Komentar

Za medicinsko stroko ni koalicije in opozicije, naša skrb so ljudje, ki so žrtve trenutnega političnega ozračja v državi

Slovenci se moramo čim bolj poenotiti. Naj nas politika združuje, naj ji stroka pomaga pri premagovanju bolezni Covid-19, saj bomo samo tako lahko zaščitili ljudi s cepljenjem in tako onemogočili širjenje virusa. Ne nagajamo si, ker je to nesmiselno početje, ki nam pobira že tako omejen čas in oddaljuje od skupnega cilja – sproščanje ukrepov. Pri tem je ključno cepljenje za vse. Samo na ta način bomo dosegli cilje, ki bodo omogočili vrnitev svobode, ki si jo vsi tako želimo, zato moramo tudi vsi delati zanjo.

06.10.2021 20:20
Piše: Milan Krek
Ključne besede:   Covid-19   vlada   NIJZ   opozicija   Portugalska   PCR   PCT   virus   samookuževanje

Nekaterih stvari kot zdravnik nikakor ne morem razumeti. Samookuževanje postaja očitno vse bolj popularno med našimi ljudmi. Ko je znanka pred časom prebolevala Covid-19, ki ga je dobila od sina, ki hodi v srednjo šolo, mi je začudena pripovedovala, da jo je klicalo preko 10 znank, da bi prišle na obisk in se tako okužile ter dobili potrdilo o prebolevnosti.

Sedim na morski obali in razmišljam o preteklem tednu. Zapisujem si utrinke minulega tedna. Morje me pomirja in za trenutke potegne iz burne vsakdanjosti. Tako lažje uredim misli in najdem javnozdravstvena sporočila za prebivalce Slovenije. Le tu in tam še kakšen turist moti stik med menoj in morjem, ki me povezuje s celim svetom tam daleč za obzorjem, mi daje občutek varnosti in neizmerne svobode hkrati. 

 

Zadnji teden je bil družbeno zelo živahen. Znova se je izreklo veliko besed na temo obvladovanja covida-19. Nekatere bom skušal zapisati v tem blogu, da ne gredo v pozabo. Prav je, da jih bodo brali naši zanamci, da bodo videli, kaj smo počeli v času epidemije. Verjetno bodo ugotavljali, da nas niti ta huda kriza ni združevala, ampak še kako razdruževala. Res smo fenomen v svetu, kjer se politiki in stroka praviloma združijo okoli problema (bolje: izziva), pri nas pa se (politično) delimo na frakcije in posledično žal delimo tudi stroke. Res je neverjetno, da to počnemo v veliki stiski celotne države in vseh, ki tukaj živijo.

 

 

***

 

Prvo, kar se mi je zapisalo v spomin v preteklem tednu, je bilo sporočilo ene izmed udeleženk sredinih demonstracij, ki je nosila plakat, ki ga žal nismo mogli v celoti videti. Sporočila nam je, da so imeli smrt v družini zaradi covida-19, da imajo izkušnjo in vedo, da se da preživeti brez cepljenja. Strinjam se z njo, da se da preživeti tudi brez cepljenja, če imaš srečo in če se res držiš vseh preventivnih ukrepov. A to je v današnjem času zelo težko. Imeti sočasno srečo in 100 % upoštevati zaščitna pravila se redko zgodi. V bistvu je skoraj nemogoče. Kot pravijo strokovnjaki, bomo do pomladi že skoraj vsi imeli izkušnjo z okužbo, cepljeni pa bodo imeli bistveno manj težav.  

 

Po svoje me čudi in tudi žalosti dejstvo, da je imela omenjena udeleženka demonstracij izkušnjo s smrtjo zaradi covida-19 v svoji družini, pa to ni vplivalo nanjo. Mar nam danes tudi smrt ni več element, zaradi katerega bi se zaščitili pred boleznijo? Zakaj se to dogaja? Kaj je z nami, prebivalci Slovenije, narobe? Nas tudi smrt v družini več ne strezni? Nas tudi taka izkušnja več ne more voditi v racionalno razmišljanje in reševanje problemov?

