Komentar

Gospod ravnatelj, živimo v 21. stoletju in ne v 18. stoletju; pridite nazaj v 21. stoletje.

Šele pred kratkim sem končno prišel do originalnega popularnega pisma enega od slovenskih osnovnošolskih ravnateljev. V pismu v imenu zaposlenih v šoli sprašuje ministrstvo za predložitev znanstvenih dokazov o tem, da virusi povzročajo bolezni! Prav tako zahteva znanstvene dokaze o prenosu domnevne "viroze" z osebe na osebo, če so virusi res povzročitelji bolezni. Ravnatelj je postavil še nekaj vprašanj, ampak sem danes ostal samo pri prvih dveh.

30.08.2021 08:38
Piše: Milan Krek
Ključne besede:   ravnatelj   Prebold   virus   covid-19   šola   učitelji   zanikanje

Fotomontaža: portal+

Učiteljstvo neke šole in njen ravnatelj se danes, v 21. stoletju, ukvarjajo z vprašanji, ki so jih v znanosti rešili že pred več kot 120 leti.

Prav obsedel sem za nekaj časa in se spraševal, ali to pismo resnično obstaja in ali ga je ravnatelj res napisal v imenu zaposlenih na šoli. Resnično sem upal, da to pismo ne obstaja in je zgolj posledica številnih dezinformacij na področju covid-19 bolezni, ki se širijo po medmrežju in jih dobivam na elektronski naslov tudi sam. Predvideval sem, da učitelji v šoli, ki učijo tudi vsebine iz bioloških znanosti, vendarle dovolj vedo o virusih in ne bodo postavljali takih vprašanj, ki so trenutno del zelo agresivnih ideologij s spleta, in da bodo znali vzpostaviti distanco do teh ideologij.  

 

Po nekaj trenutkih sem stopil k oknu, da se prepričam, če me morda časovni stroj ni prenesel v 18. stoletje, ko so se raziskovalci še spraševali, kaj neki povzroča posamezna obolenja in se trudili, da bi pojasnjevali ta obolenja, ki so takrat neusmiljeno redčila prebivalstvo. Samo za črnimi kozami, ki je virusno obolenje, je v posameznih letih umrlo prek 400.000 Evropejcev. Šele cepljenje kot množični javnozdravstveni ukrep je bil prvi učinkovit ukrep proti boleznim, ki so ogrožale tedanje prebivalce Evrope in bi jih še danes, če ne bi imeli cepljenja. 

 

Pogled skozi okno na Prešernov trg (nekoč Marijin trg) mi je pričaral lepoto trga z Prešernovim spomenikom in s tem povedal, da se čas ni spremenil. Vsekakor pa sem zaznal, da sem zagotovo v času po letu 1905, kajti šele takrat je slovenski narod v času ljubljanskega župana Hribarja spoznal globoko narodovo potrebo, da je potrebno postaviti spomenik pesniku Francetu Prešernu, in se ob tem - kot vedno - spet prepiral, ali je spomenik pravi za tedaj slovensko visoko moralno družbo. Velik problem je namreč predstavljala obleka muze in je po tedanjih mnenjih kvarila moralo naroda ...

 

Na koncu sem sprejel dejstvo, da smo danes, v 21. stoletju, priča temu, da se učiteljstvo konkretne šole in njen ravnatelj ukvarjajo z vprašanji, ki so jih v znanosti rešili že pred več kot 120 leti. Že če bi vpisali nekaj vprašanj o obstoju virusov v spletni iskalnik Google (čeprav bi bilo še bolje, da bi preiskali iskalnik kakšne ugledne znanstvene revije), bi dobili skoraj vse odgovore. Ampak tudi tega jim ni potrebno narediti. Odgovor na njihovo vprašanje se skriva v torbah njihovih učencev. Pogledajo lahko v samostojni delovni zvezek za 7. razred osnovne šole, kjer učenci obravnavajo znanstveno dokazano dejstvo, da je klopni meningoencefalitis virusno obolenje. Tam bi tudi izvedeli, da obstaja cepljenje proti virusu, ki povzroča klopni meningoencefalitis. In vsebine ne pridejo v učbenike, preden niso dorečene na znanstvenem nivoju.

