Pa je temu tako? Ne! Slovensko zdravstvo je, podobno kot država in po istem vzorcu, ugrabljeno. Slovensko zdravstvo je kot največja proračunska postavka najverjetneje največje področje plenjenja in kraje davkoplačevalskega denarja. V slovenskem zdravstvu je najverjetneje poniknilo več vaših evrov kot v sorodnem kriminalnem sistemu - bančnem. Kraja davkoplačevalskega denarja v zdravstvu poteka skozi kanal na prirejenih javnih razpisih umetno vzdrževanih nekajkrat višjih cen zdravil, medicinskih pripomočkov in opreme, kot veljajo na prostem evropskem trgu. Slovensko zdravstvo je krinka pod katero potekata organiziran kriminal in s strani države in različnih institucij zaščitena sistemska korupcija.
Državljanke in državljani ste pri tem izigrani dvakrat. Kot davkoplačevalke in davkoplačevalci ste izigrani prvič kot novodobna suženjska delovna sila, ki ob, ne plačah, pač pa mizernih mezdah, v blagajno prispeva ogromna sredstva preko davkov in prispevkov, ki jih zdravniško-dobaviteljska mafija na zgoraj omenjeni način pobaše v svoje žepe in prečrpava onstran meja Slovenije. Kot volilke in volilci, ki slepo volite politične stranke, ki zavestno ne izvajajo ničelne stopnje tolerance do korupcije v zdravstvu - o njej le rade prepevajo, ker to vaša ušesa rada slišijo -, ste izigrani drugič. Ko kandidirajo (razen redkih izjem) vam obljubljajo pravljico in raj na zemlji. Ko jih izvolite za vaš denar ščitijo - na različne načine - krajo vašega denarja v zdravstvu (in drugih podsistemih države), ki bi moralo biti namenjeno samo in izključno vam - državljankam in državljanom - in ne zdravniško-dobaviteljski mafiji.
Bi lahko bilo bolje? Seveda.
Glavni problem slovenskega zdravstva niso čakalne dobe. Skrajšanje čakalnih dob imajo v svojih programih sicer bolj ali manj vse politične stranke. Zakaj? Zato, ker to vi - volilke in volilci - radi slišite. Zato, ker to razumete. Kdo pa ne bi rad slišal, da bi se čakalne dobe skrajšale? Še posebej, če je bolan. Vendar, skrajšanje čakalnih dob so imele iste stranke v svojih istih programih že vseh 28 let samostojne Slovenije. Pa so se kaj skrajšale? Niso. Ker skrajšanje čakalnih dob, verjemite mi, ni v njihovem interesu. Je samo v interesu vas - volilk in volilcev. Ni v interesu političnih strank, ker potem v svoje dvovrstične in triodstavčne programe za zdravstvo ne bi imeli kaj zapisati. In ni v interesu tistih zdravstvenih delavcev, ki predolge čakalne dobe vzdržujejo in vašo stisko izkoriščajo, da vas na ta način silijo k prestopanju v njihove popoldanske ambulante. Kjer vas, glej ga zlomka, oskrbi isto osebje, ki sicer dopoldan svojo tazadnjo in njeno socialno varnost varno greje v javni zdravstveni ustanovi.
Ne enih, ne drugih, v resnici ne zanimate. Ne vi, ne vaše težave. Zanimajo jih samo vaši glasovi in vaši cekini. Vse ostalo je blef, da prvi dobijo prve, drugi pa druge.
Zakaj je temu tako?
Ker sta se v zdravstvu, kot sicer na splošno v državi, povsod tam, kjer so javna sredstva, razbohotila organiziran kriminal in sistemske korupcija. Ker se je vzpostavila negativna selekcija, ki je na površje naplavila najslabše - tiste, ki so pripravljeni pri masovnem ropu sodržavljanov sodelovati. Tiste, ki so pripravljeni zaradi svoje bolestne ambicioznosti in ohranjanje stolčkov ter plezanja na višje brez vsebinskih argumentov, mižati in molčati. V politiki tiste, ki so zaradi osebnih koristi to pripravljeni ščititi na nivoju države. Pa tiste, ki so v institucije pravne države pripravljeni nastavljati ljudi, ki z gledanjem stran omogočajo ignoriranje in nepreganjanje anomalij, ki so državo moralno in finančno pripeljale do točke zloma.
