezivo identitete, da je v njem več kot dovolj moči, da se upre "korporativni digitalni državi"? Ne moreš verjeti, da bi lahko bila rimokatoliška identiteta ali katerakoli druga religiozna mitologija dovolj povezovalna, da bi lahko bila etično vezivo celotnega planeta. To ni in tudi ne more biti. To nalogo lahko opravi le sekularen svet, svet znanosti in umetnosti.

 

Ne moreš verjeti kako Evropa ne zaupa več helenističnem izročilu, še manj judovski civilizaciji. Preprosto ne zaupa jima več! Ne moreš verjeti, kako Evropa ponovno zaupa le v belo Evropo, nič več v graciozno demokracijo! Transformirala se je v moškega, v moško telo, namenjeno izvajanju belega terorja, v telo, ustrojeno na vojaških akademijah. Evropa je spet pognala v prve vrste moško zver z namenom, da okrepi in utrdi hegemonijo belega človeka. Tudi belega znanstvenika!

 

Zakaj znanost sploh potrebuje umetnika v svoji bližini? Iz preprostega razloga, ki je razviden iz misli, ki jo je enostavno razumeti. Zato, ker je znanost v zadnjih dvajsetih letih postala še bolj uslužna, še bolj na razpolago državi in njenemu aparatu represije. Znastveniki in znanstvenice so postali služinčad države. Prav posebej humanistični znanstveniki in znanstvenice. Seveda to nikakor ni res! Je zgolj delno res. Želel sem vas samo za hip vznemiriti. Toda ego-moškega, še posebej vojaka-moškega, pričakuje in zahteva od znanstvenika ogromno in še več. Samo poglejte militantne izraze obrazov ministrov za gospodarstvo. Njihova prostaškost kar kriči: Dajte nam uporabno znanost, nepotrebujemo razvojne znanosti!

 

"Zato je potrebno misliti umetnost kot intervencijo, kot poseg v obstoječe strukture, pomeni misliti potencial umetnosti za spremembo. V tem smislu obravnavamo umetnost kot dedinjo romantične revolucionarnosti." Tako v svoji najnovejši knjigi razmišlja dr. Polona Tratnik. Sam dodajam: potrebno se je zavzeti za ponovno združitev umetnosti in znanosti, ki smo jo poznali pred umetno povzročenim razkolom, ki se je zgodil zato, da oblastniki lažje nadzirajo kapital, ideje, njihovo distribucijo in informacije.

 

Največkrat je "dvoumnost estetskega sporočila pravzaprav preizpraševanje sistema, njegovega reda, reda kot sistema verjetnosti, je rezultat namernega ne-reda, koda, kot je vpeljan z entropističnimi značilnostmi nereda vseh virov informacij", v nadaljevanju premišljuje dr. Polona Tratnik. Dvoumnost vsekakor ni končna postaja v procesu komunikacijske verige. Informacija ima nedvoumno za vsako državo strateški in taktični položaj. Zato smo umetniki dolžni intervenirati v medijske resničnosti. Poiskati jim moramo alterantive oziroma najti logiko, s katero si lahko izborimo medijsko neodvisnost. Takšen je pretok mišljenja dr. Polone Tratnik; boj proti ideološkemu obvladovanju ljudi. Danes vidimo natančno izrisan hitlerjanski ornament v P.R. jeziku nacionalnih taborov. V imenu nacionalnih korpusov so se stranke brez zadržkov pripravljene odreči svojim značilnostim in posebnostim v korist nacionalne enotnosti. Njihovi edini nadstrukturi, na kateri pristajajo, sta rasa in bog. Gradijo si oder za uprizarjanje svoje nacionalne, rasne in religiozne superiornosti.

 

Po nacionalistični je na vrsto prišla rasistična revolucija!

 

Intervencija v tekst I.: različnost je lepa, mešanje je lepo, majhno je lepo, anarhija še lepša! Mogoče je ravno zato 13. 7. 2017 zame pomemben dan. Resnična nevarnost je v masovnih človeških formacijah, ko se pasivni in neopredeljeni zaradi krize začnejo povezovati z armado ali organizirati v paravojsko. Kapitalizem nenehno generira zgolj militarizem in vojno. Samo to in nič več. 

 

Intervencija v tekst I.: revolucionar mora, da bi lahko spreminjal svet, najprej spoznati, kaj vse obstaja v mnogoterosti, nacist pa uporablja svet kot material za svojo totalno enotnost, za svojo nedeljivo nacionalno celost. Tukaj nastopi umetnost kot komunikacijski kanal zavse nedefinirano.

 

"Jezikovni sistemi so skrivne inkarnacije moči; z njimi je človeku že vnaprej predpisano, kako naj dojema svet in klasificira stvari ter ljudi v njem. To dominacijo sistema jezika je treba razbiti in ga zaznati onkraj moči sistema", pravi Ronald Barthes. Direktor galerije Kapelica Jurij Krpan pa pravi: "Tako obiskovalec, ki pride v galerijo, ne pride po razvedrilo, ne pride počivat ali se sproščat, temveč pride delat ... Velika večina ljudi umetnosti noče razumeti kot medij za proizvodnjo vsebin, pomenov, vrednot, vedenja. Na eni strani imamo znanost, ki je proizvodnja vednosti, na drugi strani ekonomijo, ki proizvaja vrednosti, na tretji strani pa je umetnost, ki je proizvodnja pomenov, vrednot, ki tvori pomenjanje. Za to se borimo."