 

Odgovor bi lahko našli tudi v učbeniku, ki je bil izdan leta 2014 z naslovom Spoznavajmo naravo 7, učbenik za naravoslovje v 7. razredu osnovne šole, ki so ga napisali pedagogi in drugi strokovnjaki s tega področja na podlagi znanstvenih spoznanj. Najprej bi lahko prebrali, da kri poleg tekočine z raztopljenimi snovmi (krvne tekočine) vsebuje krvne celice, ki med drugim sodelujejo pri obrambi telesa pred povzročitelji bolezni, kot so bakterije in virusi. V nadaljevanju bi izvedeli, da virusi niso celice. Gradi jih nekaj dedne snovi, obdane z beljakovinskim ovojem. Ne prehranjujejo se in v njih ne potekajo življenjski procesi (na primer celično dihanje, razgradnja in izgradnja snovi). Razmnožujejo se lahko le v celicah gostiteljskega organizma, samostojno pa ne. Ljudje smo gostitelji virusov, ki povzročajo infekcijske bolezni, kot na primer prehlad, gripo, virusni meningitis itd. V obliki slike je dodan tudi elektronski posnetek virusa. Torej učitelji sumijo v nekaj in sprašujejo, kar je znanost že davno odkrila in je že prišlo v osnovnošolske učbenike ter o tem tudi sami učijo svoje učence.

 

Kje tiči razlog, da postavljajo tako neverjetna vprašanja?

 

Da ne govorim o tem, da tako ravnatelj kot učitelji živijo tukaj in sedaj z nami v 21. stoletju, kjer je jasno, da prehladna obolenja povzročajo različni virusi in da se cel svet vsako leto cepi zoper virusno bolezen gripo in proti drugim virusnim obolenjem. S tem vzdržujemo visok zdravstveni standard prebivalstva in manjšo prezgodnjo umrljivost ljudi. Večina učiteljev je tudi staršev in so svoje otroke cepili proti virusnim obolenjem, zato jim to ni neznano.

 

Cepljenje ni političen ali gospodarski ukrep, temveč javnozdravstveni. Osnovan je na znanstvenih ugotovitvah in preverjenih dokazih. Prav ti preverjeni ali preverljivi dokazi so prosto dostopni na spletu – ugledne znanstvene publikacije svoje vsebine prav zaradi želje po čim večji informiranosti splošne javnosti omogočajo prost in brezplačen dostop do vsebin, povezanih s pandemijo in ostalimi vsebinami, ki se nanašajo nanjo (npr. virusnimi obolenji). Ugledne znanstvene in medicinske institucije prek različnih komunikacijskih kanalov delijo informacije, ki ozaveščajo prebivalstvo po svetu o virusih, cepivih, cepljenju in vsem ostalem, kar je ključno za obvladovanje pandemije.

 

Ne zgolj v Sloveniji, temveč povsod na svetu pa nekateri tiščijo glavo v pesek in so za vse te informacije, namenoma slepi in gluhi. Družbena omrežja prek različnih gibanj nasprotnikov cepljenja in teoretikov zarote ponujajo instantne rešitve z zgodbami, ki so pogosto vzete iz konteksta, ne ponujajo celotnega uvida v kontekst in predvsem onemogočajo konstruktiven in spoštljiv diskurz. Kar je najbolj žalostno, pa je to, da jim nasedajo tisti, ki so se znašli v takšni ali drugačni stiski, še huje pa je, da jim nasedajo intelektualci in jih celo širijo. Ob tem se sprašujem, kakšen je pravzaprav naš izobraževalni sistem, ne zgolj osnovnošolski, tudi tisti na višjih ravneh. V 21. stoletju smo po vseh zgodovinskih izkušnjah očitno priča ideološkim razprtijam tudi v izobraževalnem sistemu. Tako daleč smo prišli, da smo skoraj o vseh družbenih vprašanjih razklani in nezmožni kritične misli ter treznega premisleka.

 

Če nadaljujem z zgodbo z osnovne šole, je več kot jasno, da imajo nekateri učitelji v tej šoli znanja in izkušnje s področja virusov dovolj, zato sta zgoraj omenjeni vprašanji ravnatelja nesmiselni in ne vem, čemu služita. Postavlja se vprašanje, zakaj učitelji v tej šoli dovolijo, da njihov ravnatelj v njihovem imenu pošilja takšna vprašanja ministrstvu, čeprav je popolnoma jasno, da svet pozna viruse in da tudi ve, kako se jih ubraniti – s cepljenjem. Kako lahko učiteljski zbor dovoli, da njihov ravnatelj vso zbornico predstavi vesoljni Sloveniji, kako malo ve o tem, kar je danes glavna svetovna tema? In nenazadnje, kako svet šole in svet staršev prenaša tako obnašanje ravnatelja in zaposlenih pedagoških delavcev na šoli? 

