Razkrivamo

Kako je obrambni minister Tonin, strokovnjak za zakup medijskega prostora, prepričal Pristop, naj Slovensko vojsko promovirajo Nova24tv.si, Domovina.si in Iskreni.net

Oglasna kampanja za Slovensko vojsko, ki jo financiramo davkoplačevalci, predstavlja jasen primer kanaliziranja javnih sredstev v medije, ki so propagandna trobila vladajočih strank SDS in NSi. Agencija Pristop je celo "prilagodila" zakup medijskega prostora v skladu z željami ministra za obrambo Mateja Tonina, za katerega se doslej ni vedelo, da je tudi strokovnjak za oglaševanje in zakup medijskega prostora (mediabuying). Po Toninovi zaslugi so Nova24tv.si, Domovina.si in Iskreni.net, ki jih oglaševalske statistike raziskav MOSS in AB Nielesen sploh ne zaznavajo, prišli do denarja za promoviranje službovanja v Slovenski vojski. Zagotovo gre zlorabe davkoplačevalskega denarja, kar kriči po odzivih medijev, javnosti in organov pregona. A od opozicije tokrat ne moremo veliko pričakovati, saj je v preteklosti sama ravnala podobno, čeprav je res, da so bili pri teh malverzacijah malce bolj spretni in domiselni ...

27.07.2021 20:00
Piše: Domen Savič
Ključne besede:   Slovenska vojska   Matej Tonin   Pristop   Domen Savić   oglaševanje   Nova24tv.si   Iskreni.net   Domovina.si   mediji

Foto: Twitter

Propagandistična trobila potrebujejo davkoplačevalski denar za obstoj, saj jih trg kolektivno zavrača, oglaševalske pogodbe pa so očitno poligon, kjer lahko delaš, kar se ti zljubi.

Oglaševalska pogodba ministrstva za obrambo, s katero skušajo odgovorni navdušiti državljanke in državljane za službovanje v Slovenski vojski, na večih mestih kaže indice zlorab davkoplačevalskega denarja, s katerim odgovorni financirajo propagandistične portale, povezane s koalicijskimi strankami. Uradni dokumenti dokazujejo, da je oglaševalska kampanja priročen mehanizem, s katerim lahko ministrstvo preusmeri davkoplačevalski denar v propagandistična trobila blizu politične stranke ministra Mateja Tonina, saj se lahko ministrstvo vedno skrije za odločitvami agencije, ki - vsaj na papirju - upravlja s kampanjo.

 

A če primerjamo strategijo oglaševalske kampanje, poročila o izvedbi te kampanje in zapisnike sestankov ministrstva za obrambo in oglaševalske agencije Pristop (vir), lahko hitro ugotovimo, da strokovne napovedi agencije zdržijo samo do prvega sestanka z ekipo ministrstva za obrambo. Potem se prioritete spremenijo, denar pa začne pritekati na račune medijskih podjetji, s katerimi sta povezani koalicijski stranki SDS in NSi

 

 

TNT, tržno nezanimiva trobila

 

Začnimo pri najbolj očitnemu problemu - propagandističnih trobil Nova24TV in Domovina ne bere nihče (vir). Tržni delež je zanemarljiv, agencija jih v strategiji oglaševalske kampanje ne zazna. Ne zaznajo jih niti oglaševalske statistike raziskav Merjenja obiskanosti spletnih mest (MOSS) in AB Nielsen, če se že pojavijo v kakšni raziskavi, so ponavadi na repu oglasnega prostora. 

