Komentar

Resnični nacisti so vedeli, da kdor poseduje sliko, ta upravlja s svetom

Hitlerjansko paradiranje po nemških ulicah ni bila samo priložnostno organizirana kičasta baklada belih moških, ki se je sprehajala po poteh sovraštva, temveč je bila histerično in kaotično organizirana politična stranka, ki je zmagala na demokratičnih volitvah. Po zmagi pa mu je dala mandat, da Germanijo organizira kot enopartijsko centralo z dvema točkama programa: širiti sovražni govor in življenski prostor.

19.08.2017 18:04
Piše: Dragan Živadinov
Ključne besede:   ikonomija   nacisti   Odilo Globočnik   Nemčija   Joseph Beuys   Piotr Uklanski   Dokumenta 7   Adam Szymczyk

Kdo bi si mislil, da bo prišel čas, ko bomo morali spet braniti pridobitve modernistične umetnosti.

To se je zgodilo pred tremi dnevi. V drugi sobi, desno, na prvem nadstropju Neue galerie je bila razstavljena sestavljanka, zgrajena iz množice portretnih fotografij akterjev zla. To je bil resnični nabor eksponentov zla. Vse ikone sestavljanke povezuje ostudno ideološko gibanje, ki ga je nacionalni um v svojem velikem finalu organiziral v politično stranko. Partija pa je - pozor! - pravno legitimirala petnajstletno sistemsko pobijanje milijonov in milijonov otrok, starcev, deklet in fantov, žena in mož. Okrašena stena (ikonostas) je sestavljena iz dvestotreh ikon tistih, ki predstavljajo nacionalno, ideološko in kulturno gibanje, ki še zdaleč ni dobilo svoje dokončne in znanstveno utemeljene umestitve v evropsko ter svetovno zgodovino.

 

Med 203 ikonami, ki sestavljajo sestavljanko, je nekaj takšnih, ki so premišljeno podtaknjene z neokonceptualnim umetniškim namenom. V umetnino so umeščene samo zato, da v nas sprožijo smrtno resno polemiko! Podtaknjenec, ki je nameščen v umetnino, je tu predvsem zato, da gledalcu spodnese enoznačen pogled na zlo. V umetnini Piotra Uklanskega je jasno izražena zavest, da nacionalsocialisti niso bili običajna politična stranka z uveljavljenim zgodovinskim dekorjem, ampak je to bila realna koalicija, združena v zlu. Koalicija zvijačnosti in zlobe. Naslov umetnine je Resnični nacisti.

 

Umetnost je izza dobrega in izza zla!

 

Ne, moj današnji komentar ni namenjen njenemu estesko-etičnemu premisleku, da bi v končnici umetnini dodelil ali odvzel njeno vrednost. Nikakor ne, predvsem je umetnina izvrsten podaljšek druge umetnine istega avtorja z naslovom Nacisti iz leta 1999. To so sestavljale ikone filmskih igralcev, ki so v kinematografijah različnih kultur odigrali na stotine vlog nacistov v njihovih bolj ali manj zločinskih legah. 

 

Še manj pa je moj današnji komentar detektiranje in analiziranje podtaknjencev. Med njimi je portret konceptualnega umetnika Josepha Beuysa, ki je bil med drugim osrednji protagonist Dokumente 7 leta 1982. Še najmanj pa je to komentar, ki bi želel reflektirati Beuysovo umetniško delo. 

 

Današnji komentar je posvečen ekonomiji smrti in nacionalizmu, ki sta med drugimi temami, kot so imigracije in restitucije (umetniških zbirk), zastopane v Kasslu na letošnji Dokumenti 14. Naslov razstave kustosa Adama Szymczykja je Učiti se od Aten.

 

Ikona, ikona, ikonomija 1*.

 

Pripadnik hitlerjanske stranke, nacionalsocialistični revolucionar, dunajski gauleiter, Slovenec Odilo Globočnik se je napihoval ob družinskih srečanjih v Celovcu in Trstu, da je s svojim partijskim podjetjem pokončal najmanj dva milijona Rajhu nezaželjenih posameznikov in posameznic. Svojim sodelavcem v tržaški Rižarni se je produciral, kako je bil on tisti, ki jeo ptimaliziral industrijo pobijanja razraslih podras. Kot argument o velepomembnosti ter lastni nepogrešljivosti v stranki pa jim je navajal, da "ima dovoljenje, da lahko sredi noči po telefonu zbudi Firerja". Res je, telefon je bil poleg radia Hitlerjevo najljubše orodje.

