Razkrivamo

Mednarodno razvojno sodelovanje: Čistilne naprave, sortirnice odpadkov, vodovodi, sončne elektrarne so idealen biznis za prijatelje!

V preteklosti je vlada s projekti mednarodnega razvojnega sodelovanja z milijoni evrov bolj ali manj prikrito dajala državno pomoč izbranim domačim izvajalcem. Še posebej tistim z dobrimi zvezami. Nekaj časa je bil to Škrabčev RIKO, ki pa ga je kasneje iz biznisa izrnil velenjski Esotech. Bržkone z razlogom: sin predsednika Esotechove uprave Jan Škoberne je vidni politik stranke SD, bil pa je tudi državni sekretar, poslanec in svetovalec ministra Jerneja Pikala. In ravno Pikalo je leta 2013 glede projektov mednarodnega razvojnega sodelovanja potegnil zelo usodno potezo ...

26.02.2020 20:51
Piše: Uredništvo
Ključne besede:   MZZ   mednarodno razvojna pomoč   Ukrajina   Zahodni Balkan   Janez Škrabec   RIKO   Esotech   Jan Škoberne   Jernej Pikalo   COBISS.Net   Zmago Jelinčič   vlada   CMSR   Miro Cerar   Branislav Rajić

Fotomontaža: portal+

Politično in finančno podporo širitvi mreže COBISS.Net sta najprej blokirala Jernej Pikalo in njegov svetovalec Jan Škoberne, ki je slučajno sin šefa uprave podjetja, ki je kasneje dobilo projekt v okviru mednarodne razvojne pomoči Slovenije. Čez nekaj let je Pikalo - v navezi s svojim državnim sekretarjem Jernejem Štromajerjem, znanim po izvirni božični poslanici kristjanom - blokiral tudi pobudo za vzpostavitev medresorske koordinacije pod okriljem kabineta predsednika vlade.

Po Zakonu o mednarodnem razvojnem sodelovanju in humanitarni pomoči Republike Slovenije je cilj mednarodnega razvojnega sodelovanja prispevati k odpravi revščine in zmanjšanju neenakosti ter pospeševanje trajnostnega razvoja v partnerskih državah. Plemenito poslanstvo, ni kaj. Na papirju je vse brezhibno. Krovni strateški dokument mednarodnega razvojnega sodelovanja je Resolucija o mednarodnem razvojnem sodelovanju (vir), ki jo je sprejel državni zbor in med drugim opredeljuje prednostna vsebinska področja in geografska območja, kjer je lahko uradna razvojna pomoč učinkovita, odraža slovenske primerjalne prednosti in zmogljivosti ter zagotavlja podporo razvojnim prizadevanjem partnerskih držav. Gre torej za spodbujanje miroljubnih in vključujočih družb (s poudarkom na dobrem upravljanju, enakih možnostih, vključno z enakostjo spolov, ter kakovostnem izobraževanju), pa tudi za boj proti podnebnim spremembam (s poudarkom na trajnostnem gospodarjenju z naravnimi in energetskimi viri). Vendar v resnici ni vse tako čudovito in plemenito, kot to izgleda na prvi pogled.

 

Da je mednarodno razvojno sodelovanje za marsikoga tudi dober posel, smo na portalu+ sicer razkrili že aprila 2019 (vir); takrat smo poročali, kako je Cerarjeva vlada julija 2018 - torej že v času opravljanja t.i. tekočih poslov - v Načrt razvojnih programov 2018–2021 uvrstila kar 10 okoljskih projektov mednarodnega razvojnega sodelovanja in zanje namenila 7,2 milijona evrov (vir). Gre za projekte, ki jih financira Ministrstvo za finance preko Centra za mednarodno sodelovanje in razvoj (CMSR). Največ sredstev (3 milijone) je takrat vlada namenila projektu izgradnje sončne elektrarne v ukrajinskemu Žitomirju, katerega izvajalec naj bi bilo podjetje RIKO. O njegovemu znamenitemu lastniku Janezu Škrabcu v poslovno-političnih krogih radi rečejo, da je res pravi mož za vse sisteme in vse vlade.

