Komentar

Dajmo besedo Nemcem, naj povedo, kako je to - biti Nemec

Omogočimo Nemcem simpozij, na katerem naj artikulirajo, kako je to, biti Nemec. Njihovo simpozijsko diskusijo uporabimo za algoritme, za podatkovno bazo, na osnovi katere bomo razvili digitalne protokole strpnosti. Kultura je historičen organizem, ki ga navkljub vsemu ni mogoče ignorirati. Povoda ali vzroka za današnji komentar ne mislim ne opisovati, ne razlagati, kaj šele analizirati.

22.07.2017 22:59
Piše: Dragan Živadinov
Ključne besede:   Rimini protokoli   teater   XX. stoletje   Nemčija

Rimini protokoli so že leta 2001 organizirali prvi kongres morskih prašičev, leta 2002 so uprizorili predstavo z naslovom Dajmo Nemcem besedo!

Če je gledališka umetnost na začetku XX. stoletja še uprizarjala gledališke tekste preteklih tisočletij (Antigona) ali pa absurdistične teksture iz prve tretjine stoletja (Čakajoč Godota), je ob izteku XX. stoletja že uprizarjala ideje konceptualne umetnosti šestdesetih let. Iz konceptualnih dogodkov so začeli na koncu prejšnjega stoletja gledališki umetniki reinterpretirati dokumentacijo konceptualnih dogodkov. Te gledališke umetnine niso bile več povezane samo s postmodernistično simulacijsko gesto, temveč z željo po razumevanju ponovljivosti, razumevanju razlikovanja v ponavljanju; ponovitev dramskega teksta je nadomestila ponovitev konceptualne ideje ali celotnega konceptualnega dogodka.
 
V enaindvajsetem stoletju so gledališki umetniki zaradi enostavne dostopnosti do visokotehnolških orodij in popolnoma novega mapiranja družbenih stanj (z množično uporabo medmrežja) začeli procesirati protokolarnost, ki ni več izhajala iz tekstualnega gledališkega veriženja, temveč iz konceptualnih in neokonceptualnih idej XX. stoletja. Umetniki in umetnice, ki so svojo prvo umetniško zrelost doživeli na začetku XXI. stoletja, so se povezali s celotnim prejšnjim stoletjem, z metodami vred in se odrekli postmodernistični umetniški dikciji v imenu postdemokratičnih pozicij in postdemokratične artikulacije, ki se lahko v XXI. stoletju razvije v dve smeri: v smer digitalnega unitarizma, totalitarizma ali pa v neposredno demokracijo. Če se bodo artikulirale v smer neposredne demokracije, je pred nami visokomodernistično stoletje. O čemerkoli drugem ne bi hotel niti za hip premišljevati. 

 

Ponovimo stotič: Leta 1995 je bilo konec postmodernistične stilne formacije! Končno živimo prepričljivo XXI. stoletje! 

 

Novoveški konflikti in drame so se začeli odvijati znotraj popolnoma novih protokolov - Rimini protokolov. Nič več ni enoznačno, binarno in enostavno. Za nikogar. Tudi za Nemce ne! Gledališče je najprej človeški koncept, poln človeka in človeškega, bolj ne bi mogel biti. Tudi za Nemce!

 

Nemška gledališka artikulacija je tudi moja. Na eni strani mi je bilo nemško gledališče didaktična tabla, na drugi duhovna vzporednica, na tretji pa simptom, simptom - sindrom.

 

Moje nemško XIX. stoletje: Lessingova hamburška dramaturgija / Wagnerjevo glasbeno gledališče.

 

Moje nemško XX. stoletje: Piscatorjevo politično gledališče / Brechtov epski teater z izumom potujitvenega efekta / Tollerjeva in Kaiserjeva ekspresionistična dramatika / homoseksualna gledališka lepota Einarja Schleefa / Heiner Mullerjeve arije / Peter Stein in berlinski Schauspielhaus / Peter Zadek in hamburški Schauspielhaus / moj velikan vseh velikanov Klaus Michael Gruber / Frankfurtski teater TAT, Teater am Turm, skupaj s Handkejem in Fasbinderjem / Teater der Welt /  v finalu stoletja Ostermajerjeva Baraka / Kušejev Resident theater /.

 

Moje nemško XXI. stoletje: Milo Rau / in končno Rimini protokoli /.

