Komentar

O političnem trženju znamk

Zgodovinsko nizka udeležba na nedeljskih parlamentarnih volitvah zbledi ob "landslide" zmagi levih konservativcev.

14.07.2014 20:01
Piše: Innocenti

Karl Erjavec lahko kot član vlade s svojo volilno bazo počne, kar želi, a mu ta ostaja vdana. Vir: www.mediaspeed.net

Vsak demokrat bi s precejšnjo težavo podprl ali se celo včlanil v stranko, ki nosi ime še živečega človeka in zato v razvitih demokracijah to res ni praksa.

 

Milan Kučan do znamke, priznajmo, ni prišel le s totalitarnim pedigrejem, pač pa si je znamko pridelal z dolgoletnim stiskanjem rok prenekateri slovenski duši.

 

So pa rezultati volitev še enkrat potrdili, da je v Sloveniji ključno politično trženje, ki vodje strank prodaja kot "brands" (znamke), kar ob živce spravlja resne analitike, ki bi si želeli predvsem vsebine, programov.

 

Miro Cerar je "brand", ki svoje poslušalstvo pokroviteljsko nagovarja, kot bi profesor svoje študente.

So pa rezultati volitev še enkrat potrdili, da je v Sloveniji ključno politično trženje, ki vodje strank prodaja kot "brands" (znamke), kar ob živce spravlja resne analitike, ki bi si želeli predvsem vsebine, programov. A pozabljajo, da je politika totalno trženje, t.j. trženje, kjer nimaš proizvoda.

 

 

Brez zavor v duhu razsvetljenega diktatorja zahodnega Balkana

 

V Sloveniji je politično trženje znamk volilnim dušam brez prefinjenosti: poimenovanje, bolje rečeno samopoimenovanje strank po svojih vodjih, pri nekaterih vključno z akademsko izobrazbo, je nazoren primer, ki na čisto formalni ravni učinkuje skrajno konservativno, celo nazadnjaško. Vsak demokrat bi namreč s precejšnjo težavo podprl ali se celo včlanil v stranko, ki nosi ime še živečega človeka in zato v razvitih demokracijah to res ni praksa. Obenem v naših krajih takšno malikovanje lika in dela svojih strankarskih vodij obuja spomin na ljubljenega in razsvetljenega diktatorja zahodnega Balkana. 

 

 

"Brand" slovenske politike

 

Med še živečimi slovenskimi političnimi znamkami je ena neizpodbitna – Milan Kučan – ki skoraj četrt stoletja po osamosvojitvi še vedno obvladuje slovenski politični oder. Kljub svoji zloglasnosti je to človek, ki ve, kako diha sleherna slovenska duša in ki je na parlamentarnih volitvah zelo redko poražen: volitve 2011 so bile njegova brilijantna strateška zmaga, z nedeljskimi volitvami pa je v pogojih parlamentarne demokracije dosegel rezultat, ki bi mu ga zavidal prenekateri diktator. Milan Kučan do znamke, priznajmo, ni prišel le s totalitarnim pedigrejem, pač pa si je znamko pridelal z dolgoletnim stiskanjem rok prenekateri slovenski duši.

 

 

Kdor je "brand", zmaga ...

 

Miro Cerar je "brand", kjer mu v odnosu do slovenskega volilnega telesa pomaga asociativna podobnost s pokojnim predsednikom vlade: brez pathosa in klasičnih vodstvenih atributov, ki bi jih pričakovali od politika prve linije, introvertiran, povprečen retorik, ki svoje poslušalstvo pokroviteljsko nagovarja, kot bi profesor svoje študente. V Sloveniji je odsotnost teh lastnosti "brand", v drugih okoljih bi se Miro Cerar kvečjemu lahko prodal kot evro-birokrat, a mislimo, da mu tudi za to manjka korporativnega primitivizma.

 

 

... ali počne, kar želi 

 

Karl Erjavec lahko kot član vlade s svojo volilno bazo počne, kar želi, a mu ta ostaja vdana. Njegov "brand" je tako močan, da če parafraziramo Joea Kennedyja, bi lahko na primer na evropskih volitvah lastnoročno izvolil tudi kravo, če bi se jo le odločil postaviti na volilno listo.    

 

 

Kdor misli, da je "brand", izgubi

 

Dejan Židan je mislil, da je "brand" in je verjetno po nasvetu svetovalcev v predvolilnih srečanjih še dodajal ameriško odločnost, ki pa je slovensko volilno telo ne mara, hkrati pa je še postajal, kot nekakšen nasršen gigantski dojenček, smešen. Da on ni "brand", so potrdile volitve, saj ga je v finišu prehitel naravni talent in vzhajajoči "brand" ultra-levega slovenskega konservativizma Luka Mesec. Če bi bili esdejevci, bi resno razmislili, ali se ne bi na kongresu stranke združili z zeelovci in postavili Luko za vodjo nove stranke.