 

 

Ukrajina kot strateška partnerica

 

Pri Škrabcu oziroma njegovemu sodelovanju v projektu v Ukrajini pa se je malce zapletlo, saj je poslanec Zmago Jelinčič Plemeniti skoraj istočasno na vlado naslovil pisno poslansko vprašanje:

 

"Zakaj so ukrajinski posli podjetja RIKO d.o.o. in še koga, ki pri tem sodeluje, za Vlado RS pomembnejši od podpore razvoju nacionalnih knjižničnih informacijskih sistemov držav Zahodnega Balkana in njihovi integraciji v skupni izobraževalni, raziskovalni in kulturni prostor EU v okviru projekta COBISS.Net, katerega dosegljiv dolgoročni cilj je bil v regionalno informacijsko mrežo COBISS.Net povezati nekaj tisoč knjižnic izobraževalnih, raziskovalnih in kulturnih institucij v širši regiji?"

 

 

Janez Škrabec, RIKO, je bil nekaj časa glavni favorit projektov mednarodnega razvojnega sodelovanja.

 

 

V odgovoru na navedeno vprašanje je vlada, ki jo je takrat že vodil Marjan Šarec, 9. maja 2019 pojasnila, kako Ministrstvo  za zunanje zadeve (MZZ) kot nacionalni koordinator za mednarodno razvojno sodelovanje v okviru svojih pristojnosti skrbi, da ministrstva, organi v sestavi in vladne službe financirajo projekte mednarodnega razvojnega sodelovanja, ki so v skladu z zakonodajnimi in s strateškimi dokumenti s tega področja:

 

"Projekt Izgradnja sončne elektrarne v Žitomirju je bil uvrščen v Program CMSR za obdobje 2017-2018 in je ocenjen v skladu s pravilnikom CMSR za ocenjevanje projektov uradne razvojne pomoči. Skladen je z vsebinskimi in geografskimi prioritetami slovenskega mednarodnega razvojnega sodelovanja, saj se izvaja v državi, ki sodi med geografsko prioriteto mednarodnega razvojnega sodelovanja (Evropsko sosedstvo) na področju, ki predstavlja vsebinsko prednostno področje (podnebni ukrepi). Partnerska država projekt sofinancira v višini 69 odstotkov od vrednosti projekta."

 

V nadaljevanju vlada sledi mnenju MZZ in pojasnjuje, da je za financiranje aktivnosti, kot jih zajema projekt COBISS.Net, pristojno Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport (MIZŠ), za kar pa dejansko ni ne vsebinske in ne pravne podlage. Gre namreč za projekt, ki enakovredno zadeva izobraževanje, znanost, kulturo in mednarodne odnose, zato je potreben medresorski dogovor glede financiranja in izvedbe navedenega projekta. MZZ tega očitno ne zmore ali ne želi prepoznati in je leta 2017 birokratsko zavrnil tudi predlog MIZŠ, da MZZ umesti projekt COBISS.Net med strateške projekte mednarodnega razvojnega sodelovanja Slovenije in vzpostavi organizacijsko strukturo projekta, ki bo omogočala uresničitev zastavljenih ciljev projekta.

 

"Sredstva, ki jih dodeljuje Republika Slovenija za projekte mednarodnega razvojnega sodelovanja v partnerskih državah, niso državna pomoč (poudarek uredništva portala+) slovenskim izvajalcem. Slovenija donacijo namenja partnerski državi v skladu s standardi in z načeli mednarodnega razvojnega sodelovanja, z njenimi potrebami in izraženim interesom. Partnerska država, ki takšen projekt sofinancira, najboljšega ponudnika izbere v skladu s svojo nacionalno zakonodajo, ki ureja javna naročila", je pojasnila vlada v odgovoru na Jelinčičevo poslansko vprašanje.

 

 

Državna pomoč slovenskim podjetjem? No ja ...

 

Na spletni strani CMSR lahko preberemo, da se s finančnimi instrumenti mednarodnega razvojnega sodelovanja (donacije in subvencioniranje obrestne mere kreditov) med drugim "povečuje konkurenčna sposobnost slovenskih podjetij, ki izvajajo projekte v deželah v razvoju". Kaj pa je to drugega kot državna pomoč slovenskim izvajalcem projektov? S tem načeloma ni nič narobe, vendar je problem dvojen: po eni strani krši načelno zavezo, da sredstva za mednarodno razvojno pomoč NISO državna pomoč slovenskim podjetjem (torej tudi Škrabčevemu Riku), obenem pa na podlagi preteklih odločitev hitro ugotovimo, da so bile takšne državne pomoči praviloma deležna "prijateljska" podjetja. Šlo je torej, če poenostavimo, za posel za izbrance.