 

Še bolj pa čudi množica ljudi, ki se je v času obravnave problematike na Svetu šole zbrala pred šolo. Množica podpira ravnatelja in njegova vprašanja (bolje: njegovo neznanje o virusih). Otroci ljudi, ki so stali pred šolo, očitno vedo več o virusu kot njihov ravnatelj in ljudje, ki so prišli podpret ravnatelja. 

 

Šole so vedno veljale za izvor znanja. Šole so v Sloveniji namensko postavljene institucije za izobraževanje ljudi že iz časa cesarice Marije Terezije. Civilizacijo, v kateri živimo, sta predvsem oblikovali znanost in šolstvo, ki je in bo izobraževalo ljudi tudi v prihodnosti. Brez šole ne bi mogli imeti tako visoko razvite družbe. Brez šole in znanosti bi imeli še več ideologij, od katerih je tista, ki pravi, da je zemlja ploščata, že prav smešna, a ima vseeno svoje podpornike. Šole delujejo tako v vojni kot v drugih krizah, če je to le mogoče. Šola in šolanje so stalnica sodobne družbe. Šole pa so vedno sodelovale z zdravstvom, ki skrbi za zdravje tako otrok kot vseh zaposlenih v šolstvu, in zdravstvo je vedno skrbelo, da so bili tako učitelji kot učenci precepljeni in zaščiteni pred posameznimi virusnimi obolenji, ki ogrožajo človeštvo že mnogo let. Jaz sem se pred več kot 50 leti, pri osmih letih, cepil v šoli, kasneje pa je na cepljenje v času šolanja v osnovni šoli učiteljica peljala na cepljenje cel razred v lokalni zdravstveni dom. Nikoli od njih nisem slišal vprašanj, ki bi v nas porajala dvome. Vsaka učiteljica je vedno skrbno pripravila naš odhod na cepljenje, nam razložila, zakaj se gremo cepiti in odgovarjala na naša vprašanja. Ali lahko torej danes ugotavljam, da so moji učitelji pred 50 leti vedeli več o virusih, kot današnji učitelji in ravnatelj, ki je poslal pismo?

 

Seveda se od učiteljev pričakuje, da učijo najsodobnejše znanstvena dognanja in pogled na svet. Le na ta način je zagotovljen razvoj in kvaliteten prenos znanja na mlajše generacije. In to slovenski učitelji tudi delajo, kar tudi dokazuje zapis o virusih v učbeniku za 7. razred osnovne šole. Vprašanje, ki ga je zastavil ravnatelj v imenu vseh učiteljev njegove šole, pa odpira vrsto problemov, ki se jih bom v tem blogu samo dotaknil. 

 

Prvo vprašanje je, kakšno je dodiplomsko in podiplomsko izobraževanje slovenskih učiteljev, da postavljajo taka vprašanja. Upravičeno bi pričakovali, da ima tovrstno izobrazbo v tej šoli najmanj učitelj biologije, ki bi lahko svoje kolegice in kolege podučil o virusih na sestankih v šolski zbornici ali v spletnem pogovoru, tako nekako kot to dela v razredu. Pa tudi drugi učitelji dobijo določena znanja v času študija s področja bioloških znanosti. Nenazadnje lahko ta znanja pridobijo vsi naknadno prek prosto dostopne strokovne literature, ki je danes dostopna bolj kot kadarkoli do sedaj. 

 

Drugo vprašanje pa je, ali so se učitelji naučili v dodiplomskem šolanju iskati znanstveno literaturo in svoje dvome utemeljevati na podlagi navedb v strokovni in znanstveni literaturi, da jim ne bo potrebno ministrstva spraševati strokovnih vprašanj. Zelo nenavadno je, da zaprosijo, da bi to literaturo za njih poiskalo ministrstvo ali stroka, ko pa je vendar prosto dostopna in si jo lahko pridobijo sami. Če bi že postavljali vprašanja, bi jih morali postavljati Biotehnični fakulteti ali kateri drugih raziskovalnih institucij, Inštitutu za mikrobiologijo Medicinske fakultete v Ljubljani itd.... Ne pa ministrstvu za zdravje.

