Komentar

Tovornjake in bedake - take in take - na vlake. Ali Brčko-Banovići od Divače do Kopra

Če bi bilo Cerarjevi vladi in strankam SMC, SD in DeSUS dejansko mar za državo Slovenijo, njene državljanke in državljane, davkoplačevalke in davkoplačevalce ter njeno prihodnost in blaginjo, bi 1.000.000.000 (milijardo) evrov namesto v 27 kilometrov železja in skalovja, imenovanih #2tir, namenili 100.000 mladim Slovencem. Vsakemu bi dali 10.000 evrov nepovratnega zagonskega kapitala, da bi z njim odprli 100.000 novih podjetij, usmerjenih v napredne internetne tehnologije, "internet-of-things", umetno inteligenco, blockchain, raziskave in razvoj na vseh področjih ipd. To je prihodnost. In ti Slovenci bi zagotovili prihodnost. #2tir je lezenje nazaj. Nazaj v 19. stoletje. #2tir je stoti nateg slovenskega naroda.

27.08.2017 22:59
Piše: Blaž Mrevlje
Ključne besede:   2.tir   Koper   Divača   Slovenija   vlada   železnica   Brčko Banovići   27 kilometrov   Elon Musk   TEŠ6

Elon Musk je pravkar vložil 27 milijonov evrov v projekt, ki bo povezal človeške možgane z računalnikom, mi v Sloveniji pa se pogovarjamo o tem, kako nas bo projekt 19. stoletja - in sicer 27 km nove železniške proge med Divačo in Koprom - postavil na zemljevid sveta.

Starejše tovarišice in tovariši rajnke skupne domovine Socialistične federativne republike Jugoslavije (SFRJ) in današnje davkoplačevalke in davkoplačevalci t.i. samostojne in bojda demokratične Republike Slovenije se verjetno še živo spomnete, kako je potekala izgradnja famozne železniške proge Brčko - Banovići. Morda ste nekatere in nekateri, takrat pridne pionirke in pionirji, pri izgradnji celo sodelovali. Naša generacija, ki je bila še kot ena zadnjih prisilno posvečena v Pionirsko organizacijo in kot zadnja tudi še v Zvezo socialistične mladine, se te prve (o)mladinske udarniške akcije seveda ne spomni.

 

A na srečo je tukaj Google. In ker se je ravno v teh dneh začela kampanja za nedokončani franc-jožefovski železniški projekt 19. stoletja, imenovan #2tir, ki naj bi po besedah slovenske vrhuške v 21. stoletju Slovenijo postavil na zemljevid sveta, sem malo pobrskal po internetu. Saj veste, tam kjer se je vse skupaj začelo: v zibelki jugoslovanske socrenesanse, tam kjer čevapčiči nimajo svinjskega mesa, v naši bratski republiki Bosni in Hercegovini.

 

Progo Brčko - Banovići, za katero je Miroslav Krleža izjavil: "To ni prva železniška proga na svetu, je pa gotovo prva, ki so jo zgradili otroci." Predstavljajte si kaj takšnega dandanes, v časih pomehkužene in na socialnih omrežjih viseče mladine, ki ima dobro razvite le še mišične skupinice okrog palcev leve in desne roke, sicer pa se počasi, a vztrajno spreminja v social-media(ted)-muscular-atrophy generacijo ter njihovih malomeščanskih staršev, ki za vsak najmanjši "buu" v šole vlačijo odvetnike ter vodijo svoj podmladek od osnovne šole, ki je čez cesto, do glasbenega pouka, ki je za vogalom za ročice - so začeli graditi takoj po 2. svetovni vojni, leta 1946.

 

In vau, to je bil očitno projekt superlativov. Kot se za povojno obdobje zmagoslavja tudi spodobi. Iz današnjega vidika tudi eden prvih velikih nategov jugoslovanskih narodov, ki so bili, zaslepljeni od zmage nad nemško pošastjo, pripravljeni verjeti karkoli in narediti karkoli. Projekt, iz katerega navdihe, očitno, potomci revolucionarjev in druga generacija ugrabiteljev Slovenije, črpajo še danes. Pa poglejmo.

 

 

Železnica odrešitve

 

Obubožana in od vojne razrvana nova domovina bratstva in enotnosti, Titova Socialistična federativna republika Jugoslavija je potrebovala denar. Potrebovala je veliko denarja. Potrebovala je trdo, tujo valuto. Hardcash. Marke, dolarje, jene, you name it. Pravzaprav ne republika, pač pa prašiči 1. Živalske farme. Napolniti so si morali korito. Želeli so razkošne avtomobile, vile, vikende, jahte. Zaslepljeni so bili z zmago. Prva generacija ugrabiteljev, takrat SFRJ, je imela občutek, da ji vse to pripada. Podobno, kot ima danes druga ali morda že celo tretja generacija ugrabiteljev t.i. samostojne in bojda demokratične Slovenije občutek, da ji nekaj pripada. In kako si napolniš korito, če ničesar nimaš? S pomočjo narave.

