Komentar

Gospod ravnatelj, živimo v 21. stoletju in ne v 18. stoletju; pridite nazaj v 21. stoletje.

Šele pred kratkim sem končno prišel do originalnega popularnega pisma enega od slovenskih osnovnošolskih ravnateljev. V pismu v imenu zaposlenih v šoli sprašuje ministrstvo za predložitev znanstvenih dokazov o tem, da virusi povzročajo bolezni! Prav tako zahteva znanstvene dokaze o prenosu domnevne "viroze" z osebe na osebo, če so virusi res povzročitelji bolezni. Ravnatelj je postavil še nekaj vprašanj, ampak sem danes ostal samo pri prvih dveh.

30.08.2021 08:38
Piše: Milan Krek
Ključne besede:   ravnatelj   Prebold   virus   covid-19   šola   učitelji   zanikanje

Fotomontaža: portal+

Učiteljstvo neke šole in njen ravnatelj se danes, v 21. stoletju, ukvarjajo z vprašanji, ki so jih v znanosti rešili že pred več kot 120 leti.

Prav obsedel sem za nekaj časa in se spraševal, ali to pismo resnično obstaja in ali ga je ravnatelj res napisal v imenu zaposlenih na šoli. Resnično sem upal, da to pismo ne obstaja in je zgolj posledica številnih dezinformacij na področju covid-19 bolezni, ki se širijo po medmrežju in jih dobivam na elektronski naslov tudi sam. Predvideval sem, da učitelji v šoli, ki učijo tudi vsebine iz bioloških znanosti, vendarle dovolj vedo o virusih in ne bodo postavljali takih vprašanj, ki so trenutno del zelo agresivnih ideologij s spleta, in da bodo znali vzpostaviti distanco do teh ideologij.  

 

Po nekaj trenutkih sem stopil k oknu, da se prepričam, če me morda časovni stroj ni prenesel v 18. stoletje, ko so se raziskovalci še spraševali, kaj neki povzroča posamezna obolenja in se trudili, da bi pojasnjevali ta obolenja, ki so takrat neusmiljeno redčila prebivalstvo. Samo za črnimi kozami, ki je virusno obolenje, je v posameznih letih umrlo prek 400.000 Evropejcev. Šele cepljenje kot množični javnozdravstveni ukrep je bil prvi učinkovit ukrep proti boleznim, ki so ogrožale tedanje prebivalce Evrope in bi jih še danes, če ne bi imeli cepljenja. 

 

Pogled skozi okno na Prešernov trg (nekoč Marijin trg) mi je pričaral lepoto trga z Prešernovim spomenikom in s tem povedal, da se čas ni spremenil. Vsekakor pa sem zaznal, da sem zagotovo v času po letu 1905, kajti šele takrat je slovenski narod v času ljubljanskega župana Hribarja spoznal globoko narodovo potrebo, da je potrebno postaviti spomenik pesniku Francetu Prešernu, in se ob tem - kot vedno - spet prepiral, ali je spomenik pravi za tedaj slovensko visoko moralno družbo. Velik problem je namreč predstavljala obleka muze in je po tedanjih mnenjih kvarila moralo naroda ...

 

Na koncu sem sprejel dejstvo, da smo danes, v 21. stoletju, priča temu, da se učiteljstvo konkretne šole in njen ravnatelj ukvarjajo z vprašanji, ki so jih v znanosti rešili že pred več kot 120 leti. Že če bi vpisali nekaj vprašanj o obstoju virusov v spletni iskalnik Google (čeprav bi bilo še bolje, da bi preiskali iskalnik kakšne ugledne znanstvene revije), bi dobili skoraj vse odgovore. Ampak tudi tega jim ni potrebno narediti. Odgovor na njihovo vprašanje se skriva v torbah njihovih učencev. Pogledajo lahko v samostojni delovni zvezek za 7. razred osnovne šole, kjer učenci obravnavajo znanstveno dokazano dejstvo, da je klopni meningoencefalitis virusno obolenje. Tam bi tudi izvedeli, da obstaja cepljenje proti virusu, ki povzroča klopni meningoencefalitis. In vsebine ne pridejo v učbenike, preden niso dorečene na znanstvenem nivoju.