 

Formalno gre vse skupaj sicer takole: prejemniki donacij so praviloma javni subjekti v državah prejemnicah uradne razvojne pomoči Republike Slovenije, njihove predloge za sofinanciranje projektov zbira in analizira CMSR, ki lahko projekt sprejme in določi višino donacije, ali ga zavrne. Ob tem CMSR tudi prouči, kakšne so možnosti, da projekt izvede ustrezno usposobljeno slovensko podjetje oziroma konzorcij podjetji, ki ga vodi slovensko podjetje (vir). Če CMSR projekt sprejme in uvrsti v program financiranja, praviloma sledi še postopek vključitve projekta v proračunski Načrt razvojnih programov, s čimer vlada potrdi vir sofinanciranja projekta.

 

 

 

 

 

Glede izbire najboljšega ponudnika – izvajalca projekta pa ne drži vladno pojasnilo, da ga (vedno) izbere partnerska država, temveč ga lahko izbere tudi CMSR v dogovoru s prejemnikom donacije. Tako lahko na portalu javnih naročil www.enarocanje.si najdemo šest okoljskih projektov mednarodnega razvojnega sodelovanja, za katere je v obdobju 2017–2018 izvajalca izbral CMSR.  Seveda pa je vprašanje, kdo je izbran najprej - projekt ali potencialni izvajalec projekta.

 

 

Neuspešni projekti

 

Pri nekaterih projektih se očitno ne izteče vse po načrtih. Ministrstvu za zunanje zadeve smo s tem v zvezi poslali tri novinarska vprašanja in dobili zanimive odgovore:

 

1. V Poročilu o mednarodnem razvojnem sodelovanju Republike Slovenije za leto 2018, ki je bilo objavljeno decembra 2019 (vir). smo prebrali, da je CMSR v letu 2018 za projekt izgradnje sončne elektrarne v Žitomirju namenil 720.000 evrov, da pa projektne aktivnosti trenutno mirujejo. Če navedena opomba velja za december 2018, kakšno je trenutno stanje realizacije projekta?

 

Odgovor MZZ: "CMSR je sredstva Ministrstva za finance RS prejel na osnovi sklenjene donacijske pogodbe med CMSR in ukrajinskim javnim podjetjem Center investicij. Do zastoja aktivnosti je prišlo, ker investitorju ni uspelo zagotoviti njegovega dela potrebnih sredstev za realizacijo projekta v obliki komercialnega kredita. Ker investitor do izteka skrajnega roka ni izpolnil zahtevanih pogojev, je CMSR donatorsko pogodbo odpovedal in črpana sredstva za ta projekt vrnil v proračun RS, kar se bo odrazilo kot negativna vrednost uradne razvojne pomoči v Poročilu o mednarodnem razvojnem sodelovanju Republike Slovenije za leto 2020."

 

Očitna posledica našega neprijetnega novinarskega vprašanja je bil tudi umik (!) predstavitve projekta iz spletne strani CMSR.

 

 

2. Vlada je julija 2018 v Načrt razvojnih programov 2018–2021 med drugim uvrstila tudi projekta (1) Postavitev sortirne linije za mešane komunalne odpadke v občini Ključ (Bosna & Hercegovina) z donacijo 680.000 evrov in (2) Postavitev pretovorne postaje za mešani komunalni odpad v mestu Cetinje (Črna gora9 z donacijo 750.000 evrov. Oba projekta naj bi bila realizirana v obdobju 2018–2019, a na spletni strani CMSR ni informacij, da sta bila zaključena ali da sta v izvajanju. Kaj se dogaja z navedenima projektoma?

