Komentar

Povejmo na glas: svet upravljajo digitalni ovaduhi in fotonski veter

Računalniška država XXI. stoletja je že v celoti drugačna od televizijske države osemdestih let prejšnjega stoletja. Današnja država se z vsem naporom trudi, da čim bolj prekrije načine upravljanja s svojimi državljani, z vso svojo zločinskostjo želi skriti svoje centre moči. Prepričan sem, da bralci portala+ niste tako naivni, da mislite, da živite v državi z demokratičnim sistemom oziroma da obstaja kjerkoli na tem svetu demokratičen sistem, ki ga lahko upravljate s svojim volilnim glasom. Kategorična izjava: danes živimo v seštevku telekracije in digikracije, ki še nima imena.

31.08.2019 21:00
Piše: Dragan Živadinov
Ključne besede:   Dmitrij Gelfand   Evelina Domnič   Paul Cezanne   telekracija   ovaduh   država   Husserl

Digitalni ovaduhi so nam za svoj interface instalirali komike, da nas zabavajo med tem, ko čakamo na naslednjo svetovno vojno.

Naj še enkrat pokažem svojo umetniško pozicijo: pripadam razvojni umetnosti, ki meni, da sodobne umetniške prakse ne zadostujejo več resničnosti XXI. stoletja! Na danšnji dan je popolnoma razvidno, da je računalniška država XXI. stoletja že v celoti drugačna od televizijske države osemdestih let prejšnjega stoletja. Današnja država se z vsem naporom trudi, da čim bolj prekrije načine upravljanja s svojimi državljani, z vso svojo zločinskostjo želi skriti svoje centre moči. Prepričan sem, da bralci portala+ niste tako naivni, da mislite, da živite v državi z demokratičnim sistemom oziroma da obstaja kjerkoli na tem svetu demokratičen sistem, ki ga lahko upravljate s svojim volilnim glasom. Kategorična izjava: danes živimo v seštevku telekracije in digikracije, ki še nima imena. Ne pozabimo, da so današnje televizije že popolnoma digitalizirane! Prikrivanje in omogočanje delovanja digitalnih kompleksov države je osrednja naloga tisočih njenih apartčikov, ki ne smejo doma svojim soprogam ali soprogom povedati, kaj delajo za mezdo. Elektronski kompleksi postajajo nevralgične točke, prek katerih dražava upravlja s svojimi digitalnimi sistemi: od nadzora letalskega prometa, delovanja atomske centrale do načina plačevanja pokojnine svojim državnim ovaduhom.

 

Ali ste kdaj pomislil, kaj pomeni etimologija besede - ovaduh? To je tisti, ki ovaja, ovaduh, ovaduhinja, ovaduštvo. Staroslovansko - obaditi, sestavljeno iz ob in vaditi, obtoževati. To je dalje enako ali sorodno vadinti, imenovati, klicati, poklicati. Vadati, govoriti, reči, povedati, sporočiti. Etimološka besedna igra ovaduh: to je tisti, ki obtožuje duha.

 

Država vedno bolj prikriva sisteme digitalnega upravljanja, skriva svoje digitalne farme. Centralno inteligenco prepušča anonimnim diplomantom fakultete za elektroniko. Država se želi državljanom predstaviti kot tista, ki magijsko upravlja s svetom in svetim, kot da elektroni določajo našo etiko. Tako so diplomanti fakultete za elektroniko osrednji kadrovski bazen za manifestacijo nasilja države.

 

Še na začetku XX. stoletja si je lahko državljan predstavljal, ko je zavrtel številčnico, kako poteka telefonski klic. Lahko si je predstavljal operaterko v telefonski centrali. Lahko si je predstavljal anonimno - pozor! - žensko, ki je pretikala kontaktno kablažo. Brez težav si je predstavljal stotine žensk, ki so prevezovale in križale telefonske želje in urgence. Tako si je posameznik predstavljal center moči. Kako pa si danes predstavlja center moči? Kako lahko sploh locira totalitaristični elektron in njegovo polje delujočih silnic? Povejmo na glas: svet upravljajo digitalni ovaduhi in fotonski veter. Digitalni ovaduhi so nam za svoj interface instalirali komike, da nas zabavajo med tem, ko čakamo na naslednjo svetovno vojno.