 

Lahko bi tudi sami poiskali po svetovnih bazah literature in bi na ta način sami našli odgovor na zastavljeno vprašanje. Saj imajo vsi univerzitetne diplome in ena učiteljica ima celo znanstveni naziv magistra. Če ne znajo najti ustrezne literature o virusih in zanjo sprašujejo ministrstvo, kako naj jim zaupamo, da najdejo ustrezno znanstveno literaturo za druga področja, ki jih učijo v šoli? In kako naj jim zaupamo naše otroke in vnuke, če ne sledijo svetovnemu razvoju znanosti?

 

Moram reči, da dobivam vsak dan po elektronski pošti veliko podobnih trditev in vprašanj, kot jih je zastavil ravnatelj. Vprašanja so neverjetna in veliko ljudi tudi sprašuje, ali je virus SARS-Cov-2 sploh dokazan in ali sploh obstoja. To je neverjetno, a resnično. Ljudje tudi zahtevajo, da dobijo znanstvene dokaze o virusih kot povzročiteljih bolezni. Nekega dne sem od preko 100 ljudi prejel popolnoma enaka vprašanja, kot ga je naslovil ravnatelj na ministrstvo. Seveda je šlo za organizirano aktivnost skupine ljudi, ki so povezani med seboj preko spleta, ker enako mislijo in nas potem nadlegujejo z vprašanji, ki sploh niso več vprašanja, ampak ideološki in morda tudi politični pritisk na naše delo, ki ga opravljamo strokovno. Ob tem se jim ne pustimo podrejati, kar jih seveda zelo moti in jezi.

 

No, slednje pa je še bolj zaskrbljujoče, da obstaja resen sum, da se konkretni ravnatelj in učiteljstvo konkretne šole povezuje z gibanji na spletu, ki skušajo škoditi aktivnostim na področju obvladovanja pandemije. Lahko bi posumili, da je tudi ravnatelj (morda celo skupaj s pedagoškim kadrom?) povezan s t.i. Facebook gibanji, ki nasprotujejo cepljenju in to prenašajo tudi v šolo, saj ravnatelj pošilja ministrstvu ista vprašanja, kot jih sprašuje ta skupina prebivalcev, ki nadleguje s temi vprašanji tudi ministra za zdravje, pa člane strokovne skupine in profesorje na medicinski fakulteti, Nacionalni inštitut za javno zdravje, kolege po bolnišnicah, zdravstvenih domovih itd.. Zelo podobna vprašanja nam je postavil ravnatelj šole. Iz tega lahko sklepamo, da obstaja tveganje za ravnateljevo zlorabo šole, svojih kolegov in nenazadnje tudi učencev ter njihovih staršev za ideološka vprašanja določene skupine prebivalcev. 

 

Od kdaj so šole v sodobni Sloveniji ideološko opredeljene? Tega še nisem zasledil nikjer, pa sem prebral kar veliko vsebin in strokovnih podlag za šolstvo. Naloga učiteljev je, da motivirajo učence in starše na podlagi znanstveno podprtih dejstev in s tem dokazujejo, da so izobraženi, imajo intelektualno širino, so konstruktivni, predvsem pa imajo zdravo pamet. S tem pomembno prispevajo k razvoju družbe in prihodnjih generacij. 

 

Laična šola v sodobni družbi pomeni svetovno nazorsko nevtralno šolo ločeno od vpliva cerkva, političnih strank in drugih ideologij. V konkretnem primeru pa lahko posumim, da se šola in ravnatelj povezujejo s spletnimi ideologijami, ki nasprotujejo cepljenju in oblikujejo skupno fronto proti tem aktivnostim in naporom stroke za obvladovanje pandemije v slovenski družbi. Ne glede na to, ali se s političnega zornega kota strinjajo s trenutno politiko, ali ne, to ne bi smelo zaiti v šolski prostor. To nakazujejo tudi vprašanja proticepilskih gibanj, ki so zelo podobna vprašanjem taistega ravnatelja. Naj si torej mislim, da so ta gibanja "ugrabila" omenjeno šolo? Sprevrženo in strah vzbujajoča misel. Še tega se nam manjka. Torej nedopustno je, da se šola, pa ne zgolj ta šola, temveč šolstvo nasploh, povezuje s kakršnimi koli ideologijami in gibanji, ki rušijo napore družbe za laično šolo.