 

Odgovor MZZ: "Navedena projekta nista bila realizirana. Sofinanciranje obeh projektov je bilo predvideno za leti 2018 in 2019, vendar Občina Ključ ni uspela zagotoviti lastnih sredstev za sofinanciranje projekta, za projekt v Cetinju pa investitor ni uspel pravočasno pripraviti projektne dokumentacije, ki je osnova za izbor izvajalca. Predvidena donacija zaradi razlogov na strani prejemnikov, ki so hkrati sofinancerji in investitorji, ni bila izvedena, sredstva pa so bila preusmerjena na rezervne projekte, izbrane skladno z določili Uredbe o izvajanju mednarodnega razvojnega sodelovanja in humanitarne pomoči."

 

 

3. Institut za ekološki inženiring, d.o.o. iz Maribora je v imenu CMSR decembra 2015 občini Srbobran v Vojvodini ponudil pomoč pri izgradnjo čistilne naprave za odpadne vode v Srbobranu (vir). Občina Srbobran in CMSR sta decembra 2016 podpisala pogodbo o donaciji v višini 700.000 evrov (vir). Dva razpisa CMSR za izbiro izvajalca projekta sta bila neuspešna. Pred zaključkom tretjega razpisa je CMSR na portalu javnih naročil 29. 11. 2017 objavil obvestilo, da občina Srbobran ni pridobila kreditnih sredstev za financiranje naročila in zato naročnik odstopa od izvedbe predmetnega javnega naročila. V obrazložitvi zaključnega računa Ministrstva za finance za leto 2018 lahko preberemo: "Projekt ni bil realiziran in je bil ukinjen že v letu 2017. Razlog je bila odločitev investitorja, da projekt izvede brez donacije RS oziroma da projekta ne izvede." Občina Srbobran je pogodbo o financiranju navedenega projekta 19. 6. 2019 podpisala z Upravo za kapitalska vlaganja AP Vojvodina (vir). Zakaj se je občina Srbobran odpovedala donaciji Republike Slovenije?

 

Odgovor MZZ: "Projekti, ki se sofinancirajo z donacijo RS preko CMSR, so po vsebini pretežno infrastrukturni projekti v javnem sektorju, zato se pripravljajo in izvajajo več let. V takšnem obdobju v praksi prihaja tudi do sprememb oblasti na državni ali lokalni ravni, s tem pa utegne priti tudi do preoblikovanja njihovih prednostnih nalog. V primeru navedenega projekta je do takšne spremembe prišlo tudi v Občini Srbobran, kjer je prejšnje vodstvo projekt ocenilo za prednostnega in zato na CMSR naslovilo uradno vlogo za sofinanciranje projekta z donacijo RS. Predlog je bil v nadaljnjih postopkih uvrščen v program CMSR za izvajanje mednarodnega razvojnega sodelovanja in kasneje izbran za sofinanciranje v letih 2016 in 2017. Novo občinsko vodstvo v zvezi s projektom ni več komuniciralo s CMSR, zato je bil v upanju na odziv potem, ko se nove občinske strukture utečejo, predviden začetek sofinanciranja projekta najprej zamaknjen v leto 2017, nato pa ukinjen. Občina Srbobran se uradno nikoli ni odpovedala donaciji Republike Slovenije, vendar tudi nikoli pozneje ni vzpostavila stika za morebitno nadaljevanje postopka.

Glede navedb, ki se nanašajo na Institut za ekološki inženiring d. o. o., pojasnjujemo, da CMSR kot izvajalec operativno-tehničnega dela mednarodnega razvojnega sodelovanja za Republiko Slovenijo nima posrednikov oziroma kakršnih koli pooblaščencev, ki bi v imenu ali za račun CMSR komunicirali z javnimi subjekti, saj je to vloga CMSR kot izvajalca v skladu z Zakonom o mednarodnem razvojnem sodelovanju in humanitarni pomoči Republike Slovenije. Občasno se pojavljajo informacije o domnevni promociji podpore projektom z donacijskimi sredstvi RS, vendar do tega prihaja brez kakršnih koli podlag in pooblastil, pogosto pa so te informacije tudi delno ali v celoti netočne."

