Kaznovalna miselnost v Evropski komisiji in Evropskem parlamentu me spominja na nekdanje kazenske bataljone, piše naš britanski kolumnist Keith Miles, iz ob tem izpostavlja primer poljskega podpredsednika Evropskega parlamenta Ryszarda Czarneckega in ugotavlja, da kazenskih bataljonov ne vodita učinkovitost ali poštena igra, fairplay, pač pa čisto nekaj drugega. Da dvojnih meril, ki jih znotraj Evropske unije ne moremo več spregledati, niti ne omenjamo.
V nedavnem tiskovnem poročilu je pisalo, da je sekretar britanskega Brexita kritiziral tako imenovane "obremenilne" dokumente, ki so se v zadnjih tednih pojavili v Bruslju. Bi moralo to koga presenetiti? Mene zagotovo ni. Zadnjim ukrepom, uperjenim proti poljski vladi, ki želi v sodnem sistemu počistiti ostanke totalitarnih sodnikov, je sledila odstavitev Ryszarda Czarneckega z mesta podpredsednika Evropskega parlamenta. Zdi se, da v Bruslju prevladuje kaznovalna miselnost, tako v komisiji kot v parlamentu. Ta miselnost je osredotočena v poslanstvo formiranja Združenih republik Evrope, v kateri bodo članice le pokrajine, ki ne bodo imele niti take moči, kot jo imajo države v ZDA.
To me spominja na kazenske bataljone, ki so bili del kontinentalnih armad in dejansko neznani v Veliki Britaniji, Združenih državah, Avstraliji in Kanadi. Te bataljone so si najprej izmislili v času Napoleona in so mnogo let obstajali v Franciji. Osnovali so jih tudi v Italiji, Nemčiji in Sovjetski zvezi. Njihov namen je bil mobilizirati kriminalce in s primeri vcepljati disciplino celotnemu vojaštvu. Takšna miselnost je bila opazna v ekipah, poslanih v Grčijo in na Ciper kot del evropskega črta, kako disciplinirati finančni in bančni sektor ter vladni proračun. Slovenski bančni sektor s svojo bančno luknjo se je za las izognil tej situaciji, čeprav ostaja še odprto, ali bo sledila "kazenska" ekspedicija zaradi NLB.
Kazenskih postopkov ne vodita fair-play ali učinkovitost, temveč potreba po ohranjanju "imperija". Tu je malo ali nič doslednosti:
- Zakaj ni bilo kazni zaradi nenehnega neuspeha pri popolnem nadzoru in odobritvi letnih proračunov EU?
- Zakaj sta jo Francija in Nemčija odnesli brez kazni, čeprav sta kršili Pakt stabilnosti?
- Zakaj je Nemčija vsem pravilom navkljub v preteklem letu lahko imela velik proračunski presežek?
- Bo Hrvaška kaznovana, ker ne uboga arbitražne odločitve o meji s Slovenijo?
- Zakaj niso kaznovane države, ki na prvi vstopni točki v EU ne registrirajo beguncev?
Kako lahko Nemčija enostransko odpre vrata v Evropsko unijo milijonu ljudi, od katerih večina niso bili begunci, ampak ekonomski migranti? Kot vemo, je to spodbudilo trgovanje z ljudmi.
Stopnje korupcije so v mnogih državah EU še vedno visoke. Kje so kazenske ekipe, ki bi se ukvarjale s tem? Te skrite stroške plačuje navaden državljan.
Je bil kakšen uradnik "kaznovan" za slabo regulativo in nadzor bank, ki sta se dogajala v osemdesetih letih? In spet davkoplačevalci plačujejo za te napake.
Potem je tu še zapravljanje denarja s strani EU. Zakaj bodo Evropski parlament zmanjšali samo za 46 članov, od 751 na 705, če pa bo iz njega odšlo 73 britanskih poslancev? Zakaj ne zmanjšanja za 73? Dodatnih 27 poslancev bo letno stalo okoli 13 milijonov evrov, ki bi jih lahko bolje porabili in pomagali revnim in nezaposlenim. Kdo bo kaznovan? Na to lahko odgovorim: davkoplačevalci v EU!