Skoraj 10 milijonov evrov so znašali skupni prihodki radijske mreže ZNR (Združenje neodvisnih radiev) pod vodstvom Aleksandra Žišta. To pomeni, da je ZNR postala najmočnejša radijska mreža v Sloveniji. Lokalna mreža torej ustvari več prihodkov od ostalih radijskih mrež, kot so Infonet, Mreža Aktual in Center. Nekdanji direktor Radia Center Aleks Žišt je tako postal najmočnejši igralec na področju radijskih programov v Sloveniji. Pri tem pa je pomembno omeniti, da Žišt ob obiskih ministrstva za kulturo in poslanskih skupin ustvarja vtis, da so lokalni radiji vsi v rdečih številkah in tik pred propadom ter da jih je nujno potrebno zaščititi. V teh svojih trditvah je celo tako prepričljiv, da so mu nasedli novinarska trojka Primož Cirman, Tomaž Modic in Vesna Vukovič, ki so v članku, objavljenem na Siolu (vir), zapisali, da se "manjši igralci utapljajo v rdečih številkah". In ti manjši igralci, ki naj bi se utapljali v rdečih številkah, v resnici ustvarijo največ prihodka. To samo potrjuje, da je Aleksander Žist v prvi vrsti odličen lobist, saj je dosegel, da je trojica preiskovalnih novinarjev verjela njemu, ne pa Ajpesu. Več o lobiranju pa v nadaljevanju.

Prihodki članov lokalne mreže v letu 2018 (Vir: Ajpes)
Opomba: pri izračunu prihodka smo upoštevali prihodke Ajpes 2018 za pravne osebe, ki so izdajatelji programov, navedenih na spletni strani www.znr.si.
Glede rdečih številk lahko dodamo, da so v letu 2018 poslovali z izgubo le štirje in sicer Radio Kobarid (okoli 1.000 evrov), Radio Cerkno (7.000 evrov) ter Radio Velenje in Radio Celje. Tudi v tem primeru je potrebno omenjene podatke jemati z rezervo. Radio Cerkno je kljub izgubi v letu 2018 celo vlagal v nakup dodatnega lastniškega deleža v Radiu Kobarid, česar v primeru realne izgube noben dober gospodar ne bi počel. Radio Celje in Radio Velenje pa v okviru istega izdajatelja izdajata tudi časopis in zato izgube ni moč pripisati samo radiu.
Če držijo navedbe, ki jih v svojih dopisih v maju 2019 navaja Žišt, ima lokalna mreža ZNR skupaj že 575.000 dnevnih poslušalcev.