 

 

Če ni uspelo Škrabcu, bo Škobernetu

 

Če je Cerarjeva vlada leta 2018 največ finančne pomoči namenila projektu izgradnje sončne elektrarne v Žitomirju, katerega izvajalec naj bi bilo Škrabčev RIKO, pa je Šarčeva vlada lani največ sredstev namenila dvema projektoma, katerih izvajalec je velenjsko podjetje Esotech, d.d.,, ki je v lasti družine Škoberne (Jan Škoberne je tudi vidni politik stranke SD, njen bivši poslanec in bivši državni sekretar na Ministrstvu za kulturo). In sicer:

 

  • 2.840.756 evrov za rekonstrukcijo in nadgradnjo čistilne naprave v Žitomirju, Ukrajina (vir) in

 

  • 423.390 evrov za rekonstrukcijo in nadgradnjo obrata za čiščenje pitne vode Alagovac v občini Nevesinje, Bosna & Hercegovina (vir)

 

 

Za 1.388.669 evrov vreden projekt izgradnje reciklažnega dvorišča in pretovorne postaje Rožaje (Črna gora) pa izvajalec do tega trenutka še ni znan.

 

Težko je razumeti, da so čistilne naprave, sortirnice odpadkov, vodovodna omrežja in še kakšna sončna elektrarna paradni projekti mednarodnega razvojnega sodelovanja Slovenije. Na spletni strani CMSR lahko preberemo, da "Republika Slovenija kot razvita država donatorka s sofinanciranjem izbranih razvojnih projektov preko CMSR izpolnjuje dane mednarodne zaveze, hkrati pa pridobiva mednarodni ugled in zunanjepolitični kapital". Je to res? Mar ne gre (tudi) za posle izbrancev pod krinko usmeritev slovenske zunanje politike in širjenja mednarodnega ugleda?

 

 

Iz grma ponovno skoči Škoberne

 

V primeru infrastrukturnega projekta COBISS.Net je vse skupaj precej manj zanimivo, saj ne gre za gradbeni posel ali inženiring, pri katerem je verjetno možno potegniti tudi lepo razliko v ceni, pač pa gre za povsem drugo zgodbo z dolgoročno vizijo in s prepoznavnim vplivom na vlogo in ugled Slovenije v državah Zahodnega Balkana. Leta 2011 je bil COBISS.Net v vladnem Akcijskem načrtu za Zahodni Balkan vključen med "najbolj aktualne projekte in dejavnosti", za katere je bilo ugotovljeno, "da predstavljajo veliko dodano vrednost dejavnostim RS na Zahodnem Balkanu".

 

Za uveljavitev COBISS v ciljnih državah (Albanija, Bolgarija, Bosna in Hercegovina, Črna gora, Kosovo, Makedonija, Srbija in Hrvaška) je odločilna slovenska in mednarodna razvojna pomoč sodelujočim institucijam, ko morajo te zagotoviti pogoje za implementacijo sistemov COBISS in E-CRIS (nabava opreme, izobraževanje in druge spodbude). Temu sledi trajno mesečno zaračunavanje licenc za programsko opremo in drugih storitev javnega zavoda IZUM v Mariboru, s čimer se pokrivajo vsi z izvozom znanja povezani stroški tega zavoda in se ustvarja tudi neproračunski vir financiranja krepitve njegovih kadrovskih zmogljivosti itn.

 

V preteklosti so projekt COBISS.Net občasno finančno podprla različna ministrstva (gospodarsko, kmetijsko, za informacijsko družbo, znanost in tehnologijo, šolstvo in šport, obrambo, zunanje zadeve ...) in ARRS (Javna agencija za raziskovalno dejavnost), nakar je leta 2013 prišlo do usodnega preloma.

 

V letu 2013 oziroma 2014 sta namreč nadaljnjo politično in finančno podporo širitvi mreže COBISS.Net blokirala tedanji minister za izobraževanje znanost in šport Jernej Pikalo in njegov svetovalec Jan Škoberne (kot rečeno, morda ni naključje, da je Jan sin predsednika uprave podjetja Esotech, d.d.). Cerarjeva vlada tega problema ni bila sposobna rešiti in je zapravila tudi priložnost za pridobitev 10 milijonov evropskih sredstev iz programa IPA mimo standardnih razpisov Evropske komisije, celo ko je bil funkcijo nosilca projekta razvojne pomoči knjižnicam v ciljnih državah pripravljen prevzeti UNESCO (vir). Nato pa je ministrsko funkcijo ponovno prevzel Jernej Pikalo in s svojim državnim sekretarjem Jernejem Štromajerjem blokiral pobudo za vzpostavitev medresorske koordinacije pod okriljem kabineta predsednika vlade.

