Komentar

Tovornjake in bedake - take in take - na vlake. Ali Brčko-Banovići od Divače do Kopra

Če bi bilo Cerarjevi vladi in strankam SMC, SD in DeSUS dejansko mar za državo Slovenijo, njene državljanke in državljane, davkoplačevalke in davkoplačevalce ter njeno prihodnost in blaginjo, bi 1.000.000.000 (milijardo) evrov namesto v 27 kilometrov železja in skalovja, imenovanih #2tir, namenili 100.000 mladim Slovencem. Vsakemu bi dali 10.000 evrov nepovratnega zagonskega kapitala, da bi z njim odprli 100.000 novih podjetij, usmerjenih v napredne internetne tehnologije, "internet-of-things", umetno inteligenco, blockchain, raziskave in razvoj na vseh področjih ipd. To je prihodnost. In ti Slovenci bi zagotovili prihodnost. #2tir je lezenje nazaj. Nazaj v 19. stoletje. #2tir je stoti nateg slovenskega naroda.

27.08.2017 22:59
Piše: Blaž Mrevlje
Ključne besede:   2.tir   Koper   Divača   Slovenija   vlada   železnica   Brčko Banovići   27 kilometrov   Elon Musk   TEŠ6

Elon Musk je pravkar vložil 27 milijonov evrov v projekt, ki bo povezal človeške možgane z računalnikom, mi v Sloveniji pa se pogovarjamo o tem, kako nas bo projekt 19. stoletja - in sicer 27 km nove železniške proge med Divačo in Koprom - postavil na zemljevid sveta.

Starejše tovarišice in tovariši rajnke skupne domovine Socialistične federativne republike Jugoslavije (SFRJ) in današnje davkoplačevalke in davkoplačevalci t.i. samostojne in bojda demokratične Republike Slovenije se verjetno še živo spomnete, kako je potekala izgradnja famozne železniške proge Brčko - Banovići. Morda ste nekatere in nekateri, takrat pridne pionirke in pionirji, pri izgradnji celo sodelovali. Naša generacija, ki je bila še kot ena zadnjih prisilno posvečena v Pionirsko organizacijo in kot zadnja tudi še v Zvezo socialistične mladine, se te prve (o)mladinske udarniške akcije seveda ne spomni.

 

A na srečo je tukaj Google. In ker se je ravno v teh dneh začela kampanja za nedokončani franc-jožefovski železniški projekt 19. stoletja, imenovan #2tir, ki naj bi po besedah slovenske vrhuške v 21. stoletju Slovenijo postavil na zemljevid sveta, sem malo pobrskal po internetu. Saj veste, tam kjer se je vse skupaj začelo: v zibelki jugoslovanske socrenesanse, tam kjer čevapčiči nimajo svinjskega mesa, v naši bratski republiki Bosni in Hercegovini.

 

Progo Brčko - Banovići, za katero je Miroslav Krleža izjavil: "To ni prva železniška proga na svetu, je pa gotovo prva, ki so jo zgradili otroci." Predstavljajte si kaj takšnega dandanes, v časih pomehkužene in na socialnih omrežjih viseče mladine, ki ima dobro razvite le še mišične skupinice okrog palcev leve in desne roke, sicer pa se počasi, a vztrajno spreminja v social-media(ted)-muscular-atrophy generacijo ter njihovih malomeščanskih staršev, ki za vsak najmanjši "buu" v šole vlačijo odvetnike ter vodijo svoj podmladek od osnovne šole, ki je čez cesto, do glasbenega pouka, ki je za vogalom za ročice - so začeli graditi takoj po 2. svetovni vojni, leta 1946.

 

In vau, to je bil očitno projekt superlativov. Kot se za povojno obdobje zmagoslavja tudi spodobi. Iz današnjega vidika tudi eden prvih velikih nategov jugoslovanskih narodov, ki so bili, zaslepljeni od zmage nad nemško pošastjo, pripravljeni verjeti karkoli in narediti karkoli. Projekt, iz katerega navdihe, očitno, potomci revolucionarjev in druga generacija ugrabiteljev Slovenije, črpajo še danes. Pa poglejmo.

 

 

Železnica odrešitve

 

Obubožana in od vojne razrvana nova domovina bratstva in enotnosti, Titova Socialistična federativna republika Jugoslavija je potrebovala denar. Potrebovala je veliko denarja. Potrebovala je trdo, tujo valuto. Hardcash. Marke, dolarje, jene, you name it. Pravzaprav ne republika, pač pa prašiči 1. Živalske farme. Napolniti so si morali korito. Želeli so razkošne avtomobile, vile, vikende, jahte. Zaslepljeni so bili z zmago. Prva generacija ugrabiteljev, takrat SFRJ, je imela občutek, da ji vse to pripada. Podobno, kot ima danes druga ali morda že celo tretja generacija ugrabiteljev t.i. samostojne in bojda demokratične Slovenije občutek, da ji nekaj pripada. In kako si napolniš korito, če ničesar nimaš? S pomočjo narave.

