Komentar

Dajmo besedo Nemcem, naj povedo, kako je to - biti Nemec

Omogočimo Nemcem simpozij, na katerem naj artikulirajo, kako je to, biti Nemec. Njihovo simpozijsko diskusijo uporabimo za algoritme, za podatkovno bazo, na osnovi katere bomo razvili digitalne protokole strpnosti. Kultura je historičen organizem, ki ga navkljub vsemu ni mogoče ignorirati. Povoda ali vzroka za današnji komentar ne mislim ne opisovati, ne razlagati, kaj šele analizirati.

22.07.2017 22:59
Piše: Dragan Živadinov
Ključne besede:   Rimini protokoli   teater   XX. stoletje   Nemčija

Rimini protokoli so že leta 2001 organizirali prvi kongres morskih prašičev, leta 2002 so uprizorili predstavo z naslovom Dajmo Nemcem besedo!

Če je gledališka umetnost na začetku XX. stoletja še uprizarjala gledališke tekste preteklih tisočletij (Antigona) ali pa absurdistične teksture iz prve tretjine stoletja (Čakajoč Godota), je ob izteku XX. stoletja že uprizarjala ideje konceptualne umetnosti šestdesetih let. Iz konceptualnih dogodkov so začeli na koncu prejšnjega stoletja gledališki umetniki reinterpretirati dokumentacijo konceptualnih dogodkov. Te gledališke umetnine niso bile več povezane samo s postmodernistično simulacijsko gesto, temveč z željo po razumevanju ponovljivosti, razumevanju razlikovanja v ponavljanju; ponovitev dramskega teksta je nadomestila ponovitev konceptualne ideje ali celotnega konceptualnega dogodka.
 
V enaindvajsetem stoletju so gledališki umetniki zaradi enostavne dostopnosti do visokotehnolških orodij in popolnoma novega mapiranja družbenih stanj (z množično uporabo medmrežja) začeli procesirati protokolarnost, ki ni več izhajala iz tekstualnega gledališkega veriženja, temveč iz konceptualnih in neokonceptualnih idej XX. stoletja. Umetniki in umetnice, ki so svojo prvo umetniško zrelost doživeli na začetku XXI. stoletja, so se povezali s celotnim prejšnjim stoletjem, z metodami vred in se odrekli postmodernistični umetniški dikciji v imenu postdemokratičnih pozicij in postdemokratične artikulacije, ki se lahko v XXI. stoletju razvije v dve smeri: v smer digitalnega unitarizma, totalitarizma ali pa v neposredno demokracijo. Če se bodo artikulirale v smer neposredne demokracije, je pred nami visokomodernistično stoletje. O čemerkoli drugem ne bi hotel niti za hip premišljevati. 

 

Ponovimo stotič: Leta 1995 je bilo konec postmodernistične stilne formacije! Končno živimo prepričljivo XXI. stoletje! 

 

Novoveški konflikti in drame so se začeli odvijati znotraj popolnoma novih protokolov - Rimini protokolov. Nič več ni enoznačno, binarno in enostavno. Za nikogar. Tudi za Nemce ne! Gledališče je najprej človeški koncept, poln človeka in človeškega, bolj ne bi mogel biti. Tudi za Nemce!

 

Nemška gledališka artikulacija je tudi moja. Na eni strani mi je bilo nemško gledališče didaktična tabla, na drugi duhovna vzporednica, na tretji pa simptom, simptom - sindrom.

 

Moje nemško XIX. stoletje: Lessingova hamburška dramaturgija / Wagnerjevo glasbeno gledališče.

 

Moje nemško XX. stoletje: Piscatorjevo politično gledališče / Brechtov epski teater z izumom potujitvenega efekta / Tollerjeva in Kaiserjeva ekspresionistična dramatika / homoseksualna gledališka lepota Einarja Schleefa / Heiner Mullerjeve arije / Peter Stein in berlinski Schauspielhaus / Peter Zadek in hamburški Schauspielhaus / moj velikan vseh velikanov Klaus Michael Gruber / Frankfurtski teater TAT, Teater am Turm, skupaj s Handkejem in Fasbinderjem / Teater der Welt /  v finalu stoletja Ostermajerjeva Baraka / Kušejev Resident theater /.

 

Moje nemško XXI. stoletje: Milo Rau / in končno Rimini protokoli /.