 

Odgovor bi lahko našli tudi v učbeniku, ki je bil izdan leta 2014 z naslovom Spoznavajmo naravo 7, učbenik za naravoslovje v 7. razredu osnovne šole, ki so ga napisali pedagogi in drugi strokovnjaki s tega področja na podlagi znanstvenih spoznanj. Najprej bi lahko prebrali, da kri poleg tekočine z raztopljenimi snovmi (krvne tekočine) vsebuje krvne celice, ki med drugim sodelujejo pri obrambi telesa pred povzročitelji bolezni, kot so bakterije in virusi. V nadaljevanju bi izvedeli, da virusi niso celice. Gradi jih nekaj dedne snovi, obdane z beljakovinskim ovojem. Ne prehranjujejo se in v njih ne potekajo življenjski procesi (na primer celično dihanje, razgradnja in izgradnja snovi). Razmnožujejo se lahko le v celicah gostiteljskega organizma, samostojno pa ne. Ljudje smo gostitelji virusov, ki povzročajo infekcijske bolezni, kot na primer prehlad, gripo, virusni meningitis itd. V obliki slike je dodan tudi elektronski posnetek virusa. Torej učitelji sumijo v nekaj in sprašujejo, kar je znanost že davno odkrila in je že prišlo v osnovnošolske učbenike ter o tem tudi sami učijo svoje učence.

 

Kje tiči razlog, da postavljajo tako neverjetna vprašanja?

 

Da ne govorim o tem, da tako ravnatelj kot učitelji živijo tukaj in sedaj z nami v 21. stoletju, kjer je jasno, da prehladna obolenja povzročajo različni virusi in da se cel svet vsako leto cepi zoper virusno bolezen gripo in proti drugim virusnim obolenjem. S tem vzdržujemo visok zdravstveni standard prebivalstva in manjšo prezgodnjo umrljivost ljudi. Večina učiteljev je tudi staršev in so svoje otroke cepili proti virusnim obolenjem, zato jim to ni neznano.

 

Cepljenje ni političen ali gospodarski ukrep, temveč javnozdravstveni. Osnovan je na znanstvenih ugotovitvah in preverjenih dokazih. Prav ti preverjeni ali preverljivi dokazi so prosto dostopni na spletu – ugledne znanstvene publikacije svoje vsebine prav zaradi želje po čim večji informiranosti splošne javnosti omogočajo prost in brezplačen dostop do vsebin, povezanih s pandemijo in ostalimi vsebinami, ki se nanašajo nanjo (npr. virusnimi obolenji). Ugledne znanstvene in medicinske institucije prek različnih komunikacijskih kanalov delijo informacije, ki ozaveščajo prebivalstvo po svetu o virusih, cepivih, cepljenju in vsem ostalem, kar je ključno za obvladovanje pandemije.

 

Ne zgolj v Sloveniji, temveč povsod na svetu pa nekateri tiščijo glavo v pesek in so za vse te informacije, namenoma slepi in gluhi. Družbena omrežja prek različnih gibanj nasprotnikov cepljenja in teoretikov zarote ponujajo instantne rešitve z zgodbami, ki so pogosto vzete iz konteksta, ne ponujajo celotnega uvida v kontekst in predvsem onemogočajo konstruktiven in spoštljiv diskurz. Kar je najbolj žalostno, pa je to, da jim nasedajo tisti, ki so se znašli v takšni ali drugačni stiski, še huje pa je, da jim nasedajo intelektualci in jih celo širijo. Ob tem se sprašujem, kakšen je pravzaprav naš izobraževalni sistem, ne zgolj osnovnošolski, tudi tisti na višjih ravneh. V 21. stoletju smo po vseh zgodovinskih izkušnjah očitno priča ideološkim razprtijam tudi v izobraževalnem sistemu. Tako daleč smo prišli, da smo skoraj o vseh družbenih vprašanjih razklani in nezmožni kritične misli ter treznega premisleka.