 

 

Zakaj je poslanec Branislav Rajić Bane na seji Odbora za zunanjo politiko blokiral podporo projektu COBISS.Net?

 

 

Več o preteklem dogajanju in predlogih za rešitev strateških razvojnih izzivov IZUM-a in projekta COBISS.Net lahko preberemo na spletni strani Civilne iniciative za IZUM in COBISS.Net (vir). Komisija Državnega sveta za mednarodne odnose in evropske zadeve je 21. januarja 2020 obravnavala Poročilo o mednarodnem razvojnem sodelovanju Republike Slovenije za leto 2018 in sprejela naslednji sklep (vir):

 

"Komisija za mednarodne odnose in evropske zadeve poziva Vlado RS, da pod okriljem Kabineta predsednika Vlade RS vzpostavi medresorsko koordinacijo strateških razvojnih usmeritev javnega zavoda IZUM in mreže COBISS.Net ter politično-diplomatskih aktivnosti za uveljavitev slovenskih interesov v ciljnih državah projekta COBISS.Net ter da zadevni projekt umesti med strateške projekte mednarodnega razvojnega sodelovanja Republike Slovenije in Evropski komisiji predlaga financiranje širitve mreže COBISS.Net iz evropskih sredstev v okviru programa predpristopne pomoči IPA."

 

Odbor Državnega zbora za zunanjo politiko je navedeno poročilo in predlog podpore projektu COBISS.Net obravnaval na včerajšnji seji (26. februar 2020) in se že skoraj strinjal, da podobno kot državni svet podpre projekt COBISS.Net, vendar je v zadnjem hipu to preprečil mariborski poslanec Branislav Rajić (SMC) s svojo interpretacijo. Potem je predsednik odbora Jožef Horvat poskusil z alternativnim predlogom sklepa, in sicer da je treba preveriti poslovanje vseh zavodov, ki izvajajo mednarodno razvojno pomoč, čemur pa je nasprotoval Miro Cerar in zato sklep ni bil izglasovan (4:6). Odprto je ostalo tudi vprašanje, zakaj je minister Pikalo leta 2013 ta projekt blokiral.

 

 

ZAHTEVA ZA OBJAVO POPRAVKA

 

Spoštovani,
 
 
v članku z naslovom "Mednarodno razvojno sodelovanje: Čistilne naprave, sortirnice odpadkov, vodovodi, sončne elektrarne so idealen biznis za prijatelje!", objavljenem 26.02.2020 na Portalu Plus, je zapisanih več netočnih in lažnivih trditev. V skladu z Zakonom o medijih zahtevam objavo demantija.
 
 
1. Kot sodelavec v kabinetu ministra za izobraževanje, znanost in šport nisem z ničemer blokiral projekta Cobiss.net, prav tako nisem vplival na potek in koncept mednarodnega razvojnega sodelovanja.
 
2. S podjetjem Esotech, kjer ima moj oče manjšinski poslovni delež, poslovno ne sodelujem. S svojimi odločitvami ali vplivom v času, ko sem opravljal javne funkcije, nisem nikoli ustvarjal konkretnih priložnosti za navedeno ali kakšno drugo podjetje. 
 
3. Članek je očitno nastal na podlagi napačnih in žal zlonamernih interpretacij Tomaža Seljaka, ki se že vrsto let navidezno zavzema za projekt Cobiss.net, dejansko pa želi prevzeti funkcijo koordinatorja projekta v kabinetu predsednika vlade, čeprav pri tem ne uživa podpore niti javnega zavoda IZUM, ki je izvajalec projekta Cobiss.net.
 
 
Kot vselej, sem vedno na razpolago za vprašanja in pojasnila.
 
