Razkrivamo

POP TV: Bitka za 100 milijonov dobička na račun "obvezne naročnine" se nadaljuje

Pritiski na poslance državnega zbora se nadaljujejo. Karel Erjavec, šef koalicijske upokojenske stranke je preventivno že umaknil podporo vertikalni koncentraciji. Bodiči lastnik POP TV, srbski tajkun Dragan Šolak z začasnim prebivališčem na Bledu, je že plačal kazen zaradi zlorabe monopola v Bosni in Hercegovini, voda pa mu teče v grlo tudi na Hrvaškem.

13.03.2018 00:11
Piše: Uredništvo
Ključne besede:   POP TV   PRO PLUS   Dragan Šolak   Pavle Vrabec   Julijana Bizjak Mlakar   Dragan Matić   Franci Zavrl   Bosna in Hercegovina   Zakon o medijih

Fotomontaža: portal+

O usodi novele medijskega zakona odločajo te dni naši poslanci, ki sem jim mandat izteka. Trenutno ima novela samo delno podporo SMC, opozicija pa se do zakona še ni opredelila, saj jim sploh še ni bil posredovan ...

Stvar je hudo resna. V igri je nameč najmanj 100 milijonov evrov, kolikor bo v naslednjih petih letih zanašal ocenjeni dobiček družbe PRO PLUS, ki 100-odstotno obvladuje komercialni televiziji POP TV in Kanal A. Večina dobička bo ustvarjenega na račun "obvezne naročnine", ki jo po novem plačujejo naročniki na kabelsko televizijo. Ker gre za veliko denarja, postaja posledično pritisk na poslance vsak dan večji. Od slovenskih poslancev je namreč odvisno, ali bodo državljanom omogočili, da se sami odločijo, kaj gledajo in kaj plačujejo in ali bodo dovolili vertikalno koncentracijo Telemach-POP TV-Kanal A . Z drugimi besedami, poslanci bodo odločali o tem, ali je zakonsko dopustno, da ena oseba - in sicer Dragan Šolak - obvladuje fiksno telefonijo, mobilno telefonijo, internet, kabelsko TV in 70 % televizijskega oglaševanja in povrhu vsega še 50 % gledalcev. Če bo šla zadeva "skozi", potem bo novi lastnik PRO PLUS postal nekdo, ki je bil pred kratkim že kaznovan zaradi zlorabe prevladujočega položaja v Bosni in Hercegovini.

 

 

Začelo se je poleti 2017 ...

 

Poleti 2017 je namreč potekal skrbni pregled družbe PRO PLUS, ki ima 100 % glasovalnih pravic v družbah izdajateljih programov POP TV in Kanal A. Zaposleni v finančni službi PRO PLUS so po naših informacija morali bodočim kupcem pripraviti vse potrebne informacije. Kupec pa je (bil) srbski medijski magnat Dragan Šolak. Da je posel praktično sklenjen, je nakazal tudi prvi novinarski prispevek o golf igrišču na Bledu, objavljen 1. avgusta 2017. Novinar POP TV v 2:35 minut dolgemu prispevku namreč kar ni mogel prehvaliti prenovljenega golf igrišča, ki ga je kupil in obnovil ravno Dragan Šolak. (vir). In kot po naključju je izjavo podala ravno gospa Dragana Šolak, boljša polovica Dragana Šolaka ... No, stvari so se potem odvijale kot po maslu - kajpak za Šolaka. Septembra je, kot vemo, sledila sporna odločitev ministra za kulturo Toneta Peršaka, ki se je v zadevi mirno razglasil za nepristojnega in tako odločil, da gospod Dragan Šolak ne potrebuje soglasja ministrstva za nakup medijske hiše, ki obvladuje 75% TV oglaševalskega trga.

 

 

Slika iz prispevka, v katerem POP TV hvali golf igrišče svojega bodočega lastnika.

 

 

Iz 24ur.com skrivnostno izgine davčna oaza

 

Naši bralci so nas nato kmalu opozorili še na eno sumljivo podrobnost. Iz spletne strani 24ur.com je izginil prispevek o davčnih oazah in Draganu Šolaku, kar dodatno kaže na to, da POP TV postaja novemu lastniku prijazen medij. Na spletni strani smo namreč iskali prispevek o povezavah Dragana Šolaka, pa ga nismo našli. Janez Janša bi se tu upravičeno vprašal, zakaj niso izginili tudi vsi prispevki o Patriji, saj je bil na koncu oproščen.