 

Če nadaljujem z zgodbo z osnovne šole, je več kot jasno, da imajo nekateri učitelji v tej šoli znanja in izkušnje s področja virusov dovolj, zato sta zgoraj omenjeni vprašanji ravnatelja nesmiselni in ne vem, čemu služita. Postavlja se vprašanje, zakaj učitelji v tej šoli dovolijo, da njihov ravnatelj v njihovem imenu pošilja takšna vprašanja ministrstvu, čeprav je popolnoma jasno, da svet pozna viruse in da tudi ve, kako se jih ubraniti – s cepljenjem. Kako lahko učiteljski zbor dovoli, da njihov ravnatelj vso zbornico predstavi vesoljni Sloveniji, kako malo ve o tem, kar je danes glavna svetovna tema? In nenazadnje, kako svet šole in svet staršev prenaša tako obnašanje ravnatelja in zaposlenih pedagoških delavcev na šoli? 

 

Še bolj pa čudi množica ljudi, ki se je v času obravnave problematike na Svetu šole zbrala pred šolo. Množica podpira ravnatelja in njegova vprašanja (bolje: njegovo neznanje o virusih). Otroci ljudi, ki so stali pred šolo, očitno vedo več o virusu kot njihov ravnatelj in ljudje, ki so prišli podpret ravnatelja. 

 

Šole so vedno veljale za izvor znanja. Šole so v Sloveniji namensko postavljene institucije za izobraževanje ljudi že iz časa cesarice Marije Terezije. Civilizacijo, v kateri živimo, sta predvsem oblikovali znanost in šolstvo, ki je in bo izobraževalo ljudi tudi v prihodnosti. Brez šole ne bi mogli imeti tako visoko razvite družbe. Brez šole in znanosti bi imeli še več ideologij, od katerih je tista, ki pravi, da je zemlja ploščata, že prav smešna, a ima vseeno svoje podpornike. Šole delujejo tako v vojni kot v drugih krizah, če je to le mogoče. Šola in šolanje so stalnica sodobne družbe. Šole pa so vedno sodelovale z zdravstvom, ki skrbi za zdravje tako otrok kot vseh zaposlenih v šolstvu, in zdravstvo je vedno skrbelo, da so bili tako učitelji kot učenci precepljeni in zaščiteni pred posameznimi virusnimi obolenji, ki ogrožajo človeštvo že mnogo let. Jaz sem se pred več kot 50 leti, pri osmih letih, cepil v šoli, kasneje pa je na cepljenje v času šolanja v osnovni šoli učiteljica peljala na cepljenje cel razred v lokalni zdravstveni dom. Nikoli od njih nisem slišal vprašanj, ki bi v nas porajala dvome. Vsaka učiteljica je vedno skrbno pripravila naš odhod na cepljenje, nam razložila, zakaj se gremo cepiti in odgovarjala na naša vprašanja. Ali lahko torej danes ugotavljam, da so moji učitelji pred 50 leti vedeli več o virusih, kot današnji učitelji in ravnatelj, ki je poslal pismo?

 

Seveda se od učiteljev pričakuje, da učijo najsodobnejše znanstvena dognanja in pogled na svet. Le na ta način je zagotovljen razvoj in kvaliteten prenos znanja na mlajše generacije. In to slovenski učitelji tudi delajo, kar tudi dokazuje zapis o virusih v učbeniku za 7. razred osnovne šole. Vprašanje, ki ga je zastavil ravnatelj v imenu vseh učiteljev njegove šole, pa odpira vrsto problemov, ki se jih bom v tem blogu samo dotaknil. 

 

Prvo vprašanje je, kakšno je dodiplomsko in podiplomsko izobraževanje slovenskih učiteljev, da postavljajo taka vprašanja. Upravičeno bi pričakovali, da ima tovrstno izobrazbo v tej šoli najmanj učitelj biologije, ki bi lahko svoje kolegice in kolege podučil o virusih na sestankih v šolski zbornici ali v spletnem pogovoru, tako nekako kot to dela v razredu. Pa tudi drugi učitelji dobijo določena znanja v času študija s področja bioloških znanosti. Nenazadnje lahko ta znanja pridobijo vsi naknadno prek prosto dostopne strokovne literature, ki je danes dostopna bolj kot kadarkoli do sedaj. 

 

Drugo vprašanje pa je, ali so se učitelji naučili v dodiplomskem šolanju iskati znanstveno literaturo in svoje dvome utemeljevati na podlagi navedb v strokovni in znanstveni literaturi, da jim ne bo potrebno ministrstva spraševati strokovnih vprašanj. Zelo nenavadno je, da zaprosijo, da bi to literaturo za njih poiskalo ministrstvo ali stroka, ko pa je vendar prosto dostopna in si jo lahko pridobijo sami. Če bi že postavljali vprašanja, bi jih morali postavljati Biotehnični fakulteti ali kateri drugih raziskovalnih institucij, Inštitutu za mikrobiologijo Medicinske fakultete v Ljubljani itd.... Ne pa ministrstvu za zdravje.

