Razkrivamo

Stop za Dragana Šolaka! Varuh konkurence srbskemu tajkunu ne dovoli prevzema medijske hiše Pro PLUS!

Agencija za varstvo konkurence (AVK), ki je bila zadnjega pol leta pod silovitim pritiskom lobistov, ameriške gospodarske zbornice v Sloveniji, nekaterih medijev in politikov, je sporočila, da koncentracija podjetij Slovenia Broadband in medijske hiše Pro PLUS ni skladna s pravili konkurence. Gre za izjemno pomembno in pokončno odločitev AVK, ki je s tem najverjetneje pokopala načrte "bahavega srbskega tajkuna" Dragana Šolaka, da bi s prevzemom Pro PLUS zaokrožil svoj medijsko-oglaševalski imperij v Sloveniji, kajti če bi mu namera uspela, potem ne bi bil ključni igralec le v segmentu televizij in kabelskih operaterjev, pač pa bi preko Direct Media obvladoval tudi zakup medijskega prostora, s tem pa bi lahko izkoriščal svoj prevladujoči vpliv tudi na tem področju.

08.11.2018 21:53
Piše: Uredništvo
Ključne besede:   AVK   United Group   Dragan Šolak   Pro PLUS   POP TV   Miro Cerar   Zdravko Počivalšek   Direct Media   Formitas   Nizozemska   medijski trg

Fotomontaža: portal+

Vse kaže, da je "globoka država" prepoznala nevarnost, ki bi jo predstavljal prevzem Pro PLUS oziroma najbolj vplivne televizije POP TV, saj bi s tem politika dejansko izgubila vpliv nad ljudstvom, medtem ko bi spremenjeno lastništvo Pro PLUS lahko ogrožalo interese vladajoče politike. Kdor ima POP TV, ima oblast, pravijo naši viri.

Podjetje Slovenia Broadband, ki je v lasti Šolakove United Group, se glede na mnenje Agencije za varstvo konkurence (AVK) ne more združiti z medijsko družbo Pro PLUS, saj bi v tem primeru prišlo do horizontalnih učinkov koncentracije na trgu televizijskega oglaševanja, trgu nakupa pravic za prenos športnih TV vsebin kot tudi na veleprodajnem trgu dobave otroških TV programov. Odločitev AVK je sicer visela v zraku več mesecev, ugibanj je bilo veliko, a očitno se je na koncu tehtnica vseeno prevesila na stran pravne države in spoštovanja zakonov. Po naših informacijah so bili pritiski na agencijo in njenega direktorja Andreja Matvoza hudi. Če držijo navedbe naših virov, se je v zadevo večkrat osebno vpletel bivši in sedanji minister za gospodarstvo Zdravko Počivalšek, ki je očitno ocenil, da je Matvoz "njegov kader" in da se bo uklonil njegovim navodilom. A v bivši vladi je bil poleg Počivalška ključni "lobist" za prodajo Pro PLUS tudi nekdanji premier Miro Cerar; prav Cerar je bivšemu ameriškemu generalu in direktorju Cie Davidu Petraeusu, ki je kot predstavnik sklada KKR dvakrat obiskal Slovenijo in poskušal "urediti" prodajo Pro PLUS družbi United Group, za katero so takrat stali Američani, precej neprevidno obljubil pomoč in podporo pri sklenitvi posla, do katerega pa zdaj skoraj zagotovo ne bo prišlo.

 

Poraz srbskega tajkuna Dragana Šolaka, ki je dejanski lastnik Slovenia Broadband, utegne precej odmevati tudi v regiji nekdanje skupne države, kjer je Šolak v glavnem brez večjega odpora kupoval in združeval kabelske operaterje, televizije in medijske agencije. Zadnje čase ima težave tudi v Srbiji, kjer je prišel v odkrit spor z oblastjo, kar nekateri vidijo kot posredno konfrontacijo ameriških in ruskih interesov. Šolak naj bi, vsaj tako se je doslej zdelo, predstavljal ameriške. Vendar pa ni vse tako enostavno.