 

Istočasno in iz istih razlogov je povojna Evropa za svojo obnovo potrebovala energijo. Veliko energije. In tukaj sta našla skupno točko socialistični lepi novi svet 1. Živalske farme - SFRJ, in tisti, sicer grdi, grdi kapitalistični svet, stara gospa Evropa: premog. Veliko premoga, ki ga je po stoletju intenzivne industrijske revolucije in dveh svetovnih vojnah v stari Evropi začelo ponekod že primanjkovati. In banoviška regija SFRJ je bila polna premoga. They were loaded with coal.

 

Bili pa so to tudi časi povojne lakote. In kaj je lepšega za novonastale revolucionarne politikante, ki to, zgodovinsko gledano, v resnici nikoli ne bi bili smeli postati, obljubiti ljudem, da če bodo v imenu bratstva in enotnosti naredili, kar je potrebno, da bodo živeli siti in srečni do konca svojih dni. Obljubljeno jim je bilo, da bo proga Brčko - Banovići prinesla v regijo kruh, posel in delovna mesta. Takrat plebsu, utrujenemu in lačnemu od vojne, za razliko od danes, ni bilo potrebno prav veliko obljubiti. Delovna mesta. Zveni znano? In kruh. Obljubljena jim je bila pravljica.

 

 

Proga Brčko-Banovići

 

Elaborat za 92 kilometrov dolgo progo Brčko-Banovići je bil narejen v manj kot mesecu dni. Vau. Progo, ki ima 2 tunela v skupni dolžini 677 metrov in 22 mostov v skupni dolžini 455 metrov, je gradilo 62.268 mladink in mladincev iz cele Jugoslavije, razporejenih v 220 brigad ter okrog 1.883 - pazite! - tujih brigadirjev, razporejenih v 9 brigad. Tuji brigadirji so prišli, kaj prišli, zdi se, da so kar drli graditi jugoslovansko železnico, iz številnih držav: Grčije, Romunije, Albanije, Madžarske, Švice, Belgije, Nizozemske, Avstrije, Francije, Danske. Prišli so celo brigadirji iz Velike Britanije in, ne boste verjeli, Indije. Neponovljivo. Predvideno je bilo, da bo proga zgrajena v 7 mesecih. V resnici je bila zgrajena v pičlih 190 dneh. Josip Broz je zahteval rezultate. Prvi vlak se je po tirih zapeljal že 7. novembra istega leta, torej 1946.

 

In kaj se dogaja pri nas, tukaj in danes? Zakaj je #2tir že 100-ti nateg?

 

Glede na slike in poročanje medijev, se je projektu #2tir v bran pripeljala skoraj vsa novodobna socialistična gnada t.i. samostojne in bojda demokratične Republike Slovenije. Sredi vročega dne so se, ozaljšani z odsevnimi jopiči rumene in rdeče barve, ter, kakopak, pripadajočimi zloščenimi rumenimi in rdečimi zaščitnimi čeladami - kot da bi gradbišče že obstajalo - v senci logotipa najverjetnejšega zmagovalca bodočega, znanemu prijateljskemu izvajalcu, kot se spodobi v deželi prividov, prirejenega in na kožo pisanega javnega razpisa, pasli pred kamerami. Patetičen ples za plebs. Provincialnih politikov žalostne slovenske stvarnosti, ki vas morajo, dragi davkoplačevalci prepričati, zakaj vam bodo ukradli milijardo, verjetno pa še več, evrov.

 

Takšni in drugačni zbiratelji denarja slovenskih davkoplačevalcev.



Podobno kot nekoč njihovim staršem, se sline po razkošju cedijo tudi njihovim hčeram in sinovom, današnji drugi ali celo že tretji generaciji ugrabiteljev Slovenije. Poleg tega so pred vrati volitve, morda celo predčasne. In za zmago v navidezni demokraciji - ali bolje rečeno za prepričati morebitne napsrotnike, da je v navidezni demokraciji bolj oportuno sodelovati pri ustvarjanju le-te na "pravi" strani - je potrebno veliko denarja. Konec koncev, za vzdrževanje sicer tihega, a v ozadju še vedno delujočega totalitarnega komunističnega režima brez vsebine je potrebno veliko denarja. Morda pretiravam? Mislim, da ne.

 

Predstavljam si, da ima, formalno sicer ne več obstoječi CK ZKS, v vsebinskem smislu pa še kako živ in živahen nekje, tam kjer pač je, omaro. In v tej omari ima poleg knjige, o kateri bom moral, prepričan sem, kaj spregovoriti čez nekaj tednov, tudi zvezek z idejami. In med temi idejami so zbrane predvsem ideje za velike ljudske projekte, ki jih malikovalci rdeče zvezde potegnejo ven po potrebi, navadno takrat, ko jim začne zmanjkovati denarja. V slogu svojih velikih jugoslovanskih prednikov.