 

 

Kdor izgubi svoj "brand", ne more zmagati

 

Esdeesovci so kot premagana vojska, brez svojega vodje ne premorejo udarnosti, ostrine misli. Tudi poziv k bojkotu volitev se jim ne bi izšel, saj bi še vedno volilo približno 40 odstotkov volilnih upravičencev. To pa je precej preveč, da bi lahko resno postavili pod vprašaj legitimnost volitev.

 

Pri peesovcih so izgubili svoj "brand" tako, da se je njihov vodja bizarno odločil, da sploh ne bo kandidiral. Zanimivo, da se bivši poslovni človek, ki bi moral poznati osnovne zakone trženja, odloči za takšno samoukinitev; mu gre pa priznati, da je vsaj od vseh poražencev volitev z besedo "katastrofa" edini realno ocenil svoj poraz.

 

Eselesovci so brez svojega "branda" Radovana Žerjava celo izpadli iz parlamenta, niso pa (še) zmogli uvida v posledice takšne katastrofe.

 

 

Zaključek

 

Slovenskega političnega telesa ne zanimajo programi, vsebina, in zato je pri strankah nemogoče iskati nekaj, česar sploh ne sme biti. Po drugi strani je pa res, da močno "brandiranje" posameznikov, ki se v skrajnem primeru poslužuje tudi neposrečene izbire imen strank, v demokratični duši zbuja odpor in ostaja le v okviru "narcisoidnega, prenarcisoidnega", kar pa ne krepi "svobodnega duha" in ne vliva zaupanja v iskrenost namenov.

 

 

Seštevek oddanih glasovnic za desnico glede na posamezne volitve:

 

 

 

Delež oziroma končni rezultat, ki so ga stranke desnice dosegale na volitvah:

 

KOMENTIRAJTE
PRIKAŽI KOMENTARJE
Pandemija in partikularizem: Velike sile kljub koronavirusu še naprej bolj kot skupne zasledujejo svoje lastne interese
0
04.04.2020 11:40
Prihodnji tedni bodo pokazali, ali bo človeštvo uspelo strniti vrste in ali so države v prizadevanjih za skupno dobro sposobne ... Več.
Piše: Božo Cerar
Pisma iz samoizolacije: Razmišljanja o virusu, komunikacijah in digitalizaciji
4
03.04.2020 22:27
Tistim, ki odločate o naših usodah danes in v bodočnosti, namenjam tole pisanje. Tudi mojemu prvemu delodajalcu dr.Dimitriju ... Več.
Piše: Aljoša Pečan
Uredniški komentar: Vojna s koronavirusom bo še trajala, lahko tudi pol leta, zato je poleg zdravja zdaj bistveno ohranjanje delovnih mest
13
30.03.2020 23:59
Bližamo se novi prelomni točki v komuniciranju epidemije koronavirusa, in sicer razpravi o dolgotrajnosti izrednih razmer in ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Kaj botruje barvni slepoti v osnovnih definicijah: odgovornost ali krivda?
9
30.03.2020 09:00
Prepričanje, da se epidemiji koronavirusa lahko izognemo, ker pač menimo, da je zadaj zarota, je nevarno. Kot je nevarno ... Več.
Piše: Igor Vlačič
Koronavirus in nogomet: Edina logična odločitev je, da se zaključijo vsa prvenstva
3
29.03.2020 22:53
V nogometu delam več kot štirideset let in takšne situacije, kot je sedaj zaradi koronavirusa, še nismo imeli. Lahko jo ... Več.
Piše: Ivan Simič
Naj živijo gledališke predstave! Pandemija ni vojna, ampak gledališče.
17
28.03.2020 21:02
Gledališče je kot virus podoba uničenja, razdružitev. Ta sprošča sile, razpira možnosti in če so te možnosti in sile črne, nista ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Koronavojna: Izredne razmere v slovenskem gospodarstvu in po celem svetu zahtevajo takojšnje ukrepe!
12
27.03.2020 17:20
Znašli smo se v razmerah, kakršnih v moderni dobi še ni bilo. Ne gre za finančno, ekonomsko, nepremičninsko ali kakršnokoli ... Več.
Piše: Mark Stemberger
Rešitev pred "glasom ulice" je le določena institucionalizacija oblik delovanja četrte veje oblasti
26
26.03.2020 22:30
Četrti veji oblasti se obetajo boljši časi. Ker se bo dovolj veliko število ljudi to šlo in se bo zgodil ključni konsenz o tem, ... Več.
Piše: Miha Burger
Covid-19 ne ubija le ljudi, temveč je tudi medijski virus, ki bo pokončal večino dnevnega tiska
33
26.03.2020 01:00
Pandemija koronavirusa spreminja globalne navade potrošnikov in bo imela revolucionarne posledice na različnih področjih. ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Koronavirus med nami: Simptome tega virusa najdemo v politiki, ki ne zmore iskati kompromisov
21
24.03.2020 01:27
Kronavirus je virus, ki ne napade pljuč in sklepov, njegov cilj so značaj in prepričanja. Njegovi simptomi so egoizem, ... Več.
Piše: Kristijan Musek Lešnik
Krhek položaj Slovenije v grobi geopolitiki 21. stoletja
8
23.03.2020 13:00
Slovenija in slovenski narod brez dvoma pripadata zahodnemu svetu (EU in NATO) v vseh pogledih. Zgled zajemata iz razvitih ... Več.
Piše: Zvjezdan Radonjić
Ko maske padejo: Kapitalistična koronavojna
52
22.03.2020 10:30
Trenutno imamo na oblasti vlado, ki preočitno ne premore zavidljivega etičnega minimuma in se zdi, da člani ideološke skupine ... Več.
Piše: Simona Rebolj
Kdo bi vedel, kaj bo virus jutrišnjega dne?
11
21.03.2020 22:00
Ilija Hržanovski je dal zgraditi monumentalno scenografijo - Inštitut, v katero je naselil štiristo performerjev, ki so svoje ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Uredniški komentar: Janša, ne ga srat'! Zdaj ni čas za privilegije, politično barantanje ali slabo kadrovsko politiko!
31
21.03.2020 01:30
V zgolj enem tednu je vlada Janeza Janše pokazala vse najboljše, hkrati pa tudi vse najslabše, kar pritiče slovenski politiki. ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Nacionalni populizem in Janez Janša
14
20.03.2020 13:00
Do naraščanja nacionalnega populizma , ni prišlo čez noč, temveč v mnogih letih in iz različnih razlogov. Izraz nacionalni ... Več.
Piše: Keith Miles
Jebi se, koronavirus! (Osamimo virus, ne sebe!)
12
18.03.2020 19:00
Premajhen si, da bi te lahko videl. Niti živ nisi. A ti lažje povem, kaj mislim o tebi, če ti prisodim obliko in občutke. Lahko ... Več.
Piše: Kristijan Musek Lešnik
Zgodbe v času epidemije: Trideset let samote
13
17.03.2020 21:45
V teh dneh pogosto slišimo, naj ostanemo doma, sami. Ukrep imenujejo izolacija, ta čas pa bi lahko imenovali čas samote. Za ... Več.
Piše: Dimitrij Rupel
Kaj imajo skupnega Lorella Flego, Julian Assange in koronavirus
9
15.03.2020 15:00
Naj vzamem najbolj aktualen problem, ki povzroča precejšnjo polarizacijo med ljudmi - in to po vsem svetu. To je situacija s ... Več.
Piše: Miha Burger
"Kaj pričakujete od mene, Dragana Živadinova, da bom pel visoko pesem nacionalnemu, nacionalizmu ali celo nacizmu?"
24
14.03.2020 20:11
Ernsta Tollerja je po letu 1933 do smrti preganjalo paradoksalno vprašnje: Ali ubiti tistega, ki bo ubil miljone, ker to je več ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Celotna Italja je v karanteni. Kaj to pomeni, boste v Sloveniji poizkusili na lastni koži v naslednjih dneh.
18
14.03.2020 01:19
Ne smemo se gibati prosto, ostajati moramo, kolikor je mogoče, doma, gibanje je omejeno na vseh ravneh, zaprto je vse, razen ... Več.
Piše: Jurij Paljk
1 2 3 4 5  ... 