 

 

Kot kaže se bo Dragan Šolak poslovil od ideje, da bi "prevzel" slovenski medijski trg. (Foto: Mediaspeed)

 

 

Medijski strokovnjaki so bili proti

 

Kako škodljiva bi bila združitev Pro PLUS in Šolakove United Group v slovenskem primeru, so že pred časom opozarjali tudi strokovnjaki. "Če bo združitev odobrena, gre za politični idiotizem brez primere, ki priča o popolni nesposobnosti vladajoče elite, da bi mislila o medijih in demokratični družbi. Če je to res, potem del politike medije razume samo v okvirih svojih partikularnih interesov, del pa o njih sploh ne misli", je bil izjemno oster Jernej Amon Prodnik (vir) s Fakultete za družbene vede. Njegov kolega Igor Vobič (FDV) ni bil kaj dosti drugačnega mnenja:

 

"Dogajanje okoli tega primera razkriva daljnosežne probleme in skrite tendence medijskega sistema in regulacije v Sloveniji, v kateri so prikrojene pravne luknje, ki so nastale pod vplivom klientelističnih lobijev in v skladu z interesi nosilcev družbene moči, ter pri čemer so predvidene blage sankcije in šibak nadzor med drugim omogočali problematično privatizacijo, zlorabe medijev prek oglaševanja ter koncentracijo lastništva in vpliva." (vir)

 

 

Tisto, česar doslej o prevzemu Pro PLUS nismo vedeli, se je na nek način pokazalo prav z odločitvijo AVK, da ne dovoli združitve Slovenia Broadband in Pro PLUS. Ta televizijska hiša, ki ima največ gledalcev, prek novičarskega portala 24ur.com pa je ob Siolu najmočnejši igralec tudi na trgu spletnih medijev, ima namreč zelo močno politično dimenzijo, kajti nobena skrivnost ni, da je POP TV generator javnega mnenja v Sloveniji in zaradi tega za vladajočo politično elito - ali pa za t.i. globoko državo - enostavno preveč dragocen in pomemben, da bi ga izpustili iz rok. Kdor obvladuje to televizijo, lahko postavlja ali odstavlja vlade, nam je plastično razložil eden izmed naših sogovornikov, ki ni želel biti imenovani.

 

Z združitvijo bi imel United Group v Sloveniji možnost trajnega usklajenega sodelovanja z drugimi operaterji na trgu, povečal bi zmožnosti za izvajanje izključitve pri surovinah, tako da bi to poslabšalo pogoje dobave TV programov podjetja Pro PLUS drugim operaterjem, zlasti z dvigom licenčnin; povečal bi zmožnosti za izvajanje izključitve pri strankah v obliki popolne izključitve (konkurenčni TV programi ne bi bili na voljo Telemachovim strankam) in v obliki delne izključitve (npr. z uvrščanjem konkurenčnih TV programov na visoka programska mesta in v programske sheme, ki so dostopne manjšemu številu naročnikov) ter imel možnost za druge neusklajene učinke, saj bi združeno podjetje pridobivalo občutljive poslovne informacije o svojih konkurentih, kar bi mu omogočalo bistveno konkurenčno prednost.

 

Vse to so tehtne vsebinske ugotovitve AVK, mimo katerih srbski tajkun enostavno ne bo mogel. Ostanejo mu grožnje - tako kot je pred meseci grozil portalu+ s tožbami, če si bomo še drznili poročati o njem in ga imenovati tajkun. Naš odgovor je jasen: nihče nam ne bo ukazoval, o kom lahko pišemo in o kom ne. Še manj pa z odvetniškimi dopisi prepovedoval, da ga imenujemo tajkun. Že bežen pogled na medijske trge južno od nas pokaže, da je ta samostalnik zelo pogosto uporabljen, ko mediji poročajo o gospodu Šolaku.

 

 

Kaj dejansko pomeni odločitev AVK

 

Medijski mogotec Dragan Šolak, ki že obvladuje precejšen del medijev v Srbiji in na Hrvaškem, bi - če ga v tej nameri ne bi ustavila AVK - obvladoval javno mnenje tudi v Sloveniji, saj bi dobil v last najbolj gledane televizijske programe, najbolj brane spletne portale, medtem ko je telekomunikacijski in kabelski operater Telemach že nekaj časa v njegovih rokah. Kaj bi to pomenilo za Slovenijo, si najbolje predstavljamo na primeru Srbije. Tam je namreč Šolak skupaj s političnim zaveznikom Draganom Đilasom začel z medijsko kampanjo proti srbskemu predsedniku Aleksandru Vučiću, čemur zdaj v Srbiji pravijo "finalni obračun". Vse to oba Dragana počneta preko medijev v lasti Šolaka, predvsem televizije N1, glavni cilj pa naj bi bila odstranitev srbskega predsednika. Ponovno se je izkazala resničnost trditve, češ če imaš v lasti medije, lahko postavljaš in odstavljaš politike (vir). 