 

 

C:\Users\Leo Oblak\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Şolak davcne oaze.png

Izsek iz "izginulega prispevka" o davčnih oazah bodočega lastnika.

 

 

Mirna Bosna: Šolak že plačal kazen zaradi zlorabe monopolnega položaja

 

Svet za varstvo konkurence Bosne in Hercegovine je na osnovi prijave iz leta 2015 družbi United Media naložil plačilo kazni v višini 250.000 KM (približno 127.000 evrov). Kazen je je bila določena zaradi zlorabe položaja, ker družba United ni želela ostalim kabelskim ponudnikom omogočiti dostopa do programa Sport klub, ki ga lastniško obvladuje ravno Šolak. Šolakov United Media je kazen sicer že plačal. Toda zapletlo se je pri odpravi nepravilnosti. Ker je program Sport kljub sam sebi (Telemachu in Total TV) prodajal po ceni 0,99 evrov na priključek, so ostali operaterji pričakovali enako ceno. Toda Šolak jim je preko družbe United ponudil ceno kar 2,80 evrov oziroma 283 % podražitev. Slednja pa je bila utemeljena na osnovi aneksa, ki se po pisanju bosanskega združenja AKOP čudežno znašel v arhivu Sveta za varstvo konkurence dva dni pred odločitvijo. Združenje AKOP zato od poslancev v BiH zahteva (vir), da se nemudoma ukrepa, saj meni, da je bila dokumentacija antidatirana (!)




Zaradi spornih lastniških povezav naj bi A1 že prenehal oglaševati na POP TV

 

Da je s povezovanjem Telemach-PRO PLUS nekaj zelo narobe, kažejo tudi podatki, da je družba A1 (nekdanji Simobil) preventivno (?) že prenehala oglaševati na programih POP TV in Kanal A. Družba A1 je sicer eden večjih oglaševalcev v Sloveniji.

 

 

Direktor POP TV Pavle Vrabec se boji Kitajcev

 

Poleg 112. člena, ki določa, da morajo kabelski operaterji slovenskim naročnikom po nizki ceni ponuditi RTV Slovenija in ostale brezplačne programe, želi Pavle Vrabec, direktor POP TV, preprečiti tudi sprejem novega 58. in 61. člena Zakona o medijih. Medijska zbornica je na osnovi pogajanj z Ministrstvom za kulturo in ostalimi deležniki oblikovala predlog, ki je imel deset členov in je vseboval samo manjše popravke, ki naj bi zmanjšali administrativno breme radijskih in TV programov.

 

Pozneje je bil na predlog Ministrstva za kulturo dodan "brezplačni paket"v 112. členu. POP TV se je sprva s tem paketom strinjal, pozneje pa to zanikal, čeprav je iz elektronske pošte, ki smo jih dobili v uredništvo, razvidno, da je POP TV podpiral brezplačni paket z RTV Slovenija. Če pomeni sprejetje 112. člena to, da bodo tisti, ki to želijo gledali RTV Slovenija tudi tako, da jim ni treba plačati naročnine na POP TV, pa ima novi 61. člen precej hujše posledice. Če bo sprejet 61. člen, kot predlagajo nekateri poslanci, Telemach ne bo smel kupiti POP TV (!).

 

Zakaj? Zato, ker člen 61 zelo široko preprečuje povezovanje operaterja, kot je Telemach in TV programa, kot je Pop TV. Če pa bi United oziroma Telemach vseeno uspel kupiti POP TV pred sprejetjem 61. člena, pa ga bo moral v primeru sprejetja kmalu prodati. In prav tega se boji Pavle Vrabec, direktor družbe PRO PLUS. Ker naj bi se prodaja družbi United po naših informacija zapletala, naj bi lastniki že razmišljali o prodaji družbe PRO PLUS kitajskemu kupcu v primeru, ko bi se posel z Šolakom še nadalje zapletal. Pavle Vrabec naj bi si v tem primeru namreč obetal, da obdrži funkcijo, če bo zagotovil ustrezno medijsko podpro prevzemu s strani United (Telemach).