 

Rimini protokoli so predvsem gledališka skupina XXI. stoletja, skupina, ki ne more biti bolj iz tega stoletja. Predvsem zato, ker je začela delovati leta 2000. Leta 2002 so avtorji Helgard Kim Haug, Daniel Wetzel in Stefan Kaegi svoje gledališče poimenovali Rimini Protokoli. S svojo umetniško močjo že petnajst let razvijajo vplivna gledališka orodja, ki omogočajo izjemne artikulacije germanske duhovnosti in nemške resničnosti. Uprizarjajo gledališke protokole, dejstva in iluzije, gledališka viskomodernistična stanja. Že leta 2001 so organizirali prvi kongres morskih prašičev. Organizirali so ga še preden so si nadeli ime Rimini protokoli. Leta 2002 so uprizorili predstavo z naslovom Dajmo Nemcem besedo!

 

Rimini protokoli tematizirajo in uprizarjajo:

 

Vojno in še enkrat vojno, najnovejše vojne, mehko vojno, specialno vojno, konference, kongrese, simpozije, razmerje do starosti, umiranje, načine smrti, brezposelnost, mladoletnike, upokojence, kandidate za župane, pravnike in sodnike, osebje urgentnih centrov, policijo. Preučujejo prikrite ideološke akterje, opazujejo eksperte za ekspertne situacije, krizne upravnike. Vse skupaj uprizarjajo na formatih konferenc in simpozijev. Predvsem pa analizirajo stanja v na novo opremljenih, ekranizranih generalštabih postkolonialnih držav. Analizirajo obsedenosti in užitke akterjev Situacijskih sob, vojnih kril vladnih palač. Analizirajo stanja, strategije in odločitve orožarske industrije. Premišljujejo načine zapeljavanj in podkupovanj nosilcev oblasti koloniziranih držav.

 

Rimini protokoli z dokumenti preigravajo in s transkripti dokazujejo deviacije vseh vrst moči. Analizirajo užitek vseh užitkov, vznemirjenje generalov ob projektiranju novih in novih kriznih žarišč. Projecirajo točko, ki bo na koncu določila obseg trgovanja z orožjem. Raziskujejo orožarsko industrijo, ki nenehoma sama pri sebi išče opravičilo za svoje zločinsko podjetje. V direktorijih orožarske industrije simulirajo različne možne scenoslede obstoja zahodne konfederalne države. Generali se danes že projecirajo v univerzalno, unitarno, digitalno državo. Uboga Turčija!

 

Na gledališki način zapisujejo potek najglobjih razlogov za smrtonosne predstave. Rimini protokoli se natančno zavedajo, da ko bo človek postal vsemogoč, ne bo več potreboval gledališča. Mogoče pa digitalno gledališče ne bo potrebovalo več človeka? Do takrat bodo proizvajali nemir odprtih gledaliških organizmov. V Rimini protokolih gledamo tiste, ki jih nikoli ne opazimo. Gledamo tiste, ki se jih ne vidi bodisi zato, ker se skrivajo, ker so prenevarni, bodisi zato, ker so ponižani. Gledamo tiste, ki še niso imeli pravice do nastopa v javnem prostoru, cele skupnosti gledamo kot akterje. Gledamo tiste, ki so bili do sedaj na obrobju vseh gledaliških obrobij. Zato se na odru niso dramaturško razvijali, kot so se akterji-kralji.

 

Rimini protokoli so neusmiljeno vplivali na prvi gledališki interval XXI. stoletja. Gledališki čas je tudi ena od oblik prostora, je časovna pokrajina s kompleksno nanizanimi vzroki in posledicami, je politično gledališče vsakdanjega življenja. Da, najbolj od vsega protokolirajo vsakdanje življenje.

 

Nemčija je navkljub vsemu le letalonosilka AmerikeGledališka umetnost pa je navkljub vsemu usmerjena v človeka in je navkljub vsem abstrakcionističnim naporom - figurativna umetnost. Igralec je le figura v odrski resničnosti. Na koncu gledališke večnosti bodo ostali med nami naslovi predstav z začetka XXI. stoletja: Človek, ki ni nikoli postal mlad. Gledališki "ready made". Ali stroji potrebujejo gledališko umetnost? Ali lahko stroji proizvajajo gledališko umetnost?