 

Istočasno in iz istih razlogov je povojna Evropa za svojo obnovo potrebovala energijo. Veliko energije. In tukaj sta našla skupno točko socialistični lepi novi svet 1. Živalske farme - SFRJ, in tisti, sicer grdi, grdi kapitalistični svet, stara gospa Evropa: premog. Veliko premoga, ki ga je po stoletju intenzivne industrijske revolucije in dveh svetovnih vojnah v stari Evropi začelo ponekod že primanjkovati. In banoviška regija SFRJ je bila polna premoga. They were loaded with coal.

 

Bili pa so to tudi časi povojne lakote. In kaj je lepšega za novonastale revolucionarne politikante, ki to, zgodovinsko gledano, v resnici nikoli ne bi bili smeli postati, obljubiti ljudem, da če bodo v imenu bratstva in enotnosti naredili, kar je potrebno, da bodo živeli siti in srečni do konca svojih dni. Obljubljeno jim je bilo, da bo proga Brčko - Banovići prinesla v regijo kruh, posel in delovna mesta. Takrat plebsu, utrujenemu in lačnemu od vojne, za razliko od danes, ni bilo potrebno prav veliko obljubiti. Delovna mesta. Zveni znano? In kruh. Obljubljena jim je bila pravljica.

 

 

Proga Brčko-Banovići

 

Elaborat za 92 kilometrov dolgo progo Brčko-Banovići je bil narejen v manj kot mesecu dni. Vau. Progo, ki ima 2 tunela v skupni dolžini 677 metrov in 22 mostov v skupni dolžini 455 metrov, je gradilo 62.268 mladink in mladincev iz cele Jugoslavije, razporejenih v 220 brigad ter okrog 1.883 - pazite! - tujih brigadirjev, razporejenih v 9 brigad. Tuji brigadirji so prišli, kaj prišli, zdi se, da so kar drli graditi jugoslovansko železnico, iz številnih držav: Grčije, Romunije, Albanije, Madžarske, Švice, Belgije, Nizozemske, Avstrije, Francije, Danske. Prišli so celo brigadirji iz Velike Britanije in, ne boste verjeli, Indije. Neponovljivo. Predvideno je bilo, da bo proga zgrajena v 7 mesecih. V resnici je bila zgrajena v pičlih 190 dneh. Josip Broz je zahteval rezultate. Prvi vlak se je po tirih zapeljal že 7. novembra istega leta, torej 1946.

 

In kaj se dogaja pri nas, tukaj in danes? Zakaj je #2tir že 100-ti nateg?

 

Glede na slike in poročanje medijev, se je projektu #2tir v bran pripeljala skoraj vsa novodobna socialistična gnada t.i. samostojne in bojda demokratične Republike Slovenije. Sredi vročega dne so se, ozaljšani z odsevnimi jopiči rumene in rdeče barve, ter, kakopak, pripadajočimi zloščenimi rumenimi in rdečimi zaščitnimi čeladami - kot da bi gradbišče že obstajalo - v senci logotipa najverjetnejšega zmagovalca bodočega, znanemu prijateljskemu izvajalcu, kot se spodobi v deželi prividov, prirejenega in na kožo pisanega javnega razpisa, pasli pred kamerami. Patetičen ples za plebs. Provincialnih politikov žalostne slovenske stvarnosti, ki vas morajo, dragi davkoplačevalci prepričati, zakaj vam bodo ukradli milijardo, verjetno pa še več, evrov.

 

Takšni in drugačni zbiratelji denarja slovenskih davkoplačevalcev.



Podobno kot nekoč njihovim staršem, se sline po razkošju cedijo tudi njihovim hčeram in sinovom, današnji drugi ali celo že tretji generaciji ugrabiteljev Slovenije. Poleg tega so pred vrati volitve, morda celo predčasne. In za zmago v navidezni demokraciji - ali bolje rečeno za prepričati morebitne napsrotnike, da je v navidezni demokraciji bolj oportuno sodelovati pri ustvarjanju le-te na "pravi" strani - je potrebno veliko denarja. Konec koncev, za vzdrževanje sicer tihega, a v ozadju še vedno delujočega totalitarnega komunističnega režima brez vsebine je potrebno veliko denarja. Morda pretiravam? Mislim, da ne.

 

Predstavljam si, da ima, formalno sicer ne več obstoječi CK ZKS, v vsebinskem smislu pa še kako živ in živahen nekje, tam kjer pač je, omaro. In v tej omari ima poleg knjige, o kateri bom moral, prepričan sem, kaj spregovoriti čez nekaj tednov, tudi zvezek z idejami. In med temi idejami so zbrane predvsem ideje za velike ljudske projekte, ki jih malikovalci rdeče zvezde potegnejo ven po potrebi, navadno takrat, ko jim začne zmanjkovati denarja. V slogu svojih velikih jugoslovanskih prednikov.