 

V tej zgodbi je pomembno še nekaj: glavni urednik tiskanega medija Informer Dragan J. Vučićević je na televiziji PINK javno razkril Šolakovo in Đilasovo hobotnico, preko katere izčrpavajo milijone iz Srbije, za kar imajo tudi dokaze (vir). Kaj si lahko privošči Dragan Šolak, je postalo jasno, ko sta skupaj z Đilasom dobesedno izključila Vučićevo javljanje v živo na TV Prva (vir).

 


Dragan Šolak in Dragan Đilas, partnerja v poslu. (Foto: Informer.rs)

 

 

Balkanski posli in davčne oaze 

 

Šolak in Đilas sta pod drobnogledom nizozemskega specialnega tožilstva, so poročali že srbski mediji (vir); med drugim Informer, ki piše, da je nizozemsko tožilstvo začelo preiskavo proti Draganu Šolaku zaradi sumljivih večmilijonskih transakcij njegovih podjetij v Srbiji s tujino. To je že druga preiskava Šolaka s strani nizozemskih organov. Prva je povezana s podjetjem V-Investment Holdings B.V., kateremu je United Group prodal hrvaško televizijo Total TV, ponudnico plačljive televizije.

 

Januarja letos pa je nizozemska obveščevalna služba, ki se ukvarja s finančnim kriminalom, začela preiskovati tudi sumljive transakcije med Šolakovim podjetjem Direct Media in nizozemsko družbo Ascanius Netherland BV, ki jo povezujejo prav tako s Šolakom.

 

Direct Media v Sloveniji sicer posluje prek dveh podjetij, ki pa obe domujeta na istem naslovu (Dunajska 5 v Ljubljani), in sicer Direct Media Komunikacije, d.o.o., kjer je direktor Mitja Tuškej, je v lasti Direct Media, Promocija in trženje, d.o.o. ter agencije Formitas.

 

Direct Media, promocija in trženje, d.o.o. je v lasti zgoraj omenjene nizozemske družbe Ascanius Netherland BV, zaradi katere se je Šolak na Nizozemskem znašel v preiskavi. Nizozemci so namreč ugotovili, da se za lastništvom agencije Direct Media v resnici skriva osem podjetij, ki so registrirana na različnih off shore lokacijah, med drugi tudi Britanskih Deviških otokih, Samoi in Hong Kongu. Ustanovitelj Direct Medie je bil sicer Šolakov tajkunski kolega Dragan Đilas, ki je pred leti to firmo prodal skoraj 18 milijonov evrov neznanemu nizozemskemu podjetju CEE Media, ustanovljenem le mesec dni prej ... 

 

 

Mojca Randl, direktorica Formitas skupine, je poslovno povezana s Šolakovo Direct Media. (Foto: Mediaspeed)

 

 

V Sloveniji Direct Medio kot (so)lastnico Direct Media Komunikcije predstavlja slovenski javnosti povsem neznana srbska državljanka Silvana Pandurević, dolgoletna sodelavka Dragana Đilasa in tudi manjšinska lastnica družbe matere. Drugi partner oziroma solastnik Direct Media Komunikacije pa je Skupina Formitas, ki prav tako domuje na istem naslovu - torej Dunajski 5, nima nikogar zaposlenega, njena direktorica pa je Mojca Randl.

 

 

Kam se bo pogreznil POP TV?

 

Najbolj gledana slovenska televizija POP TV, ki danes vneto stopa na stran United Group in Dragana Šolaka, je še pred nekaj leti raziskovala prav njega in njegove sporne posle v Sloveniji, tudi v povezavi s televizijo Sport klub in povezanimi podjetji. Takrat je bil za POP TV Dragan Šolak nekdo, ki izigrava nacionalne zakonodaje in posluje v davčnih oazah. No, danes, ko je obstajala možnost, da bi postal lastnik Pro PLUS, pa o tem na POP TV oziroma njihovi paradni informativni oddaji 24ur ne duha ne sluha.

 

 

Ta prispevek je POP TV izbrisal iz svojega arhiva ... 