 

Med tem na odru gledamo nemške gledališke identitete, nemško dramaturgijo, nemško filozfijo. Nemško gledališče je dominantno gledališče civilizacije, gola sila gledališča. Gledamo soočenje dokumentov in evolucijsko logiko, ki najprej brutalno opravi z moškim, v naslednjem koraku s človeškim, ko se v naslednjem koraku dokončno sproži umetna inteligenca, ki začne generirati samo sebe ter sproži univerzalno, unitarno, totalitarno dražavo, ki samo sebe upravlja z Rimini protokoli. Kljub vsemu gledamo protokole skrajnosti vsakdanjega življenja, ne pa strpnosti.

KOMENTIRAJTE
PRIKAŽI KOMENTARJE
4
Erotične drame na AGRFT in mizerne predstave za naivno javnost
8
16.05.2021 11:00
Gospod Ostan, kako je mogoče, da nekdo, ki deluje toliko let na področju gledališke umetnosti, ne premore niti toliko poguma, da ... Več.
Piše: Simona Rebolj
Zločin bi bil v času helikopterskega denarja ne zgraditi NUK2
5
16.05.2021 05:40
V zadnjih desetih letih opravljam svoj poklic v stolpnici. V virusnem času so pred mojim oknom zgradili novo vertikalo. ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
30-obletnica Slovenije: Bomo praznovali spoštljivo drug do drugega ali na bojišču?
23
14.05.2021 05:03
Na portalu+ bomo v prihodnjih osmih tednih objavili osem prispevkov ob tridesetletnici Slovenije. Izbor se bo morda komu zdel ... Več.
Piše: Marjan Podobnik
Sem že čipirana, pardon, cepljena!
34
12.05.2021 04:00
Prejšnji torek pozno zvečer so me poklicali iz Zdravstvenega zavoda Zdravje in me povabili na cepljenje. Nisem oklevala. Že ... Več.
Piše: Ana Jud
Ta naša diktatura je tako strašna, da jo vidijo samo izbranci!
10
11.05.2021 05:30
Sem prespal nasilno zrušitev demokratično izvoljenih predstavnikov ljudstva, sem zaradi nemirnih sanj preslišal tanke na ulicah ... Več.
Piše: Denis Poniž
Tako, kot so glasbeniki igrali pred epidemijo, danes na žalost ni več sprejemljivo
25
09.05.2021 22:00
Precej prahu so dvignila priporočila NIJZ za slovenske glasbenike glede zaščitnih ukrepov med koncerti. Posmehovanje so sprožila ... Več.
Piše: Milan Krek
Sramotni jezdec nekega tragičnega časa: Esej o Jožetu Javoršku (1920-1990)
2
09.05.2021 11:00
Aprila 1944 naj bi v Bazi 20 Jože Javoršek zasnoval in uspešno izpeljal kulturni miting. Dramaturško domiselno zasnovan ... Več.
Piše: Marjan Frankovič
Andre Cadere: Kako je nevidni romunski emigrant v Parizu postal človek z "okroglo palico"
5
09.05.2021 06:00
Andre Cadere je živel v Parizu emigrantsko življenje s statusom drugorazrednega, mogoče celo tretjerazrednega umetnika. ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Polemika o "znamenjih": Od brisanja slik preko Sanjskega moškega, otrok brez očetov in Simone Rebolj do streljanja sošolcev
14
07.05.2021 22:59
Koronska situacija ni naporna samo za ženske. V družinskem nasilju trpijo otroci, starostniki, oskrbe potrebni, ženske in tudi ... Več.
Piše: Andrej Mertelj
Tukaj nisem zato, da bi me vi, janšisti in titoisti, ki ste vsi isti - Butalci, po glavici pobožali
29
05.05.2021 21:00
Oseba iz politike me je vljudno prosila, naj napišem kaj pozitivnega, neke sorte spravni tekst. Naj ljudi pozovem k enotnosti. ... Več.
Piše: Ana Jud
Polemika o "znamenjih": Pravičniški krik dobrih očetov in patriarhalne posvetovalnice za ženske
21
03.05.2021 22:30
Kampanje z opozarjanjem na nasilje moških niso nič novega. V času epidemije so tudi v Avstriji plasirali serijo plakatov z ... Več.
Piše: Simona Rebolj
Where have all the communists gone, kam so vsi komunisti šli?
10
03.05.2021 03:47
Po svetu je še vedno veliko komunističnih strank, a je zelo malo vplivnih. Presenetljivo pa so komunisti v španski koaliciji, ... Več.
Piše: Keith Miles
2. maj: Praznovanje ljubezni do dela, vrednote nad vrednotami!
18
02.05.2021 11:00
Nismo še prišli na raven duhovnega razvoja, ki bi presegel krovno ideologijo vseh časov in krajev. Ne slepite se! Še vedno ... Več.
Piše: Simona Rebolj
Če gledališkemu režiserju odvzameš možnost režiranja, je to isto, kot da ga usmrtiš.
3
01.05.2021 22:40
Umetniško gledališče Vsevoloda Emiljeviča Mejerholda se je upiralo zadušljivosti realnega sveta. Gledališko poetičnost je ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Pisma iz emigracije: O fašistih, komunistih in tudi tistih normalnih, ki trpimo vmes
19
29.04.2021 22:03
Šele z nekoliko večje distance, predvsem geografske, človek počasi dojame vse razsežnosti fenomenalne slovenske pameti, ki jo ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Bi donirali Komisiji za preprečevanje korupcije 5 evrov preko SMS, da bi tako zagotovili njeno dejansko neodvisnost?
22
28.04.2021 22:00
Komisija za preprečevanje korupcije(KPK) mora postati zares neodvisna institucija! Naj privabi k sodelovanju čim več samostojnih ... Več.
Piše: Miha Burger
Yoda iz Vojne zvezd v mojem Štoparskem vodniku po slovenskem sodnem vesolju
9
25.04.2021 21:00
Področje sodnega izvedenstva psihiatrične stroke je v naši državi katastrofično neprofesionalno področje. Vedno sem menila, da ... Več.
Piše: Ana Jud
Ni lepšega na svetu, kot so gledališke vaje: na njih vadimo svojo smrt
3
24.04.2021 22:39
Na vajah načelno ne določim interpretativne meje, da se lahko igralec svobodno giblje po zvočnem polju svojih replik. Ko pa smo ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Ustaške sanje hrvaškega predsednika Zorana Milanovića ali malo drugačen "non-paper"
11
23.04.2021 22:25
Pozdraviti gre prizadevanja Slovenije po čimprejšnjem odhodu iz balkanskega okolja, v prvi vrsti iz sklopa nečednih navad, ki ... Več.
Piše: Zvjezdan Radonjić
Tudi imunski sistem Tomaža Vesela, predsednika Računskega sodišča, je hudo oslabljen
10
22.04.2021 22:10
Imunski sistem države se ruši ... Kot da bi bili vsi psi vojne spuščeni, delovati so začele, da tako rečem, tovarne zlobe. ... Več.
Piše: Vili Kovačič
1 2 3 4 5  ... 