 

Rimini protokoli so predvsem gledališka skupina XXI. stoletja, skupina, ki ne more biti bolj iz tega stoletja. Predvsem zato, ker je začela delovati leta 2000. Leta 2002 so avtorji Helgard Kim Haug, Daniel Wetzel in Stefan Kaegi svoje gledališče poimenovali Rimini Protokoli. S svojo umetniško močjo že petnajst let razvijajo vplivna gledališka orodja, ki omogočajo izjemne artikulacije germanske duhovnosti in nemške resničnosti. Uprizarjajo gledališke protokole, dejstva in iluzije, gledališka viskomodernistična stanja. Že leta 2001 so organizirali prvi kongres morskih prašičev. Organizirali so ga še preden so si nadeli ime Rimini protokoli. Leta 2002 so uprizorili predstavo z naslovom Dajmo Nemcem besedo!

 

Rimini protokoli tematizirajo in uprizarjajo:

 

Vojno in še enkrat vojno, najnovejše vojne, mehko vojno, specialno vojno, konference, kongrese, simpozije, razmerje do starosti, umiranje, načine smrti, brezposelnost, mladoletnike, upokojence, kandidate za župane, pravnike in sodnike, osebje urgentnih centrov, policijo. Preučujejo prikrite ideološke akterje, opazujejo eksperte za ekspertne situacije, krizne upravnike. Vse skupaj uprizarjajo na formatih konferenc in simpozijev. Predvsem pa analizirajo stanja v na novo opremljenih, ekranizranih generalštabih postkolonialnih držav. Analizirajo obsedenosti in užitke akterjev Situacijskih sob, vojnih kril vladnih palač. Analizirajo stanja, strategije in odločitve orožarske industrije. Premišljujejo načine zapeljavanj in podkupovanj nosilcev oblasti koloniziranih držav.

 

Rimini protokoli z dokumenti preigravajo in s transkripti dokazujejo deviacije vseh vrst moči. Analizirajo užitek vseh užitkov, vznemirjenje generalov ob projektiranju novih in novih kriznih žarišč. Projecirajo točko, ki bo na koncu določila obseg trgovanja z orožjem. Raziskujejo orožarsko industrijo, ki nenehoma sama pri sebi išče opravičilo za svoje zločinsko podjetje. V direktorijih orožarske industrije simulirajo različne možne scenoslede obstoja zahodne konfederalne države. Generali se danes že projecirajo v univerzalno, unitarno, digitalno državo. Uboga Turčija!

 

Na gledališki način zapisujejo potek najglobjih razlogov za smrtonosne predstave. Rimini protokoli se natančno zavedajo, da ko bo človek postal vsemogoč, ne bo več potreboval gledališča. Mogoče pa digitalno gledališče ne bo potrebovalo več človeka? Do takrat bodo proizvajali nemir odprtih gledaliških organizmov. V Rimini protokolih gledamo tiste, ki jih nikoli ne opazimo. Gledamo tiste, ki se jih ne vidi bodisi zato, ker se skrivajo, ker so prenevarni, bodisi zato, ker so ponižani. Gledamo tiste, ki še niso imeli pravice do nastopa v javnem prostoru, cele skupnosti gledamo kot akterje. Gledamo tiste, ki so bili do sedaj na obrobju vseh gledaliških obrobij. Zato se na odru niso dramaturško razvijali, kot so se akterji-kralji.

 

Rimini protokoli so neusmiljeno vplivali na prvi gledališki interval XXI. stoletja. Gledališki čas je tudi ena od oblik prostora, je časovna pokrajina s kompleksno nanizanimi vzroki in posledicami, je politično gledališče vsakdanjega življenja. Da, najbolj od vsega protokolirajo vsakdanje življenje.

 

Nemčija je navkljub vsemu le letalonosilka AmerikeGledališka umetnost pa je navkljub vsemu usmerjena v človeka in je navkljub vsem abstrakcionističnim naporom - figurativna umetnost. Igralec je le figura v odrski resničnosti. Na koncu gledališke večnosti bodo ostali med nami naslovi predstav z začetka XXI. stoletja: Človek, ki ni nikoli postal mlad. Gledališki "ready made". Ali stroji potrebujejo gledališko umetnost? Ali lahko stroji proizvajajo gledališko umetnost?