 

Lahko bi tudi sami poiskali po svetovnih bazah literature in bi na ta način sami našli odgovor na zastavljeno vprašanje. Saj imajo vsi univerzitetne diplome in ena učiteljica ima celo znanstveni naziv magistra. Če ne znajo najti ustrezne literature o virusih in zanjo sprašujejo ministrstvo, kako naj jim zaupamo, da najdejo ustrezno znanstveno literaturo za druga področja, ki jih učijo v šoli? In kako naj jim zaupamo naše otroke in vnuke, če ne sledijo svetovnemu razvoju znanosti?

 

Moram reči, da dobivam vsak dan po elektronski pošti veliko podobnih trditev in vprašanj, kot jih je zastavil ravnatelj. Vprašanja so neverjetna in veliko ljudi tudi sprašuje, ali je virus SARS-Cov-2 sploh dokazan in ali sploh obstoja. To je neverjetno, a resnično. Ljudje tudi zahtevajo, da dobijo znanstvene dokaze o virusih kot povzročiteljih bolezni. Nekega dne sem od preko 100 ljudi prejel popolnoma enaka vprašanja, kot ga je naslovil ravnatelj na ministrstvo. Seveda je šlo za organizirano aktivnost skupine ljudi, ki so povezani med seboj preko spleta, ker enako mislijo in nas potem nadlegujejo z vprašanji, ki sploh niso več vprašanja, ampak ideološki in morda tudi politični pritisk na naše delo, ki ga opravljamo strokovno. Ob tem se jim ne pustimo podrejati, kar jih seveda zelo moti in jezi.

 

No, slednje pa je še bolj zaskrbljujoče, da obstaja resen sum, da se konkretni ravnatelj in učiteljstvo konkretne šole povezuje z gibanji na spletu, ki skušajo škoditi aktivnostim na področju obvladovanja pandemije. Lahko bi posumili, da je tudi ravnatelj (morda celo skupaj s pedagoškim kadrom?) povezan s t.i. Facebook gibanji, ki nasprotujejo cepljenju in to prenašajo tudi v šolo, saj ravnatelj pošilja ministrstvu ista vprašanja, kot jih sprašuje ta skupina prebivalcev, ki nadleguje s temi vprašanji tudi ministra za zdravje, pa člane strokovne skupine in profesorje na medicinski fakulteti, Nacionalni inštitut za javno zdravje, kolege po bolnišnicah, zdravstvenih domovih itd.. Zelo podobna vprašanja nam je postavil ravnatelj šole. Iz tega lahko sklepamo, da obstaja tveganje za ravnateljevo zlorabo šole, svojih kolegov in nenazadnje tudi učencev ter njihovih staršev za ideološka vprašanja določene skupine prebivalcev. 

 

Od kdaj so šole v sodobni Sloveniji ideološko opredeljene? Tega še nisem zasledil nikjer, pa sem prebral kar veliko vsebin in strokovnih podlag za šolstvo. Naloga učiteljev je, da motivirajo učence in starše na podlagi znanstveno podprtih dejstev in s tem dokazujejo, da so izobraženi, imajo intelektualno širino, so konstruktivni, predvsem pa imajo zdravo pamet. S tem pomembno prispevajo k razvoju družbe in prihodnjih generacij. 

 

Laična šola v sodobni družbi pomeni svetovno nazorsko nevtralno šolo ločeno od vpliva cerkva, političnih strank in drugih ideologij. V konkretnem primeru pa lahko posumim, da se šola in ravnatelj povezujejo s spletnimi ideologijami, ki nasprotujejo cepljenju in oblikujejo skupno fronto proti tem aktivnostim in naporom stroke za obvladovanje pandemije v slovenski družbi. Ne glede na to, ali se s političnega zornega kota strinjajo s trenutno politiko, ali ne, to ne bi smelo zaiti v šolski prostor. To nakazujejo tudi vprašanja proticepilskih gibanj, ki so zelo podobna vprašanjem taistega ravnatelja. Naj si torej mislim, da so ta gibanja "ugrabila" omenjeno šolo? Sprevrženo in strah vzbujajoča misel. Še tega se nam manjka. Torej nedopustno je, da se šola, pa ne zgolj ta šola, temveč šolstvo nasploh, povezuje s kakršnimi koli ideologijami in gibanji, ki rušijo napore družbe za laično šolo.