 

 

Šolak samozavestno Američanom: Vse je pod kontrolo!

 

Direktor družbe United Dragan Šolak, naj bi po naših informacijah svojemu solastniku, ameriškemu skladu KKR (njegov direktor je David Petraeus, nekdanji general in direktor obveščevalne službe CIA) že zagotovil, da "ima vse pod kontrolo". Tudi slovenski odvetniki družbe United, naj bi se na večerjah hvalili, da "imajo na voljo dovolj sredstev", da vsakogar "prepričajo". Američani pa naj bi se vseeno začeli ohlajati. Prvi hladen tuš je bil negativen sklep hrvaškega Sveta za elektronske medije, ki je ustavil nakup hrvaške Nova TV. Drugo dejstvo, ki naj bi negativno vplivalo na ameriške partnerje, pa je to, da je A1 nehal oglaševati na POP TV ter da naj bi podobno razmišljal tudi Telekom Slovenija. Tako Telekom kot A1 sta namreč tudi operaterja in se bojita nelojalne konkurence, ki nastaja s povezavo POP TV-Telemach. Največje tveganje ostaja 61. člen. Tudi če ne bo sprejet v tem mandatu, obstaja izredno veliko nevarnost, da ga sprejme nova vlada po 10. juniju letos kot protiukrep zaradi podražitev kabelske TV, ki so nastale kot posledica povezovanja Telemacha in POP TV.

 

 

POP TV že napadel lobista Francija Zavrla ...

 

Potem ko je POP TV preko novinarja Tadeja Grešovnika brezkompromisno obračunal z predsednikom Združenja radiodifuznih medijev Rajkom Djordjevičem (prispevek je nastal tako, da Djordjevič "ni smel" dati niti izjave), je naslednja tarča očitno Franci Zavrl. Novinar naj bi celo spraševal, ali Franci Zavrl lobira za SMC, kar je nekoliko nelogično, saj praviloma lobiste najemajo zasebne družbe, da bi slednji prepričevali poslance in ne obratno.

 

Zadnja tarča naj bi bil poslanec SMC Dragan Matič, ker je predlagal "brezplačni paket". Matića po naših informacijah poskušajo "disciplinirati" z novinarskimi vprašanji, s katerimi bi ga odvrnili od vložitve novele medijskga zakona. Zanimiva je tudi vloga nacionalke, ki pri pri posvetovanjih o noveli ni sodelovala, saj se prvotnih deset členov RTV Slovenije izrecno ne dotika. Si pa mnogi na nacionalki iskreno želijo, da bi bil sprejet 112. člen, ki omogoča paket z RTV Slovenija po nizki ceni in brez obveze plačevanja POP TV.

 

RTV Slovenija bi s tem, ko bi bila v "brezplačnem" paketu, dobila dodatni argument, da smejo samo oni prenašati pomembne dogodke, ki jih po zakonu lahko prenašajo samo brezplačno dostopni TV programi oziroma programi, za katere ni potrebno dodatno plačilo (34. člen ZAvMS). Pomembni dogodki so v tem primeru na primer Eurobasket in podobni športni dogodki. Zato je RTV Slovenija - sicer manj spretno kot POP TV - začela promovirati novelo zakona.

 

 

Julijana Bizjak Mlakar, DeSUS: z rušenjem zakona upokojencem draži gledanje TV

 

Da so stvari ušle povsem iz rok, pa kaže tudi to, da se nekdanja ministrica za kulturo Julijana Bizjak Mlakar krčevito bori proti sprejetju novele medijskega zakona. Mlakarjeva namreč pošilja predsedniku vlade Miru Cerarju in ministrstvu za kulturo nekakšna grozilna pisma, v katerih jih obtožuje korupcije, če bo zakon sprejet. In to počne ista ministrica, ki se je na neformalnih sestankih dobivala z različnimi lobiji in teh sestankov ni nikoli prijavila KPK. Ministrica ruši zakon, ker se želi na ta način maščevati lokalnim radijskim in TV postajam, saj še vedno ni prebolela javnega poziva, v katerem so zaradi radijev in lokalne televizije leta 2015 Cerarja pozivali, da jo razreši zaradi njene nesposobnosti.