 

Pot v pekel je tlakovana z dobrimi nameni, pravijo. Se še spomnete projekta izgradnje avtocest. Kdo bi takrat rekel ne - ne, v novi in samostojni Sloveniji si pa ne želimo novih avtocest? Seveda smo rekli - ja. Napaka je bila, da v evforiji z evrom, članstvom v EU in NATO nismo opazili, da so potihem temu projektu dodali še toliko aneksov, da so pokradli za vsaj še enkrat več davkoplačevalskega denarja, kot ga je bilo sprva predvidenega. Denarja, ki je izginil v bogsigavedi katerih vikendih, hišah, jahtah in črnih fondih v tujini.

 

Naslednji podoben veliki ljudski projekt z dobrimi namenimi, ki se je končal s peklensko preplačano kilovatno uro, je zloglasni TEŠ6. Kdo bi takrat rekel ne - ne, v novi državi pa ne želimo imeti električne energije. Bomo raje zmrzovali in kuhali na premog. Kaj se je potem zgodilo s ceno, vemo. Koliko aneksov je bilo spisanih, vemo. Kdo je raboto izvedel, vemo. Kdo bi moral, pa ni nič preiskal, prav tako vemo.

 

Ali pa žilne opornice. Eklatanten primer sistemske korupcije in organiziranega kriminala v slovenskem zdravstvu, ki ga omogoča trenutna vlada, kot vse pred njo, izvajajo pa celo nekateri člani oz. simaptizerji stranke SMC. Ki še danes poteka pred vašimi očmi. Vsak dan. Razkrit v detajle. Izginili so milijoni vaših davkoplačevalskih evrov. Ve se, kdo je dajal. Ve se, kdo je prejemal. Ve se, kdo je za vse vedel. Ve se, kdo bi moral preiskovati, pa ni naredil nič. Vse je jasno. Vaš denar, ukraden pri belem dnevu, pred vašimi očmi. Kdo bi sicer rekel ne, ne želim si najboljše žilne opornice. Pot v pekel je tlakovana s dobrimi nameni.

 

In tako pridemo do naslednje potencialne katastrofe, naslednjega ropa stoletja slovenskega naroda, naslednjega natega. V dolžini 27 kilometrov, sestavljenega iz železja in skalovja, imenovanega #2tir. Projekta 19. stoletja, ki ga je druga ali tretja generacija ugrabiteljev potegnila iz omare idej CK ZKS, ko je začelo zmanjkovati drugih virov denarja. Projekt #2tir je že sam po sebi katastrofa, še posebej pa, če ga primerjamo s projektom Brčko-Banovići, ki je nastal sicer s podobnimi nameni, a v nekih drugih časih in v neki drugi državi.

 

Pa poglejmo vladne argumente, ki so jih zbrali na spletni strani drugitir.si.

 

1. Slovenija je ob sorazmerno velikih vlaganjih in ob prioriteti v graditev avtocest vse od osamosvojitve, leta 1991, premalo vlagala v železniško infrastrukturo. Da bi nadoknadili to zaostajanje, bo v naslednjem obdobju potrebno več finančnih virov nameniti železnici.

 

Ali po domače. Možnosti črpanja velikih količin davkoplačevalskega denarja so na področju cest in avtocest že izčrpane. Podobno raboto, samo da tega še ne veste, pripravljamo sedaj na železniški infrastrukturi. Primite se za denarnice.

 

2. Logistični tokovi preko Slovenije se neprestano in stabilno povečujejo. Slovenija mora izkoristiti odlično geostrateško lego in pospešeno razvijati logistično gospodarstvo. Logistika je dejavnost z visoko dodano vrednostjo, ki je hkrati kapitalsko zelo intenzivna. To pomeni, da so potrebna velika vlaganja.

 

Sicer že 26 let vemo, da se logistični tokovi stalno povečujejo, samo vam tega do sedaj nismo povedali. Zdaj vam govorimo zato, da vas prepričamo, zakaj potrebujemo prav zdaj veliko vašega denarja. Potrebna bodo velika vlaganja. Primite se za denarnice.

 

3. Podpora zakonu pomeni podporo projektu. Brez uveljavitve zakona bi bila realizacija tako velikega in zahtevnega projekta odložena za več let, v tem času pa nas bodo transportne poti obšle preko Avstrije, Italije in Hrvaške.