 

Ravno to je od vsega, kar se je zgodilo, še najbolj sporno pri tem ravnatelju in tudi kolektivu šole. Postali so verjetno orodje spletnih ideologij in s postavljanjem vprašanj ministrstvu postali tudi orodje te nove spletne ideologije, kar je nesprejemljivo za sodobno šolo. Nevarno in nedopustno je, da bodo to ideologijo prenašali tudi na učence.

 

Na ravnateljevo početje sta se na šolsko inšpekcijo pritožila eden od staršev in šolski sindikat. K sreči in predvsem po načelu zdrave pameti se vsaj nekaterim, ki so tesno povezani s šolo, njegovo početje ni zdelo pravilno in so zato tudi ustrezno ukrepali.  

 

In tu pogrešam več staršev, ki bi morali stopiti v bran svojim otrokom in tudi šoli, pa so se v večjem številu zbrali pred šolo ter glasno in s transparenti podpirali ravnatelja. Prav tako tudi svet šole - kljub temu, da je imel jasne zaključke šolske inšpekcije, ni sprejel konkretnega sklepa, ki bi se distanciral od ravnateljevih navedb in zahteval, da je šola šola in ne prostor, kjer se bodo izvajali ideološki boji posameznih skupin s spleta. Starši so zunaj podpirali ravnateljeva dejanja in s tem dovolj jasno povedali, kakšno šolo si želijo (upam, da si bodo v kratkem premislili).

 

Sprva sem pogrešal občino Prebold, ki bi morala povedati svoje mnenje, in sem ga kasneje našel. Župan je krivdo zvalil na ministrstvo, čeprav ima župan pomembno vlogo pri tamkajšnji šoli in se ne more na tak način elegantno izvleči iz zagate. Res je poskrbel za nove prostore, kar je pohvalno, toda skrbeti mora tudi za vsebino, tu pa mu ne gre najbolje. Zelo dobro mnenje je podala ravnateljica Srednje šole Izola in župan bi se moral nekaj naučiti iz tega: "Konec koncev tudi predstavljam nek del stroke in če sem v šoli, če poučujem, potem to pomeni, da moram zaupati znanosti."  S tem je povedala zelo veliko. 

 

Za konec bi rad poudaril, da smo v 21. stoletju, v stoletju, ko je bila znanost sposobna narediti učinkovito cepivo v enem letu, da živimo v obdobju, ko vse gradimo na znanstveni osnovi, in ko prostora za neznanstveni pristop ni več. Ali pač? Primer ravnateljevega pisma nam govori ravno o tem, da se tudi v tem stoletju še nismo dokončno poslovili od preprostih in laičnih razlag zapletenih problemov, ki pa so ljudem blizu, ker jim dajo preproste odgovore, hitro in brez predhodno vloženega truda. Ne pozabimo, da so nekoč ljudje žrtvovali najlepša dekleta in fante bogovom, da bi jih le ti rešili nadlog. Tudi to je del zgodovine, ki smo jo, upam, pustili za nami in iz katere se moramo kaj naučiti. 

 

Medmrežje postaja nov prostor, kjer se oblikujejo paraznanstveni in psevdoznanstveni pristopi, ki vedno dobijo tudi nekaj pristašev, ki se združujejo in s svojimi idejami pritiskajo na druge prebivalce in stroko ter politiko. Vendar jim šola preprosto ne more in ne sme slediti, ker bi to pomenilo, da vnaša v šolski prostor ideologije, ki tu nimajo in ne smejo imeti prostora. Zdi se kot, da smo splet in njegovo zlorabo v družbi podcenjevali.

 

Kljub temu pa močno upam in še vedno v splošnem verjamem, da slovenski šolski prostor ostaja nedotaknjen (po pismu ravnatelja to težko trdim, zato upam) in nedostopen za razne spletne ideologije in politične bitke. Če kolektiv šole ni sposoben sam najti znanstvenih osnov in odgovorov na zastavljena vprašanja in se od ideologij, ki kraljujejo na spletu, ne uspe distancirati, nas mora to zelo skrbeti. Kajti neodvisen šolski prostor je zagotovilo, da bo šel razvoj človeštva v pravo smer in tudi edini najboljši garant za prihodnost naših otrok in vnukov, da bodo živeli v boljšem, bolj zdravem svetu.