 

Še bolj absurdno pa je, da se ta poslanka DeSUS posredno bori za nekaj, kar bo upokojencem podražilo gledanje TV za od 100 do 200 evrov letno. Tako kot je Dragan Šolak v Bosni Sport klub podražil iz 0,99 evrov na 2,80 evrov, lahko (samo ugibamo) tudi paket POP TV podraži iz 4 na 11 evrov (280%). Tako ali tako pa se je z uvedbo "naročnine" na POP TV v zadnjem letu podražila naročnina skoraj vseh paketov vseh kabelskih operaterjev. In eden najpomembnejših hobijev upokojencev je ravno gledanje televizije. Zato preseneča, da je Karl Erjavec sledil pobudi svoje nekdanje ministrice Julijane in odpovedal podporo zakonu. Nekateri ugibajo, da naj bi imel predsednik upokojenske stranke celo nek dogovor z Draganom Šolakom ...

 

 

Kaos v parlamentu: poslanci večinoma ne vedo, kaj pomeni novela Zakona o medijih

 

Večina poslancev sploh ne ve, da vsebuje novela tri člene (58, 61 in 112), ki lahko drastično premenijo bodočo podobo slovenske medijske krajine. Teh členov ni vložila GZS, ampak so nastali na željo ministrstva za kulturo in nekaterih poslancev. Novi 58. člen uvaja izredno zapleten postopek pridobitve soglasja za nakup deleža v izdajatelju. Člen je napisan tako, da ga ne bo več mogoče izigravati; obenem pa dobi ministrstvo za kulturo izredno diskrecijsko pravico odločanja, kdo sme kupiti in kaj sme kupiti, saj vsebuje določbo "zmanjšanje medijske pluralnosti", ki se lahko izredno široko tolmači. To pomeni, da bo vsak minister lahko do primera do primera prosto presojal, kaj pomeni takšno "zmanjšanje medijske pluralnosti". Novi 61. člen prepoveduje oziroma izredno omejuje povezovanje kabelskega operaterja in televizijskih programov, zaradi česar bi bil nakup družbe PRO PLUS s strani družbe Telemach povsem nemogoč in bi moral Telemach, če je v tem času res že kupil PRO PLUS, slednjega prodati.

 

 

Poslanci se morajo odločiti, v čigavi službi so

 

Trenutno še vedno ni znano, kakšna bo usoda novele. Mnogi so tudi mnenja, da je potrebno povezovanje Telemacha POP TV omejiti, ampak ne tako drastično. Recimo tako, da Telemach lahko obdrži POP TV in proda Kanal A. Nesporno je, da je bodoči lastnik POP TV v Bosni dokazano že zlorabil svoj prevladujoč položaj tako, da bodisi ni omogočil gledanja programov bodisi tako, da je dvignil ceno. To, da je onemogočil gledanje programov, se je že zgodilo v primeru SIOL TV v Sloveniji. Seveda to ne pomeni, da lahko trdimo, da bo novi lastnik POP TV ponovil vajo iz Bosne, kjer je najprej zlorabil položaj, plačal kazen in potem zvišal ceno za 280 %.

 

O vsem tem odločajo te dni naši poslanci, ki sem jim mandat izteka. Trenutno ima novela samo delno podporo SMC, opozicija pa se do zakona še ni opredelila, saj jim sploh še ni bil posredovan. Zanimivo bo opazovati, ali bo Levica podprla  visoke dobičke ali pravico do odločitve, katere programe plačujemo in katere ne. Trenutno je zato koalicija Dragana Šolak, Julijane Bizjak Mlakar in Pavla Vrabca pač v prednosti ...