 

Podprite to, v kar vas prepričujemo. Ne glede na to, da so nas poti preko Avstrije, Italije in Hrvaške že obšle, boste brez tega ostali v srednjem veku. Zdaj je še zadnji čas, da vas poskušamo v to prepričati. Kasneje boste dejstvo, da smo že zaostali za sosedi, spoznali sami in nam ne boste hoteli več verjeti. Verjemite nam zdaj. Potrebna bodo velika vlaganja. Primite se za denarnice.

 

4. Zakon je vpeljal nove načine financiranja železniške infrastrukture. Predvideva, da stroške nosijo uporabniki infrastrukture; tisti, ki imajo od teh vlaganj največje dolgoročne koristi. Uporabljen je princip navzkrižnega financiranja vlaganj, to je evropsko načelo za pospeševanje vlaganj v železnico. K investicijskim stroškom prispevajo težka tovorna vozila na avtocestah, uporabniki železniške infrastrukture, ki so v glavnem logistični železniški operaterji (Slovenske železnice-Tovorni promet, Rail Cargo Austria in drugi) in logistični operaterji v pristanišču.

 

Nismo se zlagali. To je večinoma res. Nismo pa vam povedali, kakšni so posamezni deleži in kakšen bo dejanski delež davkoplačevalskega denarja. Ne želimo vas s tem obremenjevati. Vi opravljajte svoje delo, mi bomo svojega. Predvsem pa vam v tem trenutku ne bomo povedali, koliko aneksov še sledi do leta 2025, do katerega nameravamo graditi teh, ja vemo, ubogih 27 kilometrov železnice. Rabimo vaš denar. Potrebna bodo velika vlaganja. Primite se za denarnice.

 

5. S tem zakon razbremenjuje davkoplačevalce, kar je za Slovenijo kot prometno tranzitno državo nadvse pomembno.

 

Sicer vam ne povemo, kako. Ampak vas. Razbremenjujemo. Predvsem razmišljanja o tem, kako vas lahko še bolj razbremenjujemo. Vi opravljajte svoj posel, mi bomo svojega. In verjemite, opravili ga bomo dobro. Za nas. Potrebna pa bodo velika vlaganja. Primite se za denarnice.

 

6. Novi namenski viri za graditev drugega tira omogočajo, da se bodo preostala vlaganja v cestno in železniško infrastrukturo v celotni Sloveniji lahko nemotoma odvijala v skladu z načrti.

 

Čeprav pri drugih vlaganjih v cestno in železniško infrastrukturo ne moremo pokrasti toliko denarja, kot se nam obeta zdaj, vseeno ni zanemarljivo. Saj veste. Evro na evro palača. Zato nam prosim pomagajte, da se nam korito ne posuši in nam verjemite, da so za to potrebna dodatna sredstva. Velika sredstva. Primite se za denarnice.

 

7. Če ne bomo prenesli večji del rastočega prometa tovora na železnice, bomo v roku 10 do 15 let na avtocestah ustvarili nemogočo situacijo – velike  preobremenitve in posledično velike zastoje.

 

Situacija bo nemogoča. To vemo zagotovo že danes. Čeprav sta nas v logističnem smislu po levi prehiteli že Avstrija in Italija in po desni Madžarska in Hrvaška. Verjemite. Če nam ne verjamete, pa verjemite, da je vseeno bolje investirati zdaj, kot pa biti razočaran takrat, ko boste spoznali, da smo mogoče imeli prav. Še posebej pa, če ima Stephen Hawking prav in je človeštvu ostalo le še 100 let. Bolje, da porabimo ta denar sedaj, kot da se izgubi v uničujočem koncu sveta in vsega kar poznamo. Zatorej ... primite se za denarnice.

 

8. Kritiki trase drugega tira ne upoštevajo dolgotrajnih postopkov umeščanja v prostor kakršne koli nove ali spremenjene trase. To bi časovni rok za realizacijo projekta zamaknilo za več let.

 

Takrat pa nas morda ne bo več, zato nam verjemite zdaj, kajti kasneje morda vašega denarja ne bomo mogli pokrasti. Verjemite. Potrebna bodo velika vlaganja. Primite se za denarnice.

 

9. Kritike o predragem projektu so pavšalne in neutemeljene. Projekt je vrednostno zahteven, temelji pa na visokih standardih za jedrna železniška omrežja in upošteva vse okoljske in prostorske omejitve. Z odgovornim vodenjem projekta bomo zagotovili, da vrednost projekta ne bo presegla načrtovane višine 961 milijonov evrov.

 

Ne glede na to, da so strokovnjaki ocenili, da bi se dalo isti projekt narediti tudi za pol ceneje, so kritike o predragem projektu pavšalne. Verjemite. Isto je bilo pri avtocestnem križu in poglejte, kako se je izteklo. Vi imate lepe ceste, mi pa lepe vikende. Zakaj ne bi torej naredili enako še enkrat. Za vas in za nas. Bodo pa potrebna velika vlaganja. Primite se za denarnice.