Zato, ker se je na glavo obrnil sistem vrednot. V zdravstvu in v državi.
Glavni problem slovenskega zdravstva sta organiziran kriminal in sistemska korupcija. Nič drugega. Če začnemo resnično spoštovati ničelno stopnjo tolerance do korupcije, znižamo cene vsem 20.000 zdravilom, medicinskim pripomočkom in napravam kot moderna članica EU na nivo cen prostega trga EU in prihranimo na letni ravni nekaj sto milijonov evrov, ki jih vrnemo nazaj v zdravstvo za davkoplačevalce, ki denar prispevate in ne za zdravniško-dobaviteljsko mafijo, ki ga sedaj krade, smo rešili glavni problem. Sistem vrednot se bo obrnil. Prednost bo imela stroka in ne kriminal. Vzpostavila se bo pozitivna selekcija, ki bo na površje hitro naplavila prave ljudi.
Šele takrat bo slovensko zdravstvo tako, kot bi moralo biti in je opisano na začetku tega teksta.
Da prispevam svojih pet centov k izboljšanju slovenskega zdravstva sem se odločil, da sestavim svoj predlog programa za zdravstvo. Glede na to, kar ponujajo različne politične stranke menim, da je predlog bistveno širši, povzema bistvene ukrepe, na bistveno širšem področju kot vam jih ponujajo stranke, ki bi rade vaše volilne glasove, ne pa nujno tudi, da v resnici veste kaj se v zdravstvu v resnici dogaja. Kajti, manj kot veste, lažje se krade in krajo lažje skrije, pokrije in zaščiti.
Ker se obenem zavedam, da noben program za tako široko področje kot je zdravstvo ne more biti dovolj celosten, popoln, vseobsegajoč in idealen sem se odločil, da ga objavim po za bralca obvladljivih delih in po principu odprte kode. Zato vas, spoštovane sodržavljanke in sodržavljani, davkoplačevalke in davkoplačevalci vljudno vabim, da v svojih komentarjih v duhu konstruktivne kritike kritizirate moje predloge in dodate svoje. Program bomo tako izgrajevali in dopolnjevali ter objavljali vsak petek, naslednje štiri petke do volitev. Do končne in čim bolj idealne oblike. Smiselni predlogi bodo vsakokrat upoštevani in vključeni v že objavljene dele programa, ki je sicer sestavljen iz naslednjih:
1. Preambula: Kaj smo se naučili iz zgodbe o žilnih opornicah?
2. Izhodišča: Kaj vam obljubljajo drugi?
3. Splošna načela
4. Specialna načela
5. Teze
Na koncu vsakokratnega sestavka bo program objavljen v obliki posodobljene in z vašimi pripombami in predlogi izboljšane PDF datoteke in na razpolago komurkoli, ki bi menil, da so predlogi dobri in koristni. Uporabite jih lahko po svoji volji, v celoti ali po delih.
Spoštovane sodržavljanke in sodržavljani, davkoplačevalke in davkoplačevalci, vljudno vabljeni, da pomagate sooblikovati program za vaše zdravstvo.
Vnaprej se vam za sodelovanje vljudno zahvaljujem.
***
PREAMBULA: Kaj smo se naučili iz zgodbe o žilnih opornicah?
UKC Ljubljana kot največja in univerzitetna bolnišnica kupuje po lastnih podatkih okrog 20.000 različnih zdravil, medicinskih pripomočkov, naprav in potrošnega materiala (vir). Žilne opornice so le ena vrsta medicinske opreme s tega seznama.
