Razkrivamo

"Zahodni politiki bi se morali prenehati sprenevedati, da ekstremizem in terorizem nimata nikakršne zveze s islamom."

V dneh, ko sta se slovenska politika in javnost razdelili glede zakonitega izgona sirskega migranta Ahmada Šamija - premier Miro Cerar si bo zaradi osebne intervencije očitno prislužil celo ustavno obtožbo dela opozicije -, je razprava o zmernem in radikalnem islamu aktualna tudi pri nas. Še zlasti v luči izjav vodilnega indonezijskega islamskega klerika, ki je v intervjuju za ugledni nemški Frankfurter Allgemeine Zeitung dejal, da sta "islam in nasilje tesno povezana". Ker gre za navidez provokativna stališča, ki so v puritanski evropski politiki precej "politično nekorektna", bomo povzeli bistveni del tega intervjuja.

17.11.2017 01:12
Piše: Uredništvo
Ključne besede:   Yahya Cholil Staquf   islam   Indonezija   Evropa   zahod   islamska država   sekularizem

Foto: Youtube

"Sprejemate milijone ljudi, o katerih ne veste praktično ničesar, razen tega, da prihajajo iz izjemno problematičnih regij sveta."

Yahya Cholil Staquf ni kar nekdo, pač pa je renomirani indonezijski muslimanski voditelj, ki bi ga skozi zahodnjaško mentaliteto lahko označili kot reformista ali celo liberalca. Bistvo njegovih javnih razmišljanj je namreč v času, ko je levičarsko-liberalna Evropa že skorajda obsedena s politično korektnostjo do multikulturalizma in religij, diametralno nasprotno od prevladujočih in v marsičem tudi stereotipnih predstav o pravi naravi muslimanske vere. Potrebno se je prenehati pretvarjati, da ortodoksni islam in nasilje nista povezana, pravi Yahya Cholil Staquf, ki očitno nadaljuje liberalno misel islamskih modernistov in sekularistov. Indonezija je sicer največja muslimanska država na svetu, vendar bi bila lahko vzor ustavne demokracije, ki poleg vodilne islamske religije spoštuje in daje versko svobodo tudi drugim svetovnim religijam. Med vodilnimi indonezijskimi muslimanskimi verskimi voditelji je Yahya Cholil Staquf brez dvoma glas razuma in miru, saj njegovi pogledi nasprotujejo militantnemu diskurzu večine drugih svetovnih muslimanskih verskih dostojanstvenikov. V pogovoru za nemški Frankfurter Allgemeine Zeitung je bil Yahya Cholil Staquf kritičen predvsem do prepričanja zahodnih politikov in intelektualcev, češ da islamski terorizem nima nikakršne zveze z islamom:

 

"Zahodni politiki bi se morali prenehati sprenevedati, da ekstremizem in terorizem nimata nikakršne zveze s islamom. Obstaja jasna zveza med fundamentalizmom, terorizmom in temeljnimi predpostavkami islamske ortodoksije. Tako dolgo, dokler ne bomo prišli do soglasja o tej zadevi, ne bo mogoče doseči zmage nad fundamentalističnim nasiljem znotraj islama. Radikalno islamska gibanja niso nič novega. Skozi našo zgodovino v Indoneziji so se pojavljala vedno znova. Zahod mora prenehati označevati vsakršno razpravo o teh problemih kot primere 'islamofobije'.  Ali pa bodo tudi mene, islamskega učenjaka, sedaj nekateri obtožili - da sem islamofob?", se je vprašal Staquf.

 

Katere temeljne predpostavke islamskega nauka so problematične?