 

Pričakovali bi, da bi se v družini, ki ima tako hudo izkušnjo s posledicami covida-19 (zaradi okužbe so izgubili družinskega člana), zlahka odločili za edino racionalno odločitev, tj. za cepljenje. Če bi namreč njihov sorodnik imel možnost cepljenja, bi bil morda danes še med nami, tako pa žal ni. Tako kot se je in se še bo žal zgodilo se komu drugemu. Vendar takšno tragedijo lahko s cepljenjem v precejšnji meri preprečimo. To verjetno ljudje vedo, mar ne? Zato si težko razlagam, zakaj se  odločijo za udeležbo na množičnem srečanju, kjer se ne upošteva varnostnih ukrepov in kjer celo motivirajo ljudi, da se ne bi cepili ...

 

 

*** 

 

Drugi tak primer iz zadnjega tedna, ki ga je treba osvetliti, je primer naše znane pevke, ki je imela celo pevski nastop na enem ob sredinih protestov pred parlamentom. Kot je sporočila prek družbenih omrežij, je obležala doma. Po njenem zapisu naj bi se že štirinajst dni borila z visoko temperaturo, pravi da ima polna pljuča gnoja, glavobol, bila je brez vonja in okusa ter grozno utrujena. No, če pogledam z zdravnikovimi očmi, bi na tale opis bolezni lahko z veliko gotovostjo ugotovil, da gre za covid-19. In česa smo se naučili do zdaj?

 

Ko imate znake, pokličete zdravnika, ki vam naroči, kaj morate narediti ne glede na to, ali gre za znake, povezane z okužbo SARS-Cov-2 ali katere koli druge bolezenske znake. Zdravnik vas bo v primeru znakov na okužbo SARS-Cov-2  poslal na testiranje PCR, ki bo dejansko pokazal, ali ste zboleli za covidom-19. Ta test je pomemben tudi zato, ker boste dobili QR kodo po preboleli bolezni le, če imate tudi PCR test, ki dokazuje, da ste res preboleli Covid-19.

 

S testi, ki jih je menda uporabila zgoraj omenjena znana pevka, pa ne potrjujemo obolelosti, ampak le sum na okužbo, ki jo moramo potrditi še s PCR. Lahko bi rekel, da gre za neverjetno neodgovorno obnašanje znane osebnosti, ki to še posreduje ostalim prek medijev in tako vpliva na ljudi, da se odločajo po svoje, popolnoma mimo strokovnih navodil. Nadejam se, da se je z vidika samozaščitnega ravnanja in odgovornosti do drugih umaknila vsaj za nekaj dni v samoizolacijo. Z lahkomiselnostjo, češ pa saj ni nič, se nam množi število novo okuženih, ki se ne držijo navodil in s svojim početjem ogrožajo vse okoli sebe. 

  

Od 26. junija 2021 je po podatkih, ki jih zbira neposredno vsak dan Ministrstvo za zdravje, samo v septembru 2021 v povezavi s Covid-19 umrlo 111 ljudi. Vsaka smrt je nepotrebna, to sedaj že dobro vemo, ker če bi bili ti ljudje cepljeni, bi bilo čisto drugače. Če bi bili pacienti cepljeni, jih večina ne bi umrla. Večina smrti zaradi Covid-19 je samo zato, ker se ne cepimo dovolj hitro. Zakaj se ne cepimo dovolj hitro? To žogico krivde si podajajo različni akterji.

 

 

 

***

 

A zadeva je jasna. Medtem, ko je na Potugalskem skupaj stopila vsa politika (s stroko) ne glede na to, ali so koalicija ali opozicija, je pri nas popolnoma drugače. V Sloveniji sta vsaj dve politični opciji in kljub temu, da je predsednik vlade velikokrat ponudil sodelovanje z opozicijo na področju boja proti Covid-19, smo vse do danes še vedno politično in kot prebivalci razdvojeni na desni in levi pol politike. Uspelo nam je, da smo povsem razdvojeni o vsem, kar je povezano s covidom. Nekomu je uspelo, da nas je razdvojil. 