KOMENTIRAJTE
PRIKAŽI KOMENTARJE
6
Psihološki profil Josipa Broza Tita so poznavalci opredelili kot tip grandioznega, celo patološkega narcisa
11
17.10.2019 23:00
Slovenski komunistični ideolog Edvard Kardelj je zapisal, da so junaki, kakršen je Kralj Matjaž, figure, v katerih je izražen ... Več.
Piše: Uredništvo
Na Delu strah in tesnoba: Spet bodo masovno odpuščali, govori se celo o 100 preveč zaposlenih!
13
17.10.2019 03:30
Novi lastniki, nova metla, so govorili že pred leti, ko je uprava Stojana Petriča izvedla precej obširno prestrukturiranje nekoč ... Več.
Piše: Uredništvo
Nova farsa na Sodnem svetu: njegov predsednik Erik Kerševan bi se moral izločiti, favoritke za sodnico v Luksemburgu pa ne najde niti Google!
5
14.10.2019 23:00
Potem ko je spomladi klavrno propadel poskus imenovanja Mira Preka in Marka Pavlihe za sodnika Splošnega sodišča Evropske unije ... Več.
Piše: Uredništvo
Nemirni Bližnji Vzhod: Zakaj si Združene države v resnici ne želijo vojne z Iranom
3
13.10.2019 18:00
Kljub temu, da je središče svetovne pozornosti zadnje dni zaradi turške invazije usmerjeno na sever Sirije, pa razmere na ... Več.
Piše: Shane Quinn
Popravek: Diplomacija a la Cerar: Erdogan norel zaradi Pahorja, Šoltes bi rad v Beograd, sramotni fiasko na recepciji Združenih narodov
0
12.10.2019 08:00
Zapis z naslovomZmeda v Mladiki zahteva popravek, ker napačno interpretira 27. člen Zakona o zunanjih zadevah in piše o ... Več.
Piše: Uredništvo
Diplomacija a la Cerar: Erdogan norel zaradi Pahorja, Šoltes bi rad v Beograd, sramotni fiasko na recepciji Združenih narodov
9
08.10.2019 21:40
Potem ko se je umaknil s položaja predsednika stranke in mesto prepustil operativno sposobnejšemu Zdravku Počivalšku, Miro Cerar ... Več.
Piše: Uredništvo
Pada vlada? Jutri še ne - kljub izsiljevanju Levice, je pa že pripravljen "Scenarij 2020", ključna stranka bo SMC!
15
07.10.2019 18:00
Vladna koalicija bo razpadla, Marjan Šarec ne bo sposoben odpeljati mandata do konca, probleme bo imel tudi s predsedovanjem ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Resnica o slovenskem BDP: Ali z rastjo v primerjavi z Evropsko unijo res zaostajamo?
4
03.10.2019 22:00
Bruto domači proizvod (BDP) se kljub precejšnjim omejitvam še vedno uporablja kot najbolj običajen pokazatelj razvitosti ... Več.
Piše: Bine Kordež
Divjina Zmaga Šmitka (1): Mitično bivališče hudiča, demonov, duš in duhov, kraljestvo divjih živali, a tudi domovanje svetega
3
28.09.2019 08:30
Zadnja leta svojega življenja je slovenski etnolog in antropolog Zmago Šmitek - umrl je septembra lani - posvetil preučevanju ... Več.
Piše: Uredništvo
Šarčev fototermin z Melanio in Donaldom Trumpom v New Yorku ni nič drugega kot vladni "davkoplačevalski turizem"
9
25.09.2019 23:59
Razlog za udeležbo številčne vladne delegacije na tradicionalnem jesenskem zasedanju Generalne skupščine Združenih narodov v New ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Šarčev minister za zdravje Aleš Šabeder ne bi smel postati generalni direktor Kliničnega centra, saj je bil na to mesto imenovan nezakonito!
11
24.09.2019 23:25
Aleš Šabeder, ki se te dni v New Yorku hvali, kako izjemno imamo v Sloveniji urejeno zdravstveno varstvo, je bil natankoleto in ... Več.
Piše: Uredništvo
Zaradi izsiljevanja obsojeni Vladimir Vodušek zdaj očita "reketiranje" Bojanu Požarju in trdi, da je samo od Telekoma pokasiral 120.000 evrov!
12
19.09.2019 22:30
Vladimir Vodušek, ki je bil septembra lani zaradi izsiljevanja obsojen na poldrugo leto zapora, je na svoji spletni strani ... Več.
Piše: Uredništvo
Slabe terjatve: Poceni nakupi z neverjetnimi diskonti danes prinašajo milijonske dobičke
3
15.09.2019 20:00
Priložnost za nakup slabih terjatev slovenskih bank so doslej uspešno izkoristili že različni tuji skladi, denimoYork, ki se ... Več.
Piše: Matija Ž. Likar
Ponovno odkriti mojster (7. del): Se domovina sploh zaveda, kako ga ceni slovanska Praga in da ga osebno podpirata predsednik Masaryk in prva dama?
0
15.09.2019 11:00
Objavljamo zadnji del feljtona o Jožetu Plečniku, ki mu je Peter Krečič, njegovveliki raziskovalec, posvetil obsežno ... Več.
Piše: Uredništvo
Kitajska je danes za Združene države večja grožnja kot Japonska pred osemdesetimi leti
16
12.09.2019 23:15
Današnje Kitajske ne moremo primerjati z nekdanjim japonskim cesarstvom, četudi se včasih zdi, da so Združene države Amerike do ... Več.
Piše: Shane Quinn
Kot svinje z mehom: Vodstvo FIHO odgovarja sedmerici članov sveta te fundacije
0
12.09.2019 11:30
Skladno z določbami Zakona o medijih objavljamo odgovor vodstva Fundacije za financiranje invalidskih in humanitarnih ... Več.
Piše: Uredništvo
Dosje Makedonija: Kako so strmoglavili staro in vzpostavili novo, poslušno oblast in kakšna je bila pri tem vloga slovenskih diplomatov
9
08.09.2019 23:15
V torek naj bi bilo jasno, kako se bodo razdelili prihodnji resorji Evropske komisije in katerega bo dobila Slovenija. Ali bo ... Več.
Piše: Andrej Dočinski
Ali lahko Ali Milani, v Iranu rojeni Londončan, premierju Borisu Johnsonu odvzame poslanski stolček?
7
07.09.2019 00:00
V Iranu rojeni Ali Milani se je pri petih letih priselil v Veliko Britanijo. Kot kandidat laburistične stranke namerava odvzeti ... Več.
Piše: Uredništvo
Ponovno odkriti mojster (6. del): "Bodimo ljudje in se sosedje radi imejmo. To je najlepša ograja."
1
06.09.2019 00:37
Peter Krečič, veliki raziskovalec arhitekta Plečnika, je avtor velike monografije o tem mojstru. V knjigi ga spremlja osebnostno ... Več.
Piše: Uredništvo
"Mi se ne gremo več te preklete Evropske unije, mi gremo zdaj nazaj v partizane."
42
03.09.2019 23:00
Slovenija ne potrebuje več Evropske unije, kajti pri nas smo mi gospodar. Tujega nočemo, svojega ne damo. Pri nas se že od 1945. ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
1 2 3 4 5  ... 