 

Danšnji komentar je oglas za knjigo dr. Polone Tratnik z naslovom Umetnost kot intervencija, ki je izšlav šestih poglavjih v založbi Sophia, v zbirki Naprej. Urednik knjige je Uroš Zorman, odgovorna urednica pa je Tanja Velagić. Naj v zaključku teksta opozorim na vsebino njene knjige, predvsem za tiste, ki je ne bodo prebrali:

 

"V človeški naravi je, da poskuša vse v svojem življenju spraviti v neko celoto, enost, ker ta stabilizira. Tukaj pa kažemo umetnosti, ki takšno enost, celost poskušajo razgrajevati, razstavljati in stalno preverjati. Vsak dan se rodimo v novo situacijo, v nove okoliščine, vse se razvija. Tudi ta umetnost opozarja na to, da se vse spreminja - pogoji okoliščine naših življenj, materialnih in nematerialnih stvari, ideoloških zadev."

 

I. Odprtost / Odpiranje umetniškega dela / Namesto proizvodnje artefaktov komunikacija pomenov / Dekonstrukcija celosti kot kritična poteza / Kulturno polje, kulturni agens, umetnostna institucija / umetniški projekt kot rizom / 

 

II. Raziskovanje, znanstveno in umetniško / Divergenca - kaj pa Leonardo? / (Moderno) polje znanosti / Umetnost med znanstveno vednostjo in mitsko misijo/ Sodobna produkcija znanosti / Epistemologija negotovosti in nepredvidljivosti / III. / IV. / V. / VI.

 

13. 7. 2017 me je utrudil! Nisem prepričan, da ga bom praznoval!

 