 

Tudi predsednik države je pozval vse politične opcije k sodelovanju, pa ni bil uspešen. Opozicija noče sodelovati z obstoječo vlado. Nasprotno, trudi se na vse načine, da bi onemogočala uspešno soočenje s kovidom. Tako rekoč vsak ukrep naleti na odpor opozicije in dobi negativno oceno, v javnosti se ga prikazuje kot neustreznega, trenutno je to PCT pristop ali pa javno povabilo človeka v parlament, ki se je javno na televizij norčeval iz nošnje zaščitne maske. Potem se lotijo ukrepa še mediji in pravosodni mlini, če to ni dovolj, še ustavno sodišče. Vzorec vedenja, ki se neustavljivo ponavlja in ruši kvaliteten pristop v boju proti kovidu. In potem je problem komunikacija. Kako naj tako razdvojeni ljudje in politična scena v državi daje ljudem enoznačno komunikacijo? Komunikacija je že v osnovi zaradi razdelitve politike, stroke in ljudi neenotna. 

 

Ta igra se potem zrcali v javnosti, ko se tudi ljudje delijo na množico, ki podpira ukrepe proti kovidu, in pripadnike nasprotne strani, ki naredijo vse, da bi sesuli ukrepe in vlado. Bodimo odkriti, saj ne gre zato, da bi obvladali Covid-19, ampak za to, da se vrže vlada. Tudi za ceno, da pri spopadanju z virusom nismo učinkoviti. To je nekaj groznega, da se nekdo tako igra s smrtjo!

 

 

***

 

Tako razmerje moči nas javno zdravstvene delavce postavlja v neprijetno in zelo zahtevno situacijo, ko želimo predvsem zmanjšati število okuženih in obolelih, a nam zaradi takšne družbene klime, kot jo imamo, to uspeva veliko počasneje, kot bi nam lahko. Kljub vsem obolelim, hospitaliziranim in smrtim v družbi se situacija v družbi ne spremeni. 

 

Ta zgodba se je žal prenesla tudi v zdravstvo, kjer delam in tudi tu imamo nekatere, ki podpirajo eno ali drugo stran. K sreči so v manjšini, ni jih veliko, a so zelo moteči med stroko, ker stroka, ki ji pripadam, ne deli ljudi na leve in desne in tega tudi ne počne. Pomagati želimo vsem, pa četudi se še niso uspeli cepiti. Zadnji še posebej potrebujejo našo pomoč. Nekateri naši kolegi pa očitno brez sramu politično koketirajo s politiko in pozabljajo na etično načelo. Za medicinsko stroko ni koalicije in opozicije, naša skrb so ljudje, ki so med drugim tudi žrtev trenutnega političnega ozračja v državi.

 

Javno zdravstvo mora ščititi ljudi ne glede na to, kakšna je njihova politična in svetovnonazorska orientacija. Ta ne sme in ne more biti vodilo za opravljanje poklicev v zdravstvu. Cilj strokovnjaka javnega zdravja je zmanjšati tveganja za širjenje okužb in povečevanja hospitalizacij ter imeti čim manj ljudi v tvegani situaciji za okužbo, čim manj umrlih, najbolje je seveda, če jih ni. Ob obilju strokovnega dela ni časa za politiko in njihove pristope, ki postajajo za ljudi vse bolj nevarni.

 

To bipolarnost na področju kovida je potrebno čim prej končati. Vse to nasprotovanje se je preneslo na ulice, kjer se ljudje zbirajo brez zaščite in se med seboj okužujejo. Spomnite se pevke, o kateri sem govoril. Covid-19 je naš skupni problem in zato smo - ne glede na naša prepričanja - dolžni delati skupaj. Sicer smo še daleč od rešitve in zadovoljstva, ki ga imajo sedaj na Portugalskem.

 

 

***

 

V naši družbi je prisotna velika želja po svobodi. Kako ne bi bila, saj smo si jo pred 30 leti težko priborili. Vsi si je želimo. PCT je orodje, še posebej pa C, je tisti del tega orodja, s katerim jo lahko dosežemo. Za svobodo brez PTC je bilo mogoče opaziti transparent na sredinih protestih. Udeleženec sredinih demonstracij je poudaril za nacionalno televizijo, da bi se morali vsi boriti za svobodo. In potem so posneli še gospoda, ki je poudaril, da si ljudje želijo podporo za vse ljudi in za svobodo. Se strinjam, svoboda je pomembna vrednota. Toda za katero svobodo dejansko gre. In kaj je svoboda? 

