Komentar

Dajmo besedo Nemcem, naj povedo, kako je to - biti Nemec

Omogočimo Nemcem simpozij, na katerem naj artikulirajo, kako je to, biti Nemec. Njihovo simpozijsko diskusijo uporabimo za algoritme, za podatkovno bazo, na osnovi katere bomo razvili digitalne protokole strpnosti. Kultura je historičen organizem, ki ga navkljub vsemu ni mogoče ignorirati. Povoda ali vzroka za današnji komentar ne mislim ne opisovati, ne razlagati, kaj šele analizirati.

22.07.2017 22:59
Piše: Dragan Živadinov
Ključne besede:   Rimini protokoli   teater   XX. stoletje   Nemčija

Rimini protokoli so že leta 2001 organizirali prvi kongres morskih prašičev, leta 2002 so uprizorili predstavo z naslovom Dajmo Nemcem besedo!

Če je gledališka umetnost na začetku XX. stoletja še uprizarjala gledališke tekste preteklih tisočletij (Antigona) ali pa absurdistične teksture iz prve tretjine stoletja (Čakajoč Godota), je ob izteku XX. stoletja že uprizarjala ideje konceptualne umetnosti šestdesetih let. Iz konceptualnih dogodkov so začeli na koncu prejšnjega stoletja gledališki umetniki reinterpretirati dokumentacijo konceptualnih dogodkov. Te gledališke umetnine niso bile več povezane samo s postmodernistično simulacijsko gesto, temveč z željo po razumevanju ponovljivosti, razumevanju razlikovanja v ponavljanju; ponovitev dramskega teksta je nadomestila ponovitev konceptualne ideje ali celotnega konceptualnega dogodka.
 
V enaindvajsetem stoletju so gledališki umetniki zaradi enostavne dostopnosti do visokotehnolških orodij in popolnoma novega mapiranja družbenih stanj (z množično uporabo medmrežja) začeli procesirati protokolarnost, ki ni več izhajala iz tekstualnega gledališkega veriženja, temveč iz konceptualnih in neokonceptualnih idej XX. stoletja. Umetniki in umetnice, ki so svojo prvo umetniško zrelost doživeli na začetku XXI. stoletja, so se povezali s celotnim prejšnjim stoletjem, z metodami vred in se odrekli postmodernistični umetniški dikciji v imenu postdemokratičnih pozicij in postdemokratične artikulacije, ki se lahko v XXI. stoletju razvije v dve smeri: v smer digitalnega unitarizma, totalitarizma ali pa v neposredno demokracijo. Če se bodo artikulirale v smer neposredne demokracije, je pred nami visokomodernistično stoletje. O čemerkoli drugem ne bi hotel niti za hip premišljevati. 

 

Ponovimo stotič: Leta 1995 je bilo konec postmodernistične stilne formacije! Končno živimo prepričljivo XXI. stoletje! 

 

Novoveški konflikti in drame so se začeli odvijati znotraj popolnoma novih protokolov - Rimini protokolov. Nič več ni enoznačno, binarno in enostavno. Za nikogar. Tudi za Nemce ne! Gledališče je najprej človeški koncept, poln človeka in človeškega, bolj ne bi mogel biti. Tudi za Nemce!

 

Nemška gledališka artikulacija je tudi moja. Na eni strani mi je bilo nemško gledališče didaktična tabla, na drugi duhovna vzporednica, na tretji pa simptom, simptom - sindrom.

 

Moje nemško XIX. stoletje: Lessingova hamburška dramaturgija / Wagnerjevo glasbeno gledališče.

 

Moje nemško XX. stoletje: Piscatorjevo politično gledališče / Brechtov epski teater z izumom potujitvenega efekta / Tollerjeva in Kaiserjeva ekspresionistična dramatika / homoseksualna gledališka lepota Einarja Schleefa / Heiner Mullerjeve arije / Peter Stein in berlinski Schauspielhaus / Peter Zadek in hamburški Schauspielhaus / moj velikan vseh velikanov Klaus Michael Gruber / Frankfurtski teater TAT, Teater am Turm, skupaj s Handkejem in Fasbinderjem / Teater der Welt /  v finalu stoletja Ostermajerjeva Baraka / Kušejev Resident theater /.

 

Moje nemško XXI. stoletje: Milo Rau / in končno Rimini protokoli /.