KOMENTIRAJTE
PRIKAŽI KOMENTARJE
7
Odprto pismo notranjemu ministru: Mrtvaški veter iz pisarne ministra Poklukarja
8
17.07.2019 14:00
Anej Sam je v imenu društva Jasa konec lanskega leta, tik pred božično-novoletnimi ognjemeti in preostalim repertuarjem ... Več.
Piše: Anej Sam
Štiri milijarde evrov bo šlo letos za zdravstvo, kakovost storitev pa še naprej pada!
3
16.07.2019 23:00
V poplavi političnih obljub, predvolilnih sloganov in koalicijskih usklajevanj običajno spregledamo dejstvo, da je v slovenskem ... Več.
Piše: Uredništvo
Evropski veleposlaniki protestirali proti preganjanju Ujgurov v komunistični Kitajski, Slovenija zaenkrat previdno tiho
4
16.07.2019 12:00
Na začetku meseca so so veleposlaniki 22 držav, akreditirani pri OZN v Ženevi, podpisali pismo, ki so ga naslovili na ... Več.
Piše: Uredništvo
Balkanski posli Telemacha: "Arogantno in hinavsko. Ne vem, če bi državljan Malte Dragan Šolak lahko to počel v Evropski uniji. Sramota!"
12
15.07.2019 23:59
Minuli teden je telekomunikacijski trg razburkala novica, da bo Agencija za komunikacijska omrežja in storitve (AKOS) odvzela ... Več.
Piše: Uredništvo
O politično korektnih nemških medijih: "Danes so mediji kot lubenice - zunaj zeleni, znotraj pa še vedno rdeči"
7
15.07.2019 11:01
Danes ni več pomembno, ali mediji objavljajo resnične novinarske zgodbe. Izmišljene zgodbe - kar potrjuje nemški Spiegel - tako ... Več.
Piše: Norbert Bolz
50 let človeka na Luni (1969-2019): "Trenutno lahko letimo le znotraj zemeljske orbite, to je najdlje, kot lahko gremo."
14
14.07.2019 17:00
20. julija 1969 so televizijski ekrani po vsem svetu v živo prenašali Neila Armstronga, prvega človeka, ki je stopil na površje ... Več.
Piše: Boštjan Pihler
Stoletni pečat Zorka Simčiča (4. del): "Ko sem bil prvič v Evropi, so me vedno znova in znova spraševali, kdo nas financira in ali se naši dijaki res urijo z brzostrelkami."
12
12.07.2019 20:00
Pri založbi Beletrina je izšla knjiga Dohojene stopinje , ki jo podpisujeta France Pibernik in Zorko Simčič. Pogovor med ... Več.
Piše: Uredništvo
Mayday, Mayday, Mayday: Dosje Adria Airways ali kako je slovenska oblast uničila slovensko letalstvo
15
10.07.2019 23:00
Adrio Airways lahko reši samo še čudež, to je mrtvec na aparatih, pravi ugledni hrvaški letalski analitik Alen Ščurić, ki je ... Več.
Piše: Alen Ščurić
Se izraelski otroški srčni kirurg, stari znanec David Mishaly vrača v UKC Ljubljana?
8
09.07.2019 20:41
Bojda jutri. Tako čivkajo ptičice, ki rade posedajo po balkonih sedmega nadstropja UKC Ljubljana. Informacijo še preverjamo. ... Več.
Piše: Blaž Mrevlje
Rusko-gruzijsko poletje: Kako je kolonialna aroganca ruskega poslanca sprožila verižno reakcijo
1
09.07.2019 06:00
Avgusta 2008 - ravno v času olimpijskih iger - je Vladimir Putin vojaško kaznoval Gruzijo zaradi poskusa podreditve dveh ... Več.
Piše: Uredništvo
30-letnica padca Berlinskega zidu: "Danes imamo v Nemčiji na tisoče prostovoljnih ovaduhov, ki ovajajo svoje sosede bolj kot včasih v DDR, in to brezplačno!"
7
07.07.2019 19:00
Danes nas hočejo učiti, kaj je moralno in kaj je dobro za človeštvo in da tega mali ljudje, posamezniki, ne moremo razumeti, ... Več.
Piše: Vera Lengsfeld
Stoletni pečat Zorka Simčiča (3. del): "Gledal sem – lahko si mislite, s kakšnimi občutki – a ostal miren. Vedel sem pač, da ne smem preko meje."
12
06.07.2019 06:30
Pri založbi Beletrina je izšla knjiga Dohojene stopinje , ki jo podpisujeta France Pibernik in Zorko Simčič. Pogovor med ... Več.
Piše: Uredništvo
1. julij 2019: Dan velike sramote, ko nas je Miro Cerar izločil iz schengenske Evrope
26
01.07.2019 17:00
V noči na 1. julij je na slovensko-italijanski meji prenehal veljati schengenski režim. Za razliko od slovenskih medijev so bili ... Več.
Piše: Uredništvo
Stoletni pečat Zorka Simčiča (2. del): "Slovenci še danes živimo v zmoti, češ da je upor najodločnejša oblika človekovega udejstvovanja."
8
29.06.2019 06:00
Pri založbi Beletrina je izšla knjiga Dohojene stopinje , ki jo podpisujeta France Pibernik in Zorko Simčič. Pogovor med ... Več.
Piše: Uredništvo
Nemška Adria Airways s kar 30 milijoni evrov minusa: Kdor previsoko leta, bo strmoglavil
11
27.06.2019 19:30
Kljub nenadnemu medijskemu prebujenju vodilnih mož Adrie Airways in zagotovilom, da si intenzivno prizadevajo, da odpravijo ... Več.
Piše: Bine Kordež
Neumnosti s spolom: Aktivisti bi zdaj spreminjali pravopis, uvajali obvezno uporabo ženskega spola
30
26.06.2019 20:00
Igrice s spoljenjem, ki so se začele s predpisovanjem ženskega slovničnega spola v dokumentih treh fakultet, se nikakor niso ... Več.
Piše: Saška Štumberger
Stoletni pečat Zorka Simčiča (1. del): Kako je mogoče, da neki ideologiji uspe prepričati toliko ljudi, da cilj posvečuje sredstvo?
9
21.06.2019 22:30
Pri založbi Beletrina je izšla knjiga Dohojene stopinje , ki jo podpisujeta France Pibernik in Zorko Simčič. Pogovor med ... Več.
Piše: Uredništvo
Auf wiedersehen*, Adria Airways!? Nemški lastniki so slovenskega letalskega prevoznika dokončno potopili, zdaj pa bi radi malce "državne subvencije"
16
19.06.2019 23:59
Že dolgo nismo gledali tako javnega umiranja kakšnega podjetja, ki je registrirano v Sloveniji, kot v primeru nacionalnega ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
La Dolce Vita, sladko življenje Lidije Glavine: 132.000 evrov odpravnine, službeni audi in zagotovljena služba na SDH! Čestitamo!
11
17.06.2019 01:17
Lidia Glavina, bivša predsednica uprave Slovenskega državnega holdinga (SDH), je z nadzorniki dosegla sporazum o odpravnini v ... Več.
Piše: Uredništvo
Verniki vzdihnejo: O, Bog! Otroci in Italijani v stiski kličejo mamo. Socialistični uradniki rečejo: jebemtiboga. Jaz pa sem izčrkoval v misli: O, Giordano Bruno!
0
16.06.2019 11:00
V sodelovanju z založbo Beletrina objavljamo sedmi, zadnji odlomek iz čitanke Vitomila Zupana z naslovomObraz sežganega. Gre za ... Več.
Piše: Uredništvo
1 2 3 4 5  ... 