Najbolj brano

01/
Spletke na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje: Je bil izpad Ivana Eržena posledica sladkega maščevanja njegove predhodnice Nine Pirnat?
Uredništvo
Ogledov: 2,413
02/
Covid-19 ne ubija le ljudi, temveč je tudi medijski virus, ki bo pokončal večino dnevnega tiska
Dejan Steinbuch
Ogledov: 2,579
03/
"Lobiranje" za gradnjo avtosalona AC Pentlja vse bolj divje, javnim uslužbencem zdaj grozijo že kar po telefonu!
Uredništvo
Ogledov: 2,090
04/
Uredniški komentar: Vojna s koronavirusom bo še trajala, lahko tudi pol leta, zato je poleg zdravja zdaj bistveno ohranjanje delovnih mest
Dejan Steinbuch
Ogledov: 1,912
05/
Spomenica Katedrale svobode: "Slovenija med epidemijo, v izrednih razmerah in potem"
Uredništvo
Ogledov: 1,530
06/
Rešitev pred "glasom ulice" je le določena institucionalizacija oblik delovanja četrte veje oblasti
Miha Burger
Ogledov: 1,200
07/
Kaj botruje barvni slepoti v osnovnih definicijah: odgovornost ali krivda?
Igor Vlačič
Ogledov: 1,724
08/
Koronavojna: Izredne razmere v slovenskem gospodarstvu in po celem svetu zahtevajo takojšnje ukrepe!
Mark Stemberger
Ogledov: 1,306
09/
Devet življenj Boruta Jamnika: Cerarjeva vlada vabi tuje investitorje, Jamnik pa jih preračunljivo odganja
Uredništvo
Ogledov: 8,618
10/
Kaj prinaša megazakon, "protikorona paket" v bilance gospodarskih družb?
Bine Kordež
Ogledov: 933