 

Pot v pekel je tlakovana z dobrimi nameni, pravijo. Se še spomnete projekta izgradnje avtocest. Kdo bi takrat rekel ne - ne, v novi in samostojni Sloveniji si pa ne želimo novih avtocest? Seveda smo rekli - ja. Napaka je bila, da v evforiji z evrom, članstvom v EU in NATO nismo opazili, da so potihem temu projektu dodali še toliko aneksov, da so pokradli za vsaj še enkrat več davkoplačevalskega denarja, kot ga je bilo sprva predvidenega. Denarja, ki je izginil v bogsigavedi katerih vikendih, hišah, jahtah in črnih fondih v tujini.

 

Naslednji podoben veliki ljudski projekt z dobrimi namenimi, ki se je končal s peklensko preplačano kilovatno uro, je zloglasni TEŠ6. Kdo bi takrat rekel ne - ne, v novi državi pa ne želimo imeti električne energije. Bomo raje zmrzovali in kuhali na premog. Kaj se je potem zgodilo s ceno, vemo. Koliko aneksov je bilo spisanih, vemo. Kdo je raboto izvedel, vemo. Kdo bi moral, pa ni nič preiskal, prav tako vemo.

 

Ali pa žilne opornice. Eklatanten primer sistemske korupcije in organiziranega kriminala v slovenskem zdravstvu, ki ga omogoča trenutna vlada, kot vse pred njo, izvajajo pa celo nekateri člani oz. simaptizerji stranke SMC. Ki še danes poteka pred vašimi očmi. Vsak dan. Razkrit v detajle. Izginili so milijoni vaših davkoplačevalskih evrov. Ve se, kdo je dajal. Ve se, kdo je prejemal. Ve se, kdo je za vse vedel. Ve se, kdo bi moral preiskovati, pa ni naredil nič. Vse je jasno. Vaš denar, ukraden pri belem dnevu, pred vašimi očmi. Kdo bi sicer rekel ne, ne želim si najboljše žilne opornice. Pot v pekel je tlakovana s dobrimi nameni.

 

In tako pridemo do naslednje potencialne katastrofe, naslednjega ropa stoletja slovenskega naroda, naslednjega natega. V dolžini 27 kilometrov, sestavljenega iz železja in skalovja, imenovanega #2tir. Projekta 19. stoletja, ki ga je druga ali tretja generacija ugrabiteljev potegnila iz omare idej CK ZKS, ko je začelo zmanjkovati drugih virov denarja. Projekt #2tir je že sam po sebi katastrofa, še posebej pa, če ga primerjamo s projektom Brčko-Banovići, ki je nastal sicer s podobnimi nameni, a v nekih drugih časih in v neki drugi državi.

 

Pa poglejmo vladne argumente, ki so jih zbrali na spletni strani drugitir.si.

 

1. Slovenija je ob sorazmerno velikih vlaganjih in ob prioriteti v graditev avtocest vse od osamosvojitve, leta 1991, premalo vlagala v železniško infrastrukturo. Da bi nadoknadili to zaostajanje, bo v naslednjem obdobju potrebno več finančnih virov nameniti železnici.

 

Ali po domače. Možnosti črpanja velikih količin davkoplačevalskega denarja so na področju cest in avtocest že izčrpane. Podobno raboto, samo da tega še ne veste, pripravljamo sedaj na železniški infrastrukturi. Primite se za denarnice.

 

2. Logistični tokovi preko Slovenije se neprestano in stabilno povečujejo. Slovenija mora izkoristiti odlično geostrateško lego in pospešeno razvijati logistično gospodarstvo. Logistika je dejavnost z visoko dodano vrednostjo, ki je hkrati kapitalsko zelo intenzivna. To pomeni, da so potrebna velika vlaganja.

 

Sicer že 26 let vemo, da se logistični tokovi stalno povečujejo, samo vam tega do sedaj nismo povedali. Zdaj vam govorimo zato, da vas prepričamo, zakaj potrebujemo prav zdaj veliko vašega denarja. Potrebna bodo velika vlaganja. Primite se za denarnice.

 

3. Podpora zakonu pomeni podporo projektu. Brez uveljavitve zakona bi bila realizacija tako velikega in zahtevnega projekta odložena za več let, v tem času pa nas bodo transportne poti obšle preko Avstrije, Italije in Hrvaške.