 

Hitlerjansko paradiranje po nemških ulicah ni bila samo priložnostno organizirana kičasta baklada belih moških, ki se je sprehajala po poteh sovraštva, temveč je bila histerično in kaotično organizirana politična stranka, ki je zmagala na demokratičnih volitvah. Vso svojo predvolilno kampanjo je stavila na govorniške ognjemete svojega Vodje. Po zmagi pa mu je dala mandat, da Germanijo organizira kot enopartijsko centralo z dvema točkama programa: širiti sovražni govor in življenski prostor. Skoraj cela nacija je bila pripravljena aktivno sodelovati v njegovi psihološki patologiji.

 

Nacistična kulturna uprava: ne pozabimo, da je bil Adolf Govno zagnan amaterski umetnik in velik ljubitelj ter zbiralec umetnosti s prav posebno izbranim okusom. Ne pozabimo, da je zmagal na demokratičnih volitvah tako, da je lahko brez kakršnegakoli zadržka uveljavljal svoj umetniški okus. Na vseh frontah. Njegov namen je bil zgraditi muzej, v katerem bo razstavil novo evropsko - germansko zbirko vseh zbirk. Muzej naj bi dokazoval predvsem to, da je njegov umetniški okus več vreden od življenj umazanih in lenih Romov. 

 

Človeštvo, boj se umetniškega okusa! 

 

Tako je že leta 1933 demokratično izvoljena partija začela prenašati njegovo ikonografsko patologijo na svetovni geopolitični zemljevid. Začela se je vojna za umetniško zbirko vseh zbirk. Danes se že skoraj vsi strinjamo, da je bil to zavržen sistem idej, izražen v prav posebni obliki družbene zavesti. Oblikovala ga je tudi enosmerna, nekritična medijska zavest. Pravzaprav ga je ta med drugim tudi omogočila. Naj se nikoli več ne ponovi!

 

Umetniška avtonomija je bila v tistih letih žrtvovana za militantno patološko politizacijo, spremenila se je v masovni simbolni misterij. Avtopoetska militantna skrajnost je Fürerju omogočala njegovo amatersko umetniško fikcijo. Njegova ikonografija, ki jo je oblikoval leta, pa je dobila veličastno legitimnost. Pospremljena je bila s podvojenim ognjemetom tistih, ki so oboževali njegovo antimodernistično pobesnelost.

 

Digresija: Kdo bi si mislil, da bo prišel čas, ko bomo morali spet braniti pridobitve modernistične umetnosti. Konec digresije.

 

Beuysova umetniška identiteta: v spodnji vrsti sestavljanke Resnični nacisti je na eni od fotografij med ikoničnimi nosilci zla obešen tudi porteret Josepha Beuysa, vojnega pilota Luftwaffe. Jospeh Beuys je umetnik, gigant druge polovice XX. stoletja, med drugim osrednji protagonist Dokumente 7 leta 1982. Z Beuysovo umestitvijo med nacistične zločince je umetnik Piotr Uklanski načrtno sprožil polemiko. Zato imam namen v danšnjem komentarju izpeljati majhno ikonomično operacijo. 

 

Joseph Beuys je po drugi svetovni vojni v celoti zavrnil svojo mladostniško indoktrinirano zavest, ki mu jo je v čustveni spomin naselila hitlerjanska falanga. Že leta 1936 so ga pri petnajstih letih včlanili v Hitlerjevo mladino. Postal je vzoren Hitlerjev otrok, mladi nacist.

 

Manj kot deset let kasnje je Beuysev bombnik strmoglavil na Krimski polotok. Neodvisno od različnih mistifikacij, ki so povezane z njegovim preživetjem, je Joseph Beuys končal v nemški vojaški bolnišnici. Ta dogodek ga je popolnoma preobrazil. Od takrat naprej je bilo vse v njegovi umetniški biografiji usmerjeno v proizvodnjo nove družbene zavesti. Kot da je preživel samo zato, da bi lahko pričal o svoji mladostniški zasvojenosti s tem, ko je pil ideološko mleko. S svojo umetnostjo se je v celoti posvetil zdravljenju Nemčije. S svojo izjemno vizionarsko močjo je zdravil Nemčijo, istočasno pa je zdravil svet od travm, od hudih poškodb, ki jih je Nemčija prizadela svetu. Trikrat v prejšnjem stoletju. S svojo konceptualno umetnostjo je bil zavezan človeštvu.