 

Rimini protokoli so predvsem gledališka skupina XXI. stoletja, skupina, ki ne more biti bolj iz tega stoletja. Predvsem zato, ker je začela delovati leta 2000. Leta 2002 so avtorji Helgard Kim Haug, Daniel Wetzel in Stefan Kaegi svoje gledališče poimenovali Rimini Protokoli. S svojo umetniško močjo že petnajst let razvijajo vplivna gledališka orodja, ki omogočajo izjemne artikulacije germanske duhovnosti in nemške resničnosti. Uprizarjajo gledališke protokole, dejstva in iluzije, gledališka viskomodernistična stanja. Že leta 2001 so organizirali prvi kongres morskih prašičev. Organizirali so ga še preden so si nadeli ime Rimini protokoli. Leta 2002 so uprizorili predstavo z naslovom Dajmo Nemcem besedo!

 

Rimini protokoli tematizirajo in uprizarjajo:

 

Vojno in še enkrat vojno, najnovejše vojne, mehko vojno, specialno vojno, konference, kongrese, simpozije, razmerje do starosti, umiranje, načine smrti, brezposelnost, mladoletnike, upokojence, kandidate za župane, pravnike in sodnike, osebje urgentnih centrov, policijo. Preučujejo prikrite ideološke akterje, opazujejo eksperte za ekspertne situacije, krizne upravnike. Vse skupaj uprizarjajo na formatih konferenc in simpozijev. Predvsem pa analizirajo stanja v na novo opremljenih, ekranizranih generalštabih postkolonialnih držav. Analizirajo obsedenosti in užitke akterjev Situacijskih sob, vojnih kril vladnih palač. Analizirajo stanja, strategije in odločitve orožarske industrije. Premišljujejo načine zapeljavanj in podkupovanj nosilcev oblasti koloniziranih držav.

 

Rimini protokoli z dokumenti preigravajo in s transkripti dokazujejo deviacije vseh vrst moči. Analizirajo užitek vseh užitkov, vznemirjenje generalov ob projektiranju novih in novih kriznih žarišč. Projecirajo točko, ki bo na koncu določila obseg trgovanja z orožjem. Raziskujejo orožarsko industrijo, ki nenehoma sama pri sebi išče opravičilo za svoje zločinsko podjetje. V direktorijih orožarske industrije simulirajo različne možne scenoslede obstoja zahodne konfederalne države. Generali se danes že projecirajo v univerzalno, unitarno, digitalno državo. Uboga Turčija!

 

Na gledališki način zapisujejo potek najglobjih razlogov za smrtonosne predstave. Rimini protokoli se natančno zavedajo, da ko bo človek postal vsemogoč, ne bo več potreboval gledališča. Mogoče pa digitalno gledališče ne bo potrebovalo več človeka? Do takrat bodo proizvajali nemir odprtih gledaliških organizmov. V Rimini protokolih gledamo tiste, ki jih nikoli ne opazimo. Gledamo tiste, ki se jih ne vidi bodisi zato, ker se skrivajo, ker so prenevarni, bodisi zato, ker so ponižani. Gledamo tiste, ki še niso imeli pravice do nastopa v javnem prostoru, cele skupnosti gledamo kot akterje. Gledamo tiste, ki so bili do sedaj na obrobju vseh gledaliških obrobij. Zato se na odru niso dramaturško razvijali, kot so se akterji-kralji.

 

Rimini protokoli so neusmiljeno vplivali na prvi gledališki interval XXI. stoletja. Gledališki čas je tudi ena od oblik prostora, je časovna pokrajina s kompleksno nanizanimi vzroki in posledicami, je politično gledališče vsakdanjega življenja. Da, najbolj od vsega protokolirajo vsakdanje življenje.

 

Nemčija je navkljub vsemu le letalonosilka AmerikeGledališka umetnost pa je navkljub vsemu usmerjena v človeka in je navkljub vsem abstrakcionističnim naporom - figurativna umetnost. Igralec je le figura v odrski resničnosti. Na koncu gledališke večnosti bodo ostali med nami naslovi predstav z začetka XXI. stoletja: Človek, ki ni nikoli postal mlad. Gledališki "ready made". Ali stroji potrebujejo gledališko umetnost? Ali lahko stroji proizvajajo gledališko umetnost?