Odnosi med muslimani in nemuslimani, odnos muslimanov do države in odnos muslimanov do prevladujočega pravnega sistema, kjerkoli pač že so... V skladu s klasično tradicijo je odnos med muslimani in nemuslimani omejen na segregacijo in sovražnost. Morda so za to bili razlogi v času srednjega veka, ko so bila vzpostavljena temeljna načela islamske ortodoksije, vendar pa je v današnjem svetu takšna doktrina nerazumna. V večji meri, kot se muslimani priklanjajo temu pogledu na islam, tem bolj so nesposobni mirne koeksistence v okviru multikulturnih, multireligioznih družb 21. stoletja.



Zahodni politiki bi bili ob izrekanju takšnih trditev takoj obtoženi rasizma...

Ne trdim, da je islam edini faktor, ki muslimanske skupnosti na Zahodu vodi v segregacijo in izolacijo od celotne družbe. Prisotni so lahko tudi drugi faktorji na strani države prihoda, kot so na primer rasizem, ki obstaja povsod po svetu. Vendar je tradicionalni islam - ki krepi prepričanja o potrebi po segregaciji in sovražnosti v razmerju do nemuslimanov - pomemben faktor.

 

Kaj menite o odnosu muslimanov do države? 

V okviru muslimanske tradicije je država ena sama, univerzalna entiteta, ki združuje vse muslimane pod vladavino enega samega voditelja, ki jih vodi v nasprotovanje in v konflikt z nemuslimanskim svetom.

 

Poziv radikalcev po ustanovitvi kalifata, vključno z ISIS, torej ni v nasprotju z islamom?

Ne, ni. Cilj Islamske države je ustanovitev globalnega kalifata, kar je popolnoma v skladu z ortodoksno islamsko tradicijo. Vendar pa živimo v svetu nacionalnih držav. Kakršenkoli poskus ustvariti združeno islamsko državo v 21. stoletju lahko vodi le do kaosa in nasilja ... Številni muslimani izhajajo iz predpostavke, da obstaja določeno število nespremenljivih islamskih zakonov, ki se pogosto opisujejo kot šeriatsko pravo. Takšno prepričanje je v skladu z islamsko tradicijo, vendar pa vodi v resen konflikt s pravnim sistemom, ki obstaja v sekularni nacionalni državi.  Vsakršno fundamentalistično gledanje na islam, ki postavlja islamsko oziroma šeriatsko pravo kot absolutno, bi moralo biti takoj zavrnjeno kot napačno. Zakoni držav bi morali imeti večjo težo.

 

Kako je to mogoče doseči?

Že pred nekaj generacijami smo v Indoneziji prišli do soglasja, da mora biti v Indoneziji islamski nauk prilagojen okolju in postavljen v kontekst, da bi odražal zmeraj spreminjajoče se okoliščine časa in prostora. Večina indonezijskih muslimanov je bila - in prepričan sem, da še vedno je - prepričana, da moramo na islamsko tradicijo gledati v okviru zgodovinskega, političnega in socialnega konteksta, v katerem se je pojavil v srednjem veku na Bližnjem vzhodu, ne pa kot absolutno zapoved, ki bi morala uravnavati obnašanje muslimanov danes. Katera ideološka stališča so 'prava', pa se ne odloča samo z razmišljanjem in razpravo. Gre tudi za spore o tem, kdo bo prepoznan kot verska avtoriteta...

 

Je tako tudi drugje?

Veliko preveč muslimanov vidi civilizacijo ter miroljubno koeksistenco ljudi različnih ver kot nekaj, proti čemur se je potrebno boriti. Številni Evropejci se zavedajo tega prepričanja med muslimani. Na zahodu obstaja naraščajoče nezadovoljstvo glede spoštovana muslimanskih manjšin, naraščajoči strah pred islamom. V tem smislu so nekateri moji zahodni prijatelji 'islamofobični.' Islama jih je strah. Če sem pošten, razumem njihov strah. Zahod ne more prisiliti muslimane k sprejemu bolj zmerne interpretacije islama. Vendar pa bi zahodni politiki morali prenehati s tem, da nam razlagajo, da fundamentalizem in nasilje nimata nobene zveze z tradicionalnim islamom. To je preprosto napačno.  To govorijo zato, ker si ne želijo poglobiti delitve med muslimani in nemuslimani v svojih družbah in ne želijo prispevati k nestrpnosti do muslimanov. To željo delim z njimi - in to je primaren razlog, da govorim tako odkrito. Vendar pa pristop, ki ga opisujete, ne bo deloval. Če vztrajate pri tem, da ne želite priznati obstoja problema, potem ga ne morete niti začeti reševati. Najprej je potrebno jasno opredeliti problem in jasno povedati, kdo je odgovoren ali kaj je odgovorno zanj.