 

Med tem na odru gledamo nemške gledališke identitete, nemško dramaturgijo, nemško filozfijo. Nemško gledališče je dominantno gledališče civilizacije, gola sila gledališča. Gledamo soočenje dokumentov in evolucijsko logiko, ki najprej brutalno opravi z moškim, v naslednjem koraku s človeškim, ko se v naslednjem koraku dokončno sproži umetna inteligenca, ki začne generirati samo sebe ter sproži univerzalno, unitarno, totalitarno dražavo, ki samo sebe upravlja z Rimini protokoli. Kljub vsemu gledamo protokole skrajnosti vsakdanjega življenja, ne pa strpnosti.

KOMENTIRAJTE
PRIKAŽI KOMENTARJE
4
Pisma iz emigracije: V času izrednih razmer je demokracija še vedno ena in edina rešitev pred Putinovi in Soroševimi političnimi in medijskimi zombiji
0
27.11.2020 01:00
Tisto, kar po mojem mnenju Slovenijo v teh časih pošteno tepe in rezultira v dejstvu, da ljudstvo nikomur več ne verjame, ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Kaj bi Ursula von der Leyen lahko odgovorila Janezu Janši (pa zagotovo ne bo)
6
25.11.2020 22:00
Naš britanski kolumnist Keith Miles je kot nevtralni opazovalec razmer v Evropski uniji odreagiral na Janševo pismo evropskim ... Več.
Piše: Keith Miles
Časnikarji in čast: Res je, ne more biti vsak časnikar Mark Twain ali Oriana Fallaci, lahko pa je vsak časnikar z velikim Č, če hoče to biti
11
24.11.2020 21:16
Do danes so se v Sloveniji močno namnožili časnikarji in časnikarke, pravnuki Cankarjevih literarnih žurnalističnih likov. Sama ... Več.
Piše: Denis Poniž
Različnost, priložnost in koristni zakoniti priseljenci
16
23.11.2020 21:30
V nasprotju s splošnim prepričanjem, ki prevladuje izven Združenega kraljestva, je to država, ki ni proti priseljevanju, temveč ... Več.
Piše: Keith Miles
Slovenski zid, The Wall: Pri nas je Sistem levica, zato levičaji znorijo, ko desnica prevzame oblast
19
22.11.2020 21:00
Zakaj se v Sloveniji zgodi tak rompompom vsakič, ko desne vlade izvedejo kadrovske menjave? Levica, ki je tej državi vladala tri ... Več.
Piše: Andrej Capobianco
Stoletje Rapalske meje: Nasilje in "etnična melioracija" bivše Julijske krajine
2
22.11.2020 11:00
Stoletnica Rapalske pogodbe in sveži izid slovenskega prevoda knjige Izbrisana identiteta tržaškega razumnika in publicista ... Več.
Piše: Milan Gregorič
Tihomir in Kazimir
5
21.11.2020 21:49
Bolj oseben kot je moj današnji komentar, ne more biti. Posvetil se bom retrospektivni razstavi, posvečeni Kazimirju Maleviču v ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Z zahtevo po resnični vladavini prava si je Janez Janša izkopal jamo za svojo politično krsto
27
19.11.2020 21:36
Rad bi mu pomagal, a ne vem, kako. Z zahtevo po resnični vladavini prava si je JJ izkopal celico, pred katero ne bo demonstriral ... Več.
Piše: Zvjezdan Radonjić
Semenj ničevosti: O "akademski" mazaški akciji Renate Salecl in Tineta Hribarja
24
18.11.2020 23:05
16.11.2020 je Komisija za človekove pravice Slovenske akademije znanosti in umetnosti javno objavila ter na državni zbor in ... Več.
Piše: Andrej Lokar
Zakaj so železničarji bolj cenjeni od nacionalkinih novinarjev na Kolodvorski
10
17.11.2020 21:30
Pred časom sem objavil tekst, v katerem sem prikazal poslovanje javneRTVhiše v zadnjih letih, dodal pa sem tudi primerjavo z ... Več.
Piše: Bine Kordež
Zgodovina brez epike: Imeli bomo državo, če nam jo bodo globalni centri moči dovolili imeti, za kar pa moramo biti izjemno modri
12
16.11.2020 21:00
Če zavezniške sile ne bi pregnale Nemcev leta 1945, bi Nemci poveljevali Kraljevini Jugoslaviji in njenim narodom tudi dandanes, ... Več.
Piše: Zvjezdan Radonjić
Slovenski odnosi z Združenimi državami po zmagi Bidena niso več pod vprašajem - ali pač?!
12
15.11.2020 22:58
Tviti predsednika vlade Janeza Janše ob nedavnih volitvah v ZDA so imeli tudi učinke, ki jih ne gre prezreti. V slovenski ... Več.
Piše: Božo Cerar
Zmaga desnice na ameriških volitvah ni vprašanje
12
15.11.2020 11:00
Med zadnjimi volitvami v ZDA so se razgalili nekateri nauki za preizpraševanje politične situacije na celotnem Zahodu. Naj bo ... Več.
Piše: Simona Rebolj
Zasmehoval je tako evropske cilindre, kot balkanske opanke
1
14.11.2020 22:01
Še danes je večini ljudi najbližja asociacija na avantgardno umetnost povezana z revolucionarnim komunizmom. Meni pa vedno znova ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Virus v Evropi: Potreba po narodih in nacionalnih državah
9
13.11.2020 21:45
Trenutna pandemija jasneje kot vse drugo kaže, da so se nacionalne države in lojalnost, ki jo ljudje čutijo do svojega naroda, ... Več.
Piše: Keith Miles
Američani so že siti obeh, Bidena in Trumpa, čeprav vse kaže, da so demokrati prehitro razglasili zmago
28
12.11.2020 21:11
Amerika je vselej znala presenečati svet. Med drugo svetovno vojno in takoj po njej izjemno pozitivno, kasneje čedalje bolj ... Več.
Piše: Ferdinand Blaznik
In memoriam Neda Pagon (1941-2020)
2
11.11.2020 21:08
Neda Pagon je bila stara marksistka. Čvrsta v lastnih spoznanjih, a nemilitantna in neavtoritarna v besedah in dejanjih, ki po ... Več.
Piše: Igor Grdina
Argumentacija je univerzalna vrednota in edina alternativa nasilju
9
10.11.2020 21:55
Brez najmanjšega dvoma obstaja nekaj univerzalnih vrednot, ki jih je človeška civilizacija dokončno osvojila, saj se strinja z ... Več.
Piše: Miha Burger
Rolling Stonesov politični vodnik po "orbanizaciji" Slovenije
15
08.11.2020 20:00
Janezu Janši se pogosto očita, da po zgledu madžarskega premierja orbanizira Slovenijo. Ni dvoma, da slovenski predsednik vlade ... Več.
Piše: Andrej Capobianco
"Ves živi svet je pripravljen, da poleti v vesolje in tam zavzame svoje mesto"
9
07.11.2020 22:00
Danes berete enega od mojih mnogih komentarjev o Kazimirju Maleviču naportalu+. Seveda ne brez razloga. Kako naj kometiram ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
1 2 3 4 5  ... 