 

Podprite to, v kar vas prepričujemo. Ne glede na to, da so nas poti preko Avstrije, Italije in Hrvaške že obšle, boste brez tega ostali v srednjem veku. Zdaj je še zadnji čas, da vas poskušamo v to prepričati. Kasneje boste dejstvo, da smo že zaostali za sosedi, spoznali sami in nam ne boste hoteli več verjeti. Verjemite nam zdaj. Potrebna bodo velika vlaganja. Primite se za denarnice.

 

4. Zakon je vpeljal nove načine financiranja železniške infrastrukture. Predvideva, da stroške nosijo uporabniki infrastrukture; tisti, ki imajo od teh vlaganj največje dolgoročne koristi. Uporabljen je princip navzkrižnega financiranja vlaganj, to je evropsko načelo za pospeševanje vlaganj v železnico. K investicijskim stroškom prispevajo težka tovorna vozila na avtocestah, uporabniki železniške infrastrukture, ki so v glavnem logistični železniški operaterji (Slovenske železnice-Tovorni promet, Rail Cargo Austria in drugi) in logistični operaterji v pristanišču.

 

Nismo se zlagali. To je večinoma res. Nismo pa vam povedali, kakšni so posamezni deleži in kakšen bo dejanski delež davkoplačevalskega denarja. Ne želimo vas s tem obremenjevati. Vi opravljajte svoje delo, mi bomo svojega. Predvsem pa vam v tem trenutku ne bomo povedali, koliko aneksov še sledi do leta 2025, do katerega nameravamo graditi teh, ja vemo, ubogih 27 kilometrov železnice. Rabimo vaš denar. Potrebna bodo velika vlaganja. Primite se za denarnice.

 

5. S tem zakon razbremenjuje davkoplačevalce, kar je za Slovenijo kot prometno tranzitno državo nadvse pomembno.

 

Sicer vam ne povemo, kako. Ampak vas. Razbremenjujemo. Predvsem razmišljanja o tem, kako vas lahko še bolj razbremenjujemo. Vi opravljajte svoj posel, mi bomo svojega. In verjemite, opravili ga bomo dobro. Za nas. Potrebna pa bodo velika vlaganja. Primite se za denarnice.

 

6. Novi namenski viri za graditev drugega tira omogočajo, da se bodo preostala vlaganja v cestno in železniško infrastrukturo v celotni Sloveniji lahko nemotoma odvijala v skladu z načrti.

 

Čeprav pri drugih vlaganjih v cestno in železniško infrastrukturo ne moremo pokrasti toliko denarja, kot se nam obeta zdaj, vseeno ni zanemarljivo. Saj veste. Evro na evro palača. Zato nam prosim pomagajte, da se nam korito ne posuši in nam verjemite, da so za to potrebna dodatna sredstva. Velika sredstva. Primite se za denarnice.

 

7. Če ne bomo prenesli večji del rastočega prometa tovora na železnice, bomo v roku 10 do 15 let na avtocestah ustvarili nemogočo situacijo – velike  preobremenitve in posledično velike zastoje.

 

Situacija bo nemogoča. To vemo zagotovo že danes. Čeprav sta nas v logističnem smislu po levi prehiteli že Avstrija in Italija in po desni Madžarska in Hrvaška. Verjemite. Če nam ne verjamete, pa verjemite, da je vseeno bolje investirati zdaj, kot pa biti razočaran takrat, ko boste spoznali, da smo mogoče imeli prav. Še posebej pa, če ima Stephen Hawking prav in je človeštvu ostalo le še 100 let. Bolje, da porabimo ta denar sedaj, kot da se izgubi v uničujočem koncu sveta in vsega kar poznamo. Zatorej ... primite se za denarnice.

 

8. Kritiki trase drugega tira ne upoštevajo dolgotrajnih postopkov umeščanja v prostor kakršne koli nove ali spremenjene trase. To bi časovni rok za realizacijo projekta zamaknilo za več let.

 

Takrat pa nas morda ne bo več, zato nam verjemite zdaj, kajti kasneje morda vašega denarja ne bomo mogli pokrasti. Verjemite. Potrebna bodo velika vlaganja. Primite se za denarnice.

 

9. Kritike o predragem projektu so pavšalne in neutemeljene. Projekt je vrednostno zahteven, temelji pa na visokih standardih za jedrna železniška omrežja in upošteva vse okoljske in prostorske omejitve. Z odgovornim vodenjem projekta bomo zagotovili, da vrednost projekta ne bo presegla načrtovane višine 961 milijonov evrov.

 

Ne glede na to, da so strokovnjaki ocenili, da bi se dalo isti projekt narediti tudi za pol ceneje, so kritike o predragem projektu pavšalne. Verjemite. Isto je bilo pri avtocestnem križu in poglejte, kako se je izteklo. Vi imate lepe ceste, mi pa lepe vikende. Zakaj ne bi torej naredili enako še enkrat. Za vas in za nas. Bodo pa potrebna velika vlaganja. Primite se za denarnice.