Najbolj brano

01/
Sem že čipirana, pardon, cepljena!
Ana Jud
Ogledov: 1.966
02/
Ta naša diktatura je tako strašna, da jo vidijo samo izbranci!
Denis Poniž
Ogledov: 1.765
03/
Erotične drame na AGRFT in mizerne predstave za naivno javnost
Simona Rebolj
Ogledov: 1.620
04/
30-obletnica Slovenije: Bomo praznovali spoštljivo drug do drugega ali na bojišču?
Marjan Podobnik
Ogledov: 1.478
05/
Sramotni jezdec nekega tragičnega časa: Esej o Jožetu Javoršku (1920-1990)
Marjan Frankovič
Ogledov: 1.303
06/
Tako, kot so glasbeniki igrali pred epidemijo, danes na žalost ni več sprejemljivo
Milan Krek
Ogledov: 1.159
07/
Ali bo stari lisjak in "večni sodnik" Marko Ilešič uspel dobiti še četrti mandat za Sodišče EU v Luksemburgu?
Uredništvo
Ogledov: 800
08/
Politično mešetarjenje vladne SMC v senci mariborskega superračunalnika: Nezakoniti Upravni odbor Instituta informacijskih znanosti pod taktirko vladne SMC tiho sodeluje pri razgrajevanju razvojnega in izvoznega potenciala IZUM-a!
Tomaž Seljak
Ogledov: 819
09/
Ko me je policist prepoznal, se je odločil, da bo iz neznatnega naredil senzacionalen dogodek
Dimitrij Rupel
Ogledov: 7.149
10/
Neenakost med ljudmi (5): O nastajanju presežnega premoženja oziroma zakaj se povečujejo razlike v premoženju ljudi
Bine Kordež
Ogledov: 997