Jan Škoberne
KOMENTIRAJTE
PRIKAŽI KOMENTARJE
10
Premier Golob očita Milanu Kučanu streljanje kozlov, sam pa klati neumnosti o Zahodnem Balkanu
11
30.06.2022 21:00
Večina prebivalcev na Zahodnem Balkanu, še posebej Slovani, je trenutno na strani Rusije. To moramo upoštevati. Če bomo to ... Več.
Piše: Uredništvo
Družba blaginje: Ali je finančna pomoč države za otroke ustrezno razporejena?
5
29.06.2022 21:35
Finančna pomoč države pri vzgoji otrok in s tem spodbujanje rodnosti je vedno v ospredju programov vseh političnih strank. Poleg ... Več.
Piše: Bine Kordež
Ruska ekonomija v vojni: Kaj imajo skupnega Putinovi oligarhi in mehiški narkokarteli?
13
27.06.2022 19:00
Medtem ko ruska propaganda poskuša prepričati evropsko in zahodno javnost, kako njihovi politiki s sankcijami proti Putinovem ... Več.
Piše: Maksimiljan Fras
30-letnica Ustavnega sodišča: Na Beethovnovi delajo (pre)počasi in (pre)slabo, politično zapakirano, pristransko in aktivistično
6
22.06.2022 21:15
Tistih devet oseb, ki si nadenejo lepo ukrojene toge ustavnih sodnikov, da bi privzdignili ugled svojega položaja, moramo ... Več.
Piše: Peter Jambrek
Souring Pakistani-Iran Relations
5
22.06.2022 09:49
Pakistan and Iran have long been accusing each other of harbouring terrorists that carry out cross border attacks. Sunni ... Več.
Piše: Valerio Fabbri
Režim v Teheranu lahko vsak čas izdela prvo atomsko bombo, iranski jedrski sporazum tik pred dokončnim kolapsom
16
19.06.2022 21:19
V teh dneh, ko so oči svetovne javnosti uperjene proti vzhodni Evropi in vojni v Ukrajini, dogajanje v zvezi z iranskim ... Več.
Piše: Božo Cerar
Nepristranskost in neodvisnost RTV Slovenija na primeru televizijskega Dnevnika
22
15.06.2022 21:28
Normalizacija države in depolitizacija medijev, o čemer rada govorita novi premier in njegova administracija, je mačji kašelj: ... Več.
Piše: Andrej Capobianco
50 podpisnikov Odprtega pisma Golobu in Fajonovi: Ni čas za popuščanje Putinu, temveč za odločno podporo ukrajinski obrambi!
23
13.06.2022 23:20
Potem ko sta nekdanja predsednika Kučan in Turk, ki se jima je pridružilo nekaj manj kot 20 izrazito levičarskih intelektualcev, ... Več.
Piše: Uredništvo
Svobodnjaška diplomacija: Sprava s Putinom, Ruska kapelica in Karl Erjavec za veleposlanika v Moskvo?
14
08.06.2022 08:45
Zunanja politika nove slovenske vlade bo eno tistih področij, na katerih lahko pričakujemo določene spremembe. Ne le zaradi ... Več.
Piše: Uredništvo
(Ne)pristranskost Dnevnika RTV Slovenija ob nastopu Janševe in Golobove vlade
30
06.06.2022 22:33
Novinarji javne RTV Slovenija so ponosni na svoje profesionalno, objektivno in politično neopredeljeno poročanje. Zanimivo ... Več.
Piše: Andrej Capobianco
Vsi predsednikovi možje: Jake Sullivan in zunanja politika za srednji razred
11
02.06.2022 20:00
Henry Kissinger (se) je nekoč vprašal, kdo pozna telefonsko številko Evrope.Odgovora nismo dobili nikoli in ga verjetno tudi ne ... Več.
Piše: Valerio Fabbri
From Beijing with Love: Chinese investments in the Netherlands as security threat
5
01.06.2022 20:00
Dutch authorities reportedly initiated an enquiry against a Chinese owned company Kuwait Petroleum Netherlands for allegedly ... Več.
Piše: Valerio Fabbri
Jeffrey Sachs in Neil Harrison: Preiskava o možnem umetnem izvoru novega koronavirusa bi se morala že zdavnaj začeti!
17
29.05.2022 10:49
Ali je ameriška biotehnologija pomagala ustvariti COVID-19, se sprašujeta Jeffrey Sachs in Neil Harrison. Ekonomista in ... Več.
Piše: Uredništvo
Ali so mandati letošnjih volitev v Državni zbor skladni z Ustavo?
17
27.05.2022 06:34
Že dvajset let trdim, da naš zakon, po katerem računamo in nato določimo mandate v Državnem zboru, ni v skladu z ustavo, in ... Več.
Piše: Marjan Lisjak
Provokacija skupine zdravnikov: Slovenija naj nemudoma izstopi iz Svetovne zdravstvene organizacije!
17
24.05.2022 21:04
Skupina 22 zdravnikov, ki so se podpisali pod pismo ministru za zdravje Janezu Poklukarju, je poskrbela za res lep uvod v ... Več.
Piše: Uredništvo
V imenu civilne družbe: Pismo prijatelju, bodočemu predsedniku vlade Robertu Golobu
15
23.05.2022 18:30
Vili Kovačič, predsednik Društva davkoplačevalci se ne damo in predsednik društva Slovenski TIGR 13. maj je na mandatarja in ... Več.
Piše: Uredništvo
Ruski imperializem (2. del): "Zahod mora Rusijo ustaviti v Ukrajini in jo privesti do razpada, kajti le tako bo mogoče ustaviti rusko agresivnost"
16
14.05.2022 21:10
V drugem delu prispevka bomo predstavili tezo o dolgoročni umiritvi Rusije, ki se zdi ta hip morda marsikomu nezaslišana, vendar ... Več.
Piše: Maksimiljan Fras
Ruski imperializem (1. del): Putinovi generali na fronto v Ukrajino kot topovsko hrano pošiljajo pripadnike etničnih manjšin
15
13.05.2022 20:06
Ruska federacija je po razpadu Sovjetske zveze še naprej imperij, ki si podreja številne manjše narode, ki bi sami po sebi raje ... Več.
Piše: Maksimiljan Fras
Slovenija, moja socialna država: Stopnja dohodkovne neenakosti pri nas je še vedno med najnižjimi na svetu
4
06.05.2022 23:00
Ali je Slovenija socialna država, kot piše v ustavi? Seveda na to vprašanje ne moremo oblikovati enoznačnega odgovora. Verjetno ... Več.
Piše: Bine Kordež
Illegal Pakistani migrants fomenting extremism and security challenges in Europe
12
04.05.2022 21:16
The unchecked illegal migration from Pakistan to Europe during the past few decades has turned into a security and law order ... Več.
Piše: Valerio Fabbri
1 2 3 4 5  ... 