KOMENTIRAJTE
PRIKAŽI KOMENTARJE
6
Koronavirus in nogomet: Edina logična odločitev je, da se zaključijo vsa prvenstva
1
29.03.2020 22:53
V nogometu delam več kot štirideset let in takšne situacije, kot je sedaj zaradi koronavirusa, še nismo imeli. Lahko jo ... Več.
Piše: Ivan Simič
Naj živijo gledališke predstave! Pandemija ni vojna, ampak gledališče.
15
28.03.2020 21:02
Gledališče je kot virus podoba uničenja, razdružitev. Ta sprošča sile, razpira možnosti in če so te možnosti in sile črne, nista ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Koronavojna: Izredne razmere v slovenskem gospodarstvu in po celem svetu zahtevajo takojšnje ukrepe!
12
27.03.2020 17:20
Znašli smo se v razmerah, kakršnih v moderni dobi še ni bilo. Ne gre za finančno, ekonomsko, nepremičninsko ali kakršnokoli ... Več.
Piše: Mark Stemberger
Rešitev pred "glasom ulice" je le določena institucionalizacija oblik delovanja četrte veje oblasti
26
26.03.2020 22:30
Četrti veji oblasti se obetajo boljši časi. Ker se bo dovolj veliko število ljudi to šlo in se bo zgodil ključni konsenz o tem, ... Več.
Piše: Miha Burger
Covid-19 ne ubija le ljudi, temveč je tudi medijski virus, ki bo pokončal večino dnevnega tiska
33
26.03.2020 01:00
Pandemija koronavirusa spreminja globalne navade potrošnikov in bo imela revolucionarne posledice na različnih področjih. ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Koronavirus med nami: Simptome tega virusa najdemo v politiki, ki ne zmore iskati kompromisov
21
24.03.2020 01:27
Kronavirus je virus, ki ne napade pljuč in sklepov, njegov cilj so značaj in prepričanja. Njegovi simptomi so egoizem, ... Več.
Piše: Kristijan Musek Lešnik
Krhek položaj Slovenije v grobi geopolitiki 21. stoletja
8
23.03.2020 13:00
Slovenija in slovenski narod brez dvoma pripadata zahodnemu svetu (EU in NATO) v vseh pogledih. Zgled zajemata iz razvitih ... Več.
Piše: Zvjezdan Radonjić
Ko maske padejo: Kapitalistična koronavojna
52
22.03.2020 10:30
Trenutno imamo na oblasti vlado, ki preočitno ne premore zavidljivega etičnega minimuma in se zdi, da člani ideološke skupine ... Več.
Piše: Simona Rebolj
Kdo bi vedel, kaj bo virus jutrišnjega dne?
11
21.03.2020 22:00
Ilija Hržanovski je dal zgraditi monumentalno scenografijo - Inštitut, v katero je naselil štiristo performerjev, ki so svoje ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Uredniški komentar: Janša, ne ga srat'! Zdaj ni čas za privilegije, politično barantanje ali slabo kadrovsko politiko!
31
21.03.2020 01:30
V zgolj enem tednu je vlada Janeza Janše pokazala vse najboljše, hkrati pa tudi vse najslabše, kar pritiče slovenski politiki. ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Nacionalni populizem in Janez Janša
14
20.03.2020 13:00
Do naraščanja nacionalnega populizma , ni prišlo čez noč, temveč v mnogih letih in iz različnih razlogov. Izraz nacionalni ... Več.
Piše: Keith Miles
Jebi se, koronavirus! (Osamimo virus, ne sebe!)
12
18.03.2020 19:00
Premajhen si, da bi te lahko videl. Niti živ nisi. A ti lažje povem, kaj mislim o tebi, če ti prisodim obliko in občutke. Lahko ... Več.
Piše: Kristijan Musek Lešnik
Zgodbe v času epidemije: Trideset let samote
13
17.03.2020 21:45
V teh dneh pogosto slišimo, naj ostanemo doma, sami. Ukrep imenujejo izolacija, ta čas pa bi lahko imenovali čas samote. Za ... Več.
Piše: Dimitrij Rupel
Kaj imajo skupnega Lorella Flego, Julian Assange in koronavirus
9
15.03.2020 15:00
Naj vzamem najbolj aktualen problem, ki povzroča precejšnjo polarizacijo med ljudmi - in to po vsem svetu. To je situacija s ... Več.
Piše: Miha Burger
"Kaj pričakujete od mene, Dragana Živadinova, da bom pel visoko pesem nacionalnemu, nacionalizmu ali celo nacizmu?"
24
14.03.2020 20:11
Ernsta Tollerja je po letu 1933 do smrti preganjalo paradoksalno vprašnje: Ali ubiti tistega, ki bo ubil miljone, ker to je več ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Celotna Italja je v karanteni. Kaj to pomeni, boste v Sloveniji poizkusili na lastni koži v naslednjih dneh.
18
14.03.2020 01:19
Ne smemo se gibati prosto, ostajati moramo, kolikor je mogoče, doma, gibanje je omejeno na vseh ravneh, zaprto je vse, razen ... Več.
Piše: Jurij Paljk
Čakajoč na epidemijo: Kdo se (ne) boji koronavirusa in zakaj?
4
11.03.2020 12:43
Medijem se očita, da o koronavirusu poročajo senzacionalno. To pogosto res drži, iz perspektive psihoterapije pa bi bilo dobro ... Več.
Piše: Katja Knez Steinbuch
Spregledano poročilo Združenih narodov: Rusija je odgovorna za vojne zločine v Siriji!
11
11.03.2020 05:00
Tako v svojem poročilu ugotavlja preiskovalna komisija Sveta OZN za človekove pravice. Poročila, ki je bilo objavljeno v začetku ... Več.
Piše: Božo Cerar
Osmi marec: Od vrtnic do bodeče neže
16
08.03.2020 10:00
Kaj naj napišem ob dnevu žena v družbi, ki šele zadnja leta spoznava, da ima praznik zgodovinski izvor, ki nima zveze z osladnim ... Več.
Piše: Simona Rebolj
Neestetsko je, da bi umetnik postal korporacijski svetovalec ali svetovalec politični stranki
13
07.03.2020 23:33
Čisto vsaka politika je sama po sebi ostudno barbarstvo, je mračnjaško priseganje totaliteti, ki dolgoročno človeku iznakazi ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
1 2 3 4 5  ... 

Najbolj brano

01/
Uredniški komentar: Janša, ne ga srat'! Zdaj ni čas za privilegije, politično barantanje ali slabo kadrovsko politiko!
Dejan Steinbuch
Ogledov: 3,403
02/
Koronavirus med nami: Simptome tega virusa najdemo v politiki, ki ne zmore iskati kompromisov
Kristijan Musek Lešnik
Ogledov: 2,474
03/
Ko maske padejo: Kapitalistična koronavojna
Simona Rebolj
Ogledov: 2,663
04/
Covid-19 ne ubija le ljudi, temveč je tudi medijski virus, ki bo pokončal večino dnevnega tiska
Dejan Steinbuch
Ogledov: 2,275
05/
IZUM in Cobiss.net: Kdo koga zavaja, kdo kaj skriva in čigave interese kdo zastopa?
Tomaž Seljak
Ogledov: 2,126
06/
Nacionalni populizem in Janez Janša
Keith Miles
Ogledov: 1,449
07/
Rešitev pred "glasom ulice" je le določena institucionalizacija oblik delovanja četrte veje oblasti
Miha Burger
Ogledov: 1,073
08/
Devet življenj Boruta Jamnika: Cerarjeva vlada vabi tuje investitorje, Jamnik pa jih preračunljivo odganja
Uredništvo
Ogledov: 8,100
09/
Krhek položaj Slovenije v grobi geopolitiki 21. stoletja
Zvjezdan Radonjić
Ogledov: 1,118
10/
Koronavojna: Izredne razmere v slovenskem gospodarstvu in po celem svetu zahtevajo takojšnje ukrepe!
Mark Stemberger
Ogledov: 1,122