 

10. Vlada je naložila Ministrstvu za infrastrukturo RS in projektnemu podjetju 2TDK d.o.o., da preučita pogoje, ob katerih bi lahko nova trasa postala dvotirna v naslednji etapi širitve. Že v prvi fazi pa je potrebno zagotoviti podlage in projekte za povečanje profila servisnih cevi. Ocena dvotirnosti bo sicer izdelana do konca letošnjega leta. S tem bodo ustvarjeni pogoji, da na srednji rok obstoječi tir med Prešnico in Koprom opustimo.

 

Saj ne boste opazili. Pripravljamo že teren, da bomo v prihodnosti, ko bo ponovno nastala podobna zgodovinska potreba ohranjanja režima brez vsebine pri življenju, že imeli pripravljen teren za nov rop stoletja. Če se bo Stephen Hawking zmotil. Ampak partija misli na vse. Tudi na vašo in našo prihodnost. Tudi naši otroci bodo potrebovali vikende in jahte. Ampak takrat vas ne bo več, zato se ne sekirajte in dajte zdaj, dokler imate. Potrebna bodo velika vlaganja. Primite se za denarnice.

 

11. Slabe prakse, ki so bile prisotne pri projektu TEŠ, bomo obvladovali z doslednim izvajanjem javnih naročil in konkurenčnimi postopki izbire izvajalcev. Najbolj odgovorno bomo upravljali projektni predračun in skrbeli za kakovostno in pravočasno izvedbo projekta, skladno z časovnimi načrti.

 

Da, zavedamo se, da ste pri projektu TEŠ6 preveč videli in izvedeli. Za to se vam opravičujemo. Iz tega primera organiziranega kriminala in korupcije smo se veliko naučili in obljubljamo vam, da pri projektu #2tir ne boste ne videli, ne občutili, kako vam bomo pred očmi pokradli denar, ki bi moral sicer biti namenjen zdravstvu in šolstvu. Razumite, kot naši očetje tudi mi potrebujemo vikende in jahte. Kako pa bi izgledalo, če bi nakradli manj. Verjemite, potrebna bodo velika vlaganja. Primite se za denarnice. Če boste lačni, jejte potico.

 

12. Slovenija nujno potrebuje odpravo ozkega grla na povezavi koprskega pristanišča z zaledjem. Projekt bo pospešil razvoj logistike in spremljajočih gospodarskih dejavnosti.

 

Da je vsa železniška infrastruktura zastarela, vemo. Da se bodo vlaki do Divače cijazili ure in ure z manj kot 100 km/h in nato švignili po 27 km drugega tira v dobrih 10 minutah in da se zaradi tega v časovnem smislu ne bo nič bistveno spremenilo, vemo. Ampak, je pa ta projekt ravno prav majhen, da vas vanj prepričamo, hkrati pa ravno dovolj velik, da se vsi, ki bi se radi, na njem napasemo. Zato verjemite. Nujen je. Predvsem za nas. Samo ne tega preveč naglas razlagati: potrebna bodo velika vlaganja. No, primite se za denarnice.

 

13. Vključitev zalednih držav v realizacijo projekta je potrebno ocenjevati kot priložnost za povečevanje prometa in zniževanja tveganj financiranja projekta. Udeležba zalednih držav (interes je izkazala predvsem Madžarska) nam znatno izboljša tudi dostopnost do nepovratnih evropskih sredstev za financiranje projekta.

 

Nepovratna sredstva so nujna. Za nas. Kajti teh 44 milijonov, ki smo jih že dobili, bomo morali vrniti, če nam vas ne uspe prepričati. Nepovratnih sredstev pa ne. In v tem grmu tiči eden od zajcev. Tudi če vse skupaj propade, si lahko nepovratna sredstva še vedno razdelimo, hehe. Torej se kar primite za denarnice.

 

14. Teza, da bi projekt lahko realizirali brez zakona, zdrži samo, če bi projekt v celoti financirali iz državnega proračuna. Ker pa želimo vzpostaviti način financiranja, ki bo kar najmanj obremenjeval proračun in davkoplačevalce, so nekatere rešitve takšne narave, ki jih je potrebno urediti z zakonom.

 

Čeprav ne razumete napisanega, verjemite, da bo vse v redu. Samo podprite že ta prekleti zakon, da lahko legaliziramo vse, kar smo že začeli, pa v bistvu še ne bi bili smeli. Ne sprašujte preveč. Mi mislimo namesto vas. Primite se za denarinice.

 

15. Obstajajo številni argumenti, da je zakon smiselno podpreti v luči dolgoročne razvojno naravnane razvojne vizije Slovenije in bolj konkurenčne pozicije koprskega pristanišča med severnojadranskimi pristanišči.