KOMENTIRAJTE
PRIKAŽI KOMENTARJE
14
Gospod premier, obljubili ste nam, da bomo živeli v svobodi in da nikogar ne boste maltretirali. Žal prvi tedni ne kažejo tega!
14
26.06.2022 21:35
Odstopil sem po imenovanju novega ministra za finance in to zaradi tega, ker imam svoj ponos in ne dovolim, da kdor koli ... Več.
Piše: Ivan Simič
Zdaj je jasno: Izvolili smo ljudi, ki ne sodijo v hram demokracije, ampak v kakšno zakotno špelunko ali zidanico
26
25.06.2022 21:48
Proslava ne more biti kronotop za razkazovanje nekega hudo poškodovanega ega, za zasebno poplesavanje in nasmihanje v slogu ... Več.
Piše: Denis Poniž
Deset neprijetnih vprašanj, ki bi si jih morala zastaviti slovenska desnica
32
23.06.2022 21:50
Če je celotna desna politična opcija odvisna le od ene osebe in v tridesetih letih ni bila sposobna proizvesti novega voditelja, ... Več.
Piše: Andrej Capobianco
Mi smo pa delali specializacije in študije za koga, gospodje politiki? Čemu smo trošili dragoceni čas? Zato da bomo izpolnjevali vaše politične želje?
24
21.06.2022 06:35
O političnih pritiskih na NIJZ sem vam že veliko pisal. Danes bom pisal o pritiskih na Nacionalni laboratorij za zdravje, okolje ... Več.
Piše: Milan Krek
Putinova vojna z Ukrajino bo evropski problem, Amerika se bo bolj posvečala Kitajski
6
18.06.2022 22:55
George Friedman je v svoji knjigi Naslednjih 100 let iz leta 2008 predvideval, da bodo Združene države Amerike v poznejšem delu ... Več.
Piše: Scott J. Younger
Nekaj površnih primerjav med odnosom Slovencev in Italijanov do politike
13
16.06.2022 22:15
Tujec, ki več let živi v tujini, se težko izogne primerjavi med navadami svojih rojakov in ljudi iz njegove nove domovine. Na ... Več.
Piše: Valerio Fabbri
Ko nam bodo ideološko poenotili medijski prostor in politično vdrli v NIJZ, ne bo več uravnoteženih medijev niti NIJZ. Prišli bomo do medijske krajine Severne Koreje, kjer obstaja samo ena Resnica!
25
14.06.2022 19:00
Ko sem zjutraj po prvi seji nove, 15. slovenske vlade, prišel na delo, so me zaskrbljene sodelavke opozorile, da je bilo po ... Več.
Piše: Milan Krek
Srž problema aktualne volilne katastrofe t.i. sredincev in prodemokratov
11
12.06.2022 22:30
V srži problema konfuzije orientacije sredine je vnašanje konfuzije v slovenski politični prostor s floskulami o t.i. sredini in ... Več.
Piše: Žiga Stupica
Zakaj ima politična sredina v Sloveniji takšne težave, če pa govori o povezovanju?
25
11.06.2022 23:59
Voditeljstvo tako ali drugače vodi predvsem v avtoritarnost, ki ne prenese povezovanja različnosti, in ni pot k več demokracije. ... Več.
Piše: Miha Burger
Seznami za odstrel: Nova oblast potrebuje NIJZ, saj so tam notri vsi naši občutljivi osebni podatki!
12
10.06.2022 22:35
Nova oblast, ki smo jo demokratično izvolili prav zaradi prepričanja, da bo res demokratična, nas že na začetku zastrašuje z ... Več.
Piše: Milan Krek
Slovenska rusofilija je nevarno igranje z ognjem in popolna slepota za razumevanje časov, ki bodo prišli po koncu vojne in porazu Rusije
28
09.06.2022 19:00
Slovenska rusofilija ni smešna ali nekaj, kar bi odpravili z zamahom roke, češ, nekaj ne posebej brihtnih osebkov hoče s svojimi ... Več.
Piše: Denis Poniž
Minister za zdravje Danijel Bešič Loredan že tri dni pritiska name, naj odstopim kot direktor NIJZ!
35
05.06.2022 22:45
Minister za zdravje mi je v zadnjih dneh, ko se pogosteje slišiva, zaupal, da je njegov cilj depolitizacija zdravstva. Pa ... Več.
Piše: Milan Krek
Pahorjeva Nekropola: Ko pripovedovalec kot filmska kamera beleži podobe taborišča smrti
5
31.05.2022 21:32
Boris Pahor je prekrižaril kar nekaj zloglasnih krajev, vsepovsod je imel neposreden stik s smrtjo bodisi kot nosač trupel ... Več.
Piše: Mitja Čander
Popravek: "Ne, nisem žalosten, ker je vsega konec. Srečen sem, ker je jutri začetek novega dne, nove kreacije, novih izzivov."
0
31.05.2022 13:05
11. maja 2022 je bil na portalu+ objavljen komentar z naslovom Ne, nisem žalosten, ker je vsega konec. Srečen sem, ker je jutri ... Več.
Piše: Uredništvo
Boris Pahor in vrata, ki vodijo v 20. stoletje (1913-2022)
9
30.05.2022 22:05
Pahor je resnično preživel stoletje in še več. Za njim so se zaklenila železna vrata 20. stoletja. Tista hladna, škripajoča ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Politična satira: Magnetogram vladne seje Slovenske Osvobodilne Fronte "Tadobri" (SOFT)
14
25.05.2022 19:28
Po HARD vladi Janeza Janše bomo imeli mehko, človeku prijazno koalicijo Slovenske Osvobodilne Fronte Tadobri (SOFT). Nova vlada ... Več.
Piše: Andrej Capobianco
Maščevalni pohod analitika Maksutija, dolgotrajni covid in potem še opičje koze
19
22.05.2022 21:05
Po Alemu Maksutiju je prišel čas za maščevalni pohod. Ko bo bodoča, Maksutiju ljuba vlada odšla, bomo lekcijo ponovili? In tako ... Več.
Piše: Milan Krek
Marle pa ni več
17
22.05.2022 00:00
Na tem mestu bi moral biti objavljen intervju z legendarnim novinarjem Marcelom Štefančičem, a me ignorira. V redu. Saj razumem. ... Več.
Piše: Ana Jud
Intervju z Lavrovom: "Moja vloga ni napovedati vojne Rusiji, opravljati moram le svoje delo"
10
20.05.2022 20:47
Intervju z ruskim zunanjim ministrom Sergejem Lavrovom, ki je bil predvajan v oddaji Zona bianca (Bela cona) na italijanskem ... Več.
Piše: Valerio Fabbri
"Če svoboda sploh kaj pomeni, pomeni pravico ljudem povedati, česar nočejo slišati": Orwellov abecedarij slovenske javne sfere
17
19.05.2022 19:00
Slovar težav, ki pestijo slovensko politiko in javno sfero, začinjen s citati Georga Orwella: antifašizem, banana republika, ... Več.
Piše: Andrej Capobianco
1 2 3 4 5  ... 