 

Zakaj takšna uvodna struktura? Samo zato, da je bolj razvidno, kaj v tem trenutku raziskuje umetniška elektronska skupnost. Verjetno bi ta stavek moral zapisati v finalu današnjega komentarja, da bi komentar izvenel smiselno, toda če ga zapišem še najmanj trikrat, bo to premalo: elektronski umetniki želijo natančno locirati centre moči, ki že danes nepovratno ukinjajo našo svobodo. Svobode skoraj ni več! Prevladuje digitalni trolitivizem (naj mi bo oproščena ta slaba konstrukcija). Ključni razvojni umetniki vidijo odgovor v bazičnih znanstvenih raziskavah. Uporabna znanost (beri kapitalska znanost) je danes prevladujoča. Ravno tako želijo kritično digitalno skupnost podkupiti s cenenim kapitalom kretaivnih industrij.

 

 

***

 

Pogled današnjega komentarja želim usmeriti v razvojno umetnico Evelino Domnič, ki je bila rojena leta 1972 v Minsku v Sovjetski zvezi, v Belorusiji, kjer je študirala filozofijo, in v razvojnega umetnika Dmitrija Gelfanda, rojenega leta 1974 v Leningradu v ZSSR, v Rusiji. V umetniškem paru delujeta na presečišču znanosti in umetnosti. Raziskujeta percepcijo in večnost, obvladljiva in razumljiva stanja zavesti. Potopljena sta v bazično znanost, v njene najglobje zakonitosti, v eksperimentalno fiziko in kemijo. S svojimi mikro kamerami snemata njihove eksperimente in jih z zajetimi informacijami procesualno prevajata v vizualne predstavitvene modele.

 

Ker je komentar definitivno prekratka forma, da bi lahko opisal njuno umetniško-znanstveno delovanje (pa tudi, če bi imel pred seboj večji format, bi težko natančno opisal njune notranje strukture), bom zelo, zelo poenostavil: vizualizirata nam tisto, kar so nas v šolskem sistemu učili s predstavitvenimi modeli npr. kako se molekule povezujejo, ali kakšen je najmanjši delec materije - atom.

 

Poenostavljam, da bi bil razumljiv: tako kot je Paul Cézanne slikal limone, tako Elena in Dima slikata atom, materialnost atoma. Dobesedno mu dajeta vidnost! Prva na svetu sta, ki sta mu dala umetniški mimetični videz. Da, tako globoko smo se že potopili v znanje z avantgardnimi postopki. Tako kot sta slikala atom, sta procesualno vizualirala ionske luknje, zaščitna polja in membrane, kvantno optično ogrevanje. In vse to vedenje sta prečrpavala skupaj z vrhunskimi znastveniki bazičnih raziskav. Predvsem iz globin teoretične fizike. Vizualizirala sta logične formalnosti, ker se tisto, kar je logično in ima formo, lahko računalniško rekonstruira.

 

Največkrat sta usmerila svoje formativne strategije v multi senzorična polja. Osredotočena sta na evokacije nevronskih aktivnosti. Lahko si mislite, da se nista zaustavila samo v želji, da bi videla materialnost atoma. Njuna misija je videti mišljenje s pomočjo rekonstrukcije možganov. Vizualizirati mišljenje, določiti mu kvantno telesnost! Želita vizualirati zavest, ki misli ekonomijo, geometrijo, jedrsko orožje in sploh zakaj zavest vse to počne. Ne smemo pozabiti, Elena je diplomirala iz filozofije in je strokovnjakinja za Husserlov filozofski pojem, za fenomenologijo. Končna konsekvenca njunih umetniških prizadevanj je vizualiziranje mišljenja samega.

 

Bistveno, kar morate vedeti pri njunem umetniškem proizvajanju, je to, da v realnem času opazujeta nenehno spremenljiva fizikalna in kemijska stanja. Svoje eksperimente opravljata neposredno pred gledalci v realnem času poizkusa s pomočjo uporabe snemalnih tehnik. Znanstveni eksperiment vključuje natančne meritve, predvsem pa daje pomen tem meritvam.

 

Matematični vzorci s ponavljajočimi meritvami rezultirajo v generirane piksle. Matematični vzorci tako postanejo vidni, postanejo umetnina sama. Proizvesti hočeta pogoje za nastanek pomena oziroma pomenov! Tako kot sta onadva prepričana, sem tudi sam, da matematika ne more biti vrhunski jezik vesolja, ki določa smisel, čeprav je elegantna in nedvoumna. Ponovimo: razvojni umetniki želimo natančno locirati centre moči, tiste, ki že danes nepovratno ukinjajo našo svobodo. Svobode skoraj ni več, svoboda pa je smisel in največja moč vesolja! To vem, ker sem bil v zaporu.