 

Svoboda, o kateri je razmišljal udeleženec protesta, pomeni zanj sprostitev vseh ukrepov, ki nas ščitijo pred kovidom. Ta svoboda dejansko ni svoboda, saj nam prinaša gorje, veliko več okuženih, zbolelih in tudi umrlih in še hujše ukrepe, kar seveda nikakor ne gre v smeri večje svobode. Torej nekdo zopet zavaja ljudi s svobodo, ki pa dejansko to ni. Torej to verjetno ni svoboda, ki bi si jo želeli. Ali pač tedaj, ko smo zavedeni?

 

Ukinitev pogojev PCT nam je ne bo zagotovila. Prepoznati moramo pomen in koristi cepljenja. Vsaj polovica ljudi v Sloveniji je to prepoznala, kar je več kot spodbudno. Menim, da zmoremo vložiti še nekaj napora in doseči raven precepljenosti, ki nam bo omogočila vrnitev v ustaljene načine življenja, brez mask, kazanja potrdil in predvsem brez nepotrebnih in dolgoživih razdvajanj. So Danci ali Portugalci res tako različni od nas? Eni na jugu Evrope, drugi na severu. Kulturno zelo različni. Eni in drugi imajo politično nasprotujoče si strani. A kaj so dosegli? Nekaj tako pomembnega, k čemur stremimo vsi, dosegli so dejansko svobodo. Veliko prej kot mi, ki ne dosegamo teh tako želenih in pričakovanih odstotkov precepljenosti. Dosegli so  odprto in svobodno družbo, skratka svobodo.

 

 

***

 

To je prava svoboda, ki pomeni doseči čim večjo precepljenost in posledično stanje v družbi, ko lahko brez velikih problemov sprostimo vse ovire, ki jih imamo trenutno v družbi, tudi PCT sistem. To je ta prava svoboda, ki jo v tem trenutku uživajo prebivalci Portugalske in Danske in si jo želimo tudi mi. Za to svobodo se pa splača boriti, toda udeleženci protestov so zavedeni in se borijo za svobodo, ki je lažna, ki prinaša njim in nam vsem več gorja kot sreče, in čisto po nepotrebnem več umrlih. 

 

Sprašujem se tudi, zakaj so ob tolikih posnetkih protestov v prvi vrsti protestniki, pa tudi mediji, izkoristili osebno stisko človeka, ki je doživel izjemno travmatično izkušnjo s kovidom in jo podali v svet brez občutka empatije in pietete. Brez razmisleka o posledicah, ki jih utegne imeti senzacionalističen pristop. Slabo sporočilo za vse.

 

Eden od medijev je prikazal tudi pet deklet brez maske, ki so stale tako, da niso mogle vzdrževati varne razdalje. Na majici so nosile napis Objem za 0 evrov. Seveda ne verjamem, da niso seznanjene, da objemanje ni priporočeno v tej epidemiji, a kljub tremu vabijo v objem. Nato pa je še ena od njih povedala v kamero sledeče: "Cepiva ubijajo, vse moje prijatelje so pobili." Že sama dikcija je grozljiva in neresnična. Po vrhu vsega pa je to preprosto laž, ker to ni mogoče. Veste, koliko mrtvih bi morali imeti zaradi cepljenja, če bi se to dogajalo po cepljenju?! Torej laž, ki jo je televizija predvajala v špici svojega programa. Komu to koristi? Ljudem gotovo ne in tudi cepljenju ne. Take izjave na televiziji so preprosto nerazumljive in mediji tega preprosto ne bi smeli predvajati. To je direkten nagovor ljudem, da se naj ne cepijo.

 

Potem pa je sledil dan, ko je nastopila v večerni oddaji opozicija in komentirala sredine izgrede. Del opozicije trdi, da so ljudje prepuščeni sami sebi. Mar res, gospod opozicijski politik? Ob tolikih informacijah na internetu, ob tolikih tiskovnih konferencah, izobraževanjih itd., vi pa o tem, da so ljudje prepuščeni sami sebi. Ob tem, da imamo poseben informacijski center na nivoju UKOM in v NIJZ, ki vsak dan odgovarja na številna vprašanja, in intenzivno komuniciranje NIJZ in drugih preko Twitterja in drugih družbenih omrežij. Ali ste sploh pogledali, koliko vsebin NIJZ pripravi in posreduje javnostim prek različnih načinov obveščanja in seznanjanja? 