 

A čeprav jih agencija prvotno ni uvrstila v oglaševalsko strategijo, si je zgolj po enem sestanku z ministrsko ekipo premislila in jih uvrstila v medijski zakup. Tako smo lahko oglase za vojaško službo spremljali na člankih z naslovi "Fantek se redno na skrivaj igra z lulčkom – je to normalno?", neonacističnih teorijah zarote o veliki zamenjavi in drugi propagandi. Še več - ministrstvo za obrambo je na televiziji Nova24TV vnaprej zakupilo oglasni prostor, o dejanski izvedbi pa je poročala kar televizija sama. Saj veste - komu boš verjel, če ne "prvim v službi resnice"

 

Še več - če primerjamo količino oglasov za Slovensko vojsko na madžarski tovarni sovraštva Nova24TV s količino oglasov, ki jih je proizvajalec tune Calvo pred leti zakupil na nacionalki, lahko hitro izračunamo, da je frekvenca oglasov za Slovensko vojsko na Nova24TV večja od frekvence oglasov za tuno Calvo na nacionalki. Drugače rečeno - sodeč po statistiki predvajanj se je oglas za Slovensko vojsko na Nova24TV vsak dan zavrtel kar desetkrat (!) na dan. 

 

 

Mistično nadpovprečno ujemanje

 

Na vprašanje, zakaj oglaševalska agencija takšnega neverjetnega potenciala medija Nova24TV ni zaznala že v napovedi oglaševanja, čeprav so se nato takoj ob dejanskemu začetku oglaševanja tam vrteli oglasi za Slovensko vojsko, je obrambno ministrstvo pojasnilo, da je skoraj leto dni po začetku kampanje za pojasnilo prosilo agencijo, ki jim je odgovorila, da ta madžarska tovarna sovraštva "beleži nadpovprečen indeks gledanja med ciljno skupino, ki jo nagovarjamo".

 

Glede na dejstvo, da madžarsko tovarno sovraštva več mednarodnih virov povezuje z neonacističnimi gibanji, je to definitivno zaskrbljujoče. Bi ministrstvo za obrambo v naše oborožene sile rado pritegnilo neonaciste? Glede na vladno kolaboracijo z Rumenimi jopiči to niti ne bi bilo tako čudno. Če so jim dali status društva v javnem interesu, zakaj jim v roke ne bi dali še orožja? Navsezadnje lahko že danes na omrežju Facebook spremljamo vsaj enega pripadnika Slovenske vojske, ki na enih slikah pozira v strelskih držah, na drugih pa nosi majice z neonacističnimi slogani (vir, fotodokumentacijo hranimo v uredništvu, op. uredn.). 

 

A problem je drugje - ministrstvo bi moralo smotrno upravljati z davkoplačevalskim denarjem. Glede na to, da so mediji na probleme financiranja propagande skozi oglaševalske pogodbe opozorili takoj po začetku oglaševalske kampanje (tj. maja 2020), je izredno čudno, da se je ministrstvo za to temo začelo zanimati skoraj točno leto dni kasneje. Leto dni jim je bilo očitno vseeno, kam kanalizirajo davkoplačevalski denar, četudi je šlo za pravne osebe blizu stranke ministra. 

 

 

Ko minister svetuje agenciji

 

Čeprav uradni dokumenti ne pojasnjujejo, kako je lahko oglaševalska agencija po samo enem sestanku z ministrstvom tako korenito spremenila načrt oglaševalske kampanje, iz katere je hkrati odstranila oglaševanje na javni televiziji in v kampanjo pritegnila madžarsko tovarno sovraštva, je v njih presenetljiva zabeležka, da je ravno Pristop, ena največjih oglaševalskih agencij v Sloveniji, moral po nasvet kar k ministru za obrambo Toninu. In to na področju "oddajanja e-vlog preko spletne strani postanivojak.si"

 

Kar je, milo rečeno, presenetljivo. Da bi oglaševalska agencija, ki se kiti s prenekatero nagrado na področju spletnega razvoja in ki je s kampanjo Ministrstva za obrambo v preteklosti že upravljala, tako slabo opravila svoje delo, da jo je moral popraviti minister Matej Tonin?! No, to več pove o ministru kot o agenciji. 