 

Argumentov proti vam tukaj ne bomo naštevali, ker bi nam lahko pokvarili načrte, vi bi spregledali, na referendumu obkrožili PROTI in mi bi ostali brez jaht in vikendov, ki nam pripadajo. Razumete? Pripadajo nam! Zato rabimo vaš DA in vaš denar. Potrebno pa bo veliko vlagati. Primite se za denarnice. Ostalo bomo naredili namesto vas mi. Državljanu prijazna država.

 

 

Še enkrat skok v leto 1946

 

Proga Brčko-Banovići je bila načrtovana v enem mesecu, #2tir načrtujejo že 26 let. Proga Brčko-Banovići je bila dolga 92 km, #2tir je 3,4x krajši. Proga Brčko-Banovići je bila zgrajena v 190 dneh, #2tir načrtujejo graditi najmanj 8 let. Progo Brčko-Banovići so resda gradili prostovoljci, vendar ubogih 27 km železniške proge za nobeno normalno državo ne bi smel biti poseben projekt, tudi v času, ko kljub 80.000 brezposelnim prostovoljcev ni več možno dobiti.

 

Strokovnjaki ocenjujejo, da bi se #2tir dalo zgraditi pol ceneje. Kar v deželi prividov pomeni, da je projekt že v štartu precenjen, da se zagotovi dovolj denarja za vse pri koritu. Lahko gremo že zdaj staviti, da se bo na 26. kilometru pojavila povsem nepričakovana in netransparentna skala, ki se jo bo dalo prebiti samo z vrtalno konico iz buckminsterfullerena in vas bodo prepričali, da je za to potrebnih še dodatnih 100 milijonov evrov. Aneks na aneks palača. Povsem transparentna korupcija po slovensko.

 

 

Kruta ekonomska slovenska realnost (vir: theheritage.org)

 

 

Glede na ekonomsko svobodo držav tega sveta je Slovenija po analizah theheritage.org na 97. mestu. V skupini držav torej, označenimi z nič kaj zavidljivo oznako - večinoma ekonomsko nesvobodne. Da, državo, ki je imela pred 26 leti velik potencial, je nelustrirana komunistična oblast, ki se z njo že ves ta čas igra in sistematično krade vaš težko prislužen davkoplačevalski denar, uspela zreducirati na nivo živalske farme, ki je po ekonomski svobodi celo na slabšem mestu kot Burkina Faso in Kambodža.

 

SFRJ v resnici še ni razpadla. Zato v ekonomskem smislu Slovenijo mednarodne organizacije upravičeno uvrščajo v eno izmed najbolj ekonomsko pobebljenih držav. Omenjena spletna stran opisuje kot glavnega krivca za tako stanje šibke institucije (beri: ugrabljene in zlorabljene, ki služijo le kot branik dosežkov ostarelih in preddementnih Jugoslovencev, ki sicer iz varnih upokojenskih foteljev nemoteno nadaljuje to, kar so počeli vse življenje in najbolj znajo - plenijo in omogočajo plenjenje).

 

Šibke institucije, pravijo, preprečujejo dolgoročni ekonomski razvoj in napredovanje države. In pa, seveda, organi preiskovanja in pregona, ki jih potrjujejo kot neučinkovite in podvržene političnemu vplivu, ki služijo zaščiti organiziranega kriminala in ne preganjanju le-tega. (Ne)aktivna NPU in SDT sta v primeru milijonske organizirane kraje davkoplačevalskega denarja na področju žilnih opornic to, kar tuji analitiki ocenjujeo v teoriji, dokazala v vsem svojem gnusnem sijaju tudi v praksi. Ob vseh znanih dejstvih nista naredila v 4 letih popolnoma nič.  

 

In medtem, ko se v zaostali Socialistični republiki Sloveniji pogovarjamo o 27 km železja in skalovja, Elon Musk na drugi strani Atlantika z zasebnim kapitalom gradi vesoljska plovila, namenja milijarde dolarjev za razvoj električnih vozil in nasploh v obnovljive energetske vire, pripravlja teren za tunele, ki bodo s povezali ameriška mesta in skrajšali potovanje z avtomobili med njimi za nekajkrat. Pravkar je vložil 27 milijonov evrov v projekt, ki bo povezal človeške možgane z računalnikom. V Sloveniji pa se medtem pogovarjamo o tem, kako bo sredi EU in v 21. stoletju projekt 19. stoletja - 27 km železniške proge - postavil Slovenijo na zemljevid sveta. Da, retrogradno, na tistega franc-jožefovskega, iz 19. stoletja.

 

Si predstavljate, kaj bi bilo, če bi Slovenija pred 20 leti vložila 10 milijard evrov v Apple, pred 15 leti 10 milijard v Google in pred 10 leti 10 milijard v Facebook. Danes verjetno nobenemu državljanu Slovenije ne bi bilo potrebno plačevati davkov. In strošek gradnje našega projekta iz 19. stoletja, imenovanega #2tir, bi se zdel le drobiž. Če bi, v še vedno delujočem CK ZKS, takrat imeli svetovnonazorsko pamet in vizijo. Žal so videli tujino in njene možnosti samo skozi svoje leče. Te pa so bile in so še danes iz časov SFRJ in vidijo samo južno od Kolpe. V kraje, ki so jim bili in so jim še danes intimna opcija.