 

Potem ta večna mantra, da je bila komunikacija med epidemijo slaba. Žal je to največkrat le trditev, nihče pa ni toliko pogumen, da bi misel razvijal dalje in tudi povedal konkretno, kaj je bilo narobe. Zanimivo je, da se tu mnogi strinjajo, da je bila komunikacija vseskozi slaba tudi na začetku epidemije, ko je vlado vodil še Marjan Šarec, in potem naprej skozi celo epidemijo. Seveda je pri komunikaciji negativnih novic vedno veliko tveganje, kajti nihče ne sliši rad slabih stvari, sploh pa ne iz dneva v dan, ko ni videti izhoda iz stiske. Težko dosežeš, da bo vesel komunikacije in novic, ki ga iz dneva v dan potiskajo v globljo depresijo.

 

A najbolj poveden je bil naslednji dogodek. Bili smo na nekem večjem sestanku in ena od strokovnjakinj se je zelo razgovorila, kako da je za vse kriva slaba komunikacija. Potem jo je voditelj pobaral, ali lahko pove en primer slabe komunikacije in ga razloži. Potem vse tiho je bilo. Zdi se mi, da je govorjenje o komunicirnaju predvsem govorjenje ljudi, ki se na komunikacijo slabo razumejo in največkrat to ocenjujejo skozi svoj zorni kot. 

 

V spominu mi je ostalo, ko je novinarka v kamero razočarano povedala, da so spoznali, da se krivda za razkol začenja pripisovati tudi novinarjem, čeprav novinarji le opravljajo svoje delo. Res je, a tudi meni so pripisovali to krivdo prve mesece direktorovanja na NIJZ in od vas novinarjev nisem imel pomoči, nasprotno, izkoristili ste vsak trenutek, da ste me prikazali v negativni luči. To je bil vaš veliki prispevek k obvladovanju Covida-19! Tako kot novinarji sedaj ugotavljajo, da postajajo po krivici krivci, smo tudi mi ugotavljali, pa ste pri tem predvsem s svojimi vprašanji in zapisi ter prikazi pomagali neupravičenim kritikom, da so me diskreditirali kjerkoli so me že mogli. Še danes ne vem, zakaj ste to počeli. 

 

Vidite, mi  azumemo novinarje, jih podpiramo in menimo, da ni prav, kar se jim dogaja. Toda čas za ukrepanje je že davno mimo. Kača, ki so jo novinarji gojili na prsih, jih je zdaj pičila in ta strup bo potrebno preživeti. In še nasvet za novinarje - zavedajte se, da smo oboji tu zaradi ljudi. Zakaj bi se polarizirali in politizirali? Pomagati moramo ljudem, ki so zavedeni tudi po zaslugi novinarjev, ki dolgo časa niso hoteli biti stroka, sedaj bi pa naenkrat radi bili. Pozdravljamo to odločitev novinarjev. Pomagali jim bomo, toda pomagajte nam tudi vi, ko se vendar borimo za iste ljudi? Ti pa potrebujejo resnico in samo resnico, ki jo moramo ljudem dati tako zdravniki kot novinarji.

 

 

***

 

Naj se vrnem na svoj parket. Nekaterih stvari kot zdravnik nikakor ne morem razumeti. Samookuževanje postaja očitno vse bolj popularno med našimi ljudmi. Ko je znanka pred časom prebolevala Covid-19, ki ga je dobila od sina, ki hodi v srednjo šolo, mi je začudena pripovedovala, da jo je klicalo preko 10 znank, da bi prišle na obisk in se tako okužile ter dobili potrdilo o prebolevnosti. Danes je že dobro znano, da je najbolj nevarna okužba z virusom, ki ima lahko težke znake obolenja. Veliko manj pa je nevarna okužba ljudi, ki so bili predhodno cepljeni. Zaradi številnih dezinformacij ljudje veliko raje tvegajo, da se bodo okužili, kot da bi se cepili.

