Komentar

To je globinska izkušnja - pogledati v obraz človeštva

Večkrat se mi je v predvirusnem obdobju zgodilo, da sem med predstavo usmeril svoj pogled v publiko, če sem le imel kokpit v prvi vrsti avditorija. Za nekaj trenutkov sem se zazrl v stotine obrazov - istočasno. To je globinska izkušnja - pogledati v obraz človeštva. Kolektivni obraz doživljaš kot mislečo abstraktno celoto. To je impresiven vizualen moment, primerljiv s fenomenom "obrnjene človeške obraznosti".

06.02.2021 23:59
Piše: D. Živadinov
Ključne besede:   Eva Smrekar   Aljaž Rudolf   obraz   umetnost   Kapelica   lepota   DNK

Obraz je najpogostejša in najkompleksnejša vsebina umetnosti nasploh.

Pogled, usmerjen na oder: igralčev obraz preoblikujemo s pomočjo njegovega "nadzorovanega jaza" s psihološkimi in antipsihološkimi metodami. Igralčevo telesnost in njegovo obraznost transformiramo s pomočjo enakovrednega prepleta vseh razpoložljivih zvrsti umetnosti. Pogled, usmerjen v avditorij: večkrat se mi je v predvirusnem obdobju zgodilo, da sem med predstavo usmeril svoj pogled v publiko, če sem le imel kokpit v prvi vrsti avditorija. Za nekaj trenutkov sem se zazrl v stotine obrazov - istočasno. To je globinska izkušnja - pogledati v obraz človeštva. Kolektivni obraz doživljaš kot mislečo abstraktno celoto. To je impresiven vizualen moment, primerljiv s fenomenom "obrnjene človeške obraznosti". Nanjo sem bil opozorjen ob prvih eksperimentih v breztežnosti: popolnoma znan obraz ima v G-0 slabšo prepoznavnost. Podoben fenomen doživiš, ko intenzivno pogledaš v portretno fotografijo obrnjene "človeške obraznosti" in jo po določenem času začneš počasi probračati za 180 stopinj. Čez nekaj trenutkov doživiš v percepciji pretres. Kot da bi sodeloval pri metafizičnem prekršku, pri tabuju. Seveda je to le optična sprememba, ki meji na metafizično iskušnjo.

 

V točno določenem delu komentarja bom prosil urednika portala+, da objavi portretno fotografijo "obrnjene človeške obraznosti" izjemnega igralca, ki ga poznamo kot svetniški obraz scientološke religije. Njegova igralska karizmatičnost je svetlobna leta oddaljena od moje umetniške gledališke metode.

 

Počasi že vstopam na teritorij komentarja: namen imam reflektirati zadnjo razstavo pred izselitvijo iz galerijskega prostora Kapelica na Kersnikovi ulici z naslovom Obraz / Obrat produkcije (A Face or a Factory). Razstava je zaključno dejanje te pomembne galerije naše Republike, istočano pa je začetek novega. 

 

Pred seboj gledam izjemno mlada, a formativno suverena umetnika - Evo Smrekar in Aljaža Rudolfa. V galeriji sta vzpostavila korporacijsko terminalno situacijo s tremi postajami, namenjeno prostovoljenemu naboru biometričnih podatkov. Prostovoljci oziroma obiskovalci razstave s tem, ko darujejo svojo biometrično informacijsko sliko, postanejo delničarji njune umetniško-znanstvene korporacije A Face or Factory

 

Obraz je najpogostejša in najkompleksnejša vsebina umetnosti nasploh. Umetnika sta odločno vstopila v prostor mnogoterih vsebin, ki jih jima narekuje obraznost. Zaključno dejanje njunega umetniškega podviga vidita v realizaciji optimalne projekcije, ko bosta iz pridobljenega nabora in/formacij prek razstav z njihovim plastenjem izoblikovala svoj - ideal. 

 

Enost umetnosti in znanosti v umetniškem delu Obraz / Obrat proizvodnje Eve Smrekar in Aljaža Rudolfa ima namen vstopiti v polje vročih in hladnih con obrazne morfologije. Umetnica in umetnik izhodiščno kritično premišljata sisteme nadzora s pomočjo biometričnih podatkov. S svojimi prvimi razstavnimi gestami tematizirata različne teritorije: od DNK kot edinstvene informacije človeškega (živega), ki bi morala vsebovati najvišjo stopnjo zaščite, do logike genov, ki tvorijo inštitucijo družine. Do potenciala in potencialnih mimov. Tisočletja smo prek njih gledali posnemanje človeka. Mimi izražajo občutja, misli in čustva, čeprav je obrazna igra največkrat neodvisna od volje človeka.