 

In kdo ali kaj je odgovoren za to?

V zadnjih petdesetih letih so Savdska Arabija in druge zalivske države porabile ogromne količine denarja za to, da bi po vsem svetu promovirale svojo ultrakonzervativno različico islama. Potem, ko se je to brez odpora nadaljevalo toliko časa, mora sedaj Zahod končno izvesti pritisk na Savdijce, da bi prenehali s takšnim svojim obnašanjem. Občudujem zahodne, še posebej evropske politike. Njihova razmišljanja so tako čudovito humanitarna. Vendar pa živimo v času, ko morate razmišljati in delovati realistično. Zadnjič, ko sem bil v Bruslju, sem bil priča, kako so nekateri Arabci, verjetno iz severne Afrike, mladeniči, napadali in žalili skupino policistov. Moji belgijski prijatelji so pripomnili, da je takšno ravnanje postalo skorajda vsakodnevni pojav v njihovi državi.

Le zakaj dopuščate takšno obnašanje? Kakšen vtis to pušča? Evropa in še posebej Nemčija sprejemata veliko število beguncev. Ne razumite me napak: seveda ne morete zapirati oči pred tistimi, ki so potrebni pomoči. Vendar ostaja dejstvo, da sprejemate milijone ljudi, o katerih ne veste praktično ničesar, razen tega, da prihajajo iz izjemno problematičnih regij sveta. Verjetno se lahko strinjava, da na Zahodu obstajajo desnosredinska gibanja, ki bi zavrnila tudi umirjen, kontekstualiziran, prilagojen islam. Toda tu je tudi skrajna levica, pristaši katere brez razmišljanja zavračajo vsak pogovor o povezavah med tradicionalnim islamom in nasiljem in to označujejo kot de facto dokaz islamofobije. To se mora končati. Problem, ki ni prepoznan, ne more biti rešen.
KOMENTIRAJTE
PRIKAŽI KOMENTARJE
21
Kako je obrambni minister Tonin, strokovnjak za zakup medijskega prostora, prepričal Pristop, naj Slovensko vojsko promovirajo Nova24tv.si, Domovina.si in Iskreni.net
8
27.07.2021 20:00
Oglasna kampanja za Slovensko vojsko, ki jo financiramo davkoplačevalci, predstavlja jasen primer kanaliziranja javnih sredstev ... Več.
Piše: Domen Savič
20 žensk, ki lahko krojijo prihodnost Slovenije kot bodoče predsednice, premierke in ministrice
15
25.07.2021 22:08
Kako se bo v ženskih kvotah odzrcalilo leto 2022, ki bo super volilno leto, saj se bodo zvrstile državnozborske, lokalne in še ... Več.
Piše: Uredništvo
Popravek: V Splošni bolnišnici Celje so bolnikom vstavili ustrezne zaklopke s CE certifikatom, ki so v uporabi v EU!
0
12.07.2021 19:00
V torek, 6. julija 2021 je bil na spletni strani Portalplus objavljen članek z naslovom V Splošni bolnišnici Celje so bolnikoma ... Več.
Piše: Uredništvo
Titova cesta ali Cesta osamosvojitve Slovenije? Takšne dileme ne bi smelo biti. Po diktatorjih se ne imenuje ulic. Razen v diktaturah.
9
07.07.2021 20:00
Slovenci nismo svojevrstni eksoti v Evropski uniji le zaradi (neuspešnih) vladnih pritiskov na medije, premierjevega čivkanja ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
V Splošni bolnišnici Celje so bolnikoma vstavili problematične srčne zaklopke, ki v EU sploh še niso uradno odobrene!
5
06.07.2021 01:20
Še vedno odmeva dogodek v celjski Splošni bolnišnici, kjer so dvema pacientoma vstavili srčne zaklopke indijskega proizvajalca, ... Več.
Piše: Uredništvo
Ko telo ne zmore več: Adrenalna izgorelost kot posledica deloholizma
13
10.06.2021 23:59
Ko se človek znajde v stanju izgorelosti, je na prvi pogled videti, da se mu je zgodilo nekaj krutega; klientom se zdi situacija ... Več.
Piše: Katja Knez Steinbuch
80 let Operacije Barbarossa: Zakaj je bil Hitlerjev načrt napada na Sovjetsko zvezo že v naprej obsojen na propad
5
05.06.2021 05:00
22. junija bo minilo natanko 80 let od operacije Barbarossa, največje vojaške operacije, ki so jo izvedli kdajkoli v moderni ... Več.
Piše: Shane Quinn
