Komentar

Delo je usedlina starega nasilnega sveta!

Da, strinjam se, da je politika enako razum in da je politično delovanje metodološko praznjenje prostora samo zato, da bi v njem prepoznali etično naravnane zakonitosti ter jih v naslednjem koraku pred ljudstvom uzakonili. Zakoni morajo biti usmerjeni proti neetičnosti, proti pohlepu, proti pervertiranim zločinskim ekonomistom, ki so se združili v planetarno mrežo za izvajanje kapitalskega nasilja. Katera kapitalska operacija ni prevara, proizvodnja zla?

 

10.06.2018 08:00
Piše: Dragan Živadinov
Ključne besede:   Kaos   Moskva   Malevič   Italija   avantgarda   Aleksander Shein

Ekonomija je peta dimenzija sveta.

Iz vsakega teksta je mogoče razbrati moč statike, njegov vektorski mir. Tekst, ki je pred vami, je nastal iz nemira. Še ne dolgo tega je, ko smo se z Dunjo in Aljošo vrnili iz kraja Kaos, ki se nahaja v neposredni bližini Doline templjev na Sicilji. Ob povratku iz Kaosa sem bil popolnoma prepričan, da bom pred vami komentiral zgodovinska izhodišča, ki so omogočila nastanek klasičnih akademij, s poudarkom na ustanavljanju novoveških umetniških akademij. Vzporedno s tem pa sem vam želel predstaviti tri fašistične akademike, katerih umetniško delo in akcionistično delovanje poznam do obisti. Leta in leta opazujem njihova posmrtna življenja prek množice primarnih dokumentov. Tudi drugorednih je ogromno. Toda niz lepih okoliščin me je po prihodu domov tako močno posrkal vase, da me je usmeril v radikalno nasprotno smer.

 

Nahajam se sredi slavnostno odete Ruske federacije, ki bo ravnokar na Rdečem trgu praznovala svoj osrednji državni praznik: sem v Moskvi. Osvetljen stavek današnjega komentarja: Tudi zato sem danes v Moskvi! Z besedami Aleksandra Sheina: "Rad bi prekodiral logiko prve s pomočjo druge generacije avnatgarde."

 

Tudi zato sem v Moskvi!

 

Rusija je imela v XX. stoletju dve avantgardi, ravno tako kot Italija. Rusija oziroma Sovjetska zveza je imela dva avtentična fenomena: historično avantgardo (1913-1929) in zadnjo sovjetsko leningrajsko avantgardo (1980-1990). Italjani so imeli futuristično avantgardo (1909-1943) in transavantgardo (1968-1977), mi v Sloveniji pa smo imeli historično avantgardo (1921-1929) in retroavantgardo (1980-1992).

 

V moskovsko vibo me je posrkal dogodek, ki je bil povezan z izvrstnim filmom "Majakovski". V dogajanje so bila vpletena tri imena: čudežna Irina Sokolova, mladi Nikolaj Nargiev in filmski režiser Aleksander Shein. Njihovih imen ne bom več prizival v tekst, čeprav je moj komentar namenjen predvsem njim. Oni bi lahko bili moji idealni bralci.

 

Da, strinjam se, da je politika enako razum in da je politično delovanje metodološko praznjenje prostora samo zato, da bi v njem prepoznali etično naravnane zakonitosti ter jih v naslednjem koraku pred ljudstvom uzakonili. Zakoni morajo biti usmerjeni proti neetičnosti, proti pohlepu, proti pervertiranim zločinskim ekonomistom, ki so se združili v planetarno mrežo za izvajanje kapitalskega nasilja. Katera kapitalska operacija ni prevara, proizvodnja zla?

 

Bralec, bodi pozoren, prosim te, da natančno pogledaš v besedo ekonomija. V njej vidiš zavezo planetu - eko! Resnično poslanstvo umetnosti je ekonomija geometrije. Proizvodnja "Niča" je naša ekonomska zaveza . V današnjem komentarju govorim o prazniku preobrazbe. O kirurgiji razuma. 

 

Ekonomija je peta dimenzija sveta, to mi sporoča Kazimir Severinovič Malevič prek dr. Kornelije Ičin. Iztopiti moramo iz predmetnega sveta, zapustiti moramo predmete. Malevič od nas zahteva, da predmete namestimo v muzeje, kjer bodo našli svoj mir, pot do vstajenja. Umetnost pa mora zapustiti planet.