 

Bližnji plan obraza! Pri konstituiranju korporacijske situacije Eva Smrekar in Aljaž Rudolf analizirata obrazno moč v svetu ekranizacije. Rad se ponavljam: Ta, ki poseduje sliko, ta poseduje moč. 

 

Njuna težnja je oblikovanje obraznosti z uporabo prostovoljno darovanih DNK sekvenc. Omogočila nam bosta pogled na generacijski genski obraz, ki nas bo in/formiral o novi generacijski obrazni kombinaciji. To senzacijo ponavadi doživim na produkciji igralske akademije v Moskvi (MHAT), kjer so letniki neprimerljivo večji od naših. Z odra se vedno znova odraža nova in nova generacijska obraznost. Pred nami se izrisujejo obrazi - ideali, bodisi tipološki bodisi karakterni.

 

Digresija: Na tem mestu bi prosil urednika portala+, da objavi napovedano fotografijo karizmatičnega igralca. Ko si boste natančno ogledali "obrnjeno človeško obraznost" in prepoznali igralca, fotografijo počasi zarotirajte za 180 stopinj. Konec digresije.

 

 

 

Eva Smrekar in Aljaž Rudolf sta ob njuni prvi razstavi že napovedala drugo z naslovom Nestabilni protokoli (Unstable Protocols). Natančno sta jo opredelila. To je nadvse pomembno dejanje, tako lahko premišljeno vzpostavljata idejo, s katero si bosta v bodočnosti izborila svoj obrazni - ideal. Postopno bosta razvila obraz kot kompleks genetskih, pravnih, kozmetičnih in politčnih razmerij moči. 

 

S pretakanjem vizualnih informacij pozivata avditorij h kritični in aktivni mobilizaciji. Ne morete si predstavljati, kako zahtevni so bili še pred dvajsetimi leti biološki protokoli, sploh če ste želeli dobiti gensko sekvenco od svojega igralca. Eva in Aljaž pa sta jo na razstavi, na svoji prvi terminalni postji sprocesirala v tridesetih sekundah - brezplačno. Menim, da bosta umetnika že na naslednji razstavi Nestabilnih protokolov vzpostavila komunikacijo z modulom v naših možganih, ki bo prepoznaval namene obraznih signalov. 

 

Tudi na ta način se spolno izmenjujemo in ideološko opredeljujemo. Navkljub dejanski kompleksnosti, ki obdaja vprašanje obraza in obraznosti, je formulacija za sestavo obraza preprosta: čelo, dve očesi, nos, usta in brada, izrazno komunikacijska logika vročih in hladnih con, ki s pomočjo bioloških algoritmov odrejajo stanja od komičnega pa vse do tragičnega.

 

Mlada umetnika definirata svoje bodoče nestabilne protokole: ti se bodo na konceptualni ravni posvečali preučevanju genetskega prostora genotipa in fenotipa kot temeljnemu materialu nove obrazne arhitekture in konstruiranju drugačnih prostorov subjektivitete onkraj družbenega identitetnega orisa posameznika. Poleg metodoloških, prostorskih in znanstvenih preučevanj tako želimo oblikovati konkreten raziskovalni prostor genetike v postgenomskem času in njenih povezav s sodobno filozofijo – kako razvoj genetike vpliva na razumevanje posameznikove identitete in kako lahko zastavljene parametre spremenimo z lastnim oblikovanjem, plastenjem in sopostavljanjem genskih zapisov umetne obrazne entitete.

 

Rad se ponavljam: Vsak čas ima svojo definicijo lepote. Danes je lepo tisto, kar je misleče.

 

S svojo umetniško projekcijo se ne sprašujeta, kateri obraz bi bilo treba zavreči in katerega sprejeti pri definiranju svetega obraza - statistično optimalnega - v polju umetnosti. Predvseem želita s svojimi korporacijskimi delničarji prek njihovih osebnih podatkov zgraditi pravno organiziran arhiv, ki bo vseboval občutljive informacije. Obraz je v zaključnem dejanju vedno teritorij konfliktov in dram. Prosim vas, da v finalu še enkrat zarotirate fotografijo "obrnjene človeške obraznosti". Sedaj s kritično distanco do vseh obrazov. Eva Smrekar in Aljaž Rudolf želita zaščititi človeštvo pred "drugo totalitarno evgeniko".