 

Po podatkih NIJZ je bilo v Sloveniji do danes razdeljenih 1.129.161 prvih odmerkov cepiv. Ob tem je le za eno smrt potrjeno, da gre za vzročno povezavo! Nekaj primerov je še v fazi preiskave. Smo pa imeli v času epidemije v Sloveniji 4856 smrti zaradi Covida-19. Številke nam torej povejo, da veliko več tvegamo, če se ne cepimo. To nam dokazujejo tudi domovi za ostarele, ki tudi v tem valu odkrijejo obolele, a smrtni izzid je zelo redek. V domovih za ostarele je od začetka zadnjega vala do konca septembra 2021 umrlo le 15 oseb. Če ne bi bili cepljeni, bi se nam ponovila lanska jesen.

 

Zaključimo lahko, da je samookuževanje nevarno in nesmiselno početje, če imate na razpolago dovolj cepiv. Mi jih imamo. Zato je nasprotovanje cepljenju nesmiselno in škodljivo početje v kontekstu javnega zdravja, saj nam bo cepljenje prebivalstva zaščitilo veliko ljudi pred smrtjo. Popolnoma nesmiselno in tudi zelo tvegano je samookuževanje z obiski pri okuženih osebah. Od kod ljudem taka navodila? Kdo jim jih daj? Stroka prav gotovo ne.

 

Da je bil ukrep PCT uveden prek noči, sta v oddaji Tarča navedla dva opozicijska politika. Kot da ne živimo v isti državi! PCT ukrep je bil napovedan in tudi odlok je bil sprejet kar nekaj tednov pred njegovo uvedbo, zato so imeli ljudje dovolj časa, da so se pripravili. Vsi smo se zavedali, da je PCT pogoj zelo pomemben zato, da imamo odprto družbo. Na izbiro smo imeli zapiranje družbe, kar nam je že dolgo jasno, kakšne posledice ima, ali uvedba PCT. Uvedba pogoja PCT je bila napovedana. PCT je orodje, C je orodje za vrnitev v življenje pred pandemijo. 

 

Ljudje in organizatorji dela so imeli dovolj časa, da se prilagodijo novemu načinu zmanjševanja tveganj, pa se žal niso in so se zbudili nekaj dni preden je vstopil odlok v veljavo. Če kdaj smo uvajali nov pristop tokrat z velikim časovnim zamikom, ki je omogočil pripravo družbe na nov ukrep, tj. PCT.  Čemu torej služi ta manipulacija opozicijskih poslancev? Prav gotovo ne resnemu spopadu s Covidom-19, ampak predvsem zmanjševanju pomembnosti ukrepa. Namesto da bi pomagala pri reševanju problema, delata samo slabo za poenotenje pristopa. Zakaj to počneta?

 

Naj končam z naslednjo mislijo: Slovenci se moramo čim bolj poenotiti. Naj nas politika združuje, naj ji stroka pomaga pri premagovanju bolezni Covid-19, saj bomo samo tako lahko zaščitili ljudi s cepljenjem in tako onemogočili širjenje virusa. Ne nagajamo si, ker je to nesmiselno početje, ki nam pobira že tako omejen čas in oddaljuje od skupnega cilja – sproščanje ukrepov. Pri tem je ključno cepljenje za vse. Samo na ta način bomo dosegli cilje, ki bodo omogočili vrnitev svobode, ki si jo vsi tako želimo, zato moramo tudi vsi delati zanjo.