Je bilo slovensko gospodarstvo v letu korone 2020 kljub vsemu uspešno?
2
02.06.2021 06:00
Lanski rezultati poslovanja gospodarskih družb Slovenije so glede na težke razmere relativno dobri, saj je ustvarjena dodana ... Več.
Piše: Bine Kordež
Neenakost med ljudmi (7): Kakšna je struktura premoženja Slovencev, ki imajo skupaj pod palcem vsaj 170 milijard evrov
5
26.05.2021 05:00
Dohodkovni položaj ljudi se bo lahko izboljševal in približeval nivojem razvitejših držav le z višjo gospodarsko rastjo, z več ... Več.
Piše: Bine Kordež
Neenakost med ljudmi (6): O koncentraciji premoženja ali kako denar dela denar
5
19.05.2021 05:45
Glavni razlog za kopičenje bogastva v rokah ozkega kroga ljudi so torej relativno visoki dohodki iz kapitala, predvsem pa ... Več.
Piše: Bine Kordež
Ali bo stari lisjak in "večni sodnik" Marko Ilešič uspel dobiti še četrti mandat za Sodišče EU v Luksemburgu?
5
17.05.2021 21:00
Siva eminenca slovenskega prava, univerzitetni profesor, človek iz ozadja, stari lisjak, bivši dekan, nekdanji predsednik ... Več.
Piše: Uredništvo
Politično mešetarjenje vladne SMC v senci mariborskega superračunalnika: Nezakoniti Upravni odbor Instituta informacijskih znanosti pod taktirko vladne SMC tiho sodeluje pri razgrajevanju razvojnega in izvoznega potenciala IZUM-a!
5
17.05.2021 05:00
Večina članov Upravnega odbora Instituta informacijskih znanosti (IZUM) s sedežem v Mariboru ni strokovno kompetentna za ... Več.
Piše: Tomaž Seljak
Neenakost med ljudmi (5): O nastajanju presežnega premoženja oziroma zakaj se povečujejo razlike v premoženju ljudi
5
13.05.2021 05:30
Kakorkoli se (skoraj) vsi strinjamo, da vse večja neenakost med ljudmi družbeno ni sprejemljiva, pa se ti procesi z leti samo ... Več.
Piše: Bine Kordež
Evropsko sodišče za človekove pravice: "V demokratični družbi je obvezno cepljenje otrok nujno"
15
06.05.2021 22:00
Obvezno cepljenje otrok ima prednost pred pravicami in svoboščinami staršev do neizpolnitve te obveznosti. Še več: država lahko ... Več.
Piše: Žiga Stupica
Neenakost med ljudmi (4): Tisoč Slovencev ima v lasti dobro tretjino vsega premoženja pri nas
8
04.05.2021 22:32
Vsa podjetja v Sloveniji so bili na osnovi rezultatov v letu 2019 vredna okoli 65 milijard, od česar je 15 % v državni lasti, ... Več.
Piše: Bine Kordež
Kampanja proti družinskemu nasilju, ki je diskriminirala očete in spregledala žensko nasilje
18
30.04.2021 23:43
Kampanja, s katero so tri ženske organizacije, ki pomagajo ženskam v stiski oziroma žrtvam (družinskega) nasilja, poskušale ... Več.
Piše: Andrej Mertelj
Neenakost med ljudmi (3): V Sloveniji je distribucija plač ustrezna glede na ustvarjeno dodano vrednost
7
27.04.2021 23:00
Za Slovenijo lahko ocenimo, da je skupni obseg plačila zaposlenih približno v okviru ustvarjenih rezultatov v družbi, je pa ... Več.
Piše: Bine Kordež
Arabska pomlad (2011-2021): Desetletje tajnih operacij Zahoda v Siriji
14
26.04.2021 22:48
Desetletje po t.i. arabski pomladi, ki je Severni Afriki in Bližnjemu vzhodu, od Tunizije na zahodu, do Sirije na vzhodu, ... Več.
Piše: Shane Quinn
Davčne spremembe v času korone: Najbolje plačani bodo še profitirali, tisti z najnižjimi plačami pa bodo ostali na istem
2
25.04.2021 11:00
Ko gre za javne finance, se vlada, ki bi bila v normalnih razmerah silno previdna glede davčne politike, zdaj s primanjkljajem ... Več.
Piše: Bine Kordež
Neenakost med ljudmi (2): Zakaj bi višje plače negativno vplivale na donos na kapital in motivacijo lastnikov za vlaganja
9
20.04.2021 22:41
V Sloveniji smo v zadnjih dveh desetletjih ustvarjeno dodano vrednost delili v razmerju štiri petine za delo, petino za kapital. ... Več.
Piše: Bine Kordež
1 2 3 4 5  ... 