 

Ravno to je od vsega, kar se je zgodilo, še najbolj sporno pri tem ravnatelju in tudi kolektivu šole. Postali so verjetno orodje spletnih ideologij in s postavljanjem vprašanj ministrstvu postali tudi orodje te nove spletne ideologije, kar je nesprejemljivo za sodobno šolo. Nevarno in nedopustno je, da bodo to ideologijo prenašali tudi na učence.

 

Na ravnateljevo početje sta se na šolsko inšpekcijo pritožila eden od staršev in šolski sindikat. K sreči in predvsem po načelu zdrave pameti se vsaj nekaterim, ki so tesno povezani s šolo, njegovo početje ni zdelo pravilno in so zato tudi ustrezno ukrepali.  

 

In tu pogrešam več staršev, ki bi morali stopiti v bran svojim otrokom in tudi šoli, pa so se v večjem številu zbrali pred šolo ter glasno in s transparenti podpirali ravnatelja. Prav tako tudi svet šole - kljub temu, da je imel jasne zaključke šolske inšpekcije, ni sprejel konkretnega sklepa, ki bi se distanciral od ravnateljevih navedb in zahteval, da je šola šola in ne prostor, kjer se bodo izvajali ideološki boji posameznih skupin s spleta. Starši so zunaj podpirali ravnateljeva dejanja in s tem dovolj jasno povedali, kakšno šolo si želijo (upam, da si bodo v kratkem premislili).

 

Sprva sem pogrešal občino Prebold, ki bi morala povedati svoje mnenje, in sem ga kasneje našel. Župan je krivdo zvalil na ministrstvo, čeprav ima župan pomembno vlogo pri tamkajšnji šoli in se ne more na tak način elegantno izvleči iz zagate. Res je poskrbel za nove prostore, kar je pohvalno, toda skrbeti mora tudi za vsebino, tu pa mu ne gre najbolje. Zelo dobro mnenje je podala ravnateljica Srednje šole Izola in župan bi se moral nekaj naučiti iz tega: "Konec koncev tudi predstavljam nek del stroke in če sem v šoli, če poučujem, potem to pomeni, da moram zaupati znanosti."  S tem je povedala zelo veliko. 

 

Za konec bi rad poudaril, da smo v 21. stoletju, v stoletju, ko je bila znanost sposobna narediti učinkovito cepivo v enem letu, da živimo v obdobju, ko vse gradimo na znanstveni osnovi, in ko prostora za neznanstveni pristop ni več. Ali pač? Primer ravnateljevega pisma nam govori ravno o tem, da se tudi v tem stoletju še nismo dokončno poslovili od preprostih in laičnih razlag zapletenih problemov, ki pa so ljudem blizu, ker jim dajo preproste odgovore, hitro in brez predhodno vloženega truda. Ne pozabimo, da so nekoč ljudje žrtvovali najlepša dekleta in fante bogovom, da bi jih le ti rešili nadlog. Tudi to je del zgodovine, ki smo jo, upam, pustili za nami in iz katere se moramo kaj naučiti. 

 

Medmrežje postaja nov prostor, kjer se oblikujejo paraznanstveni in psevdoznanstveni pristopi, ki vedno dobijo tudi nekaj pristašev, ki se združujejo in s svojimi idejami pritiskajo na druge prebivalce in stroko ter politiko. Vendar jim šola preprosto ne more in ne sme slediti, ker bi to pomenilo, da vnaša v šolski prostor ideologije, ki tu nimajo in ne smejo imeti prostora. Zdi se kot, da smo splet in njegovo zlorabo v družbi podcenjevali.