  

Hkrati je ta zabeležka pomembna tudi z vidika nezabeleženih sprememb. Skratka - zapisnikarju se je zdelo bolj pomembno dvakrat omeniti ministrove aspiracije glede svetovanja o dobri uporabniški izkušnji, kot pa da bi v zapisnik zapisali vzrok sprememb medijskega zakupa, kjer se je agencija očitno zelo zmotila pri oceni primernih medijev - potencialni vojaki pač gledajo Nova24TV in berejo spletišče portala Iskreni.net, ne gledajo pa, denimo, nacionalne televizije. 

 

Tako smo na koncu soočeni z dilemo dveh poti, če si izposodimo verz Vilija Resnika. Na podlagi pomanjkljivih dokumentov namreč lahko zaključimo na dva nasprotujoča si načina - ali ena od največjih oglaševalskih agencij (Pristop) v resnici ne zna opravljati svojega posla, ali pa Toninovo ministrstvo zlorablja oglaševalske pogodbe za financiranje strankarske propagande. 

 

 

Novi nacionalni šport

 

 

A pozor - Ministrstvo za obrambo je samo eno od ministrstev, ki vsa po vrsti zlorabljajo identičen mehanizem. Kampanja Cepimo se, kjer je Edvard Kadič več kot polovico celotnega oglaševalskega proračuna (vir) namenil strankarski propagandi, kampanja Ministrstva za kmetijstvo, ki "uravnoteženo" odmerja oglaševalski proračun in vanj vključuje propagandistična glasila po nareku Urada vlade republike Slovenije za komuniciranje (UKOM), pa Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti ...

 

In dejansko ne gre za problem koalicije. Propagandistična trobila pač potrebujejo davkoplačevalski denar za obstoj, saj jih trg kolektivno zavrača, oglaševalske pogodbe pa so očitno poligon, kjer lahko delaš, kar se ti zljubi. In če se o tem problemu ne pogovarjamo javno, če ga ne problematizira opozicija, če se ga še oškodovani mediji lotevajo previdno, pavšalno in nenatančno... zakaj bi torej vladarji s temi praksami prenehali? Ker se ne spodobi? Prosim vas!

 

Naj za konec že vnaprej odgovorim na ideje komentatorjev, ki bodo zagotovo opozorili na problem vsegliharstva - češ, da levica počne iste stvari in da je to pač nivo kulture. Poudariti je treba izhodiščno tezo - propagandističnih trobil ne gleda nihče, relevantnega občinstva nimajo. Ne gre torej za preferiranje drugega sadeža, temveč gre za razliko med dvemi popolnoma drugačnimi praksami.

 

Pogledati moramo v ogledalo in se vprašati: "Je to še sprejemljivo?" Glede na neodzive opozicije, nadzornih organov in navsezadnje množičnih medijev, je odgovor jasen.

