Na začetku letošnjega poletja so pri Ljubljanskih mlekarnah pripravili nadaljevanje oglaševalske akcije za grški jogurt - oziroma če smo bolj natančni za "grški tip jogurta" - Mu Athentikos. Kuliso oglasa, postavljenega v Grčijo, predstavljajo tri mini cerkvice z značilno modro streho na otoku Santorini. A na cerkvicah v oglasu ni značilnih križev grške pravoslavne cerkve.
Ker smo se spomnili vznemirjenja pred enim letom, ko so pri Lidlu prodajali jogurte z enako podobo (in seveda brez križev), smo na Ljubljanskih mlekarnah preverili, zakaj so se odločili, da bodo križe "izbrisali" oziroma uporabili retuširano fotografijo. Tina Kumelj, direktorica marketinga pri Ljubljanskih mlekarnah, nam je poslala naslednji odgovor: "V oglasu je kreativna agencija uporabila video kuliso mednarodne produkcije, ki s svojimi belo-modrimi elementi hiš in morja asociira na Grčijo, saj v njem oglašujemo grški tip jogurta. Križev, ki jih omenjate, nismo brisali, niti nimamo za to nikakršnega razloga. Sporočilo oglasa je osredotočeno na jogurt in njegovo uživanje, potrošniki pa so oboje dobro sprejeli."
S sporočilom iz Ljubljanskih mlekarn imamo težave. Namreč, kulisa je obdelana (!) fotografija omenjene, svetovno znane podobe iz glavnega mesta Santorinija in ne nekaj, kar naj "bi asociiralo na Grčijo". In občutek imam, da nas želijo Ljubljanske mlekarne zavesti. V bistvu pa si njihovo sporočilo prevajamo takole: enako kot naš jogurt ni grški jogurt in se samo delamo, da imamo grški jogurt, tudi naša Grčija ni Grčija, ampak se samo delamo, da smo v Grčiji! Cerkvice niso cerkvice, ampak so "hiše z belo-modrimi elementi". V bistvu grški jogurt sploh ni grški, grškega jogurta sploh nikoli ni bilo itd. Razumemo pa tudi, da pri Ljubljanskih mlekarnah niso ničesar krivi, krivi so vsi drugi: agencija, ki jim je pripravila oglas, mednarodna produkcijska hiša, ki je izbrisala križe, ljudje, ki opazijo, da so izbrisali križe in ti težaki, ki zdaj o tem pišejo ...

Tina Kumelj, direktorica marketinga Ljubljanskih mlekarn. (Foto: Mediaspeed)
Dragi marketinški strokovnjaki pri Ljubljanskih mlekarnah, s tem se seveda ne moremo strinjati. Oglas ste potrdili v vaši hiši. Gotovo ste ga pogledali najmanj desetkrat in gotovo ste se na sestanku pogovarjali o "Lidlovi aferi", pa ste se vseeno odločili, da križev ne bo. Pridružili ste se globalni histeriji politične korektnosti in organizacijam, ki z denarjem in posledično vplivom odločate o sodobnem pogledu na svet. Oglaševalci, ki skrbijo, da "manjšine" ne bi bile "čustveno prizadete", kot se reče temu pojavu, pa pri tem pozabljajo, da največkrat prizadenejo "večino". Brisanje križev, polmesecev ali zvezd je spreminjanje zgodovine, je fake news, lažna novica, in Ljubljanske mlekarne ste postale del tega.
Marjan Novak je odgovorni urednik Marketing magazina, njegov blog je bil izvirno objavljen tule.