 

 

***

 

Država želi s svojimi divizjami anonimnih ineženirjev elektronike dodeliti logičnim in racionalnim postopkom magične, če že hočete pseudo božje moči in jih skriti na temnih farmah teleogije (ne teologije). Še bolj pa želi država skriti tiste, ki nas ovajajo in nadzorujejo v imenu naše varnosti. Elena in Dima želita ravno nasprotno: narediti najbolj kompleksne sisteme vidne, da jih razumemo, ne pa, da so tukaj okrog nas nevidni in nas pokroviteljsko masakrirajo. Večnosti želita dodeliti človešli obraz.

KOMENTIRAJTE
PRIKAŽI KOMENTARJE
1
Zunanji minister Logar bo s podpisom skupne izjave z ameriškim kolegom Pompeom vladi nakopal nove težave
13
07.08.2020 23:50
Prihodnji teden prihaja na uradni obisk v Ljubljano ameriški državni sekretar Mike Pompeo. Prvi visoki ameriški obisk po več kot ... Več.
Piše: Igor Mekina
Zakaj Slovenija ni Švedska? Nekaj primerjav v dobrem in slabem
11
07.08.2020 06:03
Slovenci živimo v prepričanju, da so nekje v tujini stvari mnogo bolje urejene kot pri nas. Kdo med nami ni izrekel ali slišal ... Več.
Piše: Andrej Capobianco
Esej o odtujenosti: Grehi očetov praviloma udarijo na dan v tretji generaciji
0
05.08.2020 20:00
Danes v Sloveniji govorimo o stanju brez vrednot (anomiji), o sadistični krutosti nekaterih delodajalcev, o mobingu, o korupciji ... Več.
Piše: Boštjan M. Zupančič
Bitka za Severni tok, 2. del: Nevarne igrice v trikotniku ZDA - Evropska unija - Rusija
4
02.08.2020 23:59
Diplomatska bitka zaSeverni tok 2, ki poteka boj ali manj v zakulisju že nekaj let, se približuje koncu. Zadeva je pomembna za ... Več.
Piše: Božo Cerar
I love Brda* ali kako se znebiti Janševe vlade
9
02.08.2020 11:00
Bo padla ali ne bo padla, so stavnice te dni. Glavna zvezda je kmetijska ministrica in predsednica koalicijske upokojenske ... Več.
Piše: Angel Polajnko
Narava vedno znova začenja iste stvari: leta, dneve, ure. Tako nastajata neskončnost in večnost.
2
01.08.2020 23:57
Aplikacija, ki se nam predstavlja kot aplikacija vseh aplikacij za nadzor virusa, to še zdaleč ni, temveč je le fragmentiran ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Socialdemokratska živalska farma: Narodni dom je bilo treba vrniti, lastnine maloštevilne slovenske judovske skupnosti pa ne?!
14
30.07.2020 22:30
Zdaj se sprašujem, ali Slovenija občuti kaj sramu, ko je Italija končno izpolnila obljubo in slovenski manjšini vrnila Narodni ... Več.
Piše: Keith Miles
Esej o nepozabnosti: Morda bomo nekoč za ježa imeli Janeza Janšo, za lisjaka pa Milana Kučana
7
28.07.2020 22:45
Kako je mogoče iz množice vidnih, dejavnih in vplivnih ljudi izbrati tiste, ki jim pravimo zgodovinske osebnosti? Takšen naslov ... Več.
Piše: Dimitrij Rupel
Politična satira: Vojna zvezd 2020, odiseja skozi slovensko politiko od A do Ž
8
27.07.2020 23:59
Nihče ne ve, kje je center vesolja. V Sloveniji moderni center izginja in boste politično središče našli precej na levi, Levico ... Več.
Piše: Andrej Capobianco
Slovenija, dežela piromanskih gasilcev
17
26.07.2020 11:00
Situacija, v kakršni se nahaja Slovenija, je utrujajoč odraz patologije bolj ali manj učinkovitih piromanov v funkciji gasilcev. ... Več.
Piše: Simona Rebolj
Kaj pričakovati od politika, ki ima v XXI. stoletju doma na zidu slabo naslikano jabolko? Vse najslabše.
5
25.07.2020 23:59
Obstaja neuravnovešen, skoraj patološki odnos med ideologijo in izmi . Ideologija je vedno koncept, ki se vsiljuje drugemu, je ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Bruseljski kompromis, višegrajski pretepači in obnova bolehne Evrope
16
21.07.2020 23:00
Denarja, ki si ga je Slovenija izposlovala na dolgotrajnih in napornih pogajajih v Bruslju, ni tako malo. Opozicija, ki je leta ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Na zdravje, striček Xi! Kitajski zmaj ni več papirnati tiger, ampak postaja vse bolj agresiven!
13
20.07.2020 23:10
O Kitajski je bilo zadnje mesece veliko slišati. Tudi portal+ je poročal o njenem močno vprašljivem ravnanju ob izbruhu ... Več.
Piše: Božo Cerar
Ali twitter koristi slovenski demokraciji ali ne? Odgovor verjetno poznamo vsi ...
14
19.07.2020 23:00
Januarja leta 1990 sem vodstvu Demosa ponujal idejo aktivnega državljanstva. Na nekem sestanku sem zbrane hotel prepričati, kako ... Več.
Piše: Miha Burger
Kulturniški fašizem
9
19.07.2020 11:00
Kulturniški fašizem je zadnje mesece in tedne v Sloveniji visoko dvignil svojo stoglavo glavo. Kulturniški fašizem vedno ... Več.
Piše: Denis Poniž
Umetnost je disciplina, ki nam omogoča razumeti preteklost, predvsem pa bodočnost
8
18.07.2020 22:36
Naj povem na kratko: to je komentar o dveh umetniških ambientih. Povod: stoletnica fašističnega požiga Narodnega doma v Trstu. ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Janez Janša, mnogo več spoštovanja bi ohranil, če bi doma ležal na kavču in proučeval strop
29
12.07.2020 10:32
Janez Janša nam obljublja, da bodo z izjemnimi kalibri velikih vodij profila Orban in Vučić naredili red. Janševa politika nas ... Več.
Piše: Simona Rebolj
NEP Dejana Kršića: Umetnost je brezčasna, Evropa neskončna
1
11.07.2020 21:03
Kršić je nomad lepote!Oblikovanje zanj že dolgo ni zgolj utilitaristični fenomen, temveč je predvsem mišljenje. Nikoli več ne bo ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
O spravi na "akademski" način: Blišč in beda kurtizanov
14
10.07.2020 23:15
Spravno dejanje, ki ga ponuja Slovenska akademija znanosti in umetnosti, še najbolj spominja na demokratičnocentralistični ... Več.
Piše: Andrej Lokar
Ustavimo konje: Intelektualna poštenost in neznosna lahkotnost obtoževanja
10
10.07.2020 00:47
Ko je Janševa vlada sprejela omejevalne ukrepe proti koronavirusu, mi je zaskrbljen prijatelj iz Italije poslal članek (ki se je ... Več.
Piše: Andrej Capobianco
1 2 3 4 5  ... 