 

Med tem na odru gledamo nemške gledališke identitete, nemško dramaturgijo, nemško filozfijo. Nemško gledališče je dominantno gledališče civilizacije, gola sila gledališča. Gledamo soočenje dokumentov in evolucijsko logiko, ki najprej brutalno opravi z moškim, v naslednjem koraku s človeškim, ko se v naslednjem koraku dokončno sproži umetna inteligenca, ki začne generirati samo sebe ter sproži univerzalno, unitarno, totalitarno dražavo, ki samo sebe upravlja z Rimini protokoli. Kljub vsemu gledamo protokole skrajnosti vsakdanjega življenja, ne pa strpnosti.

KOMENTIRAJTE
PRIKAŽI KOMENTARJE
4
Posledice vse bolj številnih nepismenih politikov bodo za Slovenijo vsak dan hujše
7
17.11.2019 09:00
Hrvaška politologinja Mirjana Kasapović je v Globusu začudeno napisala, da je Šarec politični amater za enkratno uporabo in da ... Več.
Piše: Tino Mamić
Vsak komentar je bolj ali manj teoretični hrup, ki niha med abstraktnim in narativnim
1
16.11.2019 22:00
Opozoriti vas moram, da je moje današnje besedilo bolj v območju teoretskega kot pripovednega. Komentirati samo zato, da ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Visco in Monigo: Sobotni izlet v preteklost
0
16.11.2019 11:00
Na občini v Viscu priznavajo, da je ime njihovega mesteca vFurlaniji, nekaj deset kilometrov od slovensko-italijanske meje, ... Več.
Piše: Božo Cerar
70. let zveze NATO: Če na srečanju v Londonu članice ne bodo stopile skupaj, se ponujajo črni scenariji
11
11.11.2019 20:00
Severnoatlantsko zavezništvo se sooča z najbolj kompleksno in nepredvidljivo varnostno situacijo od svojega nastanka pred 70. ... Več.
Piše: Božo Cerar
Meditacija o zidovih: Ugani, kdo pride danes na kosilo
15
10.11.2019 19:30
Kaj bi rekli v New Yorku, če bi kdo izjavil, da se je Svetovni trgovinski center leta 2001 podrl na dve strani: na ZDA in na ... Več.
Piše: Dimitrij Rupel
Parlamentarna preiskovalna komisija v zadevi Kangler in nenavadno obnašanje ustavnega sodišča
8
10.11.2019 09:59
Močno dvomim, da bi ustavni sodniki kljub svoji vzvišenosti prezrli pričanje Franca Kanglerja pred preiskovalno komisijo, saj so ... Več.
Piše: Angel Polajnko
Človeštvo se bo na koncu pobilo med sabo, navkljub vsemu pa smo v boju za lepoto sveta!
15
09.11.2019 20:00
Ljudje smo edini med živalmi, ki smo sposobni pogledati v svoje možgane, mogoče smo jih celo sposobni rekonstruirati in na novo ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Zbogom, Levica! Šarcu bo zdaj še težje vladati, a na srečo ima nekaj smisla za humor
18
08.11.2019 01:00
Na sklonjenih hrbtih koalicijskih partnerjev je v središče političnega dogajanja vkorakalaLevica. Brez ene resne odgovornosti, ... Več.
Piše: Anuša Gaši
Evropa med neizprosno demografijo in "zarukanim nacionalizmom": Ali slovenski narod odmira?
21
05.11.2019 00:34
Demografska gibanja v Evropi so v glavnem alarmantna in vzbujajo upravičene skrbi. Če odmislimo Kosovo, potem se evropske države ... Več.
Piše: Anej Sam
Klinični center kot mikrokozmos slovenske države: insajderski esej o negativni selekciji
12
03.11.2019 22:00
Pričujoči tekst pozorno preberite, saj se v njem skriva posebno, presenetljivo sporočilo, ki je povezano z datumom objave: ... Več.
Piše: Blaž Mrevlje
Yoko Ono & Marina Abramović: Bolje je biti oseba en dan, kot senca tisoč let.
10
02.11.2019 21:00
Bistvena razlika med umetniškim delomYoko Ono(1933) inMarino Abramović(1946) je v tem, da Yoko Ono proizvaja umetniške dogodke, ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Britanski davkoplačevalci se ne dajo: Levičarska zloraba besed in "Mala rdeča knjižica"
13
27.10.2019 19:00
V politiki so levičarji že od nekdaj dobri pri izkrivljanju besed. Zgodovinska so bila profit pomeni izkoriščanje, kapitalizem ... Več.
Piše: Keith Miles
Korupcija za telebane: Kratek priročnik o korupciji in provizijah na Slovenskem
7
27.10.2019 09:00
Komentarji mojih zadnjih dveh prispevkov naportalu+so me vzpodbudili, da napišem nekaj o poslovnih navadah v Sloveniji.Nisem ne ... Več.
Piše: Angel Polajnko
Mi, umetniki levi anarhisti, težko sprejmemo idejo, da je kultura največja vrednota
2
26.10.2019 21:20
Bralec, samo pomisli, kakšna mega skladovnica informacij je vpeta v digitalno vesolje. Vsako sekundo se širi. Točno to vesolje ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
O bednem filozofu: Ali je Boris Vezjak retardiran? Ali ima IQ višji od številke čevljev?
32
25.10.2019 14:00
Boris Vezjak ni znan in ne pomeni ničesar nikomur, vendar je v sebi osredotočil vso bedo filozofije. Ponazarja stanje prodanih ... Več.
Piše: Zvjezdan Radonjić
David Tasić (1962-2019)
3
24.10.2019 22:24
O vsem skupaj bi bilo lažje posneti film kot pisati. Na srečo je bila večina prizorov naših skupnih osemdesetih polna ... Več.
Piše: Franci Zavrl
Stati inu obstati: Proces impeachmenta zoper Donalda Trumpa prehaja v novo fazo
5
23.10.2019 22:04
Impeachment je v Združenih državah ponovno dobil zagon. Ankete javnega mnenja mu postajajo naklonjene, kar budno spremljajo tako ... Več.
Piše: Božo Cerar
Konec mita o dobrem ustavnem sodišču: Primer Accetto in moralna integriteta sodnikov
45
22.10.2019 23:15
Prilika o dveh ustavnih sodnikih, od katerih eden laže, drugi pa na laž opozori javnost, ne bi smela predstavljati večje moralne ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Katalonska neodvisnost: V Evropo prek Madrida ali Barcelone?
26
20.10.2019 19:00
Zunanji ministerMiro Cerarnajbrž ni dobro vedel, kaj govori, ko je španski policijski in pravosodni teror v Kataloniji razglasil ... Več.
Piše: Dimitrij Rupel
So Adrio Airways prodali slamnatemu skladu, ker je bilo treba zabrisati sledi sumljivih poslov?
13
20.10.2019 09:00
Agonija Adrie Airways se še ni prav končala, pa nam Alenka Bratušek in Zdravko Počivalšek že ponujata novo avanturo:ustanovitev ... Več.
Piše: Angel Polajnko
1 2 3 4 5  ... 