 

Če bi bilo vladi t.i. samostojne in bojda demokratične Republike Slovenije in strankam SMC, SD in DeSUS dejansko mar za Slovenijo, njene prebivalce in davkoplačevalce , za slovensko prihodnost in blaginjo, bi milijardo evrov namesto v 27 km železja in skalovja, imenovanih #2tir, namenili 100.000 mladim Slovencem. Vsakemu bi dali 10.000 evrov nepovratnega zagonskega kapitala, da bi z njim odprli 100.000 novih podjetij usmerjenih v napredne internetne tehnologije, "internet-of-things", umetno inteligenco, blockchain, raziskave in razvoj na vseh področjih, ipd. To je prihodnost. In ti Slovenci bi zagotovili prihodnost. Drugi tir je lezenje nazaj. V 19. stoletje. #2tir je 100-ti nateg slovenskega naroda.

 

Ali se bo pred vašimi očmi zgodil naslednji povsem transparenten rop stoletja ali ne, boste kmalu odločali na referendumu.

KOMENTIRAJTE
PRIKAŽI KOMENTARJE
15
Ko Američani umirjajo odnose med Beogradom in Prištino, Telekom Slovenije prodaja drugega največjega mobilnega operaterja na Kosovu?!
4
15.09.2020 23:07
Ko se celo Bela hiša vključi v normalizacijo odnosov med Srbijo in Kosovom, je to znak, da ne gre samo ponovno vzpostavitev ... Več.
Piše: Aljoša Pečan
East is East, Vzhod je vzhodno
4
13.09.2020 11:00
Sestanek državnega vodstva z ameriškim državnim sekretarjem Pompeom neposredno pred Blejskim strateškim forumom je izkazal modro ... Več.
Piše: Zvjezdan Radonjić
Mesto, možgani in gozdovi
3
12.09.2020 21:00
Povejmo brez zadržkov: ta trenutek potekajo po vsem svetu epohalne umetniške in kulturne spremembe, nanje smo se uspešno ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Akcijski načrt dviga produktivnosti, 2. del: Ideje o tem, da bi v štirih letih "ujeli" Avstrijce, so povsem nerealne!
10
11.09.2020 21:45
V prvem delu teksta sem predstavil nekaj razmišljanj o Akcijskem načrtu za višjo rast produktivnosti, ki so ga pripravili ... Več.
Piše: Bine Kordež
Akcijski načrt dviga produktivnosti: Kako naj bi v vsega štirih letih kar za polovico zmanjšali zaostanek za Avstrijo
8
09.09.2020 22:59
Ali se desetletne zaostanke da nadoknaditi v zgolj nekaj letih? Akcijski načrt dviga slovenske produktivnosti, ki ga je ... Več.
Piše: Bine Kordež
Izbirčni spomin medijskega poveljstva
3
08.09.2020 20:30
Ker Dimitriju Ruplu Delo ni hotelo objaviti odziv na članek Saše Vidmajer z naslovom V sivini vzhodnih navijačev [1], mu ga rade ... Več.
Piše: Dimitrij Rupel
Koronavirus in komuniciranje z javnostmi: So ljudje, ki ne verjamejo v Covid-19, ker jim gre na živce Jelko Kacin
12
07.09.2020 21:20
Za komuniciranje v času kriznega obdobja, v katerem smo še vedno, so nezadostne informacije predvidljive, saj so v takih časih ... Več.
Piše: Jana Lutovac Lah
Travmatično življenje otrok z masko v šolski torbici
5
06.09.2020 10:00
Družbena omrežja se sesuvajo pod malo revolucijo proti rabi zaščitnih mask. Starši izražajo globoko zaskrbljenost, da bodo ... Več.
Piše: Simona Rebolj
Virus, to je tisto vmes, ki ni živo in ni neživo
3
05.09.2020 21:33
Bioumetnost je opazovalnica novih družbenih razmerji. V umetnosti XXI. stoletja je nujna posthumanistična kritična umetnost. ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
AKOS in telekomunikacije: Janša, we have a problem!*
5
04.09.2020 23:15
Med nastankom prejšnjega prispevka o telekomunikacijah v Sloveniji v zadnjih dvajsetih letih (Vse kar ste želeli vedeti o ... Več.
Piše: Aljoša Pečan
Esej o "človekovih pravicah": Pravo, pravice in predpravice
7
01.09.2020 22:59
Na pravu in pravici zasnovana skupnost odmerja svobodnemu posamezniku okvir, ki mu onemogoča ovirati svobodno voljno dejavnost ... Več.
Piše: Marjan Frankovič
1. september skozi zaščitne maske: Zakaj je uvajanje malčkov v vrtec tako pomembno in zakaj staršem uvajanja ravnatelji ne morejo prepovedati
4
01.09.2020 01:15
Ker nas prva leta nas zaznamujejo tako močno, da se to odraža v naših odnosih dobesedno skozi celo življenje, nikakor ni vseeno ... Več.
Piše: Katja Knez Steinbuch
Blejski strateški forum 2020: Globalne preobrazbe po koncu pandemije Covid-19
4
30.08.2020 21:59
Na Bledu se začenja letošnji Blejski strateški forum (BSF), ki je že petnajsti po vrsti in po nekaj letih precejšne stagnacije, ... Več.
Piše: Iztok Mirošič
Politična satira: Magnetogram tajne nočne seje Državnega zbora za umirjanje političnih strasti*
4
30.08.2020 11:03
Pred kratkim je na Šubičevi 4, v parlamentarni veliki dvorani, potekala tajna nočna seja o predlogu predsednika vlade, da bi se ... Več.
Piše: Andrej Capobianco
Z vsakim dnem smo bližje peklu, a se nam ne gabijo vonjave, ki se iz njega cedijo
2
29.08.2020 22:59
Romeo Castellucci v svojih predstavah velikokrat tematizira zlom krščankega raja oziroma to, kar nam je ostalo od njega. Ostalo ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Tajni agent Steinbuch, ta karikatura novinarja, sporočam Mladini, Repovžu in ostalim tetkam: Je*** se!
24
28.08.2020 10:58
V času, ko bojda potekajo razprave o novi medijski zakonodaji, se vsak dan znova kaže, kako pomembna je svoboda govora, pa tudi ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Večno rivalstvo v vzhodnem Sredozemlju: Grško-turški spor spet blizu vrelišča
5
27.08.2020 22:31
Med Grčijo in Turčijo, ki sta obe članici zveze NATO, se razmere spet zaostrujejo. Njun sosedski spor, ki je posledica ... Več.
Piše: Božo Cerar
Uredniški komentar: Neuspeli puč v upokojenski pivnici
16
26.08.2020 22:40
Danes ponarodela viža o diskreditaciji in likvidaciji se ponavlja že vsaj četrt stoletja. Vsakič, ko na tranzicijski levici kdo ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Neverjetnih 107 let književnika iz mesta v zalivu: Vse najboljše, dragi Boris Pahor!
6
26.08.2020 01:03
Danes praznuje 107. rojstni dan živa legenda slovenske, italijanske in tudi evropske literature, nesojeni Nobelov nagrajenec ... Več.
Piše: Milan Gregorič
Kako pomagati Belorusom v boju za demokracijo, svobodne volitve in vladavino prava?
11
23.08.2020 22:15
Idealno bi bilo, če bi pot iz nastale situacije našlo belorusko ljudstvo samo. Da bi torej prišlo do dogovora o miroljubnem ... Več.
Piše: Božo Cerar
1 2 3 4 5  ... 

