Mykhailo Brodovych, veleposlanik Ukrajine v Ljubljani, nas je prosil za objavo pisma, naslovljenega na odgovornega urednika časnika Delo, v katerem ga opozarja na njihovo zavajanje glede antonova, znamenitega velikana med letali, ki je oktobra večkrat pristal na letališču Jožeta Pučnika. Delo veleposlanikovega pisma NI objavilo. Povod zanj so bile sicer napačne in zavajajoče informacije, objavljene v članku Ruski pravljični velikan na Slovenskem nebu (vir) 18. oktobra letos. Ker zaradi očitne proruske orientacije ne le celotne slovenske politike, pač pa tudi prevladujočega dela mainstream medijev, takšna "zamenjava" ukrajinske blagovne znamke z rusko po naši oceni ne more biti naključna, aroganca Delovega v.d. urednika pa tudi ne, pismo veleposlanika Brodovycha v celoti objavljamo na našem portalu.
Spoštovani gospod Urednik,
nadvse sem presenečen zaradi napačnih in zavajajočih informacij, objavljenih 18. oktobra 2017 v članku Ruski pravljični velikan na Slovenskem nebu avtorja oz. pilota in fotografa Primoža Jovanoviča (vir). Rad bi poudaril, da je omenjeno v članku letalo, ki je pred nekaj dnevi pristalo na ljubljanskem letališču, last ukrajinskega državnega podjetja Antonov. Tudi iz spremljajočih fotografij je jasno razvidno, da je letalo odeto v modro in rumeno barvo ukrajinske nacionalne zastave, ter ima registrsko številko ukrajinske flote civilnega letalstva.
Avtor članka omenja, da je bilo svoj čas državno podjetje Antonov sovjetsko, kar je res, in kot je bilo tudi vse ostalo v času Sovjetske zveze, kasneje pa je postalo ukrajinsko podjetje za proizvodnjo in servisiranje letal. Od leta 1952 dalje se ne samo sedež podjetja, temveč tudi njegova proizvodnja nahajata v glavnem mestu Ukrajine Kijevu. Leta 2015 je ukrajinsko državno podjetje Antonov postalo del obrambne industrije Ukrajine.
Kljub oboroženi agresiji Ruske federacije na Ukrajino in kljub dejstvu, da je napadalec okupiral ali uničuje 20% ukrajinskega gospodarstva ter industrijske proizvodnje, je ukrajinsko državno podjetje Antonov še naprej vodilna družba na področju razvoja in oblikovanja letalske opreme. Podjetje je v proizvodnji regionalnih reaktivnih letal nove generacije v celoti zamenjalo vse ruske mehanske sklope letala.
Res je tudi to, da je ukrajinsko letalsko podjetje Antonov razvilo in proizvedlo številne znane blagovne znamke letal na svetu, kot so An-74, An-124 Ruslan, An-140, An-148, An-158, itd., toda največje in najbolj znano v svetu letalo An-225 MRIYA (v ukrajinskem jeziku ta beseda pomeni "sanje") je bilo oblikovano prav v biroju Antonov. Gre za tovorno letalo strateškega pomena, ki ga je NATO poimenoval Kozak. Letalo Mriya je postavilo 240 svetovnih rekordov, vključno s prevozom najtežjega tovora.
Državno podjetje Antonov je eno izmed maloštevilnih podjetij, ki pri sebi obvladujejo celoten cikel ustvarjanja sodobnih letal, in sicer od faze predhodnih projektnih znanstvenih raziskav, pa vse do faz gradnje, testiranja, preizkušanja, certificiranja, serijske proizvodnje in servisnega vzdrževanja. Prav zaradi teh dejstev napačno besedilo članka zavaja ugledne bralce in naročnike portala Delo.si o dveh državah, ki sta si popolnoma različni, in sicer o sodobni, demokratični in jasno zavezani evropskim vrednotam, s hitro rastočim gospodarstvom, o Ukrajini, in drugi, Ruski federaciji, ki je nanjo izvedla oboroženo agresiji.
V veliko veselje mi bo, če bodo spoštovani uredniki portala Delo.si objavili verodostojno informacijo o ukrajinskem državnem podjetju Antonov in s tem tudi obogatili znanje cenjenih bralcev tem o svetovno znanem ukrajinskem proizvajalcu letal.
S spoštovanjem,
Mykhailo Brodovych,
veleposlanik Ukrajine v Republiki Sloveniji