Najbolj brano

01/
20 žensk, ki lahko krojijo prihodnost Slovenije kot bodoče predsednice, premierke in ministrice
Uredništvo
Ogledov: 1.526
02/
Direktor Finančne uprave Ivan Simič pravi, da bo še naprej sprejemal davčne zavezance, ki bodo prišli k njemu
Ivan Simič
Ogledov: 1.391
03/
Janša vs iranski režim: So človekove pravice za Evropsko unijo po novem stvar pregmatizma in "višjih interesov"?
Božo Cerar
Ogledov: 1.398
04/
Moški pri reprodukciji prispeva zgolj spermij, zato naj se ne oglaša, ko gre za splav!
Ana Jud
Ogledov: 1.554
05/
Uredniški komentar: Slovenska zunanja politika od naprave za oživljanje do Janševe "tviter diplomacije"
Dejan Steinbuch
Ogledov: 1.308
06/
Smo Slovenci s pljuvanjem posameznikov na ulicah prišli na nivo južnoameriških alpak?
Milan Krek
Ogledov: 1.409
07/
Ali informacijska pooblaščenka nehote "sabotira" napore javnega zdravstva za zajezitev četrtega vala epidemije?*
Milan Krek
Ogledov: 1.008
08/
Genialna promotorka aluminija Janja Vidmar ali intelektualna prostitucija v vrhu mladinske književnosti
Anej Sam
Ogledov: 1.160
09/
Previsoka pričakovanja za slavne, uspešne in ugledne puhličarje
Simona Rebolj
Ogledov: 1.139
10/
O bolečini in trpljenju: "Pa kako jih ni sram, da se tako nemarno pretvarjajo!?"
Dragan Živadinov
Ogledov: 758