 

Tudi zato sem v Moskvi!

 

Človek mora vstopiti v območje proizvodnega nemira. To od nas zahteva kozmično načelo! Druga avantgarda na čelu s Timurjem Novikovim, Sergejem Bugajevim - Afriko in Sergejem Kurjohinom je podprla vse napore prve avantgarde, čeprav ji je bila v mnogočem nasprotna. Osmislila jo je s tem, da je sama začela proizvajati "objekte Nič"!

 

Da, to je bil napad proti racionalnemu. Menili so, da z racionalnimi postopki ni mogoče doseči spoznanj v umetnosti. Milijontič: Kaj je umetnost? In vedno je pred nami drug odgovor: "Vsa poetika!" Avantgarda je radikalna sprememba poetike. Obstaja umetnost, ki se nikoli ne postara, to je nova umetnost.

 

Časopis Anarhija nam je v času prve avanatgarde dopovedoval: "Saj ne mislite, da je človek proizvedel parni stroj iz potrošnih pobud samo zato, da bi se lažje prevažali od mesta do mesta, kot bi nam to rad dopovedal razum. Saj ne mislite, da smo parni stroj izumili zato, da bi se lahko v njem udobno prevažali. Seveda ne! Temveč zato, da bi s hitrostjo parnega stroja povezali možgane tisočih lobanj v skupen podvig, da bi vso to možgansko energijo natovorili v vagone ter bi s pomočjo energetskega potencijala kompozicij odlteli ven iz objema zemljine krogle, stran od zemljinega privlaka. Tudi zato potrebujemo tvoje možgane. Za naš skupen polet!"

 

Tudi zato sem v Moskvi!

 

Leta 1913 je bil kvadrat še razdeljen diagonalno na dvoje, na črno in belo. Osrednji cilj avantgarde se je že takrat nahajal izven našega planeta. Tako je vse postalo negacija mimetičnega. Umetnost je postala projekcija, sistem, znakovnost, postala je načrt. Da, načrt dobesedno! Smisel umetnosti ni bil več v njeni "umetniškosti". Vsa avntgardna umetnost je postala proces in smer gibanja proti realnem, bližnjem kozmosu. Začela je združevati umetnost in znanost! Vse se je zreduciralo na tri kvadrate: na bel kvadrat na črnem, na črn kvadrat na belem in bel kvadrat na belem. Dobili smo veličasten načrt: belo na belem je postalo ikona novega sveta. Končno smo dobili smo prekrasen cilj, ki ga nikoli ne bomo dosegli.

 

Kazimir Malevič je zreduciral predmetni svet na veličasten Nič. Novikov pa na objekt Nič. Oba sta menila, da je nujna emancipacija od ujetosti v predmetni svet in da nas zemljska predmetnost neskončno omjejuje.

 

Tudi zato sem v Moskvi!

 

Malevičev oče, direktor tovarne sladkorja, je sina velikokrat popeljal v tovarniške dvorane, kjer si je ta ure in ure ogledoval proces proizvodnje sladkorja. Ure in ure je lahko gledal v centrifugo. Proces proizvodnje, sladkorja in rotacijo strojev je opisal kot muzikalno strukturo mehkih ritmov, šumov, ki so ga osrečevali. Proizvodnja bele produktnosti ga je uročila. Najprej z negacijo predmetnega sveta, kasneje z uvajanjem črke A v vizualno umetnost ter uvajanjem pete dimenzije - ekonomije Niča.

 

Poleg globine, dolžine, višine in časa je uvedel še peto eknomsko dimenzijo. Ekonomijo geometrije: Lepota deli ljudi zato, ker imamo ljudje različne poglede na lepoto. Ekonomija in njena geometrija pa nas združujeta, vsi prek tega sodelujejmo pri človeškem podvigu osvoboditve od ekonomistov. Umetniki morajo prevzeti nadzor nad ekonomijo. Usmeriti jo morajo v svet izumiteljev. Samo pomislite na stavke, kot so "kdor ne dela, naj ne je" ali "delo osvobaja"!

 

Delo je usedlina starega nasilnega sveta!

 

Malevič in Novikov predlagata: razvojni svet, naj temelji na nenehnem proizvajanju novih in novih idej Niča. Avantgardisti - idejniki so se tako združili v ekonomsko geometrično zvezo, katere namen je ukinitev vseh starih umetnosti sveta in onostranstva. Še danes religiozni predstavniki otrpnejo ob imenu Kazimirja Severinoviča Maleviča.

