Koronavirus in sestavljanje nove vlade sta idealna priložnost za vse, ki izkoriščajo medvladje za uveljavljanje kapitalskih interesov in poskušajo "pod radarjem" in na sumljiv način izpeljati projekte, za katere bi v normalnih razmerah težko dobili soglasje državnih regulatorjev, najverjetneje pa sploh ne. Pritiski niso le na ministrstvu za infrastrukturo, ki ga vodi Alenka Bratušek, pač pa tudi na ministrstvu za okolje in prostor. Tam so v sumljivo hitrem času spravili skozi proceduro projekt novega avtomobilskega salona Salon Avto Aktiv AC Pentlja za luksuzna vozila znamk BMW in Jaguar. Problem ni le postopkovne narave - sum kaže na korupcijo visokega uradnika Direkcije za vode kot tudi vrsto nedovoljenih pritiskov na državne organe s strani lokalnega politika -, pač pa tudi vsebinske: Agencija za okolje in prostor (ARSO) je namreč sklep, ki je investitorju omogočil, da bo gradbeno dovoljenje pridobil brez presoje vplivov na okolje in okoljevarstvenega soglasja, sprejela na osnovi neresničnih oziroma nerealnih podatkov. Ko smo s serijo novinarskih vprašanj poskušali dobiti odgovore, zakaj takšna naglica in očitna šlamparija državnih organov v zvezi s tem projektom, se nam je nenadoma začelo razkrivati celotno ozadje te na prvi pogled nedolžne zgodbe ...
Gradnja "nedolžnega" avtomobilskega salona za prestižni znamki BMW in Jaguar s pripadajočo mehanično, kleparsko in ličarsko delavnico se je v povsem drugačni luči izkazala prav zaradi slednjega - ličarske delavnice, v kateri bodo uporabljali barve in druge kemikalije za lakiranje v prometu poškodovanjih avtomobilov. Problem je v tem, da bodo objekt zgradili na vodovarstvenem območju, ki je deloma tudi poplavno, to pa zaradi narave stvari zahteva stroge kriterije glede uporabe kemičnih sredstev oziroma barv in lakov. Investitor, družba Avto Aktiv Intermercatus, d.o.o. iz Trzina, je v vlogi, ki jo je vložila na Agencijo Republike Slovenije za okolje in prostor (ARSO), navedla, da bo ličarska delavnica predvidoma obratovala največ dve uri na dan, tedenska poraba premazov pa je ocenjena na dva litra barve na vodni osnovi in dva litra laka, skupaj naj bi torej poraba kemikalij znašala "štiri kilograme na teden" (že tu je težava, če smo natančni: 1 liter barve nikakor ni enako 1 kilogramu barve, ampak je manj).
Glede na zakonodajo bi moral investitor zaradi občutljive lokacije (okoljevarstveno in delno poplavno območje) obvezno izvesti t.i. presojo vplivov na okolje (POV) in pridobiti okoljevarstveno soglasje, s čemer pa bi se močno zapletlo pri pridobivanju kasnejšega gradbenega dovoljenja. Po besedah naših sogovornikov se v tem skriva odgovor na vprašanje, zakaj so v vlogi navedeni tako neverjetno nizki podatki o porabi barv. Po delovni površini primerljive ličarske delavnice namreč porabijo neprimerno večje količine barv, in sicer med 70 in 100 litrov na teden, kar je kar petdesetkrat (!) več, kot je v vlogi "naivno" navedel investitor Avto Aktiv Intermercatus. Za boljšo predstavo: dva litra barve na teden v praksi pomeni, da bi pobarvali en sam samcat avtomobilski odbijač ...



Nedoslednost v Sklepu ARSO je tudi pri merskih enotah; enkrat litri, drugič kilogrami, kar seveda ni isto.
ARSO je na podlagi nerealnih, absurdno podcenjenih podatkov 6. februarja letos sprejel Sklep Agencije Republike Slovenije za okolje (ARSO) št. 35405-351/2019-6 (vir) v katerem je ugotovil, da za nameravani poseg v prostor v primeru novogradnje avtomobilskega salona Avto Aktiv AC Pentlja investitorju ni potrebno izvesti presoje vplivov na okolje in pridobiti okoljevarstvenega soglasja. Sklep je podpisala Nataša Petrovčič, direktorica Urada za varstvo okolja in narave, vsebinsko pa je bila za takšno odločitev ključna Direkcija Republike Slovenije za vode, ki je v rekordno kratkem času (petih delovnih dneh) prišla do zaključka, da za nameravano gradnjo ni nobenih zadržkov. Po naših informacijah je bil visoki državni uradnik, ki je "zaslužen" za tako naklonjenost Direkcije za vode T.P. (ime hranimo v uredništvu), zaradi česar naj bi bila zoper njega že podana prijava na Komisijo za preprečevanje korupcije. Koruptivno dejanje naj bi bilo po naših informacijah povezano z obljubljeno zaposlitvijo njegovega sina v podjetju, ki je investitor projekta AC Pentlja.