 

10. Vlada je naložila Ministrstvu za infrastrukturo RS in projektnemu podjetju 2TDK d.o.o., da preučita pogoje, ob katerih bi lahko nova trasa postala dvotirna v naslednji etapi širitve. Že v prvi fazi pa je potrebno zagotoviti podlage in projekte za povečanje profila servisnih cevi. Ocena dvotirnosti bo sicer izdelana do konca letošnjega leta. S tem bodo ustvarjeni pogoji, da na srednji rok obstoječi tir med Prešnico in Koprom opustimo.

 

Saj ne boste opazili. Pripravljamo že teren, da bomo v prihodnosti, ko bo ponovno nastala podobna zgodovinska potreba ohranjanja režima brez vsebine pri življenju, že imeli pripravljen teren za nov rop stoletja. Če se bo Stephen Hawking zmotil. Ampak partija misli na vse. Tudi na vašo in našo prihodnost. Tudi naši otroci bodo potrebovali vikende in jahte. Ampak takrat vas ne bo več, zato se ne sekirajte in dajte zdaj, dokler imate. Potrebna bodo velika vlaganja. Primite se za denarnice.

 

11. Slabe prakse, ki so bile prisotne pri projektu TEŠ, bomo obvladovali z doslednim izvajanjem javnih naročil in konkurenčnimi postopki izbire izvajalcev. Najbolj odgovorno bomo upravljali projektni predračun in skrbeli za kakovostno in pravočasno izvedbo projekta, skladno z časovnimi načrti.

 

Da, zavedamo se, da ste pri projektu TEŠ6 preveč videli in izvedeli. Za to se vam opravičujemo. Iz tega primera organiziranega kriminala in korupcije smo se veliko naučili in obljubljamo vam, da pri projektu #2tir ne boste ne videli, ne občutili, kako vam bomo pred očmi pokradli denar, ki bi moral sicer biti namenjen zdravstvu in šolstvu. Razumite, kot naši očetje tudi mi potrebujemo vikende in jahte. Kako pa bi izgledalo, če bi nakradli manj. Verjemite, potrebna bodo velika vlaganja. Primite se za denarnice. Če boste lačni, jejte potico.

 

12. Slovenija nujno potrebuje odpravo ozkega grla na povezavi koprskega pristanišča z zaledjem. Projekt bo pospešil razvoj logistike in spremljajočih gospodarskih dejavnosti.

 

Da je vsa železniška infrastruktura zastarela, vemo. Da se bodo vlaki do Divače cijazili ure in ure z manj kot 100 km/h in nato švignili po 27 km drugega tira v dobrih 10 minutah in da se zaradi tega v časovnem smislu ne bo nič bistveno spremenilo, vemo. Ampak, je pa ta projekt ravno prav majhen, da vas vanj prepričamo, hkrati pa ravno dovolj velik, da se vsi, ki bi se radi, na njem napasemo. Zato verjemite. Nujen je. Predvsem za nas. Samo ne tega preveč naglas razlagati: potrebna bodo velika vlaganja. No, primite se za denarnice.

 

13. Vključitev zalednih držav v realizacijo projekta je potrebno ocenjevati kot priložnost za povečevanje prometa in zniževanja tveganj financiranja projekta. Udeležba zalednih držav (interes je izkazala predvsem Madžarska) nam znatno izboljša tudi dostopnost do nepovratnih evropskih sredstev za financiranje projekta.

 

Nepovratna sredstva so nujna. Za nas. Kajti teh 44 milijonov, ki smo jih že dobili, bomo morali vrniti, če nam vas ne uspe prepričati. Nepovratnih sredstev pa ne. In v tem grmu tiči eden od zajcev. Tudi če vse skupaj propade, si lahko nepovratna sredstva še vedno razdelimo, hehe. Torej se kar primite za denarnice.

 

14. Teza, da bi projekt lahko realizirali brez zakona, zdrži samo, če bi projekt v celoti financirali iz državnega proračuna. Ker pa želimo vzpostaviti način financiranja, ki bo kar najmanj obremenjeval proračun in davkoplačevalce, so nekatere rešitve takšne narave, ki jih je potrebno urediti z zakonom.

 

Čeprav ne razumete napisanega, verjemite, da bo vse v redu. Samo podprite že ta prekleti zakon, da lahko legaliziramo vse, kar smo že začeli, pa v bistvu še ne bi bili smeli. Ne sprašujte preveč. Mi mislimo namesto vas. Primite se za denarinice.

 

15. Obstajajo številni argumenti, da je zakon smiselno podpreti v luči dolgoročne razvojno naravnane razvojne vizije Slovenije in bolj konkurenčne pozicije koprskega pristanišča med severnojadranskimi pristanišči.