 

Kljub temu pa močno upam in še vedno v splošnem verjamem, da slovenski šolski prostor ostaja nedotaknjen (po pismu ravnatelja to težko trdim, zato upam) in nedostopen za razne spletne ideologije in politične bitke. Če kolektiv šole ni sposoben sam najti znanstvenih osnov in odgovorov na zastavljena vprašanja in se od ideologij, ki kraljujejo na spletu, ne uspe distancirati, nas mora to zelo skrbeti. Kajti neodvisen šolski prostor je zagotovilo, da bo šel razvoj človeštva v pravo smer in tudi edini najboljši garant za prihodnost naših otrok in vnukov, da bodo živeli v boljšem, bolj zdravem svetu.

KOMENTIRAJTE
PRIKAŽI KOMENTARJE
14
Uredniški komentar: Medtem ko se svet bori z virusom, se bodo Slovenci pobili med sabo!
1
16.09.2021 21:45
Slovenski provincializem je v zadnjih dveh dneh spet prišel do izraza. Potem ko je drhal v sredo zvečer parlament obmetavala z ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Četudi bi bila Slovenija res pripravljena na revolucijo, major Troha ni človek, ki bi jo lahko vodil
11
15.09.2021 21:31
Slovenija je raj za anticepilce. Ljudje niti lastnih otrok nočejo dati cepiti proti hudim otroškim boleznim, kaj šele da bi se z ... Več.
Piše: Ana Jud
Hipotetično se lahko sprašujem, ali je tudi Marjan Šarec del proticepilskega gibanja
13
14.09.2021 22:59
Nekdanji predsednik vlade Marjan Šarec ve vse. On je prepričan, da delam slabo in da me je potrebno zamenjati. Kako se lahko ... Več.
Piše: Milan Krek
Kriptopahor, s.p. ali polemika o predlaganem zakonu o "obdavčenju kriptonaložb"
8
13.09.2021 21:00
Spoštovani gospod profesor, ali ne bi bilo bolje, da se prej posvetujete s strokovnjaki s področja virtualnih valut in ... Več.
Piše: Ivan Simič
Svetloba je za arhitekta vir energije in misterij neskončne globine
4
12.09.2021 22:00
Svetloba je v teh vročih in suhih delih arabskega sveta pridušena, prah se dviga s sapico in mističnost dni je ... Več.
Piše: Robert Klun
"Ni več vprašanje, kaj lahko digitalno naredi za nas, temveč kaj lahko mi naredimo za digitalno."
3
11.09.2021 23:33
Glede na vse pretrese, ki smo jih doživeli v preteklem letu in pol, je postalo jasno, da človeštvu zmanjkuje časa pri ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Bolje najbrž ne bo nikoli: 11. september, dvajset let kasneje
9
10.09.2021 22:50
V množici analiz, študij in razmišljanj o obdobju po 11. septembru 2001 pogrešam eno samo, preprosto ugotovitev: da danes živimo ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Recenzija: Udbovski učbenik, osnovni tečaj
8
09.09.2021 20:00
Udba je kratica za službo Uprava državne bezbednosti, ki je dolga leta delovala kot jugoslovanska tajna policija. Čeprav ... Več.
Piše: Ana Jud
"Ko sem prišel na NIJZ, sem dobil epidemiologe praktično s svinčnikom in papirjem v času svetovne digitalizacije tega področja."
21
07.09.2021 21:00
Kljub temu, da cepljenje počasi, a vztrajno napreduje in da je danes polno cepljenih že prek milijona prebivalcev Slovenije, je ... Več.
Piše: Milan Krek
Ko dojameš, da so med nami tudi novinarji, ki so za nekaj evrov pripravljeni spisati marsikaj, je najbolje zamahniti z roko
10
06.09.2021 21:05
Še pred kratkim sem pri tistih, ki so o meni pisali neresnice, namesto pomoči sodišča iskal napake v njihovem življenju in sem ... Več.
Piše: Ivan Simič
Prenova šolskega sistema je nujna, ne pa tudi zamenjava ene ideologije za drugo
11
05.09.2021 22:00
Otroci so naše največje bogastvo in čas je, da jim tudi država to prizna, dokaže in pokaže. Glede na čase in potrebe trga dela ... Več.
Piše: Aleksandra Pivec
Nedeljska pridiga: Kaj bi mi brez sovražnega govora
6
05.09.2021 11:00
Razmah sovražnega govora v Sloveniji je le eden izmed simptomov vsebinskega deficita. Večina ljudi je zadovoljna, da lahko ... Več.
Piše: Simona Rebolj
Prostor umetnosti ni nič drugega kot dediščina bojev za osvoboditev
2
04.09.2021 23:08
V zadnjih letih, odkar pišem umetniške refleksije, sem bil kar nekajkrat v skušnjavi, da bi napisal razdiralne kritike o lokalni ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
Janše na volitvah ne more premagati opozicija, Janšo lahko z oblasti vržejo le anticepilci
12
03.09.2021 21:00
Opozicija njegovega veličanstva, maršala osamosvojitve, se zaman trudi. Tudi mainstream mediji po nepotrebnem zganjajo histerijo ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Nekaj je grozno narobe s svetom, v katerem odrasli, razgledani in izobraženi ljudje postajajo teoretiki zarot
17
02.09.2021 20:00
Zadnjič sem zapisala, da bi cepljenje moralo biti obvezno, kajti edino tako bi se izognili četrtemu valu korone. Prijatelj ... Več.
Piše: Ana Jud
Aktivni državljan in večja transparentnost pri trošenju našega javnega denarja
6
01.09.2021 21:59
O Aktivnem državljanu pišem na tem portalu že od junija 2016 pa vse do danes; kako lahko njegovo sodelovanje pomaga pri ... Več.
Piše: Miha Burger
Med Saigonom in Kabulom: Ali Združene države Amerike res izgubljajo vojne?
17
30.08.2021 20:50
ZDA torej ne širijo demokracije, temveč jo zagotavljajo dozirano, na žličko, kar sicer prinaša znosnejše življenje v zrušenih ... Več.
Piše: Zvjezdan Radonjić
Njegovi dve stoletji - hommage Borisu Pahorju
6
29.08.2021 11:00
Boris Pahor je zadnji ali pa vsaj eden zadnjih še živečih pričevalcev obeh svetovnih morij in treh totalitarnih režimov. Eden ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Kdor ne bo mislil, bo letel ven
5
28.08.2021 22:43
Obeležujemo stoletnico rojstva Dimitrija Bašičevića Mangelosa in Josepha Beuysa. Ravno Mangelos je bil tisti, ki me je spodbudil ... Več.
Piše: Dragan Živadinov
V Kliničnem centru že več kot sto praznih postelj, ker ni dovolj medicinskih sester, ki bi skrbele za bolnike!
17
26.08.2021 20:03
Slovenskemu zdravstvu neposredno grozi hud problem, ki lahko v kratkem času še dodatno in drastično zmanjša obseg dejavnosti. To ... Več.
Piše: Marko Noč
1 2 3 4 5  ... 