Dnevni doseg največjih treh mrež (vir: Radiometrija april 2019 in www.znr.si)
Lokalna mreža ZNR ima torej več poslušalcev kot Radio 1 in Radio Aktual skupaj! Torej tudi če bi združili poslušalce teh dveh radijskih postaj, bi bila mreža ZNR še vedno na prvem mestu.
Strategija s pomočjo politike (SMC)
Ključna strategija Aleksa Žista, nekdanjega direktorja Radia Center, je onemogočiti konkurenco. To je počel že v prejšnji službi, kjer je s "pomočjo" ministrice Majde Širca hotel prepovedati Radio 1. Na ta način je Žišt že leta 2011 želel doseči, da bi edini lahko imel istočasno nacionalno in lokalno oglaševanje. Žist zato kot direktor nove radijske mreže že več kot leto dni lobira tako z obiski poslanskih skupin, obiski na Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve (AKOS), kot tudi z osebnimi sestanki s predsednikom Sveta za radiodifuzijo (SRDF). Žištov glavni cilj je, da bi dosegel prepoved lokalnega oglaševanja v drugih medijih. Tako bi bila mreža ZNR edina mreža, ki bi imela monopol nad lokalnim oglaševanjem ter obenem ponujala tudi nacionalno oglaševanje. Kot argument proti konkurentom Žišt navaja, da ostale mreže izvajajo "cenovni dumping", medtem ko je sam cene znižal za 75 %.
Da ima projekt močno podporo vladne stranke SMC, dokazuje tudi podatek, da se je v zasebno mrežo gospoda Žišta v času vlade Mira Cerarja vključil celo javni zavod RTV Slovenija (s programom Radio SI). To naj bi bil tudi eden redkih primerov v Evropi, ko se javna RTV hiša vključuje v zasebno radijsko mrežo z namenom pridobivanje oglasov.
Županski kandidat SMC Lipičnik lobiral celo na Sazasu
Eden ključnih podpornikov nove radijske mreže pod vodstvom Žišta je tudi predsednik Sveta za radiodifuzijo Aleš Lipičnik (SMC). Čeprav Lipičnik nima medijskih izkušenj, je v času vlade Mira Cerarja postal predsednik Sveta za radiodifuzijo. Gospoda Lipičnika smo zato vprašali, kakšne reference ima na področju poznavanja medijev, a do zaključka redakcije nismo dobili odgovora. Zato lahko sklepamo, da je predsednik postal predvsem zato, ker je bil kandidat SMC za župana Kamnika. Prvič so nas opozorili, da je Lipičnik izredno naklonjen novi mreži, ko je AKOS objavil razpis za frekvence, ki je bil prilagojen tako, da bi nove frekvence dobili samo člani mreže ZNR. Lipičnik je kot predsednik sveta že maja 2018 predlagal in podprl razpisne pogoje za nove frekvence, ki so bili zasnovani tako, da bi jih dobili samo člani mreže ZNR (vir).
Ko smo prejeli informacijo, da so razpisni pogoji prirejeni, smo to želeli preveriti, a nam je bil dostop do podatkov s strani predsednika sveta onemogočen. Ob objavi razpisa je postalo jasno, da smo imeli pravilne informacije: razpisni pogoji so bili prilagojeni točno določenim akterjem. Zalomilo se je, ker akterji potem niso pravilno napisali vlog - podobno kot je bila v istem času zelo površno izvedena nezakonita podelitev frekvenc 5G Mermalovi družbi BTC, ki tudi ni oddal vloge na obrazcu.
Je pa kljub temu edino podeljeno radijsko frekvenco dobil član Žištove mreže. Gospod Lipičnik si je tudi prizadeval, da bi v nasprotju z zakonom članu iste mreže omogočil oddajanje v DAB, ampak je predlog umaknil, ker so ostali radiji začeli opozarjati na nezakonitost. Najbolj pa je zanimivo, da je Lipičniku član te iste mreže pomagal pri prodaji programske opreme. V uredništvu hranimo tako ime člana kot tudi podatke o pravni osebi, kateri sta direktor radijske postaje in predsednik Sveta za radiodifuzijo Lipičnik skupaj prodajala računalniški program. Ko smo gospoda Lipičnika soočili s temi podatki, se je zavil v molk. Naša ocena je, da predsednik sveta ne bi smel izkoriščati svoje funkcije, zato da mu stranke v postopku pomagajo pridobivati posle za zasebno dejavnost.

Kandidat SMC za župana Kamnika Aleš Lipičnik in Miro Cerar.
Najbolj neobičajna poteza predsednika SRDF Aleša Lipičnika iz SMC pa je bila ta, da je na predlog Aleksandra Žišta obiskal Sazas. Tam naj bi po naših informacijah lobiral, da se Radiu Hit, ki več let ni plačeval Sazasu, zmanjša dolg, kot tudi za to, da bi Sazas ostalim radijskim postajam, ki niso članice mreže ZNR, obračunaval višjo tarifo. Tudi v zvezi s tem smo na gospoda Lipičnika naslovili novinarska vprašanja, a nanje nismo prejeli odgovora.
Lipičnik je nato kot predsednik Sveta za radiodifuzijo celo dosegel, da je SRDF sklep, da Sazas nekaterim radijskim postajam obračunava premalo. Sklep pa je bil sprejet brez enega samega dokumenta, ki bi to dokazoval, ampak na osnovi "neuradnih informacij". Tukaj si upamo trditi, da je to edinstven primer na svetu, ko je nek organ sprejel tak sklep tako z vidika poseganja v avtorske pravice kot tudi z vidika sprejemanja sklepa na osnovi neuradnih informacij.