 

Argumentov proti vam tukaj ne bomo naštevali, ker bi nam lahko pokvarili načrte, vi bi spregledali, na referendumu obkrožili PROTI in mi bi ostali brez jaht in vikendov, ki nam pripadajo. Razumete? Pripadajo nam! Zato rabimo vaš DA in vaš denar. Potrebno pa bo veliko vlagati. Primite se za denarnice. Ostalo bomo naredili namesto vas mi. Državljanu prijazna država.

 

 

Še enkrat skok v leto 1946

 

Proga Brčko-Banovići je bila načrtovana v enem mesecu, #2tir načrtujejo že 26 let. Proga Brčko-Banovići je bila dolga 92 km, #2tir je 3,4x krajši. Proga Brčko-Banovići je bila zgrajena v 190 dneh, #2tir načrtujejo graditi najmanj 8 let. Progo Brčko-Banovići so resda gradili prostovoljci, vendar ubogih 27 km železniške proge za nobeno normalno državo ne bi smel biti poseben projekt, tudi v času, ko kljub 80.000 brezposelnim prostovoljcev ni več možno dobiti.

 

Strokovnjaki ocenjujejo, da bi se #2tir dalo zgraditi pol ceneje. Kar v deželi prividov pomeni, da je projekt že v štartu precenjen, da se zagotovi dovolj denarja za vse pri koritu. Lahko gremo že zdaj staviti, da se bo na 26. kilometru pojavila povsem nepričakovana in netransparentna skala, ki se jo bo dalo prebiti samo z vrtalno konico iz buckminsterfullerena in vas bodo prepričali, da je za to potrebnih še dodatnih 100 milijonov evrov. Aneks na aneks palača. Povsem transparentna korupcija po slovensko.

 

 

Kruta ekonomska slovenska realnost (vir: theheritage.org)

 

 

Glede na ekonomsko svobodo držav tega sveta je Slovenija po analizah theheritage.org na 97. mestu. V skupini držav torej, označenimi z nič kaj zavidljivo oznako - večinoma ekonomsko nesvobodne. Da, državo, ki je imela pred 26 leti velik potencial, je nelustrirana komunistična oblast, ki se z njo že ves ta čas igra in sistematično krade vaš težko prislužen davkoplačevalski denar, uspela zreducirati na nivo živalske farme, ki je po ekonomski svobodi celo na slabšem mestu kot Burkina Faso in Kambodža.

 

SFRJ v resnici še ni razpadla. Zato v ekonomskem smislu Slovenijo mednarodne organizacije upravičeno uvrščajo v eno izmed najbolj ekonomsko pobebljenih držav. Omenjena spletna stran opisuje kot glavnega krivca za tako stanje šibke institucije (beri: ugrabljene in zlorabljene, ki služijo le kot branik dosežkov ostarelih in preddementnih Jugoslovencev, ki sicer iz varnih upokojenskih foteljev nemoteno nadaljuje to, kar so počeli vse življenje in najbolj znajo - plenijo in omogočajo plenjenje).

 

Šibke institucije, pravijo, preprečujejo dolgoročni ekonomski razvoj in napredovanje države. In pa, seveda, organi preiskovanja in pregona, ki jih potrjujejo kot neučinkovite in podvržene političnemu vplivu, ki služijo zaščiti organiziranega kriminala in ne preganjanju le-tega. (Ne)aktivna NPU in SDT sta v primeru milijonske organizirane kraje davkoplačevalskega denarja na področju žilnih opornic to, kar tuji analitiki ocenjujeo v teoriji, dokazala v vsem svojem gnusnem sijaju tudi v praksi. Ob vseh znanih dejstvih nista naredila v 4 letih popolnoma nič.  

 

In medtem, ko se v zaostali Socialistični republiki Sloveniji pogovarjamo o 27 km železja in skalovja, Elon Musk na drugi strani Atlantika z zasebnim kapitalom gradi vesoljska plovila, namenja milijarde dolarjev za razvoj električnih vozil in nasploh v obnovljive energetske vire, pripravlja teren za tunele, ki bodo s povezali ameriška mesta in skrajšali potovanje z avtomobili med njimi za nekajkrat. Pravkar je vložil 27 milijonov evrov v projekt, ki bo povezal človeške možgane z računalnikom. V Sloveniji pa se medtem pogovarjamo o tem, kako bo sredi EU in v 21. stoletju projekt 19. stoletja - 27 km železniške proge - postavil Slovenijo na zemljevid sveta. Da, retrogradno, na tistega franc-jožefovskega, iz 19. stoletja.