V letu 2012 smo preko osebnih strokovnih povezav v tujini ugotovili, da so bile takrat glede na cene v Nemčiji (okrog 300 evrov za žilno opornico DES 2. generacije), v Sloveniji žilne opornice preplačane tudi do 3-4x (1.000 do 1.400 evrov za posamezno). Peščica posameznikov (dve novinarki Financ in dva zdravnika) smo v letu 2013 z objavami v časniku Finance in kasneje na javnem razpisu UKC Ljubljana dosegli, da so se cene žilnih opornic znižale na raven cen v najrazvitejših državah EU - na okrog 300 evrov za takrat najboljše žilne opornice DES 2. generacije, ki so v skladu s priznanimi strokovnimi evropskimi smernicami in standardi. Cene smo uspeli kasneje s pomočjo nadaljnjih objav tudi v drugih medijih (Delo, Demokracija, Finance, Nova24TV, Portal+, Reporter in RTV Slovenija) približati cenam na evropskem nivoju tudi v ostalih bolnišnicah po Sloveniji. Ne pa znižati na isti nivo kot v UKC Ljubljana.
Brez Parlamentarne preiskovalne komisije gospe Jelke Godec, ki je bila ustanovljena v Državnem zboru na pobudo stranke SDS, bi verjetno poskusi nasprotnikov nižanja cen, žal tudi kolegov zdravnikov, ki so zaprisegli Hipokratovi zaprisegi, in so od previsokih cen prejemali provizije, kar je v svojih zaključkih ugotovila v Vmesnem (vir) in Končnem poročilu (vir) tudi komisija sama ter podala ustrezne naznanitve sumov morebitnih kaznivih dejanj, bili uspešni in bi se cene postopoma, na prirejenih javnih razpisih za umetno vzdrževanje nekajkrat višjih cen kot veljajo na prostem trgu EU, ponovno zvišale. Za nadaljnje ohranjanje statusa quo organiziranega kriminala in sistemske korupcije v zdravstvu in za nadaljnje prehranjevanje členov te kriminalne združbe, ki s krajo davkoplačevalskega denarja pije prepotrebno kri slovenskemu zdravstvu in je le-to zato v 28 letih tako in drugače nazadovalo.

Glede na lastne izračune je UKC Ljubljana potrdil, da z znižanjem cen žilnih opornic univerzitetna ustanova na letnem nivoju privarčuje okrog 2,5 milijona davkoplačevalskih evrov. Po naših ocenah okrog dodaten 1 milijon evrov skupno še v ostalih bolnišnicah. Na žilnih opornicah so torej slovenske bolnišnice zaradi akcije posameznikov (in ne bolnišnic in nabavnih služb, kot se občasno radi pohvalijo bivši in na varno umaknjeni in pospravljeni direktorji bolnišnic) privarčevale na letnem nivoju, od leta 2013 do danes, okrog 3,5 milijona evrov. Skupno v petih letih skoraj 18 milijonov evrov.
NA ENEM SAMEM MEDICINSKEM MATERIALU OD OKROG 20.000-ih KOLIKOR JIH KUPUJEJO!!! (Danes sicer žal ugotavljamo, da denar, vsaj v UKC Ljubljana, v resnici ni bil privarčevan in usmerjen v izboljšanje interne klinike in kardiološkega oddelka pač pa, ponovno po navedbah UKC Ljubljana (vir), preusmerjen v drug program - s preplačanimi umetnimi perkutanimi aortnimi zaklopkami -, ki jih prodajajo isti dobavitelji kot žilne opornice in vstavlja isti operater, kot žilne opornice).