Najbolj brano

01/
I love Brda* ali kako se znebiti Janševe vlade
Angel Polajnko
Ogledov: 3.568
02/
Socialdemokratska živalska farma: Narodni dom je bilo treba vrniti, lastnine maloštevilne slovenske judovske skupnosti pa ne?!
Keith Miles
Ogledov: 2.222
03/
Zlati časi Titovega socializma (1/3): Berlinski zid v naših glavah še ni povsem padel
Vili Kovačič
Ogledov: 1.776
04/
Esej o odtujenosti: Grehi očetov praviloma udarijo na dan v tretji generaciji
Boštjan M. Zupančič
Ogledov: 1.537
05/
Dosje MD Medicina d.o.o. ali zgodba o uspehu ortopedske dinastije Gorenšek
Uredništvo
Ogledov: 11.014
06/
Racionalizacija javne hiše: Primerjava poslovanja RTV Slovenije in Slovenskih železnic
Bine Kordež
Ogledov: 1.574
07/
Esej o nepozabnosti: Morda bomo nekoč za ježa imeli Janeza Janšo, za lisjaka pa Milana Kučana
Dimitrij Rupel
Ogledov: 2.386
08/
Bitka za Severni tok, 2. del: Nevarne igrice v trikotniku ZDA - Evropska unija - Rusija
Božo Cerar
Ogledov: 1.343
09/
Intenzivno zavezniško bombardiranje Hitlerjeve vojaške industrije bi II. svetovno vojno lahko končalo že leta 1943
Shane Quinn
Ogledov: 1.438
10/
Zakaj Slovenija ni Švedska? Nekaj primerjav v dobrem in slabem
Andrej Capobianco
Ogledov: 994