 

Si predstavljate, kaj bi bilo, če bi Slovenija pred 20 leti vložila 10 milijard evrov v Apple, pred 15 leti 10 milijard v Google in pred 10 leti 10 milijard v Facebook. Danes verjetno nobenemu državljanu Slovenije ne bi bilo potrebno plačevati davkov. In strošek gradnje našega projekta iz 19. stoletja, imenovanega #2tir, bi se zdel le drobiž. Če bi, v še vedno delujočem CK ZKS, takrat imeli svetovnonazorsko pamet in vizijo. Žal so videli tujino in njene možnosti samo skozi svoje leče. Te pa so bile in so še danes iz časov SFRJ in vidijo samo južno od Kolpe. V kraje, ki so jim bili in so jim še danes intimna opcija.

 

Če bi bilo vladi t.i. samostojne in bojda demokratične Republike Slovenije in strankam SMC, SD in DeSUS dejansko mar za Slovenijo, njene prebivalce in davkoplačevalce , za slovensko prihodnost in blaginjo, bi milijardo evrov namesto v 27 km železja in skalovja, imenovanih #2tir, namenili 100.000 mladim Slovencem. Vsakemu bi dali 10.000 evrov nepovratnega zagonskega kapitala, da bi z njim odprli 100.000 novih podjetij usmerjenih v napredne internetne tehnologije, "internet-of-things", umetno inteligenco, blockchain, raziskave in razvoj na vseh področjih, ipd. To je prihodnost. In ti Slovenci bi zagotovili prihodnost. Drugi tir je lezenje nazaj. V 19. stoletje. #2tir je 100-ti nateg slovenskega naroda.

 

Ali se bo pred vašimi očmi zgodil naslednji povsem transparenten rop stoletja ali ne, boste kmalu odločali na referendumu.

KOMENTIRAJTE
PRIKAŽI KOMENTARJE
15
"Podrejenci" in njihova saga: O upravičenosti izbrisa podrejenih obveznic bank
5
16.04.2019 22:45
V javnosti prevladuje stališče, da sanacija bank ni bila izpeljana na transparenten ter strokoven način, da je bila preobsežna, ... Več.
Piše: Bine Kordež
Zakaj sem prepričan, da bo v "dvoboju" Žižek - Peterson poražen marksist Slavoj
9
14.04.2019 10:59
Danes, po tridesetih letih od padca Berlinskega zidu, vse bolj glasne postajajo govorice, ki trdijo, da je socializem možen, le ... Več.
Piše: Angel Polajnko
Čudoviti Danijel Harms: Neskončno, ki nima konca ne na levi ne na desni
1
13.04.2019 22:10
Umetniški postopek, ki ga najdemo v prozi ali poeziji Danijela Harmsa, je vedno pričakovano-nepričakovan. Kaj naj se zgodi po ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Neumni "Anschluss" poslanca Matjaža Nemca: Praznik "vrnitve" Primorske bi spremenil v praznik "priključitve"!
8
13.04.2019 06:59
Matjaž Nemec, ki je poslanec socialnih demokratov v državnem zboru in tudi njegov bivši podpredsednik, je avtor predloga ... Več.
Piše: Marko Bidovec
"Hrvati so se od nekdaj imeli za nekaj več, Slovenci pa trpeli za manjvrednostnim kompleksom"
9
12.04.2019 11:59
Da si diplomacije in diplomati prisluškujejo, je znano. Zaradi tega se po svetu dejansko preveč ne vznemirjajo. Vse obveščevalne ... Več.
Piše: Dimitrij Rupel
1939 - 2019
7
10.04.2019 22:00
Mnogi avtorji, ki skušajo pojasniti današnje razmere v Evropi in svetu, se zatekajo k različnim zgodovinskim primerjavam. Veliko ... Več.
Piše: Igor Bavčar
Talking Tom: Ustavite čas in najdite svojo Indijo Koromandijo ...
5
10.04.2019 01:00
Štiri leta in pol odgovornosti, izzivov, uspehov, zmag, učenja. Moja pot pri najbolj slavnem mačku na svetu Talking Tomu od ... Več.
Piše: Žiga Vavpotič
Madžarski sindrom: Kako je Mladina zlorabila Viktorja Orbana za dvig upehane naklade
24
08.04.2019 20:00
Slovenski politični tedniki obeh polov že vrsto let zganjajo politično propagando in sploh ne skrivajo več, da podpirajo svoje ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Hunt, Tajani in zgodovina: Napačne besede in potvarjanje
5
07.04.2019 08:00
Morda bi lahko Jeremy Hunt svoje besede izbiral bolj pazljivo, toda mnogi, ki se zaradi tega pritožujejo, želijo potisniti ... Več.
Piše: Keith Miles
Smrti ni, je samo spanje; spati in nič razmišljati!
0
06.04.2019 21:59
Zelo hitro sem zapustil prostor religije (križ) in ideologije (zvezda), da bi se prek trikotnika naselil v krogu. V osemdesetih ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Slovenija, zastrupljena dežela: Zgodba o levičarski dvoličnosti, ko gre za skrb za okolje
14
02.04.2019 00:49
Zaradi nekvalitetnega premoga iz Šaleške doline bo treba za TEŠ 6 premog uvažati iz tujine. Če bi bili okolju prijazna država, ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
O fenomenu neodgovarjanja: Ko je odgovor enak prejšnjemu oziroma ko ga sploh ni
6
31.03.2019 23:45
Kaj nam sporočajo nemi, cinični, posmehljivi ali celo arogantni obrazi pomembnih posameznikov, ki se znajdejo kot priče, ... Več.
Piše: Miha Burger
Brexit ali saga o neki neumnosti: Kdo bo Britancem povedal, naj končajo to farso in ostanejo v Evropi?
10
31.03.2019 12:00
Poskus Velike Britanije, da bi izstopila iz Evropske unije, se je spremenil v mešanico agonije in farse. Znotraj obeh največjih ... Več.
Piše: Angel Polajnko
Ali ste kdaj slišali, da bi futuristi porušili kakšen muzej?
1
30.03.2019 22:30
Futurist Fortunato Depero je bil resnično globoko povezan z Roveretom, istočasno pa je prisegal lepoti tehnološkega sveta. Po ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Letele bodo glave, padali bodo direktorji: Začenja se tretji polčas privatizacije državnega premoženja!
10
28.03.2019 23:30
Že dolgo se v enem tednu ni zgodilo toliko kadrovskih sprememb na gospodarsko-finančnem področju, čeprav so koalicijski politiki ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
O izključevanju in vključevanju: Namesto konca hladne vojne (1990) propagirajo njen začetek (1945)
9
27.03.2019 23:46
Izključevanje na umetniškem področju se imenuje cenzura, na političnem področju čistka ali lustracija. Komunisti so se - uradno ... Več.
Piše: Dimitrij Rupel
Prodaja naših bank: Nadpovprečno kapitalizirane, povprečno donosne in zlasti nizko vrednotene
4
24.03.2019 21:30
Lani smo prodali državno NLB, letos je na vrsti Abanka. Javnost pogosto ne ve, ali je bila prodajna cena dovolj visoka ali ne. ... Več.
Piše: Bine Kordež
Univerza je edini prostor, pred katerim bi pokleknil in obmolknil
0
23.03.2019 20:26
James Turrellje zgradil arhitekturno napravo, povezal je arhitekturne stroje za potrebe svetlobno umetniške izkušnje za ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Evropske volitve so enkratna priložnost, da pokopljemo Levico: njenega šefa Luko Mesca pošljemo za evroposlanca v Bruselj!
24
21.03.2019 23:45
Koga boste volili na letošnjih evropskih volitvah? Jaz sem se že odločil. Stranko Levica bom. Preferenčni glas bom dal Luki ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Od Rapalla do Bruslja: Viharno stoletje slovensko-italijanskega sosedstva
12
19.03.2019 19:55
Jugoslavija je v svojih različnih državnih oblikah določala svoje zunanje meje predvsem na račun slovenskega narodnostnega ... Več.
Piše: Iztok Mirošič
1 2 3 4 5  ... 