Najbolj brano

01/
Deset neprijetnih vprašanj, ki bi si jih morala zastaviti slovenska desnica
Andrej Capobianco
Ogledov: 3.753
02/
Gospod premier, obljubili ste nam, da bomo živeli v svobodi in da nikogar ne boste maltretirali. Žal prvi tedni ne kažejo tega!
Ivan Simič
Ogledov: 2.490
03/
Zdaj je jasno: Izvolili smo ljudi, ki ne sodijo v hram demokracije, ampak v kakšno zakotno špelunko ali zidanico
Denis Poniž
Ogledov: 2.553
04/
Mi smo pa delali specializacije in študije za koga, gospodje politiki? Čemu smo trošili dragoceni čas? Zato da bomo izpolnjevali vaše politične želje?
Milan Krek
Ogledov: 2.062
05/
Prvih 100 dni vlade: "Ugrabljeni" premier, amaterski komunikatorji in naftna apokalipsa
Gregor Kos
Ogledov: 1.495
06/
30-letnica Ustavnega sodišča: Na Beethovnovi delajo (pre)počasi in (pre)slabo, politično zapakirano, pristransko in aktivistično
Peter Jambrek
Ogledov: 1.435
07/
Ruska ekonomija v vojni: Kaj imajo skupnega Putinovi oligarhi in mehiški narkokarteli?
Maksimiljan Fras
Ogledov: 1.323
08/
Premier Golob očita Milanu Kučanu streljanje kozlov, sam pa klati neumnosti o Zahodnem Balkanu
Uredništvo
Ogledov: 572
09/
Družba blaginje: Ali je finančna pomoč države za otroke ustrezno razporejena?
Bine Kordež
Ogledov: 477
10/
Putinova vojna z Ukrajino bo evropski problem, Amerika se bo bolj posvečala Kitajski
Scott J. Younger
Ogledov: 1.335