 

In zdaj majhna ikonomična operacija: Vsak umetniški izdelek je izza dobrega in zla. Zato bom predlagal umetniku Piotru Uklanskemu, da umakne fotografijo Josepha Beuysa in jo nadomesti s fotografijo Odila Globočnika. Argument je preprost: Prvotni pomen besede pomen je bil spomin. Človeka se moramo spominajti po njegovem delu. Beuysa se spominjamo po njegovi umetnosti. Hitlerjanci so se natančno zavedali, da tisti, ki poseduje sliko, upravlja s svetom. Nacionalsocialisti so dodelili vizualnim umetnostim in teoriji ritualov osrednjo vlogo. Natančno so se zavedali, da se nacionalna integracija najlažje doseže s pomočjo vizualnih podob. Nacionalizem je realna, načelna koalicija, združena v zlu na Svetem Urhu.

 

* Ikonomija je pravoslavni teološki koncept, ki predstavlja božji načrt odrešitve človeštva in vsega stvarstva, lahko pa se v določenih primerih uporabi tudi pri odrešitvi posameznika.

KOMENTIRAJTE
PRIKAŽI KOMENTARJE
3
Delajte več otrok! Orbanova "banda štirih" odkrito proti imigracijski politiki Bruslja
13
26.09.2021 10:00
Nenehno nam govorijo, da uvajanje novih kultur bogati družbo kot celoto. Se strinjam, če se uvajajo počasi in s sočutjem do ... Več.
Piše: Paul A. Nuttall
Človekova individualnost je nosilec smisla, ne pa božja veža
4
25.09.2021 22:40
Skupina KOD-a je izhajala iz velikega zavračanja, ki se je začelo v šestdesetih letih v umetnosti in nadaljevalo v sedemdesetih ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Po četrtem valu bo slovensko zdravstvo kot Hirošima, Slovenci pa se bodo še vedno prepirali, ali virus resnično obstaja
10
23.09.2021 22:10
Četrti val niti še ni dosegel vrha, pa je zdravstveni sistem že začel razpadati. Če kdo misli, da pretiravam, se na žalost moti. ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Ali bom izbran za generalnega direktorja FURS, je odvisno do komisije, ministra za finance in vlade
10
22.09.2021 21:00
V teh dneh so me mnogi spraševali, zakaj sem se premislil in se prijavil na razpis za generalnega direktorjaFursa, čeprav sem ... Več.
Piše: Ivan Simič
Šest dokazov, ki bodo ovrgli trditve zanikovalcev virusa SARS-Cov-2
24
21.09.2021 21:00
Vsakodnevno prejemam grozilna pisma od neznanih ljudi, ki mi grozijo, ker vabim ljudi na cepljenje in ker javno povem, da je ... Več.
Piše: Milan Krek
Pred vrhom o cepivih: Proizvajalci cepiv morajo povečati proizvodnjo
11
20.09.2021 21:30
Vlade tistih držav, ki proizvajajo cepiva (Združene države Amerike, članice Evropske unije, Združeno kraljestvo, Indija, Rusija ... Več.
Piše: Jeffrey Sachs
Nedeljska pridiga: Nevarni časi so pred nami. Precej bolj nevarni od najnovejše mutacije najnovejšega koronavirusa.
16
19.09.2021 11:00
Zoran Stevanović je nevaren človek. Izraža nadpovprečno samozavest, moč in samoljubje. Tako si konservativno patriarhalen del ... Več.
Piše: Simona Rebolj
Misliti umetniško delo je podobno vstopanju v svet umetne inteligence
3
18.09.2021 23:58
Leto dni pred nastopom virusne resničnosti sem bil na obisku pri prijazni družini v zamejstvu, ki ima na svojih zidovih izjemno ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
How realistic are China's plans in Afghanistan?
4
17.09.2021 23:36
Chinas newly-found enthusiasm to replace the United States in Afghanistan is not without some bluster. Contrary to the ... Več.
Piše: Valerio Fabbri
Uredniški komentar: Medtem ko se svet bori z virusom, se bodo Slovenci pobili med sabo!
12
16.09.2021 21:45
Slovenski provincializem je v zadnjih dveh dneh spet prišel do izraza. Potem ko je drhal v sredo zvečer parlament obmetavala z ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Četudi bi bila Slovenija res pripravljena na revolucijo, major Troha ni človek, ki bi jo lahko vodil
11
15.09.2021 21:31
Slovenija je raj za anticepilce. Ljudje niti lastnih otrok nočejo dati cepiti proti hudim otroškim boleznim, kaj šele da bi se z ... Več.
Piše: Ana Jud
Hipotetično se lahko sprašujem, ali je tudi Marjan Šarec del proticepilskega gibanja
13
14.09.2021 22:59
Nekdanji predsednik vlade Marjan Šarec ve vse. On je prepričan, da delam slabo in da me je potrebno zamenjati. Kako se lahko ... Več.
Piše: Milan Krek
Kriptopahor, s.p. ali polemika o predlaganem zakonu o "obdavčenju kriptonaložb"
8
13.09.2021 21:00
Spoštovani gospod profesor, ali ne bi bilo bolje, da se prej posvetujete s strokovnjaki s področja virtualnih valut in ... Več.
Piše: Ivan Simič
Svetloba je za arhitekta vir energije in misterij neskončne globine
4
12.09.2021 22:00
Svetloba je v teh vročih in suhih delih arabskega sveta pridušena, prah se dviga s sapico in mističnost dni je ... Več.
Piše: Robert Klun
"Ni več vprašanje, kaj lahko digitalno naredi za nas, temveč kaj lahko mi naredimo za digitalno."
3
11.09.2021 23:33
Glede na vse pretrese, ki smo jih doživeli v preteklem letu in pol, je postalo jasno, da človeštvu zmanjkuje časa pri ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Bolje najbrž ne bo nikoli: 11. september, dvajset let kasneje
9
10.09.2021 22:50
V množici analiz, študij in razmišljanj o obdobju po 11. septembru 2001 pogrešam eno samo, preprosto ugotovitev: da danes živimo ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Recenzija: Udbovski učbenik, osnovni tečaj
8
09.09.2021 20:00
Udba je kratica za službo Uprava državne bezbednosti, ki je dolga leta delovala kot jugoslovanska tajna policija. Čeprav ... Več.
Piše: Ana Jud
"Ko sem prišel na NIJZ, sem dobil epidemiologe praktično s svinčnikom in papirjem v času svetovne digitalizacije tega področja."
21
07.09.2021 21:00
Kljub temu, da cepljenje počasi, a vztrajno napreduje in da je danes polno cepljenih že prek milijona prebivalcev Slovenije, je ... Več.
Piše: Milan Krek
Ko dojameš, da so med nami tudi novinarji, ki so za nekaj evrov pripravljeni spisati marsikaj, je najbolje zamahniti z roko
10
06.09.2021 21:05
Še pred kratkim sem pri tistih, ki so o meni pisali neresnice, namesto pomoči sodišča iskal napake v njihovem življenju in sem ... Več.
Piše: Ivan Simič
Prenova šolskega sistema je nujna, ne pa tudi zamenjava ene ideologije za drugo
11
05.09.2021 22:00
Otroci so naše največje bogastvo in čas je, da jim tudi država to prizna, dokaže in pokaže. Glede na čase in potrebe trga dela ... Več.
Piše: Aleksandra Pivec
1 2 3 4 5  ... 