Organiziran kriminal in sistemska korupcija v obliki kraje davkoplačevalskega denarja skozi kanal umetno prirejenih javnih razpisov za vzdrževanje nekajkrat višjih cen zdravil, medicinskih pripomočkov in naprav glede na prosti trg EU ni pojav omejen samo na žilne opornice. Je splošno razširjen pojav in v različnem obsegu zajema vseh 20.000 enot zdravil in medicinskega materiala (znane so hišne preiskave, obtožnice proti konkretnim osebam in dejstvo, da se do sedaj tudi v tem zelo omejenem obsegu ni še nič zgodilo). Glede na številke znane iz zgodbe o žilnih opornicah lahko sklepamo, da se v celotnem javnem zdravstvu (letni proračun je okrog 4 milijarde ali 4.000 milijonov evrov), v vseh javnih zdravstvenih ustanovah skozi ves preplačan material, na letnem nivoju, na ta način pokrade nekaj 100 milijonov davkoplačevalskih evrov. Namesto, da bi šel v višje plače zaposlenih (predvsem medicinskih sester in nemedicinskega osebja), obnovo bolnišnic in opreme ter raziskave in razvoj - torej, da bi se na zdrave in za normalne države normalne načine vračal davkoplačevalcem.
Ob vseh znanih dejstvih, objavah v medijih, javnim zaslišanjem okrog 50 prič v okviru Parlamentarne preiskovalne komisije gospe Jelke Godec so na celi črti odpovedale vse zdravniške organizacije, ministrstvo za zdravje ter oba stebra odkrivanja in pregona najhujših oblik organiziranega kriminala in sistemske korupcije v državi. Kriminalnih dejanj niso obsodili ne Ministrstvo za zdravje pod vodstvom ministrice Milojke Kolar Celarc (Stranka Modernega centra - SMC), ki je v imenu države lastnik in upravljalec slovenskih javnih bolnišnic, ne bolnišnice v katerih je rop stoletja potekal (UKC Ljubljana, UKC Maribor, SB Celje, SB Izola, SB Franca Derganca), ne Zavod za zdravstveno zavarovanje - ZZZS, ki kot monopolna zavarovalnica te umetno preplačane storitve plačuje, ne Zdravniška zbornica Slovenije - ZZS, ki je nosilec in varuh Kodeksa medicinske deontologije in etike ter Hipokratove zaprisege, ne zdravniški sindikati (npr. FIDES) in niti Združenje kardiologov Slovenije, katerega podpredsednik in član Upravnega odbora ter Vodja delovne skupine za Intervencijsko kardiologijo sta celo dva zdravnika za katera je preiskovalna komisija ugotovila sume morebitnih kaznivih dejanj in jih v zaključkih tudi naznanila ustreznim organom odkrivanja in pregona v skladu s Kazenskim zakonikom Republike Slovenije.

V skoraj 5 letih, glavna stebra odkrivanja in pregona najhujših oblik organiziranega kriminala in sistemske korupcije, Specializirano državno tožilstvo - SDT pod vodstvom Harija Furlana in Nacionalni preiskovalni urad - NPU pod vodstvom Darka Majheniča nista, ob vsej tehnični opremi, pravniškem in kriminalističnem znanju ter človeških virih, naredila na tem področju popolnoma nič. Učinka teh ustanov na področju zdravstva preprosto ni!!! Kar meče izjemno slabo luč na in močno komprimitira obe ustanovi. Harij Furlan na zaslišanju pred preiskovalno komisijo ni vedel odgovoriti niti na najbolj osnovno vprašanje: Koliko dokumentacije imajo v zvezi z afero žilne opornice na SDT? Iz pričanj obeh je bilo jasno, da zadeve ne smeta odkrivati in preganjati. To dodatno podkrepi tudi dejstvo, da je ob pomanjkanju kakršnih koli objektivnih dosežkov, ob dejstvu, da je brat Harija Furlana vpleten v podobno zgodbo s prodajo preplačanega medicinskega materiala in ob dejstvu, da na področju žilnih opornic SDT ni naredil popolnoma nič, kot edini kandidat (!?!) za nagrado ponovno dobil vodenje Specializiranega državnega tožilstva - za dobo 6 let.