Sklep SRDF na temo Sazas pod vodstvom Aleša Lipičnika (SMC), ki temelji na "neuradnih informacijah".
Naša ocena je, da je Aleš Lipičnik z obiskom Sazas zlorabil funkcijo predsednika Sveta za radiodifuzijo za pokrivanje osebnih interesov točno določene skupine. V radijskih krogih je splošno znano, da si Aleksander Žišt prizadeva, da bi Sazas konkurenčnim komercialnim mrežam dvignil tarifo.
Lipičnik: Povezovanje največje mreže, ki ima že skoraj 50% trga, ni problematično
Ključni dokaz, da predsednik SRDF nekritično deluje v korist največje zasebne mreže Aleksandra Žišta, pa je objava SRDF z dne 19. maja 2019, kjer je zapisano, da tržno povezovanje ni problematično. To pomeni, da je gospod Lipičnik brez sklepa SRDF v imenu SRDF zavzel stališče, da je Žistova mreža, ki ima 50 % trga in ustvarja največje prihodke med radijskimi mrežami v državi, neproblematična. S tem je napovedal boj proti vsem ostalim mrežam, saj naj bi ostali zmanjševali pluralnost. Na vprašanje gospodu Lipičniku, v čem se pluralnost zmanjšuje, odgovora prav tako nismo prejeli.

SRDF je na Facebooku objavil, da povezovanje največje mreže ni problematično - problematične so ostale.
Tudi AKOS Tanje Muhe (SMC) miži kljub kršitvam zakonodaje
Da uživajo člani lokalne mreže ZNR posebno zaščito Akosa, dokazuje tudi naslednji primer. Zakon o medijih določa, da imajo status posebnega pomena in dobijo državna sredstva lokalni radiji, ki imajo vsaj 3 redno zaposlene. Član lokalne mreže ZNR že več let ne izpolnjuje pogoja za status, pa Akos ne ukrepa. Še več, ta radijska postaja celo v vlogi za frekvenco napiše, da ima samo enega zaposlenega namesto treh, pa Akos ne ukrepa. Vrhunec mahinacije te agencije, ki jo vodi članica SMC Tanja Muha, pa je definicija izpolnjevanja zakonskega pogoja v "določeni časovni točki". Na očitek, da je Akos dobil vlogo, ki dokazuje neizpolnjevanje pogojev, pa ta agencija odgovarja, da če je razpis, pač gledajo, da program ima status in da jih ne zanima, ali izpolnjuje pogoje za status ...
To je tako, kot če bi policija ustavila mrtvo pijanega voznika z avtom, polnim nezakonitih migrantov, pa mu ne bi vzela vozniškega in ne bi aretirala migrantov, ker bi se izgovarjala na to, da so samo preverjali, ali ima vozniško in da namen ustavljanja ni bil preverjanje alkoholiziranosti voznika ali nadzor nad nezakonitimi migracijami
.

Nov izum Akosa: preverjanje zaposlovanja v časovni točki (javno objavljen odgovor Agencije).

Odgovor Akosa, da na razpisu preverja pogojev, čeprav niso izpolnjeni.
Pri tem pa ne smemo zanemariti, da je ta radijska postaja od ministrstva za kulturo nezakonito dobila 40.000 evrov, ki jih, ker nima treh zaposlenih, sploh ne bi smela dobiti. Agencija Akos je pač zavzela stališče, da je potrebno pogoj izpolnjevati samo tisti dan, ko se izvaja nadzor. Tudi če dokazano kršite celo leto, to ni njihov problem …
Sicer pa: kaj lahko pričakujemo od kadrov stranke, ki je zaradi napake v excell tabeli kupila maketo za 130.000 evrov?! Sporočilo, ki ga lahko razberemo iz tokratne razkrite zgodbe, je to, da lokalna radijska mreža Aleksandra Žišta mirno in nemoteno pridobiva na vse večjem političnem vplivu, povečuje svoje prihodke, lobira za onemogočanje konkurence in se požvižga na zakonodajo, kajti za vse to ima podporo političnih kadrov SMC tako na Svetu za radiodifuzijo kot tudi na Akosu. Vse to v imenu "ubogih lokalnih radijev«, ki da so na robu propada (z največjo rastjo prihodkov).