KOMENTIRAJTE
PRIKAŽI KOMENTARJE
31
Tragedija na Soči: Za smrt desetletnega Jaše še nihče ni odgovarjal, kar je nov dokaz "vrhunskega" slovenskega pravosodja
11
30.11.2021 21:00
Desetletni deček Jaša Šavli, ki je lani poleti utonil v Soči, kjer ga je odnesel nenadni plimni val narasle reke, do česar je ... Več.
Piše: Uredništvo
Intelektualci predlagajo "zavezništvo za politično sredino", ki bi podrlo aktualne zidove izključevanja
24
11.11.2021 22:38
Matej Avbelj, Peter Jambrek, Ernest Petrič, Janez Podobnik, Dimitrij Rupel, Ivan Štuhec, Žiga Turk, Marko Voljč in Tomaž ... Več.
Piše: Uredništvo
Vili Kovačič: "Zahtevamo javnost sojenja, javnost dohodkov in odpravo neznanja tistih, ki nam sodijo v imenu ljudstva!"
14
07.11.2021 21:15
Pobuda štirih civilnodružbenih skupin je zaradi kroničnega nezaupanja in izjemno nizkega ugleda slovenskega sodstva dobronamerna ... Več.
Piše: Uredništvo
Hrvaški Bleiburg: Disgenetični učinki komunističnega terorja na genski zapis populacije žrtev
16
29.10.2021 21:00
Komunistični genocidi so neposredno vplivali na upad kulturne in gospodarske rasti narodov vzhodne Evrope, ker je bilo veliko ... Več.
Piše: Tom Sunić
Demografski sklad je v interesu tistih, ki bi radi obvladovali milijarde državnega premoženja, na višino pokojnin pa ne bo imel omembne vrednega vpliva
5
18.10.2021 22:20
Kot kaže, zakon, ki naj bi končno uredil delovanje Demografskega sklada, niti pod mandatom sedanje vlade ne bo sprejet. Apetiti ... Več.
Piše: Bine Kordež
Proračuna 2022 & 2023: Zakaj potrebuje vlada skoraj milijardo evrov "proračunske rezerve" vsako leto?
5
10.10.2021 20:00
Še pred uvodom v predstavitev proračunov za prihodnji dve leti (2022-2023) je večji del opozicije odkorakal iz parlamenta in ... Več.
Piše: Bine Kordež
Po Trumpovi "America First" je zdaj toplo vodo v Kliničnem centru odkril Jože Golobič s sloganom "Patient First"
15
27.09.2021 23:00
Kaj je na Jožetu Golobiču tako posebnega, da se je kljub zatrjevanju, da ga položaj generalnega direktorja Kliničnega centra s ... Več.
Piše: Uredništvo
Kako je Ljudska republika Kitajska potiho, prek slamnate firme kupila italijanskega proizvajalca dronov Alpi Aviation
8
26.09.2021 23:00
Italijansko podjetje Alpi Aviation iz Furlanije-Julijske krajine, ki proizvaja drone, lahka in ultralahka letala, je kljub ... Več.
Piše: Valerio Fabbri
Vonj imperijev (3): "Vojna je lepa, ker v čudovito simfonijo združuje streljanje pušk, grmenje topov in vmesna premirja, dišave parfumov in smrad razpadajočih trupel."
6
24.09.2021 22:30
Ena najbolj fascinantnih knjig o zgodovini vonjav oziroma dišav je hkrati tudi neponovljiv oris kulturne zgodovine 20. stoletja. ... Več.
Piše: Uredništvo
Urgentno javno pismo predsedniku Vrhovnega sodišča Damijanu Florjančiču
5
19.09.2021 22:00
Spoštovani predsednik Vrhovnega sodišča Republike Slovenije, v imenu številnih volivcev v Mestni občini Ljubljana se obračam na ... Več.
Piše: Vili Kovačič
Vonj imperijev (2): Iracionalnost planskega gospodarstva, ki je poletna oblačila ponujal pozimi in zimska poleti, parfume pa proizvajal v popolnem nasprotju s potrebami potrošnikov
3
18.09.2021 12:34
Ena najbolj fascinantnih knjig o zgodovini vonjav oziroma dišav je hkrati tudi neponovljiv oris kulturne zgodovine 20. stoletja. ... Več.
Piše: Uredništvo
Vonj imperijev (1): Ena sama kapljica parfuma lahko v sebi skriva vso zgodovino 20. stoletja
2
12.09.2021 11:00
Ena najbolj fascinantnih knjig o zgodovini vonjav oziroma dišav je hkrati tudi neponovljiv oris kulturne zgodovine 20. stoletja. ... Več.
Piše: Uredništvo
Visoka gospodarska rast v Sloveniji je rezultat občutno višjih plač v javnem sektorju in državnih subvencij
8
08.09.2021 21:00
Pred dnevi so bili objavljeni podatki o rasti bruto domačega produkta Slovenije v drugem kvartalu letošnjega leta; s ... Več.
Piše: Bine Kordež
Zaradi 6450 milijard evrov, ki smo jih v Evroobmočju dali na trg zaradi pandemije, nam zaenkrat še ne grozi inflacija
2
31.08.2021 21:01
Odločitev Evropske centralne banke o obsežnih odkupih državnih vrednostnih papirjev (quantitative easing ali denarno ... Več.
Piše: Bine Kordež
Sodni dan na ljubljanski urgenci! "Rekorder" je na sprejem čakal celih 80 ur! Osemdeset ur, ljudje!
14
25.08.2021 21:30
Razmere na ljubljanski urgenci so kritične. Na pregled zdravnika pacienti, ki pridejo na Internistično prvo pomoč (IPP), zdaj ... Več.
Piše: Uredništvo
Najdaljša ameriška vojna: CIA je že od leta 1979 v vojni z Afganistanom, talibani in Al Kajda so njeni otroci
16
24.08.2021 21:21
Mineva četrt stoletja, odkar se je iz težko dostopnega goratega predela Afganistana oglasil nek mudžahedinski poveljnik in ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
80-letnica operacije Barbarossa: Zakaj Hitler ni premagal Sovjetske zveze
10
19.08.2021 22:47
Po hitri, siloviti in nadvse uspešni nacistični invaziji na zahodno Evropo, uspehih v Skandinaviji ter na Balkanu je bil Hitler ... Več.
Piše: Shane Quinn
Umik iz Afganistana, pokopališča imperijev: Tujci pridejo in grejo, talibani pa ostajajo
10
17.08.2021 21:28
O vseh posledicah umika ameriških oziroma tujih sil iz Afganistana je 13. maja letos naš sodelavec Božo Cerar, ki je bil v svoji ... Več.
Piše: Božo Cerar
Olimpijada v številkah: Slovenija glede na število prebivalcev in velikost države 23. na svetu
7
12.08.2021 23:07
Na poletni olimpijadi v Tokiu so bili najbolj uspešni Američani s preko 100 medaljami. V povprečju so jih vsak dan osvojili 5, ... Več.
Piše: Bine Kordež
Skupščina državnega zdravstva: država v državi, kjer dobavitelji v zdravstvu sami sebi določajo cene
13
09.08.2021 20:45
Zavod za zdravstveno zavarovanja (ZZZS) že 30 let upravlja z denarjem, ki ga vsi državljani zbiramo z obveznimi mesečnimi ... Več.
Piše: Krištof Zevnik
1 2 3 4 5  ... 