Najbolj brano

01/
Diplomacija a la Cerar: Erdogan norel zaradi Pahorja, Šoltes bi rad v Beograd, sramotni fiasko na recepciji Združenih narodov
Uredništvo
Ogledov: 3,521
02/
Nova farsa na Sodnem svetu: njegov predsednik Erik Kerševan bi se moral izločiti, favoritke za sodnico v Luksemburgu pa ne najde niti Google!
Uredništvo
Ogledov: 2,743
03/
Na Delu strah in tesnoba: Spet bodo masovno odpuščali, govori se celo o 100 preveč zaposlenih!
Uredništvo
Ogledov: 2,259
04/
Bodo Slovenci preživeli, ker je Peter Handke dobil Nobelovo nagrado?
Dejan Steinbuch
Ogledov: 2,345
05/
Psihološki profil Josipa Broza Tita so poznavalci opredelili kot tip grandioznega, celo patološkega narcisa
Uredništvo
Ogledov: 1,560
06/
Do koga bo prišla preiskovalna komisija, ki se ukvarja z otroško srčno kirurgijo v UKCL, če bo šla po sledi denarja in je ne bodo ustavili?
Angel Polajnko
Ogledov: 1,713
07/
Turški napad na Kurde: Če bi Evropska unija protestirala, ji Erdogan lahko spet pošlje milijon beguncev!
Božo Cerar
Ogledov: 1,662
08/
Nemirni Bližnji Vzhod: Zakaj si Združene države v resnici ne želijo vojne z Iranom
Shane Quinn
Ogledov: 1,276
09/
Pada vlada? Jutri še ne - kljub izsiljevanju Levice, je pa že pripravljen "Scenarij 2020", ključna stranka bo SMC!
Dejan Steinbuch
Ogledov: 3,763
10/
Kratka zgodovina Evropske unije: Od raja na zemlji do problema
Dimitrij Rupel
Ogledov: 944