Najbolj brano

01/
Nov napad na medije! Marko Makovec, nesojeni veleposlanik na Hrvaškem, mi je zagrozil z maščevanjem!
Dejan Steinbuch
Ogledov: 3,085
02/
Diplomatska komedija: Slovenija v Zagreb pošilja bivšega jugodiplomata Vojislava Šuca, sina generala JLA, ki je nosil žaro Edvarda Kardelja
Uredništvo
Ogledov: 2,414
03/
1939 - 2019
Igor Bavčar
Ogledov: 2,237
04/
Prisluškovanje, ki služi političnemu boju, ni le prvovrstna zloraba Sove, pač pa tudi zloraba oblasti
Dejan Steinbuch
Ogledov: 1,576
05/
Cerarjevi propadli orožarski posli: Oderuške cene, oklepniki brez servisa in minometov ...
Igor Mekina
Ogledov: 1,771
06/
Neumni "Anschluss" poslanca Matjaža Nemca: Praznik "vrnitve" Primorske bi spremenil v praznik "priključitve"!
Marko Bidovec
Ogledov: 1,708
07/
Zakaj sem prepričan, da bo v "dvoboju" Žižek - Peterson poražen marksist Slavoj
Angel Polajnko
Ogledov: 1,531
08/
Zakaj so za Šarčevo vlado ukrajinski posli Škrabčevega podjetja RIKO d.o.o. pomembnejši od širitve mreže COBISS.Net?
Tomaž Seljak
Ogledov: 1,444
09/
"Hrvati so se od nekdaj imeli za nekaj več, Slovenci pa trpeli za manjvrednostnim kompleksom"
Dimitrij Rupel
Ogledov: 1,515
10/
"Podrejenci" in njihova saga: O upravičenosti izbrisa podrejenih obveznic bank
Bine Kordež
Ogledov: 812