KOMENTIRAJTE
PRIKAŽI KOMENTARJE
19
Prvih 100 dni vlade: "Ugrabljeni" premier, amaterski komunikatorji in naftna apokalipsa
12
28.06.2022 20:00
Ljudje bi lahko razumeli, da se zgodijo problemi z derivati, s sprejemanjem nepremišljenih predlogov zakonov in podobno, če jim ... Več.
Piše: Gregor Kos
Gospod premier, obljubili ste nam, da bomo živeli v svobodi in da nikogar ne boste maltretirali. Žal prvi tedni ne kažejo tega!
14
26.06.2022 21:35
Odstopil sem po imenovanju novega ministra za finance in to zaradi tega, ker imam svoj ponos in ne dovolim, da kdor koli ... Več.
Piše: Ivan Simič
Zdaj je jasno: Izvolili smo ljudi, ki ne sodijo v hram demokracije, ampak v kakšno zakotno špelunko ali zidanico
27
25.06.2022 21:48
Proslava ne more biti kronotop za razkazovanje nekega hudo poškodovanega ega, za zasebno poplesavanje in nasmihanje v slogu ... Več.
Piše: Denis Poniž
Deset neprijetnih vprašanj, ki bi si jih morala zastaviti slovenska desnica
34
23.06.2022 21:50
Če je celotna desna politična opcija odvisna le od ene osebe in v tridesetih letih ni bila sposobna proizvesti novega voditelja, ... Več.
Piše: Andrej Capobianco
Mi smo pa delali specializacije in študije za koga, gospodje politiki? Čemu smo trošili dragoceni čas? Zato da bomo izpolnjevali vaše politične želje?
24
21.06.2022 06:35
O političnih pritiskih na NIJZ sem vam že veliko pisal. Danes bom pisal o pritiskih na Nacionalni laboratorij za zdravje, okolje ... Več.
Piše: Milan Krek
Putinova vojna z Ukrajino bo evropski problem, Amerika se bo bolj posvečala Kitajski
6
18.06.2022 22:55
George Friedman je v svoji knjigi Naslednjih 100 let iz leta 2008 predvideval, da bodo Združene države Amerike v poznejšem delu ... Več.
Piše: Scott J. Younger
Nekaj površnih primerjav med odnosom Slovencev in Italijanov do politike
13
16.06.2022 22:15
Tujec, ki več let živi v tujini, se težko izogne primerjavi med navadami svojih rojakov in ljudi iz njegove nove domovine. Na ... Več.
Piše: Valerio Fabbri
Ko nam bodo ideološko poenotili medijski prostor in politično vdrli v NIJZ, ne bo več uravnoteženih medijev niti NIJZ. Prišli bomo do medijske krajine Severne Koreje, kjer obstaja samo ena Resnica!
25
14.06.2022 19:00
Ko sem zjutraj po prvi seji nove, 15. slovenske vlade, prišel na delo, so me zaskrbljene sodelavke opozorile, da je bilo po ... Več.
Piše: Milan Krek
Srž problema aktualne volilne katastrofe t.i. sredincev in prodemokratov
12
12.06.2022 22:30
V srži problema konfuzije orientacije sredine je vnašanje konfuzije v slovenski politični prostor s floskulami o t.i. sredini in ... Več.
Piše: Žiga Stupica
Zakaj ima politična sredina v Sloveniji takšne težave, če pa govori o povezovanju?
25
11.06.2022 23:59
Voditeljstvo tako ali drugače vodi predvsem v avtoritarnost, ki ne prenese povezovanja različnosti, in ni pot k več demokracije. ... Več.
Piše: Miha Burger
Seznami za odstrel: Nova oblast potrebuje NIJZ, saj so tam notri vsi naši občutljivi osebni podatki!
12
10.06.2022 22:35
Nova oblast, ki smo jo demokratično izvolili prav zaradi prepričanja, da bo res demokratična, nas že na začetku zastrašuje z ... Več.
Piše: Milan Krek
Slovenska rusofilija je nevarno igranje z ognjem in popolna slepota za razumevanje časov, ki bodo prišli po koncu vojne in porazu Rusije
28
09.06.2022 19:00
Slovenska rusofilija ni smešna ali nekaj, kar bi odpravili z zamahom roke, češ, nekaj ne posebej brihtnih osebkov hoče s svojimi ... Več.
Piše: Denis Poniž
Minister za zdravje Danijel Bešič Loredan že tri dni pritiska name, naj odstopim kot direktor NIJZ!
35
05.06.2022 22:45
Minister za zdravje mi je v zadnjih dneh, ko se pogosteje slišiva, zaupal, da je njegov cilj depolitizacija zdravstva. Pa ... Več.
Piše: Milan Krek
Pahorjeva Nekropola: Ko pripovedovalec kot filmska kamera beleži podobe taborišča smrti
5
31.05.2022 21:32
Boris Pahor je prekrižaril kar nekaj zloglasnih krajev, vsepovsod je imel neposreden stik s smrtjo bodisi kot nosač trupel ... Več.
Piše: Mitja Čander
Popravek: "Ne, nisem žalosten, ker je vsega konec. Srečen sem, ker je jutri začetek novega dne, nove kreacije, novih izzivov."
0
31.05.2022 13:05
11. maja 2022 je bil na portalu+ objavljen komentar z naslovom Ne, nisem žalosten, ker je vsega konec. Srečen sem, ker je jutri ... Več.
Piše: Uredništvo
Boris Pahor in vrata, ki vodijo v 20. stoletje (1913-2022)
9
30.05.2022 22:05
Pahor je resnično preživel stoletje in še več. Za njim so se zaklenila železna vrata 20. stoletja. Tista hladna, škripajoča ... Več.
Piše: Dejan Steinbuch
Politična satira: Magnetogram vladne seje Slovenske Osvobodilne Fronte "Tadobri" (SOFT)
14
25.05.2022 19:28
Po HARD vladi Janeza Janše bomo imeli mehko, človeku prijazno koalicijo Slovenske Osvobodilne Fronte Tadobri (SOFT). Nova vlada ... Več.
Piše: Andrej Capobianco
Maščevalni pohod analitika Maksutija, dolgotrajni covid in potem še opičje koze
19
22.05.2022 21:05
Po Alemu Maksutiju je prišel čas za maščevalni pohod. Ko bo bodoča, Maksutiju ljuba vlada odšla, bomo lekcijo ponovili? In tako ... Več.
Piše: Milan Krek
Marle pa ni več
17
22.05.2022 00:00
Na tem mestu bi moral biti objavljen intervju z legendarnim novinarjem Marcelom Štefančičem, a me ignorira. V redu. Saj razumem. ... Več.
Piše: Ana Jud
Intervju z Lavrovom: "Moja vloga ni napovedati vojne Rusiji, opravljati moram le svoje delo"
10
20.05.2022 20:47
Intervju z ruskim zunanjim ministrom Sergejem Lavrovom, ki je bil predvajan v oddaji Zona bianca (Bela cona) na italijanskem ... Več.
Piše: Valerio Fabbri
1 2 3 4 5  ... 