Najbolj brano

01/
Ko dojameš, da so med nami tudi novinarji, ki so za nekaj evrov pripravljeni spisati marsikaj, je najbolje zamahniti z roko
Ivan Simič
Ogledov: 2.662
02/
Recenzija: Udbovski učbenik, osnovni tečaj
Ana Jud
Ogledov: 1.801
03/
Hipotetično se lahko sprašujem, ali je tudi Marjan Šarec del proticepilskega gibanja
Milan Krek
Ogledov: 1.683
04/
"Ko sem prišel na NIJZ, sem dobil epidemiologe praktično s svinčnikom in papirjem v času svetovne digitalizacije tega področja."
Milan Krek
Ogledov: 1.847
05/
Četudi bi bila Slovenija res pripravljena na revolucijo, major Troha ni človek, ki bi jo lahko vodil
Ana Jud
Ogledov: 1.233
06/
Kriptopahor, s.p. ali polemika o predlaganem zakonu o "obdavčenju kriptonaložb"
Ivan Simič
Ogledov: 1.305
07/
Bolje najbrž ne bo nikoli: 11. september, dvajset let kasneje
Dejan Steinbuch
Ogledov: 1.196
08/
Visoka gospodarska rast v Sloveniji je rezultat občutno višjih plač v javnem sektorju in državnih subvencij
Bine Kordež
Ogledov: 1.138
09/
Janše na volitvah ne more premagati opozicija, Janšo lahko z oblasti vržejo le anticepilci
Dejan Steinbuch
Ogledov: 2.429
10/
Svetloba je za arhitekta vir energije in misterij neskončne globine
Robert Klun
Ogledov: 826