 

Opozorilo uredništva: 

Skladno z novimi pravili komentiranja bomo odstranjevali vse žaljive in neprimerne komentarje.

KOMENTIRAJTE
PRIKAŽI KOMENTARJE
9
Koprive v mestu Gogi
2
02.03.2021 23:28
Novinarji so psevdonime ustvarili, ko so želeli koga izdatno popljuvati, a nihče ni premogel poguma, da bi se pod tekst ... Več.
Piše: Ana Jud
Ko že misliš, da smo prišli do dna, se pojavi nov lik, nova prikazen s še bolj norimi idejami
23
02.03.2021 05:46
Izza vsakega grma ali smreke kuka mandatar za sestavo nove vlade. V vsaki kraški jami se skriva en prestrašen in utišan ... Več.
Piše: Denis Poniž
Slovenski BDP 2020: Pridelali smo kar 5,5-odstotni upad, vendar naj bi šlo že letos precej na bolje
6
01.03.2021 05:17
V teh turbulentnih časih je postalo spremljanje makroekonomskih gibanj dokaj obrobna zadeva. Številke o milijardah deficita, ... Več.
Piše: Bine Kordež
Spominjanje in pozabljanje: Ljubljanski Plečnikov stadion kot zamrznjeno družbeno stanje
8
28.02.2021 06:42
Te dni smo v prehodu iz enega svetovnega sistema v totalno drugačnega. Živimo v družbi visokega tveganja. Nevzdržni smo predvsem ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Kogar hoče bog uničiti, mu prej vzame pamet: Zakaj Evropska unija kar naprej slabi
11
25.02.2021 23:53
Slabo vodenje skupne nabave cepiva v Evropski uniji je samo še en primer propadajoče organizacije. Vsi se globoko zavedamo, ... Več.
Piše: Keith Miles
Če je Angela Merkel v resnici Hitlerjeva hči, potem je v Sloveniji res konec medijske svobode!
19
24.02.2021 22:50
Prepoznate koga na tej fotografiji? Enega zagotovo, kajne? Adolf Hitler je simbol vsega zla, ki so ga Nemci storili Evropi in ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Na oltarju sodobne umetnosti: Včeraj mačke, danes netopirji, jutri ljudje
14
23.02.2021 23:35
Petr Davidčenko groteskno žretje živih netopirjev utemeljuje z iskanjem ekskluzivnega cepiva proti koronavirusu in pridobitvijo ... Več.
Piše: Ana Jud
A Letter to Lili Bayer: "The orbanisation of the media occurred long ago in Slovenia and it was carried out by the left."
18
23.02.2021 06:07
Dear Ms Bayer, as a regular reader of Politico I would like to express some personal thoughts regarding your article Inside ... Več.
Piše: Andrej Capobianco
Janša in Politico: Zakaj je Slovenija postala trn v peti interesov vulgarne bruseljske kleptokracije
22
21.02.2021 23:59
Napad na slovenskega premierja, ki se je ostro odzval na pisanje spletnega portala Politico o domnevnem omejevanju medijske ... Več.
Piše: Zvjezdan Radonjić
O spolnem nasilju: Tiho bodi in umikaj se, pa bo vse v redu!
15
21.02.2021 11:00
Nič se ne bo pomembno izboljšalo, dokler se ne bo drastično spreminjala mentaliteta celotne družbe, preko česar se lahko ... Več.
Piše: Simona Rebolj
Zmaga nad soncem: Vse v umetnosti teži k popolnejšemu stanju
0
21.02.2021 05:38
Gledališče mi pomeni vse. Gledam, da bi razumel! So dnevi, ko mi kultura ne pomeni čisto nič drugega kot propagandni oddelek ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Uredniški komentar: Če premier Janša ne bo prenehal s tvitanjem, mu grozi usoda Donalda Trumpa!
33
19.02.2021 10:15
Tudi če ima Janez Janša prav, ko napada domnevno pristranske novinarje in aktivistične medije doma in v tujini, je to takšne ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Sedma obletnica nezakonite ruske okupacije Krima
6
18.02.2021 21:42
Letos mineva sedma obletnica ruske nezakonite okupacije Krima. Februarja 2014 je ruska okupacijska vlada prvič v povojni ... Več.
Piše: Mykhailo Brodovych
Amerika po Trumpu: Prva nesoglasja med Josephom Bidenom in Evropsko unijo
8
15.02.2021 22:06
Po prvem mesecu nove administracije v Beli hiši in velikih pričakovanjih glede obnove tradicionalnih zavezniških odnosov med ... Več.
Piše: Božo Cerar
Naši in vaši: Trdni duh gospe Hannelore in mehko srce študentke Sophie
20
14.02.2021 23:00
Nemci so krivdo za nacistična grozodejstva kolektivno prevzeli nase. Nemška politika se še dandanes opravičuje za zločine ... Več.
Piše: Ana Jud
Kakšno korist imajo običajni otroci od poznavanja Shakespearejevih del, privzgojenega okusa za Bacha ali zanimanja za srednjeveško latinščino?
6
14.02.2021 11:00
Pravi učitelji ne posredujejo znanja, ker bi to koristilo učencem, pač pa obravnavajo svoje učence kot koristne znanju. Seveda ... Več.
Piše: Roger Scruton
Homagge nekemu dramatiku: Vse ljubezni in države Vladimirja Stojsavljevića
5
14.02.2021 06:41
Vladimir Stojsavljević letos praznuje sedemdesetletnico. Današnji komentar je posvečen njegovim gledališkim naporom. Tri ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Quo vadis, Evropa: Eden izmed razlogov za (nezakonite) migracije je lahko tudi majhna rodnost v Evropski uniji
14
11.02.2021 06:30
Pred kratkim sem na portalu+ prebral prispevek Janeza Vuka Quo vadis Evropa: Ali je stara dama v podobnem procesu zatona, kot ... Več.
Piše: Uroš Gabrijelčič
Vlada in epidemija: Ko se stroka ukloni politiki, so rezultati običajno porazni
15
10.02.2021 11:01
Politika mora razumeti vlogo stroke in tudi v primerih, ko bi bili strokovni predlogi neživljenjski, odigrati svojo vlogo. Če pa ... Več.
Piše: Mihael Brejc
Prešernov dan, slovenski kulturni praznik
5
10.02.2021 07:11
Že v študentskih letih, ko sem se začel intenzivno ukvarjati ne le s slovensko poezijo, ampak tudi s kulturnimi in drugimi ... Več.
Piše: Denis Poniž
1 2 3 4 5  ... 