Najbolj brano

01/
Dosje Slovenska vojska: Zakaj je Karl Erjavec tempirana bomba Šarčeve vlade
Uredništvo
Ogledov: 2,241
02/
Andraž Teršek: "Ustavno sodišče prepogosto odloča tako, da se najprej izbere končni rezultat, potem pa išče pot, ki naj bi legitimirala takšen rezultat."
Uredništvo
Ogledov: 2,281
03/
Otto Skorzeny, "najnevarnejši človek v Evropi", tajni nacistični načrt za bombardiranje New Yorka in Hitlerjevi pomisleki glede atomske bombe
Shane Quinn
Ogledov: 1,729
04/
Zbogom, Levica! Šarcu bo zdaj še težje vladati, a na srečo ima nekaj smisla za humor
Anuša Gaši
Ogledov: 2,334
05/
Slovenski intelektualci o razmerah v državi ob 30-letnici padca Železne zavese: "Danes bo že jutri včeraj"
Uredništvo
Ogledov: 2,060
06/
Meditacija o zidovih: Ugani, kdo pride danes na kosilo
Dimitrij Rupel
Ogledov: 1,448
07/
70. let zveze NATO: Če na srečanju v Londonu članice ne bodo stopile skupaj, se ponujajo črni scenariji
Božo Cerar
Ogledov: 1,271
08/
Parlamentarna preiskovalna komisija v zadevi Kangler in nenavadno obnašanje ustavnega sodišča
Angel Polajnko
Ogledov: 1,533
09/
Posledice vse bolj številnih nepismenih politikov bodo za Slovenijo vsak dan hujše
Tino Mamić
Ogledov: 1,057
10/
O bednem filozofu: Ali je Boris Vezjak retardiran? Ali ima IQ višji od številke čevljev?
Zvjezdan Radonjić
Ogledov: 8,914