Edini logičen zaključek je, da je Harij Furlan, ki je plačan iz davkoplačevalskega denarja, vodja ustanove, ki se v celoti financira iz davkoplačevalskega denarja, torej SDT, tam zato, da s svojo neaktivnostjo in neodkrivanjem organiziranega kriminala in sistemske korupcije, organiziran kriminal in sistemsko korupcijo v zdravstvu ter krajo davkoplačevalskega denarja ščiti in omogoča. Davkoplačevalci, kako bizarno, plačujete dve profesionalni instituciji, SDT in NPU, ki za vaš denar ščitita krajo vašega denarja.

Še več. Organiziran kriminal in sistemska korupcija v zdravstvu sta zaščiteni tudi s strani Ministrstva za zdravje pod vodstvom ministrice Milojke Kolar Celarc iz stranke SMC. Ministrica Milojka Kolar Celarc namreč, kljub temu, da smo jo javno neštetokrat pozivali, ni na podoben način kot smo dosegli znižanje cen na nivo prostega evropskega trga v primeru žilnih opornic, znižala cene za nekajkrat nobenemu dodatnemu zdravilu, medicinskemu materialu ali opremi od okrog 20.000-ih, kolikor jih nabavljajo slovenske bolnišnice. Izpeljala je en sam farsični javni centralni razpis za žilne opornice, katerega izid, glede na poznavanje birokratskih postopkov in možnosti miniranja, ki iz njih izhajajo, je bil poznavalcem seveda vnaprej znan.
Še več. Zaradi katastrofalne afere z žilnimi opornicami ter drugih je bil zoper ministrico Milojko Kolar Celarc s strani stranke SDS, za zavarovanje pred nadaljnjo škodo za slovensko zdravstvo in davkoplačevalce, podan predlog za interpelacijo - dvakrat. Obakrat je, kljub evidentni nesposobnosti, nekompetentnosti in škodljivosti za slovensko zdravstvo in davkoplačevalski denar, ministrica interpelacijo prestala. Ministrico Milojko Kolar Celarc so podprli tako predsednik vlade in stranke SMC, sicer profesor prava na Pravni fakulteti Univerze v Ljubljani, Miro Cerar, kot koalicijske stranke SMC, Socialni demokrati - SD in DeSUS. Vsi z izgovorom, da je tak pač koalicijski sporazum. Kar je najmanj delanje norca iz državljank in državljanov, davkoplačevalk in davkoplačevalcev, ki ta cirkus financirate, saj je v isti koalicijski pogodbi tudi člen, ki pravi, da se koalicijske stranke strinjajo o in zavezujejo k izvajanju ničelne stopnje tolerance do korupcije.
Ali ima v okviru dveh členov iste koalicijske pogodbe prednost ščitenje koalicijske ministrice pred ščitenjem denarja davkoplačevalcev, ki so predstavnike ljudstva izvolili in jih plačujejo, ali obratno, je za vsako normalno državljanko in državljana le retorično vprašanje.

Iz povedanega je jasno:
a) kateri posamezniki in institucije, ki so plačani iz davkoplačevalskega denarja, organiziran kriminal in sistemsko korupcijo za krajo davkoplačevalskega denarja skozi kanale umetno vzdrževanih previsokih cen zdravil, medicinskih pripomočkov in opreme preko prirejenih javnih razpisov izvajajo;
b) kateri posamezniki in institucije, ki so plačani iz davkoplačevalskega denarja, gledajo stran;
c) kateri posamezniki, stranke in institucije, ki so prav tako plačani iz davkoplačevalskega denarja, krajo aktivno ščitijo in
d) kateri posamezniki in farsične institucije odkrivanja in pregona, ki so tudi plačani iz davkoplačevalskega denarja, za nadaljnje ščitenje organiziranega kriminala in sistemske korupcije, odkrivanja in pregona ne izvajajo.
--------------------------
Naslednjič: 2. del - Izhodišča: Kaj vam obljubljajo drugi
Zadnja PDF verzija predloga programa za zdravstvo