Najbolj brano

01/
Če je Angela Merkel v resnici Hitlerjeva hči, potem je v Sloveniji res konec medijske svobode!
Dejan Steinbuch
Ogledov: 3.756
02/
A Letter to Lili Bayer: "The orbanisation of the media occurred long ago in Slovenia and it was carried out by the left."
Andrej Capobianco
Ogledov: 3.419
03/
Janša in Politico: Zakaj je Slovenija postala trn v peti interesov vulgarne bruseljske kleptokracije
Zvjezdan Radonjić
Ogledov: 2.512
04/
Ko že misliš, da smo prišli do dna, se pojavi nov lik, nova prikazen s še bolj norimi idejami
Denis Poniž
Ogledov: 1.370
05/
O spolnem nasilju: Tiho bodi in umikaj se, pa bo vse v redu!
Simona Rebolj
Ogledov: 2.003
06/
Janševo pismo predsednici Evropske komisije je tudi mini priročnik o slovenski tranziciji, s katero se Evropska unija zagotovo ne misli ukvarjati
Uredništvo
Ogledov: 1.244
07/
Kogar hoče bog uničiti, mu prej vzame pamet: Zakaj Evropska unija kar naprej slabi
Keith Miles
Ogledov: 1.248
08/
Uredniški komentar: Če premier Janša ne bo prenehal s tvitanjem, mu grozi usoda Donalda Trumpa!
Dejan Steinbuch
Ogledov: 3.205
09/
Britansko-ameriške vezi s tretjim rajhom: Hitler je "narodni heroj, ki je rešil državo pred obupom in propadom"
Shane Quinn
Ogledov: 1.193
10/
Na oltarju sodobne umetnosti: Včeraj mačke, danes netopirji, jutri ljudje
Ana Jud
Ogledov: 1.128