Sklep ARSO, ki temelji na nerealnih, absurdno nizkih podatkih glede porabe barv in lakov (vir).
Naši viri z ministrstva za okolje prav tako trdijo, da so na KPK prijavili še enega "zunajparlamentarnega politika", ki naj bi zelo očitno lobiral in pritiskal na državne organe, naj "ne delajo problemov". Ker gre za investicijo, ki je ocenjena na 13 do 15 milijonov evrov, si lahko predstavljamo tudi interes za njegovo intervencijo. Hkrat je več kot očitno, da je silna naglica, pravzaprav živčnost, zaradi česar so se pritiski na ministrstvo za okolje in ARSO v zadnjih dve tednih menda okrepili do neznosnosti, posledica menjave vlade. Aktualni minister v odstopu je torej idealna tarča, saj načeloma nima nič za izgubiti, če s svojim pasivnim ravnanjem omogoči, da se sporni projekt AC Pentlja nemoteno nadaljuje.
Okoljevarstveniki, ki so sprva nekoliko zaspali, naj bi se po naših informacijah zdaj zbudili in pritožili na sklep, vendar je vprašanje, če bodo uspeli zadržati izvršitev sklepa, na podlagi katerega investitor zdaj na vse kriplje hiti s pridobivanjem gradbenega dovoljenja, saj je jasno, da gre za bitko s časom. Novi minister za okolje in prostor Andrej Vizjak namreč utegne vzeti pod drobnogled tudi ta primer, kar bi lahko pomenilo vsaj začasno ustavitev postopka. Kot minister takšne zakonske pristojnostin namreč ima. O tem, zakaj Simon Zajc ni ubral takšne poti, ki bi ga rešila suma, da ima tudi sam nekaj s tem sumljivim sklepom, lahko samo ugibamo. Naivnost, grožnje in pritiski ali pa ima "prste v marmeladi", kot pravimo. Morda pa bo odgovor prinesel čas v obliki njegove naslednje zaposlitve? Ne bi bilo prvič, da nek minister nekaj mesecev po koncu mandata "po naključju" dobi službo pri nekom, ki je bil pred tem stranka v postopku ...
V ozadju nenavadne neaktivnosti ministra v odstopu Simona Zajca pa je očitno notranjestrankarski obračun, saj bi v primeru, da se sklep ARSO problematizira (zlasti če se izpostavi vsebinsko povsem absurdne in nerealne navedbe investitorja glede porabe barv), določena odgovornost padla tudi na ramena aktualne direktorice agencije Lilijane Kozlovič - ki pa je kandidatka za ministrico za pravosodje (!).

Takole naj bi izgledal novi avtosalon za znamki BMW in Jaguar (vir: Atelje Hočevar, d.o.o.)
Ravno ta podatek ni nepomemben, saj gre za občutljivo zadevo, ki odhajajočemu ministru ne more škodovati, lahko pa pomeni nepričakovane težave za Kozlovičevo pred parlamentarnim zaslišanjem, ki jo čaka ta teden. V zakulisju je slišati, da se Lilijana Kozlovič potencialnega problema zaveda in da je že sprejela tudi nekatre ukrepe, da bi zavarovala svojo integriteto in ugled. Tudi več uradnikov ministrstva za okolje in prostor je po naših informacijah zaradi koruptivnih dejanj svojega sodelavca, ki je "pomagal" investitorju, da mu ni bilo potrebno izvesti presoje vplivov na okolje in pridobiti okoljevarstvenega soglasja, prijavilo KPK.
Minister Simon Zajcu nam sicer še ni odgovoril na vsa novinarska vprašanja, ki smo mu jih poslali. Morda bodo njegovi odgovori pojasnili vlogo, ki jo je imel v dosedanjem poteku dogodkov. Med drugim nas je zanimalo, ali minister morda pozna Klausa Berninga, solastnika Avto Aktiv Intermercatus, in nekdanjega drugega človeka Porscheja. Po naših informacijah naj bi bil prav Berning, ki je bil do leta 2010 član uprave Porscheja, odpustili pa so ga zaradi padca prodaje (vir), ključen pri odločitvi, da se investicija v novi avtomobilski salon na okoljsko problematični parceli za vsako ceno izpelje ...