 

Malevič predlaga: ekonomično gibanje oblik, pri tem pa se zaveda množice obrednih problemov.

 

Malevič zahteva: od umetnika, da nikoli ne prestopiti v svet administratorjev.

 

Sam skupaj z Melevičem, Majakovskim, Novikovim, Zupančičevo in Turšičem zahtevam, da postgravitacijska umetniška dela položimo na kozmični horizont Niča. Vzdrževati je potrebno le svojo psihodinamiko.

 

Kazimir Malevič se je rodil 23. februarja leta 1879 v Kijevu v ulici Buljonoi, ki se je v preteklosti imenovala Boženkova v družini Severina Antonoviča Maleviča in njegove soproge Ludvige Galinovske. Oba oče in mati sta bila Poljaka in katolika, doma so govorili poljsko. Imela sta osem otrok. Štirje so pri rojstvu umrli.

 

V mestecu Kaos je prekrasen red!

KOMENTIRAJTE
PRIKAŽI KOMENTARJE
6
"Vse, česar se dotakneš v umetniškem delu, je umetnost!"
0
23.02.2019 06:00
Ivana Popović je bila avantgardna umetnica zadnje umetniške avantgarde XX. stoletja. Nikoli se ni metodološko odmaknila od ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Tajani, Salvini in na koncu predsednik Mattarella: O slovensko-italijanskih odnosih
5
22.02.2019 20:45
Polemika me ne prizadeva samo zato, ker sem podpisnik uravnovešenega poročila mešane italijansko-slovenske komisije od odnosih ... Več.
Piše: Dimitrij Rupel
EU po brexitu: Odhod Združenega kraljestva bi lahko pomenil zaton Evrope, kakršno poznamo danes
18
21.02.2019 21:00
Po seriji prispevkov o prihodnosti Evropske unije se tokrat osredotočamo na posledice brexita; kakšne posledice bi lahko imel ... Več.
Piše: Ferdinand Blaznik
Pet let ruske okupacije: "Trditev, da je bil Krim vedno ruski, je popolna izmišljotina!"
16
20.02.2019 23:10
Ob peti obletnici ruske invazije na Krim Pavlo Klimkin razčlenjuje mit o tem, da naj bi bil ta polotok od nekdaj ruski . V ... Več.
Piše: Pavlo Klimkin
Marjan Šarec na evropskih volitvah ne bo zmagal. Zakaj ne? Zato, ker ne sme kandidirati!
7
19.02.2019 23:15
Marjan Šarec lahko odpira šampanjec in se veseli visoke javnomnenjske podpore ta hip, vendar pa ga na evropskih volitvah ... Več.
Piše: Uredništvo
Fašizem ni enako komunizem ali kako je SDS sama sebe porinila v javnomnenjsko "fojbo"
38
18.02.2019 18:32
Že prejšnji teden, na vrhuncu bazoviškega škandala, je postalo jasno, da bo v Sloveniji za neustrezen, v bistvu celo sramoten in ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Ukradene umetnine, 2. del: Washingtonska načela in moralna dolžnost demokratičnih vlad
6
18.02.2019 00:00
Vračanje premoženja ne le žrtvam nacističnega holokavsta, ampak tudi komunističnega terorja, je moralna dolžnost demokratičnih ... Več.
Piše: Keith Miles
Minister za kulturo
5
17.02.2019 12:00
Pisateljski kolega in predsednik Prešernovega sklada Vinko Mderndorferje na letošnji Prešernovi proslavi upravičeno branil ... Več.
Piše: Dimitrij Rupel
Mojster in knjiga: Boris Balant in Kosovelova tipografija
0
16.02.2019 22:33
Vizualni avtor Boris Balant se s svojim oblikovanjem upira naravnim težnjam, s svojo vizualno lepoto konstruira drugačnost. Na ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
"Slovenija First!"
13
14.02.2019 21:08
Polemika o prihodnosti Evropske unije, ki se je razvila med Keithom Milesom in Dejanom Steinbuchom, se nadaljuje. Pridružuje se ... Več.
Piše: Igor Bavčar
Škandal v Bazovici: Česa vse se morajo v SDS naučiti, da se naslednjič ne bodo tako blamirali
44
13.02.2019 01:45
Retorična vojna, ki je izbruhnila zaradi nedeljskega dogodka v Bazovici, kjer sta si dala duška Antonio Tajani in Matteo ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Mark Rothko: Barva je v središču vsega, barva je odraz duše
0
10.02.2019 08:00
Če bi me kdo vprašal, ali obstaja vizualni umetnik, ki me je s svojim umetniškim delovanjem in bitjem v celoti izpolnil in da ne ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Proizvodnja veselja za bedake ali oblast in opozicija v istih rokah
15
08.02.2019 16:00
Ena najvažnejših in najbolj nevarnih domislic slovenskih komunistov je bila, da Jugoslavija po drugi svetovni vojni ni ostala za ... Več.
Piše: Dimitrij Rupel
Praznik kulture v deželi nekulture, kjer nihče noče biti minister za kulturo
11
07.02.2019 00:59
Na predvečer 8. februarja bodimo humani in prižgimo svečko za pokojno slovensko kulturo. Medtem ko bodo v Cankarjevem domu v ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Boris Kobal mora umreti: V revščini od lakote, ali pa naj naredi samomor!
49
05.02.2019 06:00
Slovenski mediji morajo nujno nadaljevati z intenzivnim javnim linčem Borisa Kobala, če želimo, da si bo tudi ta komedijant po ... Več.
Piše: Andrej Černe
Deklaracija 30: Velika evropska debata
4
03.02.2019 18:00
Internacionalistični intelektualci se zavedajo dramatičnosti trenutka, nevarnosti za Evropsko unijo zaradioddaljevanja ZDA in ... Več.
Piše: Dimitrij Rupel
Dramaturgova drama: Konflikt neskončnosti s človekovo končnostjo onkraj dobrega in zla
0
02.02.2019 20:20
Dramaturg je obsojen na oblikovanje tistega, kar se ne da izoblikovati. To je njegova veličina. Odlični dramaturgi imajo zavest ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Afera Kobal: "Dobri umetniki kopirajo, veliki umetnik kradejo."
27
30.01.2019 22:55
Slovenski mediji imajo kratek spomin.Afera Kobal ni dolgo trajala, ko jo je odpihnila afera Prešiček, ki se je prav tako hitro ... Več.
Piše: Igor Mekina
Polemika o Evropi: Churchill bi bil zagotovo proti brexitu, če bi ta pomenil še močnejšo Nemčijo
11
29.01.2019 22:34
Dragi Keith, najbolj me je strah, da bi se Evropa tudi zaradi brexita in izgube dragocene članice, za katere državljane so nekoč ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Povest o nekulturnem Prešičku ali kdaj bomo že ukinili to prekleto ministrstvo
16
27.01.2019 19:00
Ponedeljek bo dan D za Dejana Prešička, ki mu sindikalisti in zaposleni na ministrstvu očitajo nekulturno vedenje, mobing in ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
1 2 3 4 5  ... 