Najbolj brano

01/
Nedeljska pridiga: Nevarni časi so pred nami. Precej bolj nevarni od najnovejše mutacije najnovejšega koronavirusa.
Simona Rebolj
Ogledov: 3.195
02/
Po četrtem valu bo slovensko zdravstvo kot Hirošima, Slovenci pa se bodo še vedno prepirali, ali virus resnično obstaja
Dejan Steinbuch
Ogledov: 2.336
03/
Uredniški komentar: Medtem ko se svet bori z virusom, se bodo Slovenci pobili med sabo!
Dejan Steinbuch
Ogledov: 2.729
04/
Šest dokazov, ki bodo ovrgli trditve zanikovalcev virusa SARS-Cov-2
Milan Krek
Ogledov: 1.554
05/
Urgentno javno pismo predsedniku Vrhovnega sodišča Damijanu Florjančiču
Vili Kovačič
Ogledov: 1.410
06/
Ali bom izbran za generalnega direktorja FURS, je odvisno do komisije, ministra za finance in vlade
Ivan Simič
Ogledov: 1.072
07/
Pred vrhom o cepivih: Proizvajalci cepiv morajo povečati proizvodnjo
Jeffrey Sachs
Ogledov: 876
08/
Delajte več otrok! Orbanova "banda štirih" odkrito proti imigracijski politiki Bruslja
Paul A. Nuttall
Ogledov: 696
09/
How realistic are China's plans in Afghanistan?
Valerio Fabbri
Ogledov: 880
10/
Vonj imperijev (3): "Vojna je lepa, ker v čudovito simfonijo združuje streljanje pušk, grmenje topov in vmesna premirja, dišave parfumov in smrad razpadajočih trupel."
Uredništvo
Ogledov: 585