Biomedija o so popolnoma novi umetniški uvidi, ki nam jih omogoča računalnik. V biomediji obstaja emancipatorna obljuba naši naravni telesnosti, da bo dobila odgovore na ključna vprašanja življenja. Umetna inteligenca pa bo v zaključku procesa biomedije dobila svojo telesnost. Medtem, ko novo tisočletje vedno bolj določa biotehnologija, se genetske in računalniške kode vse bolj prepletajo. To teoretiki in zgodovinarji znanosti imenujejo "mitsko srečanje" na torišču umetnosti.
Vse dokler se ne bomo znašli v poznomodernističnem krogu XXII. stoletja, bomo živeli v visokomodernističnem stanju XXI. stoletja. Že skoraj sto let nas zgodnjemodernistični mediji (radio) in poznomodernistični elektronski mediji (televizija) povezujejo v planetarno strukturiran svet. Visoki modernizem je v svojem bistvu resetiran modernizem z vmesno stilno zarezo, ki jo je zgodovina umetnosti po nesreči poimenovala postmodernizem.
Novi (integralni) mediji nam omogočajo izredno dinamično planetarno situacijo. Pospešeno! Že XX. stoletje se je neverjetno hitro odvijalo, XXI. stoletje pa je totalno pospešeno. To že vidimo, saj smo preživeli že prvih enaindvajset let - in to neodvisno od navidezne virusne zadržanosti. Mogoče pa je bila ravno podivjano pospeševanje razlog za umetno zaustavitev sveta. Tudi to je mogoče. V svetu umetnosti poteka tehno sistematizacija, ki nas je že pred pol stoletja začela povezovati z znanostjo in tehnologijo. Digitalna revolucija nam je omogočila digitalne perspektive - končno smo prišli v območje umetniških projekcij, ki so daleč čez umetnost.
Rad se ponavljam I.: Ena od nalog umetnosti je, da zlo dela nervozno!
Rad se ponavljam II.: Združila se bosta umetnost in znanost v novo vedenje, ki še nima imena. Tehno logika nam omogoča individualizacijo, ki je do sedaj še nismo poznali. Ob njej se bo izoblikovala ideologizacija, do katere bo potrebno imeti izredno izostreno kritično oko. Ta ideologizacija ni ta, ki jo gledamo te dni v realnosti, ki je po definiciji vulgarna. Obsojena na scvrtje. Govorim o neznani ideologiji, ki se bo šele izoblikovala.
Ta teden bo v Centru za umetnost in medije (ZKM), Karlsruhe, odprta razstava z naslovom BioMedien. Razstava sešteva ključne umetniške momente prehoda iz XX. v XXI. stoletje, ki so nam izoblikovale biomimezo. Tudi z logiko historičnega konstruktivizma in suprematizma. Mogoče bi bilo bolje formulirano s pomočjo termina - biokineza. Še bolje pa z logiko besede - animatronika: vdihovanje našega duha v materijo, kar je veliko veliko več, kot je bila v preteklosti recimo (mehanska lutka) robotika.
V središče komentarja bom postavil razstavo, ki sploh še ni odprta in je še nisem videl. Upam, da jo bom kmalu, odprta bo več kot pol leta. Med tem pa bom prosil Miho Turšiča, ki se trenutno nahaja v ZKM, da mi v enem od naslednjih besedil odgovori na nekaj vprašanj, preden si bom razstavo tudi sam ogledal.
Današnje besedilo je posebne vrste apologija triintridesetletnemu obstoju ZKM, Centra za medijsko umetnost, Karlsruhe, ki je danes, to je že dejstvo, primerljiv s pomenom šole Bauhaus iz začetka XX. stoletja. Toliko za uvod! Prosim vas, da termina biomedija ne zamenjujete s terminom bioart, ki je že dve desetletji in pol zasidran v umetnosti kot umetniška zvrst. Je pa res, da so nekatere umetnine bioarta pomemben del biomedije.
Kinetična razlaga: to so popolnoma novi umetniški uvidi, ki nam jih omogoča računalnik. V biomediji obstaja emancipatorna obljuba naši naravni telesnosti, da bo dobila odgovore na ključna vprašanja življenja. Umetna inteligenca pa bo v zaključku procesa biomedije dobila svojo telesnost. Medtem, ko novo tisočletje vedno bolj določa biotehnologija, se genetske in računalniške kode vse bolj prepletajo. To teoretiki in zgodovinarji znanosti imenujejo "mitsko srečanje" na torišču umetnosti.
Formatiranje: kako se informatika materializira, po kakšni podobi?
V naslednjem trenutku: Stran s podobarstvom in teologijo!
Razumljivo je, da so teologi vseh veroizpovedi globoko zainteresirani za preživetje svojih mitologij. Zavedajmo se, da je naše naravno telo nenehno pod pritiskom "božjega koncepta". Kraja umetniških struktur je pri teologih tradicionalna.
Otvoritveno besedilo razstave BioMedien nam napoveduje, da bomo gledali dinamične sisteme, ki se nahajajo v območju biološkega, medijskega in kinetičnega. Mogoče je to, kar gledamo te dni v biomediji, izvorna naloga umetnosti od njenega nastopa! Samo pomislite na helenizem in renesanso ter njune ideale, na njuno skulpturalno uprizarjanje telesnosti! Več kot jasno je, da bo v XXII. stoletju nastopila totalna informatizacija telesa. Menim, da bomo lahko celo svojega duha opremili s popolnoma novo materialnostjo v skladu z novimi tehno ideali. Na tem mestu bo nastopila filozofska dimenzija infosfere v povezavi z etiko. Umetnik, to je mistik brez boga, ki zavrača vsako kolektivno logiko.
Na tem mestu je konec komentarja in teorije! Zdaj nastopi poezija:
We shall introduce the cosmic sum of programmed
art/
formed in radical modernity
we will introduce our telecosmist effort –
a heterotopic satellite of nothingness /
we will introduce fourteen satellites intertwined with
a telecosmist storm =
fourteen minds will radiate their biomechatronic corporality /
fourteen levels of sub-consciousness will add up consciousness =
a theatrical co-production of neuro device
+
robots
+
Umbots
(artistic satellites)
+
in a ten-year interval //
With telecosmist projectors we will project
Heterotopic projections
of the fifty-year projectile /
we will process the language of art, the internal language
+
The language in the mouth of the actor
the language of the athletic figure
+
a pre-digital perspective //
=
You with mechatronic portals
:
Mechatronical statues
of various conflicts / digital stacks /
lamellar layers with inserted vacuums /
For our future appliances /
I with the meta-strategy of the attractors
We will interduce a sentence
"The product portal generates antennae on our bodies
on the body of the cosmic tool shop."
(2002)