Najbolj brano

01/
Fašizem ni enako komunizem ali kako je SDS sama sebe porinila v javnomnenjsko "fojbo"
Dejan Steinbuch
Ogledov: 3,066
02/
"Slovenija First!"
Igor Bavčar
Ogledov: 2,433
03/
Marjan Šarec na evropskih volitvah ne bo zmagal. Zakaj ne? Zato, ker ne sme kandidirati!
Uredništvo
Ogledov: 2,231
04/
Pet let ruske okupacije: "Trditev, da je bil Krim vedno ruski, je popolna izmišljotina!"
Pavlo Klimkin
Ogledov: 1,756
05/
EU po brexitu: Odhod Združenega kraljestva bi lahko pomenil zaton Evrope, kakršno poznamo danes
Ferdinand Blaznik
Ogledov: 1,288
06/
Škandal v Bazovici: Česa vse se morajo v SDS naučiti, da se naslednjič ne bodo tako blamirali
Dejan Steinbuch
Ogledov: 4,366
07/
Ukradene umetnine, 2. del: Washingtonska načela in moralna dolžnost demokratičnih vlad
Keith Miles
Ogledov: 1,304
08/
Minister za kulturo
Dimitrij Rupel
Ogledov: 1,705
09/
Sodišče: AKOS nezakonito zmanjševal frekvence slovenskih radijskih programov! Sum korupcije?
Uredništvo
Ogledov: 1,338
10/
Tajani, Salvini in na koncu predsednik Mattarella: O slovensko-italijanskih odnosih
Dimitrij Rupel
Ogledov: 1,106