Najbolj brano

01/
Mayday, Mayday, Mayday: Dosje Adria Airways ali kako je slovenska oblast uničila slovensko letalstvo
Alen Ščurić
Ogledov: 2,134
02/
Se izraelski otroški srčni kirurg, stari znanec David Mishaly vrača v UKC Ljubljana?
Blaž Mrevlje
Ogledov: 1,957
03/
Balkanski posli Telemacha: "Arogantno in hinavsko. Ne vem, če bi državljan Malte Dragan Šolak lahko to počel v Evropski uniji. Sramota!"
Uredništvo
Ogledov: 1,385
04/
Nova Evropska komisija in pasti Zahodnega Balkana: Zakaj Slovenijo tako zanima resor za širitev
Božo Cerar
Ogledov: 1,239
05/
Zakaj nas večinoma vodijo bleferji?
Edvard Kadič
Ogledov: 2,957
06/
50 let človeka na Luni (1969-2019): "Trenutno lahko letimo le znotraj zemeljske orbite, to je najdlje, kot lahko gremo."
Boštjan Pihler
Ogledov: 1,234
07/
Odprto pismo notranjemu ministru: Mrtvaški veter iz pisarne ministra Poklukarja
Anej Sam
Ogledov: 1,402
08/
O politično korektnih nemških medijih: "Danes so mediji kot lubenice - zunaj zeleni, znotraj pa še vedno rdeči"
Norbert Bolz
Ogledov: 1,128
09/
Štiri milijarde evrov bo šlo letos za zdravstvo, kakovost storitev pa še naprej pada!
Uredništvo
Ogledov: 1,072
10/
Norosti Šarčevega medijskega zakona: Bomo tudi za kršitve cestno-prometnih predpisov odslej kaznovali – vzdrževalce cest?
Igor Mekina
Ogledov: 795