Najbolj brano

01/
Velika koalicija: Politika niso predvolilne zaobljube o izključevanju, politika je umetnost možnega
Dejan Steinbuch
Ogledov: 1.754
02/
Kurz nas gleda, Slovenci smo daleč preveč popustljivi, ko gre za naše politike in njihove zlorabe!
Dejan Steinbuch
Ogledov: 1.495
03/
Zamolčana alternativa: Včasih se zdi, da mnogim ustreza nenehno izredno stanje, ker potem ni dialoga o resničnih problemih
Bojan Dobovšek
Ogledov: 1.577
04/
O socrealizmu in katarzi: Nekaj desetletij v zgodovini norosti človeštva ne pomeni nič
Pavle Okorn
Ogledov: 1.535
05/
Sojenje Elizabeth Holmes: Ugasla zvezda Forbesove lestvice milijarderjev
Simona Rebolj
Ogledov: 1.591
06/
Omikron pred vrati: Ne bi rad napovedoval še veliko slabših časov, a se temu žal ne morem izogniti
Milan Krek
Ogledov: 1.253
07/
Tragedija na Soči: Za smrt desetletnega Jaše še nihče ni odgovarjal, kar je nov dokaz "vrhunskega" slovenskega pravosodja
Uredništvo
Ogledov: 978
08/
Gospod Šarec, spet vas opozarjam: Umirite se in ne grozite, koga vse boste zamenjali, saj veste, da bomo zamenjali vas; če ne prej, pa po štirih letih mandata!
Milan Krek
Ogledov: 2.227
09/
Will the Taliban curb drug trade, the economic backbone of Afghanistan?
Valerio Fabbri
Ogledov: 907
10/
Rimljan v Emoni (1/2): Med vsemi ljubljanskimi aktivnostmi, za katere si ne bi nikoli mislil, da jih bom počel, je tudi tek
Valerio Fabbri
Ogledov: 1.030