Najbolj brano

01/
Deset neprijetnih vprašanj, ki bi si jih morala zastaviti slovenska desnica
Andrej Capobianco
Ogledov: 3.830
02/
Gospod premier, obljubili ste nam, da bomo živeli v svobodi in da nikogar ne boste maltretirali. Žal prvi tedni ne kažejo tega!
Ivan Simič
Ogledov: 2.552
03/
Zdaj je jasno: Izvolili smo ljudi, ki ne sodijo v hram demokracije, ampak v kakšno zakotno špelunko ali zidanico
Denis Poniž
Ogledov: 2.615
04/
Prvih 100 dni vlade: "Ugrabljeni" premier, amaterski komunikatorji in naftna apokalipsa
Gregor Kos
Ogledov: 1.587
05/
Premier Golob očita Milanu Kučanu streljanje kozlov, sam pa klati neumnosti o Zahodnem Balkanu
Uredništvo
Ogledov: 1.256
06/
30-letnica Ustavnega sodišča: Na Beethovnovi delajo (pre)počasi in (pre)slabo, politično zapakirano, pristransko in aktivistično
Peter Jambrek
Ogledov: 1.470
07/
Ruska ekonomija v vojni: Kaj imajo skupnega Putinovi oligarhi in mehiški narkokarteli?
Maksimiljan Fras
Ogledov: 1.404
08/
Mi smo pa delali specializacije in študije za koga, gospodje politiki? Čemu smo trošili dragoceni čas? Zato da bomo izpolnjevali vaše politične želje?
Milan Krek
Ogledov: 2.084
09/
Družba blaginje: Ali je finančna pomoč države za otroke ustrezno razporejena?
Bine Kordež
Ogledov: 532
10/
Če vam IPF ali SAZAS izstavita za 200 evrov previsok mesečni račun, bo na koncu Mojca Mlakar iz SAP zahtevala 15.000 evrov zgolj za stroške postopka, če boste hoteli oporekati
Boris Meglič
Ogledov: 21.016