Najbolj brano

01/
Dosje slovenski gozdovi, 6. del: Počasi se kažejo obrisi ene največjih kriminalno-političnih afer pri nas!
Uredništvo
Ogledov: 4.674
02/
Na invalidih se dobro služi: FIHO kot "družinski podjetje" Omanovih
Elena Pečarič
Ogledov: 2.638
03/
Izbirčni spomin medijskega poveljstva
Dimitrij Rupel
Ogledov: 2.036
04/
Dosje ekstremisti, 2. del: Socialna država, stranka Levica in italijanski neofašisti … isti, isti, isti
Andrej Capobianco
Ogledov: 1.695
05/
Zagovor svobode govora: Pismo o pravičnosti in odprti javni razpravi
Uredništvo
Ogledov: 1.346
06/
Dosje ekstremisti, 3. del: Zakaj bi nas morale podobnosti med Levico in italijansko skrajno desnico CasaPound skrbeti
Andrej Capobianco
Ogledov: 1.142
07/
Ko Američani umirjajo odnose med Beogradom in Prištino, Telekom Slovenije prodaja drugega največjega mobilnega operaterja na Kosovu?!
Aljoša Pečan
Ogledov: 1.192
08/
Pet resnic o pokojninah in upokojencih, ki jih večina izmed nas verjetno ne pozna
Bine Kordež
Ogledov: 1.050
09/
Akcijski načrt dviga produktivnosti: Kako naj bi v vsega štirih letih kar za polovico zmanjšali zaostanek za Avstrijo
Bine Kordež
Ogledov: 1.189
10/
East is East, Vzhod je vzhodno
Zvjezdan Radonjić
Ogledov: 1.099