Najbolj brano

01/
Z zahtevo po resnični vladavini prava si je Janez Janša izkopal jamo za svojo politično krsto
Zvjezdan Radonjić
Ogledov: 4.663
02/
Semenj ničevosti: O "akademski" mazaški akciji Renate Salecl in Tineta Hribarja
Andrej Lokar
Ogledov: 3.665
03/
Slovenski zid, The Wall: Pri nas je Sistem levica, zato levičaji znorijo, ko desnica prevzame oblast
Andrej Capobianco
Ogledov: 2.729
04/
Kaj bi Ursula von der Leyen lahko odgovorila Janezu Janši (pa zagotovo ne bo)
Keith Miles
Ogledov: 2.089
05/
Zgodovina brez epike: Imeli bomo državo, če nam jo bodo globalni centri moči dovolili imeti, za kar pa moramo biti izjemno modri
Zvjezdan Radonjić
Ogledov: 2.237
06/
Zmagal ni niti Biden niti Trump, Američani so izgubili volitve, račune pa plačujemo prebivalci preostalega sveta
Igor Vlačič
Ogledov: 2.142
07/
Zakaj so železničarji bolj cenjeni od nacionalkinih novinarjev na Kolodvorski
Bine Kordež
Ogledov: 1.879
08/
Časnikarji in čast: Res je, ne more biti vsak časnikar Mark Twain ali Oriana Fallaci, lahko pa je vsak časnikar z velikim Č, če hoče to biti
Denis Poniž
Ogledov: 1.709
09/
Različnost, priložnost in koristni zakoniti priseljenci
Keith Miles
Ogledov: 1.092
10/
Koliko solz, besed obupa, razpadlih družin, pomirjeval in razmišljanj o samomoru je povzročila Finančna uprava?
Ivan Simič
Ogledov: 6.473