Najbolj brano

01/
Deset neprijetnih vprašanj, ki bi si jih morala zastaviti slovenska desnica
Andrej Capobianco
Ogledov: 3.230
02/
Mi smo pa delali specializacije in študije za koga, gospodje politiki? Čemu smo trošili dragoceni čas? Zato da bomo izpolnjevali vaše politične želje?
Milan Krek
Ogledov: 1.886
03/
Zdaj je jasno: Izvolili smo ljudi, ki ne sodijo v hram demokracije, ampak v kakšno zakotno špelunko ali zidanico
Denis Poniž
Ogledov: 1.977
04/
Gospod premier, obljubili ste nam, da bomo živeli v svobodi in da nikogar ne boste maltretirali. Žal prvi tedni ne kažejo tega!
Ivan Simič
Ogledov: 1.214
05/
30-letnica Ustavnega sodišča: Na Beethovnovi delajo (pre)počasi in (pre)slabo, politično zapakirano, pristransko in aktivistično
Peter Jambrek
Ogledov: 1.232
06/
Putinova vojna z Ukrajino bo evropski problem, Amerika se bo bolj posvečala Kitajski
Scott J. Younger
Ogledov: 1.212
07/
Režim v Teheranu lahko vsak čas izdela prvo atomsko bombo, iranski jedrski sporazum tik pred dokončnim kolapsom
Božo Cerar
Ogledov: 934
08/
Nepristranskost in neodvisnost RTV Slovenija na primeru televizijskega Dnevnika
Andrej Capobianco
Ogledov: 2.144
09/
Nekaj površnih primerjav med odnosom Slovencev in Italijanov do politike
Valerio Fabbri
Ogledov: 1.321
10/
50 podpisnikov Odprtega pisma Golobu in Fajonovi: Ni čas za popuščanje Putinu, temveč za odločno podporo ukrajinski obrambi!
Uredništvo
Ogledov: 2.709